Ski's om klassiek te wedelen

Ik zal het straks doorgeven…ze moet slijpen maar vooral ook de punten wat botter maken. Is dat 10cm vanaf waar het belag de grond raakt? Wil hem zo wendbaar mogelijk hebben…voor grote pistes hoeft dat niet maar op zo’n kleine baan als Snowworld vind ik het wel fijn om heel snel en flexibel te zijn… dank!

Inderdaad 10 a 15 cm vanaf de top van de punt gemeten naar beneden.
Voor de ski heb ik atomic PREMIUM ST (short turn)voor je bedacht.
Ik heb oa de Atomic st ook al geweldig! De Premium moet nog beter zijn!
Ook hier Try before you buy.
De Atomic redster dubbeldek is te STIJF en is niet goed getest model dit jaar.
Zo dan zijn we er klaar voor om Hansi Hinterseer te imiteren! Ik ga er in ieder geval voor!
Jij ook!
(Techniek misschien iets verouderd maar nog steeds erg gaaf).

Sorry, Ik heb nog even precies gemeten het moet zijn 20 cm.Het komt heel nou als je de perfectie wilt bereiken.

Dank! Ik zal ze vragen hoeveel zij aanhouden qua afvlakken van de top…

Welke premium ST bedoel jij? Ik zie wel hele mooie zwarte race ski’s. Maar Atomic noemt volgens mij meer typen Premium en ST… Als ik de Fischers uiteindelijk niet fijn vind (zou dan ook alleen zijn omdat ze te stijf zouden zijn denk ik…of omdat ik een nog kortere radius wil…deze zijn 14m) ga ik die zwarte zeker overwegen.

Soms hebben ze testdagen bij snowworld van de verschillend merken maar helaas heb ik die net gemist.

Het filmpje van Hansi vind ik, afgezien van de muziek, geweldig. Dat vind ik nou een mooie skistijl waar je ook overal mee terecht kan…en wat ik, zij misschien net wat minder kort, ook het liefste ski:-).

Ja… Toch nog maar wat meer info voor het korte bochten werk.Het lijkt wel of ik in een skiwinkel werk maar dat is niet zo. Gewoon passie zullen we maar zeggen.

Atomic sl premium (zwart wit) aanbevolen lengte 1.64 als je 1.80 cm bent.(titanium carbon).
Radius 11.7 meter.
Prijs 699 euro

Elan race sl aanbevolen lengte 1.64
Radius 12.4
prijs 569 euro

… Als ik de Fischers uiteindelijk niet fijn vind (zou dan ook alleen zijn omdat ze te stijf zouden zijn denk ik…of omdat ik een nog kortere radius wil…deze zijn 14m)

medervee op 17 dec 2014 15:34

Als je maar genoeg kracht en kanthoek weet te produceren, kan je een kleinere bocht skiën dan de radius van een ski (dat is bijna altijd zo, in de parktijk). Helemaal als je niet carvet maar geslipte bochten skiet. Dan kan je met goede gewichtsverdeling pirouetten draaien op de plaats.

Als iemand meteen had gezegd dat het aan verkeerd geslepen kanten lag hadden we niet zo’n informatieve mailwisseling gehad.

Maar heb de ski’s laten slijpen (standaard op 88 graden). Nu skien ze opeens super! Korte, lange bochten…veel grip, snel, pittige rebound, fijne radius (14m) en heel stabiel… ik hoe Hansi in mijn opkomen…ofzoiets:-).

Dank voor jullie bijdragen…

Alleen nog even de ham vraag welke “deskundige” heeft die ski’s mishandeld! Was dat een wintersport zaak!

Een skileraar van wie ik de ski’s heb overgenomen…waarschijnlijk iemand die alleen carvte

Wedelen doe je vanuit de hak carven vanuit de grote teen. Een moderne slalomlat laat je korte bochten draaien echter dat is geen wedelen. Wedelen is kort slippend gestuurde bochten draaien in de vallijn. Dat lukt het beste met een lat met een wat grotere radius en waarbij in de testen wordt aangegeven dat ze goed slippend te sturen zijn.

SPAM op 15 dec 2014 17:58

jaja, lekker carven vanuit de grote teen haha

jaja, lekker carven vanuit de grote teen haha

nero op 23 dec 2014 21:25

Was dit ironisch/sarcastisch bedoeld? Want de aansturing voor een mooie carve-bocht komt inderdaad uit grote teen…

Dat heb ik ook zo geleerd.

Winter is coming

Plaats een reactie