Begin December

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ischgl

Hoi,

Een vraag over het ski gebied Ischgl. We willen begin december hierheen. Iemand ervaring met Ischgl begin december? Is het gehele ski gebied al open of deels? En hoe is de drukte in de apre ski?

Thanks allemaal!

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 07 mei 2024 08:47

Hi, ik ben een aantal keer begin december in Ischgl geweest. Hoe veel er open is qua pistes is natuurlijk sneeuw afhankelijk :). Over het algemeen kan je er vanuit gaan dat ze zoveel mogelijk openen. Qua drukte in de Apres Ski verschilt het een beetje. In de weekenden is het vrij druk (groepen die gaan), echter van maandag tot en met donderdag zal de drukte wel mee vallen. Tijdens het openingsweekend is het wel altijd erg druk in de apres-ski, maar die staat gepland voor het laatste weekend van november. Mocht je daar voorkeur voor hebben zou ik je adviseren dat weekend te gaan en er een week aan vast te plakken.

If one day speed kills me, don't cry because i was smiling~Paul Walker

Hoi Mike,

Vorig jaar was ik de week vanaf 10 december in Ischgl. Het gebied was maar 30-50% bezet (je kunt dit live op de app zien) en er waren geen wachttijden bij de liften. Zo’n 75% van de afdalingen was open. De apres ski heb ik grotendeels gemeden maar het zag er eind van de middag gezellig druk maar niet te druk uit. Al met al een zeer positieve ervaring. En oja het was koud, op drie dagen bleef het de hele dag onder -10, dat voel je wel met zo’n zwak decemberzonnetje.

Groet,
Chris

Vijftienhonderd is het nieuwe duizend

Mijn ervaring is ook dat het lekker rustig is, een groot deel van het skigebied al open is en er ook gezellige (maar geen topdrukte) apres-ski is. Dikke aanrader!

Plaats een reactie