sneeuw 11-02-2011 t/m 15-02-2011 ? Iemand . . .

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Nog actuele berichten over de sneeuwconditie op dit moment?
Gaan morgen(dinsdag de 15e) met het werk een dagje de (hopelijk) sneeuw opzoeken. Begin hem nu toch wel een beetje te knijpen eigenlijk…

Ik hoor graag van jullie!

Volgens de weersvoorspellingen van vandaag zullen de sneeuwcondities tijdens de krokusvakantie perfect zijn met temperaturen tot -10 graden en deze week valt de nodige sneeuw!

Het werd ook weer eens hoog tijd dat er genoeg sneeuw gaat vallen, want de laatste keer veel sneeuw met koude temperaturen was vorig jaar tussen kerst en Silvester.

Zoals ik al aangaf ben ik dinsdag de 15e februari met een groep collega’s naar Winterberg geweest. Viel mij alles mee moet ik zeggen. Er zijn nog vijftien pistes open waarop je prima je gang kunt gaan, ook voor de gevorderde wintersporter nog prima te doen. Uiteraard werden de pistes gedurende de dag wel wat papperig. Maar ja, wat wil je met dit weer…
Ik moet zeggen dat de webcams van de site http://www.winterberg.de een prima beeld geven van de huidige toestand van de pistes. Dus als je wilt zien hoe het er voor staat kun je daar het best op kijken.

Voor een ieder veel plezier daar!
Rick

Wij gaan morgen richting Winterberg, hebben ook al vroeg geboekt. Misschien achteraf niet zo slim, maar we hebben de afgelopen jaren telkens geluk gehad. Nu zie ik op de webcams dat er bij skiegebied ‘Kappe’ wel erg weinig sneeuw ligt, onze vaste piste.

Hebben jullie nog tips? Welke piste is nog meer geschikt voor (relatief) beginnende snowboarders/skiërs?

Alvast bedankt,

Leon

Wij gaan in principe maandag naar Winterberg voor een midweek. Het is onze eerste skivakantie met de kinderen (6 & 9 jaar oud). Nu twijfel ik heel erg of we wel moeten gaan, omdat niet alle pistes open zijn en de conditie van de piste niet optimaal is. Wie helpt mij een beslissing te nemen???

Hallo leon,

De Poppenberg en Altastenberg zijn ook leuke pistes om te skien. Wij gaan ook van het weekend, de voorspellingen zijn dat het koud is dus er zal dan wel sneeuw worden opgespoten

Gr
Marijke

Hoi Sasja,

Zie mijn bericht hierboven, er ligt echt altijd wel wat sneeuw hoor maar hoe later op de dag hoe slechter de kwaliteit wordt. Ik zou gewoon gaan envoor de kids is het echt harstikke leuk. Wij hebben een dochter van 10 en gaan dit jaar voor de 3e keer

Wens je veel plezier

zijn net terug van een weekje winterberg. Zien is geloven! Er ligt 70 cm op de hellingen. Vanaf de parkeerplaatsen zijn de liften goed bereikbaar. Vanaf de Brabander is het linksaf de helling af voor de rode hellingen en even de oefenhelling oplopen (goede warming up) en boven rechtsaf voor de blauwe helling. Ook een aantal nieuwe snelle liften erbij, een prima week gehad. Voor komende week zag men het voorspoedig in.

De sneeuwkanonnen blazen volop, de hele dag -7 gehad, nu -10. De pistes waren de afgelopen dagen alleen 's ochtends goed, maar door het steeds opnieuw opfrezen van de ijzige onderlaag werd er door de vele skiërs en boarders een dikke laag droge korrels op de zijkanten geskied en in het midden een keiharde piste, een beetje als de sneeuw in een indoorhal op een drukke dag. Met de huidige besneeuwing verwacht ik dat we vanaf morgen weer uitstekende pistes hebben, de oefenweide Herrloh gaat ook weer open, en dat er de komende dagen voor zeker tot medio maart ruim voldoende sneeuw geproduceerd wordt.

Als je wilt genieten: het is niet druk in Winterberg (m.u.v. liften 9, 10 en 10A) en het weer belooft prachtig te worden! Zelfs in het afgelopen weekend waren er nauwelijks wachttijden. Alleen doordat lift nr. 7 defect is zijn er capaciteitsproblemen bij de genoemde liften.

De steilhang van de Kappe ligt er grandioos bij! Een echte tip voor een dagje plezier voor de pro’s onder ons!

@Harry:
Voor Winterberg zijn de omstandigheden zeker meer dan goed. Toch moeten we niet overdrijven. Het is allemaal sneeuwkanon werk en de sneeuwverhoudingen zijn lang niet meer zo als in december van vorig jaar. Heel wat mensen uit Nederland krijg je ermee op de been, maar hier vinden we het toch echt te weinig om te gaan. Ik bedoel: Wie gaat er skiën tussen de groene veldjes op een kunstbaan? Er is helemaal geen lekkere laag ‘echte’ sneeuw en Winterberg lijkt op deze manier meer op een pretpark dan op een skigebied.

Niet echt iets voor het ‘echte’ wintersport gevoel. Ik hoop dat er snel wat echte natuursneeuw erbij komt. Dan praten we al heel anders. ;-)

Tot de Herrlohtunnel bij Winterberg is het groen in het Sauerland, daarna is het compleet winter: de bomen en de weiden zijn prachtig wit door de rijp en bovenin ligt er nog aardig wat natuursneeuw in de bossen. Vandaag was het wel degelijk een mooi winterplaatje en daarbij waren vrijwel alle pistes open. Zo mooi als met kerst was het uiteraard ook weer niet, maar je skiet zeker niet tussen het groen: alles is wit!

Gisteren geweest skiën op de piste van hunau-bödenfeld.

Alle drie de liften waren open, en uitstekende condities door de verse sneeuw en sneeuwkanonnen.

Alles was weer betoverend wit.

Het was ook gewoon gezellig druk met geen lange wachttijden (gemiddeld 4 min).

Ook het restaurant was zeer goed en heel betaalbaar.

De oefenweide/oefenlift en sleelift was nog niet open, maar deze gaan vast snel open, omdat de sneeuwkanonnen er volop aan stonden.

Plaats een reactie