Frankrijk na 15 januarie nog steedst mogelijk met alleen een PCR test?

Wie kan mij helpen als ik na het reisadvies kijken via deze link is het dus nog steeds mogelijk om met alleen een PCR test in te reizen (frankrijk)
https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/frankrijk/reizen/r…

Je kunt het land inreizen met een PCR test. Maar voor skiliften en horeca zul je vanaf ongeveer 20 januari gevaccineerd of genezen moeten zijn. Frankrijk stapt over naar 2G.

*bericht bewerkt door Bierdopje op 17 jan 2022 09:03

Ok bedankt!

Je kunt het land inreizen met een PCR test. Maar voor skiliften en horeca zul je vanaf ongeveer 20 januari gevaccineerd of getest moeten zijn. Frankrijk stapt over naar 2G.

Bierdopje op 17 jan 2022 08:49

Gevaccineerd of hersteld is het dan toch?

2 g is ook geboosterd en of hersteld

@Mickey-1

Ja nog niet helemaal wakker. Je hebt gelijk!

2 g is ook geboosterd en of hersteld

Highroom op 17 jan 2022 08:58

Geboosterd na 7 maanden.

Click. Click. Peace

In AU en neem aan ook in Frankrijk is 2G, twee keer gevaccineerd of 1 keer gevaccineerd en genezen. In AU moet je voor Janssen al een wel een booster gehad hebben. Tevens gaan ze in Frankrijk de geldigheid van de QR codes aanpassen. Maw ben je niet gevaccineerd dan kan je geen liftpas meer kopen of in een restaurant etc . De tweede prik is 7 maanden geldig in Frankijk en Janssen dus maar 2 maanden (daarvoor moet je dus een booster gehad hebben om een liftpas te kunnen kopen of in een restaurant in te kunnen).

Blijkbaar zijn dit de regels;

– De skigebieden in de Franse Alpen zijn geopend. Voor toegang gelden onderstaande coronaregels en heb je een geldige coronapas nodig voor toegang tot de skiliften. Meer info over de coronamaatregelen in de skigebieden.

I. Coronaregels voor een reis naar Frankrijk
//Heenreis naar Frankrijk (inreisregels voor reizigers uit Nederland en België)

  1. Vaccinatiebewijs, herstelbewijs of negatieve test

Alle reizigers uit Schengenlanden vanaf 12 jaar moeten bij het ‘binnenreizen’* van Frankrijk één van deze bewijzen (in het digitale Europese coronapaspoort of op papier) kunnen tonen:

– Bewijs van volledige vaccinatie (=AstraZeneca, Pfizer of Moderna: 2e dosis minstens 7 dagen oud. Of Jansen vaccinatie minstens 28 dagen oud. Of herstelbewijs + 1 vaccinatie van min. 7 dagen oud). Voor inreizen in Frankrijk is een boosterprik op het moment dus niet verplicht!

OF

– Negatieve PCR-test of antigeentest (max. 24 uur oud, gerekend vanaf afname).

OF

– Herstelbewijs van corona = positieve PCR-test van minstens 11 dagen en maximaal 180 dagen oud.

  • Automobilisten moeten één van deze bewijzen bij zich hebben zodra ze de grens met Frankrijk overgaan, terwijl trein- en vliegreizigers ze al bij vertrek of inchecken moeten kunnen tonen.
  1. Ereverklaring symptoomvrij

Daarnaast dienen alle reizigers vanaf 11 jaar ook een getekende ereverklaring bij zich te hebben, waarop ze aangeven dat ze géén Covid-symptomen hebben en de afgelopen 14 dagen niet in contact geweest zijn met Covid-patiënten. Zie hier het formulier (‘engagement sur l’honneur’: online invulbaar formulier in het Frans) of hier (printbaar/in het Engels, helemaal onderaan de pagina).

*bericht bewerkt door Gerjon op 17 jan 2022 09:26

In AU en neem aan ook in Frankrijk is 2G, twee keer gevaccineerd of 1 keer gevaccineerd en genezen. In AU moet je voor Janssen al een wel een booster gehad hebben. Tevens gaan ze in Frankrijk de geldigheid van de QR codes aanpassen. Maw ben je niet gevaccineerd dan kan je geen liftpas meer kopen of in een restaurant etc . De tweede prik is 7 maanden geldig in Frankijk en Janssen dus maar 2 maanden (daarvoor moet je dus een booster gehad hebben om een liftpas te kunnen kopen of in een restaurant in te kunnen).

Blijkbaar zijn dit de regels;

– De skigebieden in de Franse Alpen zijn geopend. Voor toegang gelden onderstaande coronaregels en heb je een geldige coronapas nodig voor toegang tot de skiliften. Meer info over de coronamaatregelen in de skigebieden.

I. Coronaregels voor een reis naar Frankrijk
//Heenreis naar Frankrijk (inreisregels voor reizigers uit Nederland en België)

  1. Vaccinatiebewijs, herstelbewijs of negatieve test

Alle reizigers uit Schengenlanden vanaf 12 jaar moeten bij het ‘binnenreizen’* van Frankrijk één van deze bewijzen (in het digitale Europese coronapaspoort of op papier) kunnen tonen:

– Bewijs van volledige vaccinatie (=AstraZeneca, Pfizer of Moderna: 2e dosis minstens 7 dagen oud. Of Jansen vaccinatie minstens 28 dagen oud. Of herstelbewijs + 1 vaccinatie van min. 7 dagen oud). Voor inreizen in Frankrijk is een boosterprik op het moment dus niet verplicht!

OF

– Negatieve PCR-test of antigeentest (max. 24 uur oud, gerekend vanaf afname).

OF

– Herstelbewijs van corona = positieve PCR-test van minstens 11 dagen en maximaal 180 dagen oud.

  • Automobilisten moeten één van deze bewijzen bij zich hebben zodra ze de grens met Frankrijk overgaan, terwijl trein- en vliegreizigers ze al bij vertrek of inchecken moeten kunnen tonen.
  1. Ereverklaring symptoomvrij

Daarnaast dienen alle reizigers vanaf 11 jaar ook een getekende ereverklaring bij zich te hebben, waarop ze aangeven dat ze géén Covid-symptomen hebben en de afgelopen 14 dagen niet in contact geweest zijn met Covid-patiënten. Zie hier het formulier (‘engagement sur l’honneur’: online invulbaar formulier in het Frans) of hier (printbaar/in het Engels, helemaal onderaan de pagina).

Gerjon op 17 jan 2022 09:10

Lees op FB Dat je wel frankrijk in komt met een PCR maar in openbaar vervoer en aankoop ski pas alleen 2g kan?

Was van plan om dit weekend eventueel naar La Bresse te gaan met mijn vrouw.
Mijn vrouw is in December genezen van Corona en heeft een herstelbewijs, dat zou voldoende moeten zijn.
Maar ik ben vroeg in 2021 gevaccineerd als Pfizer werknermer, 2de prik al op 5 feb.
Mijn boosterprik heb ik pas kunnen krijgen op 29nov daar zit dus bijna 10mnd tussen.
Volgens de franse regels mag er max 7 mnd tussen 2de Pfizer prik en booster zitten.

Ik vraag me nu af of ze dit echt wel gaan controleren, dan moeten ze zowel de QR code scannen van de Boosterprik en de QR van de 2de Pfizer prik en dan de periode ertussen gaan nakijken.

Plaats een reactie