Wintersport 2014: Waar gaan jullie heen?

Volgend jaar Januari ga ik weer naar Les Menuires. Welk appartement weet ik nog niet, ga er elk jaar naar toe, maar tot nu toe elke keer een ander appartement genomen. Ga me ongeveer in Juni weer oriënteren en dan begint de voorpret weer. Vanaf September dan ook weer regelmatig op dit forum kijken (doe ik nu ook nog tot ongeveer eind april. Daarna is het wat minder regelmatig. Maar goed, dit kennen jullie vast wel :)

Volgend jaar december willen wij graag naar oostenrijk. Sneeuw zeker is het allerbelangrijkste! We willen mooie afdelingen kunnen maken op voornamelijk rode en blauwe pistes. Lekker eten en een levendige aprèsski. Een accommodatie dicht bij de lift en ook niet ver van de aprèsski. Aangezien december de enige maand is waarin mijn partner gemakkelijk vrij krijgt in het winter seizoen zijn we verplicht de hogere sneeuwzekere gebieden aan te doen. Op dit moment zitten onze gedachten bij solden. Uiteraard zullen we in de weekeinden hopelijk winterberg en omstreken aan kunnen doen. Heeft iemand tips voor accommodaties zijn die van harte welkom! We zijn met twee, de week voor kerst. Liefst appartement met iets van een klein keukentje maar andere mogelijkheden zijn niet direct afgewezen!

Volgend jaar december willen wij graag naar oostenrijk. Sneeuw zeker is het allerbelangrijkste! We willen mooie afdelingen kunnen maken op voornamelijk rode en blauwe pistes. Lekker eten en een levendige aprèsski. Een accommodatie dicht bij de lift en ook niet ver van de aprèsski. Aangezien december de enige maand is waarin mijn partner gemakkelijk vrij krijgt in het winter seizoen zijn we verplicht de hogere sneeuwzekere gebieden aan te doen. Op dit moment zitten onze gedachten bij solden. Uiteraard zullen we in de weekeinden hopelijk winterberg en omstreken aan kunnen doen. Heeft iemand tips voor accommodaties zijn die van harte welkom! We zijn met twee, de week voor kerst. Liefst appartement met iets van een klein keukentje maar andere mogelijkheden zijn niet direct afgewezen!

bcdk89 op 20 mrt. 2013 12:33

Sölden is zeker sneeuwzeker, kunt eens kijken naar Haus Leni, verschillende appartementen praktisch op de piste.

volgend jaar zeker weer naar ergens in de buurt van Zell am See/Kaprun en dan met een kaart voor heel Slazburgerland wat skigebieden in de buurt bezoeken. Bij laaghangende bewolking de gletscher op en bij mooi weer kilometers maken in Saalbach-Hinterglemm.

volgend jaar zeker weer naar ergens in de buurt van Zell am See/Kaprun en dan met een kaart voor heel Slazburgerland wat skigebieden in de buurt bezoeken. Bij laaghangende bewolking de gletscher op en bij mooi weer kilometers maken in Saalbach-Hinterglemm.

Gast960 op 20 mrt. 2013 16:53

Saalbach-Hinterglemm staat ook nog zeker op m’n wish-list!

Wij gaan skiën, Après Skiën!!

Ischgl voor 6 maand.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

tijdens de kerst richting Oostenrijk (Saalbach?), in maart (rond de 15de) naar Val Gardena ( ben wel een beetje bang voor een eventueel gebrek aan sneeuw, iemand tips of dat meevalt?) of Breuil Cervinia

Komende winter ga ik naar Schröcken. Het skigebied Warth-Schröcken is super en met de verbinding naar Lech wordt het nog beter. Deze winter ben ik er een maand geweest en helemaal verliefd geworden op het uitzicht, de bergen en het skigebied. Hierdoor heb ik een appartement in Schröcken Nesslegg gekocht! Dus deze zomer verbouwen, vanaf december gaan we het verhuren en in onze schoolvakanties gaan we er zelf heen.

Weten we nog lang niet!

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Ischgl voor 6 maand.

Ischgeil op 22 mrt. 2013 12:52

Chill !

misschien Hintertux (november), Monterosa ski of Breuil Cervinia/Zermat (januari), Alta Badia of iets anders (krokus)

Gezien in oktober ons eerste kindje op komst is vermoed ik dat 2014 ik met heel veel gelukt misschien met een paar vrienden op pad kan :P

We gaan de eerste week van februari met z’n zevenen (waarvan 1 baby) naar Silbertal (Montafon), omdat we na diverse jaren Tsjechie naar Oostenrijk willen. En Montafon lijkt mij wel een leuk gebied.

Na 5 jaar Wallis (CH) gaan we naar Oostenrijk!
We hebben gekozen voor Jerzens, Tirol.
Een kindvriendelijk skigebied, met gratis skipas voor kinderen tot 10 jaar.
We gaan met een groep van 6 volwassenen en 13 kids, wordt dus een gezellige boel!

@Dennis12
Van Tsjechië naar Oostenrijk dat heb ik ook gedaan 3 jaar Tsjechië dan naar oostenrijk en je gaat nooit meer terug!

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Oostenrijk heeft toch een bepaald sfeertje wat niet vergelijkbaar is met een ander land. En dan is het maar net wel sfeertje zelf het prettigst vindt… :)

Wij gaan skiën, Après Skiën!!

Dolomieten, Santa Cristina!!

Weer Kirchberg In Tirol voor de 15 keer, hopelijk net zo geweldige vakantie als dit jaar met lekker weer.

Wij gaan met 12 personen weer naar Fiss, reeds geboekt!! Heb er nu al zin in!! En misschien met kerst maar weten nog niet waar dan. Fiss van 22-02 tot 1-3-2014.

@Gast762 Wanneer gaan jullie?

Wij gaan skiën, Après Skiën!!

maart 2014 sowieso weer naar de snowtrip in flaine en verder zien we nog wel ff.

Wij hadden wilde plannen om naar Äre te gaan in Zweden, weer eens wat anders dan de normale wintersport… Maar na afgelopen jaar (voor derde niet achtereenvolgende keer) naar Val Gardena (Dolomieten) geweest te zijn twijfel ik toch zeer om niet gewoon weer terug te gaan volgend jaar!

Openingsweekend Ischgl zit ook in de planning…

Let it snow!

[mention=“118955”]@Dennis12[/mention]
Van Tsjechië naar Oostenrijk dat heb ik ook gedaan 3 jaar Tsjechië dan naar oostenrijk en je gaat nooit meer terug!

thijs8 op 25 mrt. 2013 20:17

Daar gaat ik wel vanuit, Thijs! ;-)

Ik zou heel graag een skisafari willen doen in Canada. Vorig jaar al een oproep gedaan voor iemand die dit samen met mij zou willen doen. Ik ben een vrouw van 49 jaar. Ik houd vande hele dag skeën op de piste en af en toe er een stukje naast.

Zal ongetwijfeld een keer naar Flachau gaan. Laatste keer hotel gevonden zowat naast de gondel met evt eigen lift richting skigebied. Prijstechnisch zeer interessant in vergelijking met de hotels die ook dichtbij de liften liggen.

Verder wil ik deze zomer wellicht ook nog gaan skiën in Oostenrijk. Maar ben beetje bang dat de sfeer er niet zo is als in de winter en dat het daardoor een beetje een deceptie wordt.

Verlanglijstje staat bij mij ook Canada, maar gaat denk ik ver boven budget!

Denk dat het weer het Zillertal wordt, en daarnaast nog Zugspitz Arena :)

December zeker siezoen openen in Livigno op appartementen met mijn skivrienden, waarom daar: sneeuwzeker, gezeligheid, komen er al vele jaren, leuk gebied en toffe après. Voor de rest graag eens terug in het Sella Massief, Flachau mag ook en eigenlijk zou ik eens graag een keertje Frankrijk willen doen. Ski al 30 jaar in Italië & Oostenrijk en zou graag ens Frankrijk willen aandoen.

RoCo

Oh, ik word helemaal jaloers als ik zie hoe vaak veel mensen gaan skieen! Wij gaan 1 keer per seizoen en dan eventueel nog een extra weekendje winterberg als het ervan komt… Plannen voor 2014 liggen nog niet vast, maar we overwegen serieus om nog een keer naar Damuls te gaan :-)

@t@sje
Ik zou precies hetzelfde gezegd kunnen hebben!:D

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Oh, ik word helemaal jaloers als ik zie hoe vaak veel mensen gaan skieen! Wij gaan 1 keer per seizoen en dan eventueel nog een extra weekendje winterberg als het ervan komt… Plannen voor 2014 liggen nog niet vast, maar we overwegen serieus om nog een keer naar Damuls te gaan :-)

t@sje op 1 apr. 2013 21:12

Nou, dat heb ik ook! Ik ben al blij dat ik 1 keer kan!
Helemaal omdat mijn vriendin niets met wintersport heeft.

Waarschijnlijk wordt het Obertauern volgend jaar, ergens eind januari

Plaats een reactie