Ski's huren In Winterberg of in meebrengen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

We vragen ons af wat het beste is, ski’s huren in Winterberg? Of ze in Nederland al huren omdat het misschien in Winterberg erg druk is, dus lange wachttijd. Wat weer ten koste gaat van onze 4 daagse uitstap

Je kunt prima in Winterberg -of omgeving- huren Maria. Als je gaat huren aan de piste ben je wel iets duurder uit. Maar op weg richting Winterberg kom je aan de weg enkele verhuurplekken tegen die een uitgebreid aanbod hebben en niet duur zijn. Hier is de wachttijd dan ook korter.

Veel plezier in Sauerland!

Ik heb uitstekende ervaringen met Luas Skiverleih in Altastenberg:
http://www.luas-skiverleih.de/index_NL.html

Mocht je gebruikte ski’s en skischoenen willen kopen dan is dit ook een goed adres. Ik heb mijn uitrusting destijds voor 75 euro gekocht.

@MvB

zit er ook kwaliteitsverschil tussen de verhuurders van ski’s qua onderhoud & materiaal? Ik las ergens op het formum dat iemand slecht gewaxte ski’s had gehuurd. Dat lijkt mij natuurlijk niet de bedoeling.

ik heb 2 keer ski’s gehuurd in winterberg, 2 keer ouwe goedkope zooi. Echt onderkant markt wat je meekrijgt.

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Afgelopen weekend naar Winterberg geweest en je wordt er overdonderd door het aantal skiverhuurbedrijven.

Mijn vader had skies gehuurd aan de Sesselbahn Rauher Busch. Deze parkeerplaats (P6) grenst aan de skilift. Als je Winterberg binnenrijdt is het op de tweede rotonde gelijk rechts af en dan nog een stuk door rijden aan de rechterkant.

ik heb 2 keer ski’s gehuurd in winterberg, 2 keer ouwe goedkope zooi. Echt onderkant markt wat je meekrijgt.

Ferdinand op 26 jan. 2012 23:24

shake hands,

t is wel zo dat vrienden die iets verderop gehuurd hadden voor het zelfde geld puik materiaal hadden,
dus er zit wel veel verschil

Addict.

Ik kan Skiverleih Schneider van harte aanbevelen. Ze hebben meerdere vestigingen. Ik ga altijd naar de vestiging tegenover de Avia (bij de eerste rotonde rechts, naast een garagebedrijf) Zowel in de weekenden als doordeweeks niet druk, nieuw materiaal en behulpzame mensen. Let op: max. lengte van ski’s is daar 1.70m. Voor mijn lengte eigenlijk te kort, maar prima voor een dagje. Bovendien kom ik in Winterberg liever niet met eigen materiaal. Er wordt nog wel eens dwars over je latten heen geski’d. :)

Ik heb mijn ski’s bij Skiverleih Schneider gehuurd. Hebben 4 vestigingen, ik ben bij de vestiging geweest die bij P2 zit. Je kunt je er omkleden en naar de wc.

Ik heb weinig verstand van ski’s, maar ik had het gevoel dat ze stroef waren. Voordat ik ze meekreeg, hebben ze er wel een laagje wax overheen gedaan, maar het aantal doorglijmeters vond ik wat tegenvallen toen ik een klein heuveltje op moest.

Wij hebben nu al twee keer ski’s gehuurd bij een tentje vlak voor de Rauher Bush lift… ik weet helaas niet hoe die tent heet maar als je bij de tweede rotonde meteen rechts gaat, zit het schuin tegenover de Lidl, aan de linkerkant. Super ski’s die zelfs nog even in de was gezet werden. We waren voor twee personen 26 euro kwijt. We hebben onze eigen schoenen, dus die zaten er niet bij. Schoenen hun je daar uiteraard ook huren.

Plaats een reactie