Sauze d'Oulx: ski lockers & parkeren

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sauze d'Oulx

In februari gaan we met het gezin skiën in Sauze d’Oulx. Omdat we buiten het dorp logeren, plannen we om iedere dat met de auto tot in Sauze d’Oulx te rijden. Op vorige bestemmingen zagen we altijd grote parkings met ski verhuur en lockers etc., maar dat lijkt hier (op basis van google streetview) niet het geval te zijn. We zouden 's ochtends de lift naar Sportinia nemen. Dus: zijn er grote parkings en ski lockers vlak bij de liften, of zoeken we best een ski verhuur in het dorp en doen we dat laatste stukje gewoon te voet? Hoe deden andere gezinnen dit? Ik las ergens dat doorgaand verkeer door het dorp verboden is, maar veronderstel dat je wel bij de parkings geraakt?
Tips voor een goede skischool voor een gevorderde 9-jarige zijn ook welkom, ik zag al de Sportinia skischool en via lattea ski school maar prijs en uren zijn gelijkaardig, al zijn de reviews voor Sportinia iets beter (voor wat dat waard is…).

Ben er in de zomer geweest, dus mogelijks niet helemaal accuraat voor de winter. Ja, in het hart vanhet centrum zijn een paar straten waar je niet met auto door mag, maar je kunt wel naar de lift rijden (waar de verboden zone begint, draai je linksaf). Er is wel degelijk een parking aan de lift naar sportina, maar dat is geen enorme parking… geen idee hoe druk die is in de winter. Als je daar geen plaats vindt, dan is er aan het begin van het dorp (komende van beneden), parking langs de straat, maar vanaf daar is het wel een behoorlijk stuk wandelen naar de lift (en klimmend), zeker als je dat met skibotten moet doen… hmm.
Ik kan mij niet herinneren dat ik daar lockers gezien heb, maar dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn (was ook mijn focus niet in de zomer).

Eventueel de dienst van toerisme even contacteren.

Je kunt je vraag beter stellen op het Engelse ski forum. In Sauze komen al decennia lang veel Engelsen. Sowieso een erg goed forum, wel met een 1980 uiterlijk maar de inhoud maakt veel goed. https://www.snowheads.com/

The older I get, the better I was

Bij de Jouvencaeux-Sportina lift kan je makkelijk parkeren. Daar is een parkeerplaats. Niet heel groot maar het is er (was er) niet druk. Alleen in het weekend. Dan komen de Italianen skiën en dan heb je lange rijen voor de liften. Wij zijn er in de voorjaarsvakantie geweest. Pistes voor jezelf. Ze sluiten zelfs liften omdat er zo weinig mensen zijn.
Lockers heb ik bij Sportina niet gezien. Aan de andere kant van het dorp (lift Clotes) zijn die er wel.

Plaats een reactie