Skiverhuur Winterberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Heeft iemand ervaring met skimateriaal huren in Winterberg? Het afgelopen jaar hebben wij materiaal gehaald naast de skischool van de Brabander, maar ik vond het een beetje chaotische zaak.
Ik heb ook materiaal nodig voor een 3 jarige. Iemand tips? Bedankt alvast. Jaimy

Op de hoofdweg naar Winterberg zijn er diverse skiverhuurders aanwezig waar je extra goedkoop materiaal kan huren. Aangezien het bij dergelijke zaakjes ook niet zo druk is, loopt het allemaal niet zo chaotisch.

In Winterberg heeft vooral Klante een groot filialennetwerk. Sommige vestigingen zijn inderdaad wat chaotisch. Waarschijnlijk heb je er ook één van getroffen die vlakbij de Brabander zit. Andere filialen zijn beter georganiseerd. Daarnaast heb je ook nieuw en groot skiverhuur bij de Poppenberg / Landalpark. Dat kan ook nog een optie zijn.

Hallo,

Afgelopen vakantie ski’s gehuurd bij Poppenberg, prima zaak!!! Op dinsdag ochtend wel een beetje druk.
Ski’s 1 dag eerder ingeleverd en zonder problemen geld terug!!

Het is dat ik nu eigen ski’s heb maar anders zou ik volgende keer weer hier heen gaan.

December 2012 gehuurd bij Wemhoff (http://www.sport-wemhoff.de/) was prima, ook voor mijn jongste van 6 die erg klein is uitgevallen. Moet je wel iets verder voor doorrijden want die zitten in Altastenberg maar je kan je materiaal ook nog de volgende dag tot 10.00u terug brengen zonder extra kosten.

Vorig jaar materiaal gehaald zo’n 800 meter van het begin van de Rauher-busch lift. (lift 12) Een klein hutje met een typische, aardige man. bovendien waren de spullen van topkwaliteit, ons werd verteld dat er 2 jaar geleden hele nieuwe voorraden aan waren geschaft, mede daardoor een geweldige dag gehad! (hutje zit gewoon langs de hoofdweg bij RB)

Je kunt best naast Der Brabander huren, maar als je een paar bussen op het parkeerterrein ziet staan is het beter door te lopen naar Klante, rechts-achter Der Brabander. Het huurmateriaal in Winterberg is inmiddels up-to-date bij alle skiverhuren

Harry (Winterberg)

Ook nog een optie is Schneider vlak bij P2 en P3;

http://ski-schneider.de/deutsch/skiverleih/anfahrt/…

Dank voor al jullie reacties. Erg fijn. Gr. Jaimy

Als ik ski’s huur verwacht ik nagenoeg nieuw materiaal…

Het weekend van 1-4 maart gaan we (4 volwassenen en 2 kinderen van 4jr.) voor de eerste keer naar Winterberg (Landal). Heeft iemand tips? Bijvoorbeeld, wat zijn de kosten van skipassen (en welke), skiverhuur, skilessen voor de kids en volwassenen, leuke apres-ski en "what-to-do in Winterberg", etc.

http://www.skiplezier.nl voor alle links

http://www.skiplezier.nl voor alle links

Gast184 op 21 feb. 2013 23:26

Dank!

Groet, Johan

Ski’s huren bij de piste parkeerplaatsen in Winterberg kost 18 euro per dag voor een complete set (ski’s, schoenen en stokken).
Als je ski’s huurt in een van de dorpen die je doorkomt op weg naar Winterberg, dan betaal je 10 euro per dag voor een set. Dat scheelt nogal. Die shops zijn ook gewoon op zondag open.

Ski’s gehuurd voor de kinderen (4 en 6) naast Der Brabander. Vriendelijk personeel die ook zeker behulpzaam was. Kosten 14 Euro per kind per dag inclusief helm. De schoenen kwamen uit de jaren 90 maar de rest was ok. Voor volwassenen weet ik niet wat de kwaliteit is van het materiaal omdat wij onze eigen spullen meenemen.

@gast 612
Tijdens de skilessen die ik dit jaar gegeven heb, heb ik uitsluitend modern materiaal gezien. Dat was een paar jaar geleden wel anders. Ook hier gelukkig een duidelijke kwaliteitssprong.
Bij zeer slechte sneeuw, zoals de afgelopen 2 kersten (de enige slechte 2 weken van dit én van vorig seizoen) willen ze nog wel eens een oude garage openen met 10 jaar oud materiaal: daarin geef ik ze volkomen gelijk. Met de huidige sneeuw wordt echter goed materiaal uitgeleverd.

Anyone with experience renting basic (intro) gear for 2+ year old in Winterberg area? Just wondering if equipment exists at all for that low age. Thanks in advance for any feedback.

Is er altijd wel wat te huur of komt het ook voor dat door drukte alles verhuurt is? I.a.w.: vooraf reserveren noodzakelijk of op de bonnefooi? We willen mogelijk rond 14~21 feb Winterberg bezoeken, dus tijdens NL vakantieweken…

Wij hebben vorige week bij Klante skimateriaal gehuurd van tevoren online thuis alle gegevens lengte, gewicht maten doorgegeven ook betaald via creditcard. We konden desondanks in de rij gaan staan ook al hadden we gereserveerd en betaald. Na twee uur wachten (ondertussen ook dagkaarten gekocht, want het duurde zo lang) werd ons doodleuk verteld dat er geen materiaal voor ons beschikbaar was ook al hadden we al onze gegevens doorgegeven de juiste datum stond op de nota en ook een betaalbevestiging. Het mocht allemaal niet baten er lag niets, sterker nog de beste man ging iemand anders helpen en liet ons gewoon staan, oh nee hij kon nog vermelden dat we ons geld niet terug kregen want hij had geen geld.

De enige zaterdaghulp die er rond liep hielp ons met het adres waar we dan wel achter ons geld konden gaan. (Wij waren overigens niet de enige met dit verhaal, haast iedereen kwam met een teleurgesteld/kwaad gezicht naar buiten).

Na enige tijd zoeken hebben we het hoofdkantoor gevonden, we kregen excuses het was inderdaad fout gegaan ons materiaal was niet naar de bestemming gebracht waar wij het op moesten halen. We kregen € 50,- ter compensatie en konden ergens achteraf in een loods skimateriaal halen. Om een lang verhaal kort te maken we stonden 16:00 bij de eerste lift, de eerste dag vd de twee dagen dat we verbleven was een groot drama.
TIP !!! Ga gewoon skimateriaal in Nederland huren !!!

@anitavm: Erg vervelend om te horen dat je zo’n ervaring moest meemaken. Denk dat het wel een uitzonderingssituatie is, aangezien over het algemeen de skiverhuurders die direct in het skigebied zitten wel correct zijn, maar fouten kunnen helaas overal gebeuren. Helaas heeft Klante soms wat personeel in dienst die niet zo geëngageerd zijn. Persoonlijk ken ik diverse mensen met goede ervaringen bij skiverhuur Poppenberg. De mensen zijn daar vriendelijk, geven goede service en zorgen voor een spoedige afwerking van hun klanten.

Verder kan je om geld te besparen op de hoofdweg naar Winterberg al skisets huren. Deels zelfs al voor €10 per dag. Hoe de kwaliteit en service bij deze verhuurders is weet ik niet, maar over het algemeen is dat in Duitsland erg degelijk. Ski’s huren in Nederland lijkt me daarom een wat omslachtige en onnodige handeling.

Ik had 2 dagen voor €18.- (alleen ski’s + stokken) bij een tentje net buiten Niedersfeld richting Winterberg.
Ski’s waren van vorig jaar, zagen er goed gebruikt uit maar voldeden prima.

Vorige week zaterdag ging het her en der mis door en ongekende hoeveelheid bussen.
Blijft in weekenden de tip: ben er uiterlijk half negen, stap als eerste de verhuur in een maak de mooiste afdalingen voor tien uur zonder wachttijden op perfecte pistes. Na half twaalf is het druk en worden de pistes minder goed.

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Dat klopt helemaal. En afgelopen zaterdag was het ook wel echt dramatisch hoor.

Vandaag viel de drukte wel mee. Ik was in Niedersdeld… halfvolle liften en lege pistes.
Avondskiën in Winterberg was lekker vanavond. Vrijwel geen wachttijden en goede sneeuw.
Morgen eens in Neuastenberg kijken…

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Tjah Frans ik moet er nog even op terug omen, onze ervaring was helaas geen uitzondering, Om ons heen zagen we bijna iedereen kwaad en gefrustreerd naar buiten komen. Ook mensen die doodleuk uren stonden te wachten en te horen kregen dat hun schoenmaat niet meer aanwezig was, had hier dan geen bord met deze informatie tegen het raam aangeplakt kunnen worden???
Maar ook echt heel veel mensen die dachten alles geregeld te hebben thuis, net zoals ons gereserveerd en betaald hadden en na uren wachten ook te horen kregen dat het materiaal niet aanwezig was.

Plaats een reactie