Helmcamera gevraagd

Ik heb die van de Action ook net gekocht, ik heb alleen een paar vraagjes.
Als ik de camera aanzet krijg ik een melding dat er geen card in zit. Nu ga ik die binnenkort bijkopen alleen ik vraag me af hoe groot hij moet zijn?
Ook is de helmriem die bijgeleverd is te kort voor om mijn helm. Nu zie ik dat het moet lukken met een GoPro mount maar misschien kan het ook nog anders?

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Wij hebben een andere, nl een vrij strakke elastische band gebruikt. Misschien heb je nog een oude skibril?
Met een niet-rekbare band wil het ook (band van bijvoorbeeld een key-koord, tas)

Wij hebben een andere, nl een vrij strakke elastische band gebruikt. Misschien heb je nog een oude skibril?
Met een niet-rekbare band wil het ook (band van bijvoorbeeld een key-koord, tas)

Gast761 op 1 feb. 2014 18:28

Bedankt! Ik ga het eens proberen met een oude skibril strap :)

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

@ThijsMeeusen, met 8gb kan je tussen de 50 minuten en 1 uur opnemen in 720P HD filmen
Hij kan echt niet meer dan 32gb aan heb al hoger geprobeerd en dan accepteert de camera hem niet.
De batterij gaat lang genoeg mee om maximale +/- 4 uur op de hoogste stand te filmen.
je kan ook gewoon een langere helmriem zoeken moet niet moeilijk zijn gezien het feit dat het een standaard riempje is die je ook vind op bv fietsendragers

@ThijsMeeusen, met 8gb kan je tussen de 50 minuten en 1 uur opnemen in 720P HD filmen
Hij kan echt niet meer dan 32gb aan heb al hoger geprobeerd en dan accepteert de camera hem niet.
De batterij gaat lang genoeg mee om maximale +/- 4 uur op de hoogste stand te filmen.
je kan ook gewoon een langere helmriem zoeken moet niet moeilijk zijn gezien het feit dat het een standaard riempje is die je ook vind op bv fietsendragers

Gast175 op 1 feb. 2014 18:34

sorry was niet ingelogd dat was ik

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ik heb vandaag op de valreep nog even de actioncam bij action aangeschaft, maar het is mij niet helemaal duidelijk hoe je de cam met het riempje aan je helm bevestigd, kan iemand misschien een fotootje plaatsen? Wellicht wordt het dan voor mij ook duidelijk.
Alvast hartelijk dank!

Bedankt @Birdheart voor je heldere uitleg qua bevestiging. Moet gaan lukken zo. En uiteraard ook bedankt voor je filmpje. Ik heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal, maar dat ziet er prima uit hoor !!! Ik zal na terugkomst proberen een door ons gemaakt filmpje te plaatsen.

En Paul…mocht ik toch problemen hebben met de bevestiging dan zie ik dat ik bij jou moet zijn ;-)

Maar ik begrijp dus dat er ook nog een kaart in moet ??!! Die koop je in een ehhhhh Dixons ofzo ??? Of Media Markt ?

Ja of gewoon bij de HEMA. Het kaartje wat er in moet is eccht heel klein (micro SD) het zit verpakt bij een groter kaartje waar de micro sd in kan en samen kunnen ze in je pc.

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Aha…weer wat wijzer geworden. Bedankt wederom. Zoals jullie merken ben ik niet zo’n technisch wonder (maar ach…ik kan weer lekker koken ;-) )

Heb gisteren de camera van bij Action ook gaan halen, eveneens om is te testen of het me iets zegt om later een betere versie aan te schaffen.
Qua kwaliteit valt dit idd wel mee voorlopig, de beelden gaan vrij vlot en van redelijke kwaliteit. (heb wel de indruk dat de foto’s iets minder zijn, de scherpstelling is niet super) maar uiteindelijk is het om de film-optie te doen.

De helmbevestiging is idd een rotding. Waarom ze het recht hebben gemaakt is mij een vraag. met als gevolg dat het niet geheel steunend is op de helm. Heb het bevestigd met een middeltje dat dient om mijn zoon zijn hot wheels tegen de muur te hangen.
3 M command bevestiging strips. Blijven goed kleven en is een rotding om het van de muur te halen. (dus op de helm blijft het ook wel houden)

foto post ik straks, blijkbaar lukt het niet via iphone

Action verkoopt trouwens die micro kaart voor 12,99 16GB

Bedankt RV…had ik niet eens naar gekeken naar die kaart. Heeft er waarschijnlijk naast gelegen ofzo !!

Begrijp inmiddels dat het bevestigen wat probleempjes geeft. Ik dit meteen eens uitproberen van de week voordat we daar ter plekke staan te hannessen.

opnieuw voor mij

null

Jammer genoeg ging het niet bovenop, door het rechte plaatje. Maar ik het ding getest en beeld op de filmpjes zien wat ik zie, dus het moet wel lukken zo.

Dat zit prima zo te zien. Maar dat heb je dus nu gewoon met een soort plakstrip gedaan ??
Mijn man is gelukkig een stuk handiger dan ik ben, dus die zal er vast een foefje voor kunnen vinden !!

Ooohhhh dat moet lukken he als het tot 1,4 kg kan dragen hahahaha. Wel weer mooie oplossing erbij !

@RV2980 hoeveel gb heeft dat kaartje

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Jacquelien ja kan de bevestigingsmiddel ook op je goggle monteren, je bevestigings middel heeft diverse gleuven, als je dan het elastiek doet door de twee dicht bij elkaar zijnde gleuven. Daardoor zit er het minst speling in, en dan kan je een stukje van de bevestigingsmiddel in je helm duwen meestal is er ter hoogte van de oren een gleuf in je helm om oorkappen in te doen. Als je het daar in duwt zit het heel stevig. Het resultaat ziet er precies zo uit als de foto van @RV2980

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Dat kaartje bij de Action is 16 GB. Ik ga er zo even om.

We gaan vanavond meteen alle manieren om te bevestigen uitproberen

@RV2980 hoeveel gb heeft dat kaartje

Birdheart op 4 feb. 2014 11:48

16GB, een uur en nog wat opname op 720 p

@Jacquelien ja kan de bevestigingsmiddel ook op je goggle monteren, je bevestigings middel heeft diverse gleuven, als je dan het elastiek doet door de twee dicht bij elkaar zijnde gleuven. Daardoor zit er het minst speling in, en dan kan je een stukje van de bevestigingsmiddel in je helm duwen meestal is er ter hoogte van de oren een gleuf in je helm om oorkappen in te doen. Als je het daar in duwt zit het heel stevig. Het resultaat ziet er precies zo uit als de foto van @RV2980

Birdheart op 4 feb. 2014 11:57

Heb ik ook geprobeerd, met een testopname.
Maar ik ondervond hier toch wat hinder, het stond niet vast genoeg, wat ook bleek bij de opname.

Kaartje ook in de house !!

Weet iemand of de camera nog steeds 30 euro is bij de action?

Nu 39,99€

Mochten mensen nog geïnteresseerd zijn om de Action(cam) te bevestigen met GoPro accessoires, bij DealExtreme verkopen ze de geschikte mount:
http://dx.com/p/telesin-flat-curved-adhesive-mount-for-sony-…

Ik bestel regelmatig bij DX, dus wil dan wel één mee-bestellen.

Als ik het goed zie, is dit stuk dus gewoon te bevestiging met de schroefdraad op de camerabehuizing.
Kan niet duidelijk uit de foto’s opmaken dat de mounts gebogen zijn, het staat er wel bij geschreven, maar toch…

Ben je tevreden van deze site?

Ik beztel al jaren tevreden spullen bij DealExtreme. Kleding doe ik niet meer, valt altijd zeer klein uit. Maar voor gadgets is het een mooi goedkoop adresje.

Met curved en flat mount bedoelen ze dat er 1 voor vlakke ondergronden en 1 voor gebogen ondergronden (helm) geschikt is.

@PaulDuijf
Kon jij de camera van de Action hier zo op schroeven?

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

@ThijsMeeusen
Ik heb ze nog niet binnen, dus 100% zeker kan ik dat niet zeggen. Wel heb ik de bevestigingen van de actioncam met een zaag aangepast zodat ze in de GoPro-mounts kunnen:

Rechts origineel, links uitgezaagd:

null

Actioncam op een GoPro J-buckle:

null

PaulDuijf op 31 jan. 2014 17:34

Plaats een reactie