verbinding Lech-Warth

Dit onderwerp gaat over de bestemming Warth - Schröcken

Ben wel benieuwd wat straks de reacties hier op wintersporters.nl over de verbinding zullen zijn. Wat zeggen de "Warthers" over Lech en viceversa
Voorspelling:

Warther gasten zullen zeggen: "Mooi skigebied hoor, dat Lech, maar wat een poeha, en wat een prijzen op de terrassen"
Lecher gasten zullen zeggen: "Mooi skigebied hoor, dat Warth, en zo leuk gewoon gebleven. Maar waar zijn de linnen tafelkleedjes en servetten, en waar is de champagne?"

:-)

Als ik ooit een Lecher gast word, dan ga ik wat anders zeggen ;)

@Flexen Bij Hochalphutte hebben kun je ook een fles champagne bestellen hoor ^^
Zag nog mensen die dat deden vd zomer.

En volgens mij verschillen de prijzen in Lech niet zoveel met die in Lech, paar euro meer misschien.

Gang is alles

En beetje jammer dat in het filmpje de tocht naar Weibermahdbergstation niet afgemaakt wordt…dat was toch net de crux…

Flexen op 2 dec. 2013 11:15

Ja dat vond ik ook wel beetje jammer :P

Gang is alles

@Jesper: ik ken een restaurant in Lech waar de hoofdgerechten in de zomer gemiddeld ca. 18 euro zijn, en in de winter eerder 28 euro.
Maar over het algemeen valt het met de horecaprijzen inderdaad mee

Hoe lang blijft die nieuwe lift open? Hopelijk een uur langer dan de andere liften zodat we niet vastzitten in het verkeerde skigebied. Want er zijn geen bussen tussen Lech en Warth denk ik.

Auenfeldjet is open tot
Vanuit bergstation in Lech heb je geen lift meer nodig om in Lech dorp te geraken.
Vanuit dalstation kant Warth moet je enkel nog Auenfeld Sonnenjet nemen om terug naar Salober of Jageralp te skiën. Deze lift is open tot 16u15 (=perfect mogelijk als je lift om 16u in Lech neemt).

Hou wel rekening met soms lange wachttijden s morgens vanuit Warth tussen 10u en 12u. Best voor 10u

Uur is weggevallen, zie ik net.
Auenfeldjet open tot

Tot

Auenfeldjet is open tot (4pm)

@gast489 dank u wel voor de reactie.Als trouwe Warth skiërs (we komen er nu reeds zo’n 20 jaar) volgen wij die verbindings-kroniek reeds jaren. Wat mij enigszins verrast is dat de Auenfeldjet zowat samen sluit met de andere liften in het gebied.Zo kan het toch bijna niet anders dan dat er -dagelijks?- mensen aan de “verkeerde kant” stranden en zo -door de wintersperre tussen Warth en Lech- een +/- 2h lange taxi rit mogen ondergaan :-(…

U kunt toch lezen en de sluitingstijden van de liften noteren?
Juist op deze wijze houden de skiliften u en mij scherp.
Bovendien heb je er altijd gekken bij die tot ‘het gaatje’ gaan. Die zullen op de blaren moeten zitten

-door de wintersperre tussen Warth en Lech- een +/- 2h lange taxi rit mogen ondergaan :-(…

NickAfkaDominique op 2 jan. 2014 10:59

Inderdaad, pas daar mee op met dat blijven hangen. Door die vermeende ‘wintersperre’ (zogezegd omwille van lawinegevaar, anderen menen dat het is om de dagjestoeristen buiten te houden vanuit het Lechtal) kan je niet snel terug en duurt het heel lang om terug te komen!

@Mathijs! Over het lawinegevaar van die weg, mij leek het in de zomer een gevaarlijke weg, hellingen zijn pittig stijl naast de weg met gras als begroeiing… dagjesmensen weghouden is ook mooi meegenomen dan… Ook toen we er in de herfst een keer waren en het had gesneeuwt lag er op sommige plekken wat sneeuw op de weg

Gang is alles

Een klein weekje terug uit Warth dus een update over de nieuwe verbinding.

Tijdens de Nieuwjaarsweek was het in Warth dit jaar bij momenten zeer druk. Enkele pistes waren gesloten omdat er te weinig sneeuw lag, om van Salober naar Steffisalp te gaan moest je nu steeds langs het dalstation van de jageralpe, wat drukke situaties gaf op de rode afdaling naar Jageralpe. Door het ontbreken van sneeuw in de omringende gebieden kwamen er ook zeer veel mensen een dagje in warth skiën. Op een gegeven moment zijn ze moeten stoppen met het verkopen van dagpassen, gebied volzet !!! En er waren enorm veel Oostenrijkers, nog meer als anders.

Wat wij meestal deden was ’s morgens voor 9u parkeren aan Salober, lift naar boven en meteen richting Lech. Om 8u45 stond er toch altijd al wat volk op de parking maar aanschuiven aan de auenfeldjet was er om 9u zeker niet bij. Je hebt dan de keuze om boven Oberlech te skiën, of naar Lech dorp skiën en dan naar boven met de grote gondel. Als je ’s morgens vroeg meteen de doorsteek naar Lech maakt valt het aan de Rüfikopfbahn zeer goed mee, wacht je hier een uur mee is het al een heel stuk drukker. We staken enkele keren meteen door en skieden dan enkele uren boven Zürs, op de pisten was het hier bij momenten zeer rustig. Door de weinige sneeuw was de skiroute naar Zug bijna niet te doen. Alternatieven zijn er echter zeker wel, bus van Zürs naar Lech rijdt regelmatig en als je met enkelen bent kan je voor 16 euro de taxi nemen.

De Auenfeldjet terug nemen ging meestal ook vlot. Één keer was het zeer druk omdat veel mensen bovenaan weisermandbahn opstapten. Ze lieten nadien echter altijd enkele gondels leeg waardoor je perfect kan opstappen onderaan. Nu moet ik wel zeggen dat wij nooit echt tot 16u in Lech bleven.

Wat me opviel in Lech is dat het op bepaalde pisten zeer druk is en op andere extreem rustig. Je moet zeer goed uitkijken waar je iets gaat eten of drinken. In de Kriegeralpe betaal je voor een kleine pint 3,90 en voor een grote 5,90 !!! Over het algemeen (bijvoorbeeld aan de seekopf) kan je rekenen dat alles zeker 1 euro duurder is in Lech tov Warth.

Voor mij is de verbinding voor Warh echt een verademing. Volgend jaar neem ik zeker ook een keer de bus richting Sankt Anton.

Dank voor je bericht!

  • De skipaslimitering is al jaren een bekend gegeven in Lech (max 14.000 gasten op een dag) en Warth (max 8.000). Vanaf dit jaar dus gezamenlijk 22.000 per dag). Dit wordt zelfs al op de toegangsroutes via electronische borden aangegeven. Wel een tamelijk uniek gegeven in de Alpen.
    Lech wil z’n weekgasten gegarandeerd de ruimte geven, omdat daar veel meer aan verdiend wordt dan de dagjeskiers.

*Weissermandbahn moet zijn Weibermahdbahn ;-)

*Is 3.90 voor een biertje nou echt zo duur? Bovenop de berg, midden in één van de topgebieden van de Alpen?

Jep, want in warth is het 3,90 voor een halve liter. In Sôlden was het twee jaar geleden zeker niet zoveel. Maar waarschijnlijk afhankelijk van waar je gaat.

Maar je kunt Warth (nog niet) en Sölden niet vergelijken met Lech.
Lech is echt van een andere orde.
Vergelijk de hotelprijzen maar 'ns.

Maar je kunt Warth (nog niet) en Sölden niet vergelijken met Lech.
Lech is echt van een andere orde.
Vergelijk de hotelprijzen maar 'ns.

Flexen op 10 jan. 2014 13:42

Akkoord, maar dan is het toch wel duur niet?

Dat het duur is ontken ik niet. Lech is duur. Lech is ook heel mooi.
Maar of het te duur is?
Een biertje in Amsterdam kost ook al snel richting 3 euro. Maar Amsterdam ligt niet op een berg, ergens diep in de Oostenrijkse Alpen, alleen te bereiken via twee bergpassen.

Als 'ns een kop koffie gedronken op het San Marcoplein in Venetië?
Ca. 8,00 euro; en 15 euro als het muziekcombo speelt.

Dat het duur is ontken ik niet. Lech is duur. Lech is ook heel mooi.
Maar of het te duur is?
Een biertje in Amsterdam kost ook al snel richting 3 euro. Maar Amsterdam ligt niet op een berg, ergens diep in de Oostenrijkse Alpen, alleen te bereiken via twee bergpassen.

Als 'ns een kop koffie gedronken op het San Marcoplein in Venetië?
Ca. 8,00 euro; en 15 euro als het muziekcombo speelt.

Flexen op 10 jan. 2014 13:53

Is het serieus duurder als het muziekcombo speelt? lol

Bedankt voor je bericht @GeensMaarten ! Hoop dat er in de voorjaarsvakantie wat meer sneeuw ligt :P

En ja over het algemeen is Lech duurder dan Warth, dat komt gewoon omdat Lech over het algemeen een dure bestemming is. Maar als je portemonnee het aankan is het zeker een geweldige bestemming!
Ben er nog niet in de winter geweest, wel in de zomer, erg vet daar! En nog een voordeel van Lech: Er rijden veel mensen rond met mooie auto’s ^.^

Ik heb iig zin om Lech te gaan ontdekken :)

Gang is alles

Dat het duur is ontken ik niet. Lech is duur. Lech is ook heel mooi.
Maar of het te duur is?
Een biertje in Amsterdam kost ook al snel richting 3 euro. Maar Amsterdam ligt niet op een berg, ergens diep in de Oostenrijkse Alpen, alleen te bereiken via twee bergpassen.

Als 'ns een kop koffie gedronken op het San Marcoplein in Venetië?
Ca. 8,00 euro; en 15 euro als het muziekcombo speelt.

Flexen op 10 jan. 2014 13:53

Dat is wel degelijk erg duur, 3,90 voor een pintje (ik veronderstel dat we het over 25cl hebben). Bij ons in het dorp (is geen toeristische plaats, maar het verschil is groot) kost een pintje 1,60-1,70-1,80. Voor 2 euro heb je al een 33-er. In de zomer heb je trouwens in elke berghut in Oostenrijk (enkel de héél hoog gelegen hutten zijn nog duurder, meer als 3200 meter bedoel ik hiermee) voor 4 euro een halve liter bier, da’s bijna het dubbel voor dezelfde prijs en het moet dan vaak nog per helikopter aangevoerd worden!

Natuurlijk gaat koffie op het San Marcoplein heel duur zijn, maar dat weet je, net zoals het in wereldsteden als Amsterdam of Parijs heel duur zal zijn, maar dat kan je niet vergelijken. Lech is duur en dat is één van de nadelen van het gebied, een klein beetje kritiek op het gebied moet je toch kunnen verdragen? ;)

Hah, ik kan heel veel kritiek op Lech bedenken. Maar de prijs hoort daar nou net niet bij.
Sterker nog, dat het duur is, is juist een voordeel. Want als het goedkoop was, zou Lech op Westendorf lijken. Dat zou pas erg zijn! ;-)

Overigens ga ik nooit bij de Kriegeralpe (die gerund wordt door Hotel Burg, één van de duurdere hotels in Oberlech) zitten.
Er zijn in Lech zat leuke tentjes waar je heel redelijk geprijsd kunt eten en drinken.

Overigens ga ik nooit bij de Kriegeralpe (die gerund wordt door Hotel Burg, één van de duurdere hotels in Oberlech) zitten.
Er zijn in Lech zat leuke tentjes waar je heel redelijk geprijsd kunt eten en drinken.

Flexen op 10 jan. 2014 17:22

Ik ben er wel verscheidene keren geweest in de zomer, was wel lekker eten daar :P
Kun je een van die leuke tentjes noemen?

Gang is alles

;-) Sowieso moet je langs bij Hotel Montana in Oberlech, van Patrick Ortlieb. (wereld- en olympisch kampioen Afdaling)
Niet echt de goedkoopste, maar hele goeie keuken en mooi terras. Het is het hotel met de olympische ringen

null

;-)

Aha oke bedankt voor de tip! Ik zal 'm aan m’n vader & moeder laten zien :)
We gaan ook sowieso nog naar een restaurant naast de Oberlech bahn lift (ben ff de naam kwijt), daar zijn we in de zomer wat wezen drinken, en we hadden nog beloofd aan de obers dat we nog een keertje zouden komen pizza eten haha

Edit: Volgens mij heet dat restaurant Café Olympia

Gang is alles

Klopt, Olympia zit in het dal, naast de Bergbahn

Maar Olympia is tijdens het skien niet zo praktisch, want er is geen afdaling naar de Bergbahn Oberlech

Plaats een reactie