Live updates Fiss

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Van mij mag er nog wel een dump vallen.Zie nog steeds dat niet alle afdalingen open zijn. Waar ligt dat dan aan? Te weinig sneeuw of andere redenen?

ik denk dat ze die nog moeten prepareren of er is te veel lawine gevaar door de vele sneeuwval van afgelopen dagen.

Sommige afdalingen in SFL worden niet besneeuw en zijn niet aangepast. Kortom daar is een berg natuursneeuw nodig. En aangezien ik er recentelijk ben geweest, denk ik dat er nog steeds voor sommige afdalingen te weinig sneeuw ligt.

Hopen dat er aankomende 2 weken nog een keer een dump verse sneeuw valt in SFL. Dan begint de voorjaarsvakantie en zal het een stuk drukker worden. Volgens mij kan het gebied nog wel wat centimeters gebruiken…

Wij zitten in Serfaus van 9 t/m 14 feb… hoop toch nog op wat sneeuwval komende week, al denk ik dat de condities nu zeker niet slecht zijn. Vraag me af hoe t op de Masnerkopf is, aangezien 't daar nogal kan waaien en er vaak losse stenen te vinden zijn.

vandaag zijn er weer een aantal pisten open gegaan zoals de lazid abfahrt en de böderkopfabfahrt.

Tot mijn verbazing afgelopen nacht weer nieuwe sneeuw… Danwel niet heel erg veel, maar toch weer wat. Vanochtend voor het werk een run gedaan vanaf de Sattlekopf. Gigantisch diepe sneeuw, dat betekent tot boven de knie en alle sneeuw in je gezicht. Echt heerlijk weer. Komende dagen wat rustiger!

Let it snow

@JurrianvanLoo Mooi om te lezen dat je ons op deze manier up to date wil houden van de condities in SFL ! Ook goed om te lezen dat de sneeuwcondities nu wel redelijk tot goed te noemen zijn…Over 2,5 week zitten wij weer voor het 6e achtereenvolgende jaar in Fiss en hopen nu natuurlijk dat tegen die tijd de condities ook nog goed zullen zijn…

Onze zoon van 7 gaat weer op les en hij hoopt nu na vele jaren eindelijk eens een nederlands sprekende skileraar/lerares te krijgen…
Kan jij mij misschien vertellen of het aantal nederlandse ski instructeurs/instructrices gelijk of groter is aan vorig jaar ?
Verder ben ik wel benieuwd hoe de groepsverdelingen bij jullie in zijn werk gaan; hebben jullie bv de ene week volwassenen en de andere week kids in de groep, of zijn er een aantal geselecteerde instructeurs/instructrices die specifiek ingezet worden voor de begeleiding van de jonge skiërs ?

Veel plezier en succes toegewenst in Fiss en mogelijk spreken we mekaar nog wel !

Mvg.

Jan

vandaag zijn er weer een aantal pisten open gegaan zoals de lazid abfahrt en de böderkopfabfahrt.

Gast484 op 28 jan. 2014 15:31

Pezid Vertical nog niet helaas… wat een knal piste is dat zeg.!

zie http://www.serfaus-fiss-ladis.at/en/winter/winter-panorama…

Jan!

Natuurlijk zijn er meer duits-sprekende leraren. Maar zeker in de voorjaarsvakantie zijn er veel Nederlandse leraren. Nederlandse kinderen worden zoveel mogelijk ingedeeld bij Nederlandse leraren.

Vandaag was het topweer, lekker zonnetje. Aan het eind van de dag begon het wel te betrekken, er kwamen meer wolken. Ik verwacht morgen weer wat nieuwe sneeuw, al zal het niet veel zijn. Pistes zijn overigens goed te skien. Off-piste is op het moment wel grotendeels verspoord. Ik ben benieuwd wat morgen gaat brengen!

Let it snow

de sneeuwhoogte wordt steeds minder!! nog 1,5 week kans op verse sneeuw! ben benieuwd!

Wij gaan as zondag naar serfaus ik ben bebieuwd.

Ik ben momenteel in Serfaus, pistes zijn over het algemeen goed te doen, hier en daar een ietwat slecht plekje, maar dat mag geen naam hebben, alleen de laatste gedeeltes van de dalabfahrten zijn in de middag een beetje papperig.
@ SeeQ, gister ben ik op de Masner geweest, pistes lagen er prima bij.
Vandaag waren niet alle hoge pistes open ivm de harde wind, Noordzijde was afgesloten en enkele pistes op de Masner waren dicht.
Je merkt wel dat hoe lager je komt hoe groen/bruiner de weides naast de pistes worden, maarja…, daar hoef je niet op te skiën haha.

Thx Sneeuwwitje, wij gaan ook zondag vertrekken richting Serfaus. Hopen dat de fohnstorm wat gaat liggen. 't Gebied naar/van de Masner blijft een prachtig stuk, ski er erg graag.

Ik ben vanmorgen nog op de Masner geweest, het was weer een genoegen.
Aan alle geluksvogels (voor mij zit het er helaas weer op) die dit weekend in SFL aankomen: het sneeuwt hier al vanaf het middaguur en ik heb net naar buiten gekeken, het sneeuwt nog steeds een beetje, er gaat natuurlijk niets boven een verse laag, veel plezier iedereen!

Hoe zit het nu met de sneeuw en hoeveel valt er volgende week

Hoe zijn het weer en sneeuwcondities momenteel in Fiss / Serfaus?
Ik zag dat er een heleboel liften dicht zijn. Is dat ivm harde wind?

ja dit is ivm de harde wind.

Aankomend weekend naar Fiss. Jurrian van Loo kun je nog een live update geven van de condities en wat verwacht je voor aankomende week?

Gast175@ wij komen as. Weekend voor het 15e jaar naar Fiss!
Altijd heel goed kunnen skien en bij hogere temperaturen gewoon lekker hoog blijven! Dus richting Masner, Serfaus of de noordkant Fiss. Maar volgens mij wordt aankomende week heel afwisselend qua weer en temperatuur. Zie ook Roels weerpraatje, Hajo Smit van Bizztravel en Bergfex.fiss. Veel plezier in Fiss!!

Condities zijn redelijk tot goed. Dal afdalingen wat minder. Zaterdag wordt warm en vrij zonnig, dus krijg je snel papsneeuw onder de 2000m. Vanaf zondag weer koeler en wisselvallig en kans op sneeuw(buien). Na zondag onzeker, houd het weerbericht op de site in de gaten.

Net terug van n heerlijk weekje skieen in Serfaus. Donderdagnacht heeft t er nog gesneeuwd. Condities bovenin zijn top, het grote ‘probleem’ was echter de fohnstorm waardoor liften bovenin gesloten werden. Dit was vooral het geval op maandag, maar ook op vrijdag ging er al eea dicht. De nieuwe sneeuw werd hierdoor weggeblazen, waar sommige hogergelegen pistes aan de noordzijde van Fiss wat onder te lijden hadden. Verwacht dat t over t algemeen erg goed zal zijn komende week als de wind blijft liggen.

Het skigebied is goed de masner ligt het meeste sneeuw alleen dalafdaling papperig

Vandaag een zonovergoten dag gehad in SFL. De gehele dag rondom de Masner geweest.
Bij terugkomst merk, zoals gast003 zegt, een dalafdaling die wat zwaarder wordt.
Ook voor de komende dagen worden er veel zonuren verwacht en geen sneeuw.

Dacht naar het weekend toe wel weer sneeuw? We komen aan op zaterdag, dus mag wel !!

Hoe zijn de omstandigheden nu nog ? Na alle zon en warme dagen ?

De pistes gelegen op het noorden zijn goed. Alle andere pistes hebben het zwaar. Hoe lager hoe slechter.

Volgens de weer berichten zou het vanaf zaterdag tot donderdag sneeuwen met temperaturen tot max 3 graden! Hopelijk klopt het want over 2 weken vertrek ik richting Fiss hoe is het daar en als de sneeuw echt valt kunnen jullie dit dan bevestigen :-)

Pray every day for snow

Die sneeuw gaat wel vallen, maar als het daarna weer 15 graden wordt mag het natuurlijk allemaal niet zo baten. de pistes op noord zijn prima de rest is vrij snel matig

Uit het weerbericht

null

The older I get, the better I was

Plaats een reactie