Dit weer is toch een ramp?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Hmm ja waarom de schneewitchen uitstaat is mij ook niet duidelijk, wellicht dat hier de sneeuw het minst hard nodig is, en de natuursneeuw wat gaat komen voldoende is? T is toch een belangrijke verbinding voor de kappe, welke volop staat te besneeuwe

Ja vind ik ook vreemd ze zullen wel reden hebben

Hoeveel cm wordt er nu op zo’n dag geproduceerd? Je ziet toch behoorlijk wat bruine plekken nog…

Ah, ze zijn wakker geworden, schneewitchen staat aan

Momenteel is het niet bijzonder effectieve besneeuwing. Temperatuur is op het randje, maar tis meer dan niets! Er komt mogelijk 30 cm nieuwe sneeuw tot maandagavond, en ik las dat t vanaf dinsdag volgens de laatste modellen weer mogelijk was te besneeuwen.

Ik zie nu op de webcams dat de sneeuwkanonnen staan te blazen en dat er bovendien al één piste open is!

Volgens mij word het in de loop van de morgen kouder. Dus dan word get besneeuwen ook beter

Goed nieuws eerste lift gaat open rauher bush gaat vandaag draaien

Goed nieuws eerste lift gaat open rauher bush gaat vandaag draaien

roelvossie op 25 jan. 2014 09:25

Da’s wel een lift, maar een piste kun je het niet echt noemen

Ik hoorde net op de radio dat ze toch echt 15-20cm neuschnee verwachten voor morgenavond en dat morgen er al wat meer liften open gaan (http://www.radiosauerland.de/service/webradio.html?type=0…)

Grußen aus dem Sauerland

Dat ben ik met je eens. Maar een begin is er

mij lijkt de sneeuwproductie totaal niet effectief op de webcams. Heeft dit kosten baten wel nut om zoveel energie te verspillen ten opzichte van verspilde energie. Waarom niet een dag wachten tot de temperaturen nog wat zakken en besneeuwing effectiever is. Of rekenen ze daar niet in winterberg?

*ten opzichte van kleine hoeveelheid productie
excuses

mij lijkt de sneeuwproductie totaal niet effectief op de webcams. Heeft dit kosten baten wel nut om zoveel energie te verspillen ten opzichte van verspilde energie. Waarom niet een dag wachten tot de temperaturen nog wat zakken en besneeuwing effectiever is. Of rekenen ze daar niet in winterberg?

Gast022 op 25 jan. 2014 10:49

Jo sorry, maar het gaat niet om de economie van de machine, dat kan je zelf toch ook wel bedenken. Hoe veel verlies denk je dat alle ondernemers en winkeliers in het skigebied tot nu toe hebben geleden vanwege het belabberde weer? Elke dag dat er eerder geskied kan worden scheelt dat aan omzet, dus hoe eerder hoe beter.

Buere-Bremberg - VUUR

null

Poppenberg ook

null

The older I get, the better I was

Winterberg heeft geen meer in de buurt toch waar ze dat water vandaan halen? Wat moet dat een vermogen kosten zeg al die kanonnen aan in het hele gebied.

Zo heb ik ook gehoord van mensen met een kunstijsbaan in Nederland die normaal €15.000 aan kosten kwijt zijn en dit jaar al €30.000 aan kosten kwijt zijn.

Er is een korte termijn effect, en een lange termijn effect.

Kort termijn
Geen sneeuw = geen toeristen = geen verkoop van lift tickets, geen verhuur van materiaal, skileraren werkloos, hotels leeg

Lange termijn
Meerdere winters achter elkaar (geheugen effect) met geen of weinig sneeuw = toeristen gaan helemaal niet meer naar Sauerland, maar bijv. naar Harz = geen vooruit boekingen maar alleen wanneer er sneeuw ligt = hogere tarieven nodig om leegloop te compenseren = toeristen vinden het te duur en blijven weg = hotels failliet

Die enorme investeringen van de laatste 5 jaar in liften en kunstsneeuw installaties is geleend
Banken zijn geen liefdadigheids instellingen.
Ze lenen je een paraplu, en pakken hem terug als het gaat regenen.

The older I get, the better I was

@Menno Tja, de normale economische wetten gelden hier ook. Toch is het allemaal niet zo abnormaal hoor. Het is vaker voorgekomen. Als er nu tot eind maart sneeuw valt, dan zijn een hoop mensen het vergeten. I verwacht dat het effect van 2 slechte kerstvakanties is dat mensen meer last minute gaan boeken. Wij hebben in ons Gästehaus nu zelfs nog een week vrij in de voorjaarsvakantie, maar we gaan er nog steeds van uit dat we dat wel vol krijgen.

Grußen aus dem Sauerland

@Mikannika
Lees het Sauerland topic op Alpinforum maar http://alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=130&t=48151&…

Inmiddels 650 postings en 46000 keer bekeken - zowat het meest actieve topic op dat forum.
Nu al wekenlang verhitte discussie over dat er sneeuw gaat komen, dat de sneeuw toch weer niet doorgaat, en wat dat betekent voor de toekomst van toerisme in Winterberg.

Ruzie tussen 2 forumleden die beide in Winterberg wonen, die zo hoog oploopt van 1 van de 2 zijn forum naam verandert om zeker te weten dat hij niet verwisseld wordt met de andere

Het lijkt onderhand wel een soap

The older I get, the better I was

Zie ik dat nou goed…

null

Is toch nog geen doen… ?? Je ziet de groene stukken nog liggen…

We zijn van plan om aanstaande dinsdag naar Winterberg te gaan.
Zouden alle pistes open zijn, als er 20 a 30 centimeter valt, dit weekend?

Zie ik dat nou goed…

null

Is toch nog geen doen… ?? Je ziet de groene stukken nog liggen…

Niels1984 op 25 jan. 2014 13:03

Persoonlijk zou ik hier mijn skies nog niet aan wagen. BTW wel leuke cam, is volgens mij 75 meter van mijn caravan :D

Matige kwaliteit van de piste of niet, kan me niet aan de indruk ontrekken dat rauher busch deze keer moppi te snel af is…

"We zijn van plan om aanstaande dinsdag naar Winterberg te gaan.
Zouden alle pistes open zijn, als er 20 a 30 centimeter valt, dit weekend?"

Zelfde vraag hier…

Daar is momenteel geen zinnig woord over te zeggen denk ik, eerst maar eens zien dat die 20-30 cm daadwerkelijk valt. Ik denk wel dat ze er alles aan doen nu om zoveel mogelijk sneeuw te maken.

GEWELDIG om winterberg wit te zien! kan bijna niet meer wachten om eindelijk eens buiten te boarden. heb alleen nog maar indoor geboard

The older I get, the better I was

@Menno, die lift wordt alleen gebruikt om mensen van der brabander naar rauher busch te brengen, de piste is eugenlijk niet open…

@menno
Die piste is alleen geopend voor mensen met huurski’s. Een slimme verhuurder geeft vandaag uitsluitend oude voorraad uit één of ander reservehok mee. Ik verwacht dat morgen de meeste vlakke pistes open kunnen + Möppi. De verbinding van de Herrloh naar de Poppenberg gaat wrs. alleen via de oefenweide en dan naar de QuickJet, als die het al redt om open te gaan.
De besneeuwing is bij grenstemperatuur en dat levert wel wat, maar niet heel veel op. Door vrij natte sneeuw te maken krijg je een goede basis als die natte sneeuw opvriest. Komt daar komende nacht de verwachte 12 cm overheen, dan is het leuk skiën morgen (bij voorkeur met huurski’s).

Willingen is vanmiddag gestopt (wellicht nu wel weer?), daar lijkt de besneeuwing ook amper nuttig te zijn geweest. Winterberg blaast er toch nog met volle kracht op los, lijkt zo te zien ook wel effect te hebben

Plaats een reactie