Deconnectievrees

Dit onderwerp gaat over de bestemming Grandvalira

Afgelopen Kerst heb ik een datakaartje gekocht via https://www.simoptions.com/. Misschien niet de goedkoopste maar werkte perfect: telefoon via je eigen sim en data via de e-sim van Simoptions met behoud van je eigen nummer voor Whatsapp en zo.

frederik_15 op 30 jan 2024 13:40

Werkt terug via Esim, voor de meeste die het nodig hebben geen perfecte oplossing…

maximdesmet op 30 jan 2024 15:37

Was idd met e-sim, maar om de een of andere reden ondersteunt mijn toestel (iphone SE 2020) dit nog maar enkele maanden (ik vermoed na een of andere software-update). Dus best nog eens checken of je toestel het toch niet ondertsteunt.

Als het alleen is voor beschikbaarheid dan schijnt er een functie op je mobiel te zitten (niet veel mensen weten dat) waarmee je kunt bellen. Een andere functie(nog minder mensen weten dat) is sms’en. Je bent dus altijd bereikbaar ;-).

Het goedkoopste gaat inderdaad zijn om door 1 van de vrienden (met een grote bundel) een hotspot aan te laten maken. Dan kunnen anderen daarop meeliften

*bericht bewerkt door jannie20 op 30 jan 2024 16:52

Een nog niet genoemde oplossing is om door 1 van de vrienden (met een grote bundel) een hotspot aan te maken. Dan kunnen anderen daarop meeliften

jannie20 op 30 jan 2024 16:50

Lees mijn reactie eens.

Grappig dat je zegt dat juist degene met een goedkoper abonnement geen roaming hebben, want ik heb een abonnement van een paar euro bij Simpel, sim only dus, en heb roaming in zowel Andorra als Zwitserland, dus dat zegt niets. Misschien nieuwe optie, overstappen 😀
Succes ermee, hopenlijk hebben jullie ook nog gewoon gezellig zonder telefoons

elmo op 30 jan 2024 11:21

In Nederland is dat ook wel vrij standaard tegenwoordig. Maar als TO en zijn groep uit België komen kan dat een heel ander verhaal zijn.

LoveToSki op 30 jan 2024 11:24

Inderdaad vanuit Belgie, zoals vele dingen in Belgie is Telecom pokkeduur, en al zeker roaming ( als het buiten EU is ), mijn provider doet zelfs geen Roaming buiten EU, gewoon om torenhoge kosten te vermijden. Ikzelf zal bijgevolg in Andorra gewoon niet bereikbaar zijn als ik geen alternatief neem ( tenzij eens wifi onderweg )

maximdesmet op 30 jan 2024 15:39

Telecom providers zijn alleen verplicht om EU dezelfde tarieven aan te bieden. Verder niks. Odido (T-Mobile) bijv biedt ook geen roaming aan in Zwitserland. alleen bij specifieke zakelijke abbo’s( geen EU) en is niet goedkoop dus zegt niks.

DaphneK op 30 jan 2024 15:52

Ik heb met mijn unlimited Odido abbo gewoon 50 gb data in Zwitserland. Net als in Turkije en Amerika overigens. Maar dit geheel offtopic

Plaats een reactie