eerste keer skiën best eng, Tips ??

Ik zou vooral willen aanraden rustig aan te doen. Ervaren wintersporters zijn vaak erg slecht in niveau inschatten van beginners. Ze overschatten ze vaak, ik weet niet precies waarom maar ik zie dat vaak.

Maar veel rolbaan lessen en ter plekke skiles komt t wel goed, dan red je je prima!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

IK BEN WEER TERUG VAN WINTERBERGEN !!!

HET WAS SUPER LEUK EN GAAF !!! :) Tanks allemaal voor de lieve berichten en tips, heeft me echt geholpen!
Ben van een blauwe piste af geweest. de eerste keer moest ik me er wel echt toe aansleuren maar ging steeds beter en beter. Vervolgens namen we een andere blauwe afdaling die ging iets steiler dan ik verwachtte en die vond ik wel eng althans spannend !! maar jeetje wat ben ik me toch trots op mezelf !!! :)

Oosterijk here i come !!

Goed om te horen! Enige wat ik kan toevoegen, blijf lachen en onthoud dat het een vakantie is! De pistes in Oostenrijk zullen anders zijn dan Winterberg… Waarschijnlijk iets lastiger en stijler, drukker of juist minder druk. Daardoor kan een blauwe piste enger zijn dan in winterberg. Denk aan de basistechniek, heb plezier en doe het op eigen tempo. Er staat dan een ontzettend toffe vakantie je te wachten, is tenminste mijn ervaring.

Zie je wel! Gefeliciteerd. Voorlopig even op de blauwe piste blijven.

Kijk dat is stap 1

Nu op naar de echte bergen ;-)

Ik lees dat je in Oostenrijk nog 2 lessen neemt.
Kleine tip; Bezuinig niet je eerste jaar (jaren) op lessen, want een goeie basis is heel belangrijk.
Persoonlijk heb ik er nog steeds spijt van dat ik toendertijd maar 1 jaar snowboard lessen heb gevolgt (ik ben na 2 jaar overgestapt op skien (doordat ik op dat moment met een alleen maar skiende groep meeging) maar soms mis ik het boarden nog wel)
Verder laat je niet opjagen door de groep maar spreek ontmoetingspunten af (bijv waar jij 1 keer een piste doet doen zij hem 2 keer)
Ga dan niet alleen maar zorg dat er iemand bij je is die je kan helpen met kleine tips.

Ja ben ook echt blij !! :)

ja ik neem zoizo 2 ochtenden les, mocht ik er nog meer willen neem ik die zeker, daar ben ik totaal niet zuinig op das juist belangrijk!
En op laten jagen al helemaal niet, gelukkig zijn er nog 2 of 3 die ook nog niet heel ver zijn dus daar kan ik lekker mee optrekken :) …
En ik heb ook een snowboard les gehad maar in overleg met me vriend leek het handiger om te skiën omdat merendeel van de groep skiërs zijn en de gene die snowboarden nog niet dusdanig ver zijn dat ze mij kunnen helpen of tips kunnen geven.
Al moet ik zeggen dak heel veel aan me vriend gehad heb dit weekend die heeft me echt bruikbare tips gegeven …

TROTS TROTS TROTS :)

Plaats een reactie