Dalafdaling Zell am Ziller

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena

Bedankt Mike!

LIVEBLICK: Die Bauarbeiten für die Talabfahrt in Zell am Ziller sind in vollem Gange
foto van Zillertal Arena.

null

Pistekaart seizoen 15/16 is al klaar:
http://www.zillertalarena.com/UserFiles/Media/allgemein/pdf/…
De nieuwe dalafdaling naar Zell am Ziller wordt zwart en krijg nummer 10.

Een zwarte afdaling had ik nou ook weer niet verwacht, eerder rood!

Vanwege de ligging zal die vaak ijzig en slecht zijn… daarom eerder een zwart dan rood kleurtje… Wordt die ook minder belast :)

Ben inderdaad benieuwd hoe deze piste zich gaat verhouden, Zell ligt op 600 meter en het valt mij op dat in dit dal het soms erg snel erg warm kan zijn. Ik was er eens in de eerste week van maart en toen was het 28 gr in het dal…
dit was wel een uitzondering maar toch. Het lijkt mij geen prettige afdaling. Een soort zwart bospad?
Van de andere kant, het verreikt zo Zell wel, want om nu altijd met de lift het laatste stuk te moeten doen…
Daarnaast biedt het bij het dalstation meer en meer een apres skigevoel, jaren geleden was er de lift en 1 klein hutje, er was weinig apresski destijds in zell

Vroeger was piste 18 piste 8 en zwart ( 8a) nu rood, dus er komt weer een zwarte piste terug die er in Zell niet meer was

@Frank72 Ik geloof dat het wel echt een piste wordt en geen bospad, op foto’s van onder andere het webblog van Frank en Mike was geloof ik te zien dat hij niet echt smal werd. Met zo’n temperatuur zal er niet veel op te skiën zijn nee, maar in het hoogseizoen en dan vooral in februari is de kans wel erg groot dat hij geopend zal zijn mits ze genoeg besneeuwen.

#proudtobepartofleswintersporters

Volgens een artikel op tt.com wordt het een 30 tot 40 meter brede piste.
Het onderste gedeelte van de afdaling zou 50% steil zijn.

Foto van Starli op het Alpinforum:

null

Vanuit dit standpunt gezien is het echt een steile dalafdaling! Ik ben benieuwd hoe dit gedeelte van de piste er in de namiddag in de vakanties er bij ligt met die mensenmassa…

Bruin, bückels en iedere tweede meter een gevallen beginner.

❄️

@David23 ik vermoed dat @JerryB deze vast uit zal gaan proberen onder het mom van ‘ik wist niet dat deze piste zwart was hoor’.

#proudtobepartofleswintersporters

Dit is zo`n piste die je moet kunnen doen als het continue vriest tot in het dal. Dat is misschien welgeteld 10 dagen op een seizoen. :)

Plaats een reactie