verbinding Lech-Warth

Dit onderwerp gaat over de bestemming Warth - Schröcken

Maar Olympia is tijdens het skien niet zo praktisch, want er is geen afdaling naar de Bergbahn Oberlech

Flexen op 11 jan. 2014 20:02

Nee dat klopt, maar we hebben het beloofd dus we moeten! Haha

Gang is alles

Hier nog de beloofde video van Weibermahd voor @Jorian en @Svennoo

Gang is alles

Maar dat filmpje is nu natuurlijk al hopeloos gedateerd! :-) Op een gegeven moment zie je de provisorische houten schotten, waar dus nu de Auenfeldjet doorheen komt.
Ik vraag me toch af of dit concept zo goed gaat werken.
Sowieso moet je voor een Weibermahd-stoeltje vaak wat langer wachten, omdat er dan net een gondel voorbij komt.
Bovendien schijnt de capaciteit van de Auenfeldjet niet altijd te voldoen…

Afgelopen weekend geweest en capaciteit genoeg! Nergens hoeven wachten! Skigebied Warth is wel klein. In 2 uurtjes heb je het gezien. Dan is het vanuit Sankt Anton eerst een bus naar Lech en deze lift naar Warth en dit ook weer retour. Je bent dus een hoop tijd kwijt met horizontale verplaatsingen.

Afgelopen weekend geweest en capaciteit genoeg! Nergens hoeven wachten! Skigebied Warth is wel klein. In 2 uurtjes heb je het gezien. Dan is het vanuit Sankt Anton eerst een bus naar Lech en deze lift naar Warth en dit ook weer retour. Je bent dus een hoop tijd kwijt met horizontale verplaatsingen.

Allie op 24 jan. 2014 08:39

Hopelijk hebben ze in Warth hun ‘65 kilometer’ ook omgezet naar 30 kilometer zoals men dat in Osttirol heeft gedaan.

@Mathijs: SkiArlberg was in dat onderzoek één van de gebieden waarvan het resultaat goed was, er werd niet/nauwelijks gesmokkeld met de pistenkilometers.
Aangezien Warth/Schrocken voor een groot deel eigendom van Skilifte Lech is (en was), ga ik er vanuit dat het ook in Warth wel klopt.

@Mathijs: SkiArlberg was in dat onderzoek één van de gebieden waarvan het resultaat goed was, er werd niet/nauwelijks gesmokkeld met de pistenkilometers.
Aangezien Warth/Schrocken voor een groot deel eigendom van Skilifte Lech is (en was), ga ik er vanuit dat het ook in Warth wel klopt.

Flexen op 24 jan. 2014 11:50

In Warth klopt het niet, aangezien Kals/Matrei naar 38 is gedevalueerd en naar mijn insziens groter in dan Warth/Schröcken. Skigebieden als Sillian en Sankt Jakob doen het ‘ocharme’ met een dikke twintig, terwijl ik ze zeker niet veel kleiner vond als Warth/Schröcken.

Maar jouw of mijn ‘mening’, of ‘indruk’ is niet echt interessant @Mathijs! Want ik neem aan dat je niet het hele skigebied hebt gemeten met een GPS tracker oid…Don’t judge a book by its cover zeggen ze ook wel…
Het gaat om de cijfers. En nu is er dus onlangs een man geweest die dit heel degelijk heeft onderzocht…Daar vertrouw ik toch meer op ;-)

Maar jouw of mijn ‘mening’, of ‘indruk’ is niet echt interessant @Mathijs! Want ik neem aan dat je niet het hele skigebied hebt gemeten met een GPS tracker oid…Don’t judge a book by its cover zeggen ze ook wel…
Het gaat om de cijfers. En nu is er dus onlangs een man geweest die dit heel degelijk heeft onderzocht…Daar vertrouw ik toch meer op ;-)

Flexen op 24 jan. 2014 12:08

Ze kunnen mij gek verklaren, maar het kan niet zijn dat Warth-Schröcken bijna het dubbele van kilometers heeft als Kals-Matrei en 3x zoveel als Sillian en Sankt Jakob.

Schreef jij niet eerder dat je vond dat de pistes in Warth op elkaar lijken?
Misschien komt het daardoor? ;-)
(want ook al lijken ze op elkaar, dan nog mogen ze geteld worden, toch?)

Ik ben er over twee weken, ik zal verslag doen!

Schreef jij niet eerder dat je vond dat de pistes in Warth op elkaar lijken?
Misschien komt het daardoor? ;-)
(want ook al lijken ze op elkaar, dan nog mogen ze geteld worden, toch?)

Flexen op 24 jan. 2014 12:30

Het verschil is disproportioneel vind ik in vergelijking met wat je krijgt. Het kan toch niet zijn dat een skigebied dat 3x zoveel pistes heeft als Sillian, na een halve dag al gezien is en Sillian na één dag nog niet verveeld. Daarbij wil ik gerust de vergelijking maken met Diedamskopf dat wij wel goed vonden en dat in vergelijking met bijvoorbeeld Sillian formeel 2x zoveel kilometers heeft, maar materieel toch echt niet groter is. En ja, als er in Diedamskopf 44 worden geteld, dan kan ik gerust aannemen dat in dezelfde verhouding 65 in Warth correct is, maar beide cijfers kloppen naar mijn insziens niet.

@Mathijs!; allemaal tot je dienst, maar in objectieve zin kunnen we hier niet zoveel mee.
Overigens kunnen ook zeer subjectieve dingen een rol spelen: Wanneer was je er? Verschilde je skiniveau wellicht? Het Weer? Gezelschap?
En zeker is het zo dat een landschappelijk gevarieerder skigebied met minder pistenkilometers toe kan. In dat opzicht kan ik me voorstellen dat Warth een minder gunstige indruk achterlaat. Maar dan kan het opgegeven aantal kilometer pistes nog steeds wel kloppen. En als je op het skikaartje van Warth kijkt zie je heel veel pistes relatief dicht naast elkaar liggen.

Maar dat filmpje is nu natuurlijk al hopeloos gedateerd! :-) Op een gegeven moment zie je de provisorische houten schotten, waar dus nu de Auenfeldjet doorheen komt.
Ik vraag me toch af of dit concept zo goed gaat werken.
Sowieso moet je voor een Weibermahd-stoeltje vaak wat langer wachten, omdat er dan net een gondel voorbij komt.
Bovendien schijnt de capaciteit van de Auenfeldjet niet altijd te voldoen…

Flexen op 24 jan. 2014 00:45

Ik had nog gezegd in de whatsappgroep dat ik die video in dit topic zou plaatsen :P
T idee is tzelfde alleen komen er uit de achterkant dan ook nog gondels

Gang is alles

Dit is de pistekaart van WS zelf
http://www.skiresort.de/skigebiet/lech-zuers-und-warth-schro…
Ik vind zelf dat er voor mijn gevoel er best wel veel pistes opstaan…
Ook heb ik me na 2 weken alleen in WS ook niet verveeld eigenlijk.
Vind de meeste pistes altijd wel leuk, alleen de blauwe 23 vanaf het midden doe ik niet meer, verschrikkelijk pad…

Gang is alles

Hier nog de beloofde video van Weibermahd voor @Jorian en @Svennoo

Jesper op 23 jan. 2014 21:46

Thanks! jammer dat de auenfeld er hier nog niet bij is! wel interessant om te zien dat de gondels gewoon ‘wachten’

Certified ski-boy, glijbewijs

@Jorian Alstuuu, als je met de gondels erbij wilt zien moet je maar op vakantie gaan naar Warth :D

Gang is alles

Haha, later misschien als ik niet meer met m’n ouders ga :p

Certified ski-boy, glijbewijs

Om jullie wat voorpret te geven, op de Facebook-pagina van Hotel Walsenberg in Warth staan een aantal mooie foto’s en filmpjes van de Auenfeldjet (en de werking ervan).

@Gast 731 Haha ja die heb ik ook allemaal al bekeken :D

Gang is alles

Ik heb afgelopen dinsdag in de Auenfeldjet gezeten. Leuk om te zien hoe dat er halverwege even een aantal mensen in een stoeltje tussendoor komen. Verliep allemaal soepeltjes.

Volgende week naar Schoppernau met in de planning een wechseltagpas te halen en een dagje Warth/Lech te doen. Iemand bekend met de weisser Ring aldaar die me kan vertellen hoeveel tijd we daar (als redelijk gevorderden skiërs) voor uit moeten trekken?

Van @Flexen ‘’-Weisse Ring: minimaal 2 uur voor aanhouden (rechtstreeks, vlot skiend & geen wachttijden). Maar is jammer om het zo te doen; afstekers naar Trittkopf, Seekopf of Zursertali zijn niet te versmaden.‘’

Gang is alles

Dank je @Jesper, keurig geciteerd ;-)
Voor de volledigheid: dat is vanuit, en terug naar Lech-dorp

@Flexen haha geen probleem :D

Gang is alles

Merci, zowel voor de boodschapper als de lokale reporter! Dan moeten we die tour dus best wel mee kunnen pikken. Eerste lift omhoog in Warth en op tijd retour naar die kant om de verbinding niet te missen.
Maar eerst nog een weekje voorpret!

We zijn net terug van een skivakantie (20ste) in Warth. Ik denk dat de Warth-skiër niet heeft zitten te wachten op de verbinding tussen de twee gebieden. Er is in Salober weinig of niks verandert, allen dat je langs de zonnelift naar Lech kan,via de gondel. Wat wel opvalt is dat er meerdere toeristen van Lech in Salober en Steffisalb komen eten (goedkoper), wat maakt dat het rond de middag een beetje druk is in de S1-bar en de zelfbediening. Maar het blijft een "Aanrader", een gezellig en klein maar fijn skigebied.

We zijn net terug van een skivakantie (20ste) in Warth. Ik denk dat de Warth-skiër niet heeft zitten te wachten op de verbinding tussen de twee gebieden. Er is in Salober weinig of niks verandert, allen dat je langs de zonnelift naar Lech kan,via de gondel. Wat wel opvalt is dat er meerdere toeristen van Lech in Salober en Steffisalb komen eten (goedkoper), wat maakt dat het rond de middag een beetje druk is in de S1-bar en de zelfbediening. Maar het blijft een "Aanrader", een gezellig en klein maar fijn skigebied.

Gast373 op 26 jan. 2014 13:07

Ik heb er wel op zitten wachten eigenlijk, denk dat de Warth gasten juist er meer van profiteren aangezien Warth minder KM dan Lech had voor de verbinding. Ik heb zeker zin om in Lech te gaan skiën :)
Ben jij alleen in Warth wezen skiën of ben je ook in Lech geweest?

Gang is alles

Goede vraag @Jesper ;-)
Want het lijkt er toch vooral op dat gast 373 zelf niet zat te wachten op de nieuwe verbinding.

Heeft gast 373 aan de mensen bij de restaurants gevraagd of ze uit Lech kwamen? Of is dat een gedachte die meer in het straatje van gast373 past. Kwamen die mensen niet gewoon uit het bregenzerwoud of lechtal

Een reportage over de verbinding:

Gang is alles

Plaats een reactie