Skigebied/Dorp foutjes en suggesties

In het skigebied Jackson Hole staat er dat het een ‘‘beromed off-piste gebied in de US’’ (spelfout dus)

-aangepast-

Gang is alles

Van het aantal liften in Schladming-Dachstein klopt niks. Ik heb het nageteld en kwam op iets heel anders uit;

Sleepliften zijn er 38 (wintersporters.nl zegt: 63)
Stoeltjesliften zijn er 25 (wintersporters.nl zegt: 17)
Gondels zijn er 8 (wintersporters.nl zegt: 7 (waarschijnlijk niet bijgehouden, daarom Preunegg Jet (2010) niet meegeteld)
Verder zijn er nog 2 Pendelbahnen, een Förderband en een Kombibahn

-aangepast-

geen hoge nood maar bij wagrain kan het nieuwe pistenplan met de g-link erbij en bij alpendorf (zelfde plan) de wijzigingen in de liften

-aangepast-

Certified ski-boy, glijbewijs

Damüls en Mellau hebben inmiddels (al een tijdje) een gezamenlijk gebied: Damüls-Mellau-Faschina Schneereich (samen rond de 100 km piste).

-aangepast-

Het skigebied Sainte Foy staat bij afstand 733 km van Brussel, dit is op zijn minst 933 km van Brussel.

Umm op de vorige pagina staat dat het pistenplan van SFL aangepast is, maar dat is ie niet :o
dit is de officiële van hun site http://www.serfaus-fiss-ladis.at/pdf/pistenplan_de.pdf…

Gang is alles

@Jesper, het kan zijn dat dit heel eventjes duurt voor hij zichtbaar is. We kijken ernaar!

Click. Click. Peace

Bij de Kitzsteinhorn staat dat het geen halfpipe heeft, maar het heeft er elk jaar een. (En ook nog eens de grootste pipe van Europa.)

-aangepast-

Braunlage Wurmberg

Het skigebied van Braunlage Wurmberg is volledig gemoderniseerd en uitgebreid. Op de berg zijn op bijna alle pisten sneeuwmachines geplaatst tot in het dal. Er zijn twee nieuw sleepliften gemaakt op de Wurmberg en een nieuwe roddellift in de stad. Naar de top van de Wurmberg is een nieuwe snelle 4 stoeltjeslift gebouwd. Ook de uitbreiding van parkeerplaatsen is al in een afronden stadium.

De informatie rondom Lofer en de Loferer Alm is niet meer up-to-date: er zijn een tweetal liften vervangen door een hypermoderne, kinderveilige 8-persoons-stoeltjeslift die de Schwarzeck-pistes toegankelijk maakt. Het aantal kilometers wordt daardoor anders, en ook het pistekaartje voldoet niet meer. Beter is deze te gebruiken:

null

PS: Leuk idee om op deze manier gebruikers informatie te laten delen, zoals het oorspronkelijk al bedoeld was met het ambassadeursprogramma. Jammer dat dat laatste niet van de grond is gekomen, maar ik hoop toch zo mijn bijdrage te kunnen leveren aan de informatie m.b.t. Lofer. Succes!

-aangepast-

It's all about believing!

Mmh had al topic gemaakt maar bedacht me dati k het beter hier kan posten:
Webcams warth-schröcken niet up-to-date
http://www.warth-schroecken.com/live-cams/

-aangepast-

Gang is alles

Beste wintersporters.nl-team,
Ik vind de naam ‘Am Feldberg’ erg raar klinken. (Voor het skigebied zelf) is de naam ‘Wintersportzentrum Feldberg’ veel couranter, toch? Die ‘am’ klinkt me erg vreemd in de oren.
Bovendien klopt het aantal pistenkilometers niet (meer). Op jullie site staat 77 km, terwijl op de site van het skigebied 61 km staat. Dit is dan het aantal pistenkilometers in het liftverbond Feldberg, welke het wintersportcentrum Feldberg en de skigebieden Altglashütten, Belchen, Menzenschwand, Muggenbrunn, Notschrei en Todtnauberg omvat. Aangezien jullie het enkel over het wintersportcentrum Feldberg lijken te hebben, is het aangegeven aantal kilometers piste echt veel te hoog.
Ten laatste staat er in jullie overzichtje dat er 7 stoeltjesliften zijn, echter zijn dit er 4. Jullie geven aan dat er maar 2 sleepliften zijn, ook al zijn dit er volgens mij 10.
Hopelijk passen jullie het snel aan!

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

In de pagina van skigebied Galtür staat er bij ‘‘Positief’’ (over het skigebied) Ischl terwijl het Ischgl moet zijn. Typfout dus :P

-aangepast-

Gang is alles

Het skigebied op de Belchen in het Zwarte Woud heeft wél een rodelbaan, deze is zelfs 4,5 kilometer lang!
http://www.schwarzwald-geniessen.de/de/freizeit/rodeln.php…

-aangepast-

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

De pistekaart voor Valloire is verouderd. De sleeplift Cornafond is veranderd in een stoeltjeslift, de TSD Cornafond. De liften Setaz 2 en Setaz 3 en de piste Perdrix zijn er op dit moment niet meer (ik weet niet zeker of er vervangers komen).

-aangepast-

Live to ride, ride to live.

Ik denk dat deze pistekaart duidelijker is voor het gebied van Hochkönig
http://www.skiresort.de/skigebiet/hochkoenig/pistenplan/…

-aangepast-

Gang is alles

Op de site staat dat Espace Lumière maar 314 km van Brussel is.
Dat kan niet kloppen volgens mij.

-We zoeken uit waarom deze afstanden niet kloppen-

@Gast054 dit is niet ok

Certified ski-boy, glijbewijs

Flumserberg, nieuwe lift dus 75km piste. dus ook nieuwe skimap! kon deze alleen niet vinden.

Een nieuwe pistekaart van Sölden. De pistes en kleuren op het kaartje dat op Wintersporters.nl staat is niet meer up-to-date. Hier een versie die overeen komt met de werkelijkheid:

null

-aangepast-

Hopelijk is dit hiervoor het juiste topic: Op de pagina van het gebied "Evasion - Mont Blanc" staat een skipas prijs (6-daags) van €136. Mocht deze werkelijk ergens zo goedkoop te vinden zijn hoor ik dat graag, maar volgens mij moet dit vervangen worden door €205,-.

Ik heb al heel wat uurtjes besteed in de gebieden sectie van deze site. Erg leuke informatie.
Vooral die obscure gebiedjes vind ik leuk om te bekijken. in dat kader mis ik nog station rousset in de vogezen.

http://www.skiinfo.fr/alpes-du-nord/col-de-rousset/station-d…

-We zetten hem erbij op de lijst-

Kun je echt niet van faschina naar damuls op de ski ??

De eerste alinea van de beschrijving is onlogisch opgesteld en er zit een taalfout in
https://www.wintersport.nl/dorpen/aschau_im_zillertal…

Katschberg-Aineck

inmiddels zijn er 2 gondels geplaatst waardoor op de Aineck de tocht naar boven een stuk sneller gaat en je geen sleepliften meer hoeft te nemen. bij de minpunten staat "ondanks modernisering nog veel sleepliften (nu zijn deze vervangen door gondels). Er zijn nu 6 stoeltjesliften 2 gondels en 8 sleepliften. het tolaal aantal pistes is niet meer 60 km maar 70 km (10 nieuwe km rode pistes).
het skigebied is bijna 100% sneeuwzeker door zeer veel sneeuwkanonnen.

Fanningsberg
voor dit skigebied is nog geen pagina

Grosseck Speiereck
er staat: twee andere gebieden zijn op nog geen half uur rijden te bereiken, te weten Katschberg/Lneck en Fanningsberg. dit moet zijn Katschberg/Aineck en niet Lneck

-Aangepast-

Tannheimertal heeft 50km pistes, geen 138km.

-aangemaakt-

Bij het skigebied Feuerkogel staat ‘‘OOstenrijk’’
2 O’s dus :P

-aangepast-

Gang is alles

Lachtal: Zeer weinig informatie op jullie site. Jullie zeggen 40 km pistes maar volgens de site van het Lachtal 25 km blau-rot-schwarze Pisten und 10 km Skirouten. Tevens ligt het skigebied op het zuiden gericht.

-aangepast-

Katschberg-Aineck
kaart klopt niet meer, er mist een gondel

-aangepast-

Plaats een reactie