Frankrijk ongevaccineerd

Ik weet dat dit misschien elders al gevraagd is maar vind het lastig zoeken allemaal!

weet iemand of je al ongevaccineerd kan skieen in frankrijk dus met testen?

zoja kan iemand mij uitleggen hoe of wat de regels hier van zijn.

ik krijg zelf al gevonden dat je kan inreizen met een antigen of PCR maar hoe gaat het in zijn werk bij aankopen skipas en bij de skiliften en restaurants…

ik sta op het punt of een vakantie in zwitserland te boeken of naar frankrijk maar kom er niet geheel makkelijk achter hoe of wat het te werk gaat in frankrijk vandaar mijn vraag!

alvast bedankt!

je mag ook via privé bericht reageren.

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 21 jan 2022 13:23

Frankrijk gaat naar 2G, dus met testen kom je nergens meer helaas.

Gevaxt of genezen, that’s it…

Volgens mij zijn Zwitserland of Spanje en Andorra de enige mogelijkheden zo’n beetje…

Frankrijk gaat naar 2G, dus met testen kom je nergens meer helaas.

Gevaxt of genezen, that’s it…

Volgens mij zijn Zwitserland of Spanje en Andorra de enige mogelijkheden zo’n beetje…

Harm op 21 jan 2022 10:38

ok bedankt!

Vanaf 24 januari kan dat niet meer, tenminste als de Conseil Constitutionnel vandaag instemt met het voorstel om vanaf die datum de pass vaccinal in te voeren waarmee Frankrijk feitelijk overgaat op 2G. Je kunt dan geen coronapas voor activiteiten (hotels, restaurants, skiliften) meer krijgen op basis van een negatieve test.
Op het moment kan dat nog wel, maar de testen zijn slechts 24u geldig. En de verwachting is dat de Conseil Constitutionnel instemt, en dat het vanaf maandag dus niet meer mogelijk is om ongevaccineerd een coronapas te krijgen.

Overigens zijn de eisen voor een coronapas op dit moment al strenger dan in NL: je moet sinds 15 januari binnen 7 maanden na je laatste vaccinatie een booster hebben. Die termijn gaat in februari naar 4 maanden. En personen met Janssen kunnen al sinds 15-12 geen coronopas meer krijgen zonder booster.

Een herstel certificaat kan ook nog. Zou 6 maanden geldig zijn, las ik gisteren.

En weet iemand als je bijvoorbeeld gaat skieen portes du soleil (kant van zwitserland over gaat naar de franse kant hoe het zit met bewijzen worden deze gecontroleerd aan de franse kant oid?
sorry voor deze vragen!

In beide Franse skigebieden waar ik de afgelopen weken ben geweest (Les 2 Alpes, Paradiski) zijn er steekproeven aan de liften, de meerderheid van de skidagen heb ik minstens één keer controle gehad. Je riskeert dus vast te komen zitten aan de Franse kant.

Het is bijzonder eenvoudig: als je niet gevaccineerd (en in veel gevallen geboosterd) bent, ga je de komende weken/maanden op weinig plaatsen terecht kunnen. Als je dan toch per se wil gaan skiën, doe het dan volgens de regels.

Het ziet er naar uit dat omicron de perspectieven langzaamaan aan het veranderen is, maar ik zou er niet op rekenen dat dit wintersportseizoen er nog veel gaat veranderen.

In Frankrijk mag je vanaf maandag niet meer in de skilift als je niet gevaccineerd bent.

Click. Click. Peace

Plaats een reactie