Roc d’enfer of Alpe du Grand Serre

De kerstvakantie staat inmiddels vast. Dan gaan we naar Les 7 Laux. Ik twijfel enorm over de voorjaarsvakantie. Afgelopen voorjaarsvakantie zijn we naar Roc d’enfer gegaan. Leuk gebied en heel erg rustig. Vanwege de zachte omstandigheden was een groot gedeelte gesloten. Op zich helemaal prima, we hebben ons wel vermaakt met die paar pistes die open waren. Vorig jaar heb ik de overstap van snowboarden naar skiën gemaakt. Ik ben dus echt een beginner. Rode pistes kan ik echt nog niet (ik ben helaas ook geen snelle leerling heb ik gemerkt….), En daar loop je bij Roc d’enfer al snel tegenaan. Zelfs met goede omstandigheden had ik een heel groot gedeelte van het gebied niet kunnen doen. Dus ik ben wat verder gaan kijken en mijn oog is gevallen op Alpe du grand serre. Ik weet dat ook zij kampen met de sneeuwonzekerheid. En dat vooral de laaggelegen skipistes het zwaar hebben. Maar dat is ook bij roc d’enfer. Daar was ook alles groen afgelopen februari, we konden onder de 1500 meter niet skiën. Maar alpe du grand serre heeft toch een groot gedeelte boven de 1800 meter met een flink aanbod aan blauwe pistes (met sleepliften, en dat is geen probleem). Ik heb bij beide gebieden een optie op een appartement, maar ik wil niet superlang wachten met annuleren van een van beide appartementen. Wie kan mij helpen een keuze te maken? Ik ben overigens niet op zoek naar alternatieve skigebieden. Het gaat echt om de keuze voor 1 van deze 2 gebieden.

La Morte is echt zo doods als wat, en je moet een stevige pas af naar het dal, om pas kort bij Grenoble bij een grote supermarkt aan te komen. Dan is de beleving in St. Jean d’Aulps beter, met een eenvoudiger ontsluiting. De pistes bovenin Alpe du Grand Serre zijn trouwens wel windgevoeliger, dus willen bij slecht weer wel eens dicht blijven.