Last minute snowboarden (deze week)

Ik ben komende week (t/m zondag) onverwacht vrij van mijn werk. Ik overweeg nog even een weekje te gaan snowboarden. Tot vorige week zag ik reclame van Ischgl dat zij nog open waren. Op dit moment lijkt dat niet meer zo te zijn. Nu zit ik te kijken naar de Hintertux gletscher omdat die altijd open is.

Kunnen jullie iets vertellen over de condities en of dit leuk is voor meerdere dagen? Is er een alternatief?

Kaunertaler Gletscher is geopend t/m 20 mei. Mocht je het leuk vinden, het snowpark is open t/m 12 mei. Online tickets kopen is 30% korting. Klein nadeel, de stoeltjeslift op het middenstation (OCHSENALMBAHN I) is al wel gesloten.
Je zal dus iedere keer helemaal omhoog moeten rijden. Prima gebied voor enkele dagen.
De weerberichten zien er overigens niet best uit voor de komende dagen, veel bewolking, geen zon en kans op sneeuw.

Woont zo nu en dan in Kaunerberg

We zijn afgelopen week naar het Stubaital geweest. Dit is het grootste gletsjerskigebied. Het was geweldig. Pas vanaf ± 100 meter boven het middenstation van de gondel was het zacht. Alles erboven was echt fantastisch.

Het gebied begint nu overigens pas vanaf het middenstation. Beide dal-skiroutes zijn begrijpelijkerwijs dicht.

*bericht bewerkt door Robert7 op 06 mei 2024 22:36

Plaats een reactie