Dit weer is toch een ramp?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Belangrijkste bericht: de rodelbaan van Postwiese gaat morgen open :D

Ik was vanmiddag even in Winterberg en heb me het allemaal even aangekeken. Het was er ongeveer rond de nul graden en hier en daar zag ik draaiende sneeuwkanonnen. De kwaliteit en de hoeveelheid sneeuw is nu nog echt te weinig om te kunnen skiën. Ik ga zo ff naar Willingen…

Grußen aus dem Sauerland

Verbaas me over Willingen. Als groot gebied wat dit seizoen nog helemaal niet open is geweest verwacht je toch dat ze nu alles op alles zetten. Maar het oogt toch veel passiever dan winterberg. Misschien maakt het ze minder uit, aangezien ze toch meer in de zomer verdienen met wandelaars/bikers. Ben benieuwd naar de bevindingen van mikannika…

Verbaas me over Willingen. Als groot gebied wat dit seizoen nog helemaal niet open is geweest verwacht je toch dat ze nu alles op alles zetten. Maar het oogt toch veel passiever dan winterberg. Misschien maakt het ze minder uit, aangezien ze toch meer in de zomer verdienen met wandelaars/bikers. Ben benieuwd naar de bevindingen van mikannika…

Gast316 op 25 jan. 2014 18:54

Inderdaad wel vreemd, met de Ettelsberg-bahn beschikken ze nochtans over een grote troef.
Kan men eigenlijk in Winterberg nergens zo geen dergelijke kabinebaan plaatsen?

@Kenoo5
In Winterberg zit je al boven op de berg, in tegenstelling tot Willingen, dat in het dal ligt. Een gondelbaan heeft niet zoveel zin.

Het sneeuwt in drenthe. Zal het door sturen naar winterberg

Hopen dat nu toch wat gaat sneeuwen, zou deze week er wel even willen boarden eigenlijk…

En het sneeuwt nu ook in Winterberg. Bij een temperatuur van -3,7 C is dat ook geen wonder. Er zit volgens de radar nog een heleboel aan te komen daar!

Staan de kanonnen ook nog aan? Met een dergelijke temperatuur moeten ze toch enigszins goede sneeuw kunnen maken? Ik blijf duimen voor 3 februari. :)

Maak je niet druk, kans is zeer reel dat eind van de week alles open is. Ik ga vrijdag. Er komen volgens sauerland wetter nog zeer koude nachten aan. Donderdag nacht mogelijk -10

Verbaas me over Willingen. Als groot gebied wat dit seizoen nog helemaal niet open is geweest verwacht je toch dat ze nu alles op alles zetten. Maar het oogt toch veel passiever dan winterberg. Misschien maakt het ze minder uit, aangezien ze toch meer in de zomer verdienen met wandelaars/bikers.

Gast316 op 25 jan. 2014 18:54

De inkomsten haalt de gondelbaan in Willingen inderdaad grotendeels uit het zomerseizoen (70%), zoals @Ken005 al aangaf. De sleepliften aan de Köhlerhagen behoren inmiddels tot dezelfde firma. De andere kant van Willingen waar zich de Sonnenhang en Ritzhagen bevinden is in handen van een andere eigenaar. Deze heeft echter nog de zomerrodelbaan waaruit ze inkomsten kunnen genereren. Uitsluitend de mensen van de Wilddieb hebben geen alternatieve inkomsten met hun liften/grondstuk.

In Winterberg zal morgen ook Möppi weer geopend zijn. Daarnaast zal Obere Postwiese ook openen in Neuastenberg.

Zal de hoeveelheid regen die hier in Nederland valt eens gauw doorsturen naar Winterberg. Ben benieuwd hoe de vorstgrens zich de komende week gaat gedragen…

Net terug uit Willingen, de sneeuw stelt er nog minder voor als in Winterberg. Geen sneeuwkanonnen aan het werk gezien… Wel gezellig trouwens, ook in Winterberg vanmiddag… :-)

Grußen aus dem Sauerland

Quickjet wordt geprepareerd!

Komende nacht 10-15 cm en vanaf morgenavond nog eens 10 cm. Morgen al heel behoorlijke mogelijkheden denk ik, zeker voor beginners.

Weet iemand of de blauwe en rode piste op de kappe ook volledig word besneeuwd

Morgen Quick jet ook open

@Atomic- Nog beter: QuickJet is morgen ook geopend. :)

Edit: Ik zie dat @roelvossie me net voor was. Tja, ik was de info net ook al elders aan het posten.

Het sneeuwt nu hier in Medebach… en niet eens zo weinig ook. Het zal boven een stuk meer zijn…

Grußen aus dem Sauerland

Ook op de Kappe staan de kanonnen aan. indien er info is horen we het graag; dan zitten we maandag in de nieuwe lift!!

En het sneeuwt lekker door!
Goed te zien in het dorp.

null

Dit worden super condities in winterberg. En er komt nog meer sneeuw

Zesneeuwhoogte.nl update de sneeuw hoogte niet. Iemand die me kan vertellen hoeveel er ligt nu?

Sneeuwhoogte.nl uiteraard** ^

@Gast199 check de site van der brandander (skiplezier) ff.

Iemand een idee hoe het in Willingen er voor staat?

10 cm volgens wetter sauerland en bergfex. Komt nog 10-15cm nieuwe. Blijft ook de hele week koud, vanaf di-wo kunnen de kanonnen weer continu doordraaien. Kleine buhre werd net ook al geprepareerd.

1cmN natuursneeuw op kahler asten en 23 liften open

16 cm

Wie had dit kunnen denken!! Dat wordt een week knallen vanaf morgen!! Kan niet wachten… Eerst vandaag nog even werken haha.

Topic titel kan ook wel aangepast worden nu :D

Plaats een reactie