Nieuwe liften 2015-2016

Fijn voor snowboarders, not…

❄️

In Kärnten zijn ze ook flink aan het vernieuwen, o.a. in Nassfeld:

null

Een duidelijke foto van de nieuwe 6-persoons stoeltjeslift Rudnigsattelbahn, die de 2 sleepliften vervangt. Het gebied is nog steeds best onbekend bij Nederlanders. Best wel gek, want het is een vrij groot gebied met inmiddels ook een modern liftensysteem!

Dat is toch juist lekker als jij daar zelf gaat skiën.
Oke, het is raar, maar wel lekker rustig(er)

Dat is toch juist lekker als jij daar zelf gaat skiën.
Oke, het is raar, maar wel lekker rustig(er)

fernando op 22 aug 2015 19:15

Er staat toch ook nergens dat het erg is? Alleen dat het raar is.

Denk dat het voor de meeste Nederlanders toch wat te ver rijden is.

❄️

Wellicht is @svennoo een beetje snui dat hij net niet die informatie wat eerder heeft dan meneer @michelr beetje kinnesinn…er worden hier legio links gedeeld maar omdat het een bepaalde site is …wordt het ervaren als spam…is die informatie misplaats heb je er niets aan of vind je het jammer dat je niet als eerste iets weet…beetje sportief…en niet zo zeuren.

Het gaat er niet om het het een bepaalde site is, maar dat in elk mogelijke topic - al dan niet relevant - dezelfde site wordt genoemd. En dat is de definitie van spam, toch?

Gigi ik heb het maar 1 keer gezien en daar stonden inderdaad 4 links maar wordt daar gelogen is dat geen informatie…en druk er anders niet oo als je het niet wil lezen…het mooie is ook dat ik zelf niets plaats maar vond dit even een belachelijke reactie. Meneer svennoo laad zelf een heel dagboek of men daarop zit te wachten. Pagina s vol informatie en dat is toch prima…moeten we daar ook maar gelijk ingaan hakken als spam.

Een heel dagboek? 1 foto hahaha.

Dat klinkt meer als een trip-report van mij (die maak ik nooit) ;)

Gigi in februari heeft is wel 6 pagina s gepost het leek wel facebook. Ik weet niet waar het staat of wat dan ook …het maakt me ook niet uit…staat vast hier nog wel ergens …welicht dat @svennoo het linkje hier nog kan zetten :)

Ps het gaat dus niet om die ene post. Maar voor de rest nou ik er over op. Heb even een punt gemaakt en voor derest doe lekker je ding. Post lekker praat over liften en kijk uit naar het volgende skiseizoen. Succes.

@David23 Ik denk het ook. De meeste mensen (uit eigen ervaring; gesprekken en ikzelf) reizen liever niet te lang om toch nog iets aan die dag te hebben, want om anderhalf tot twee dagen te reizen naar wintersport met veel bergpassen is ook niet echt leuk.
@Eric2015 Wat is dat nou weer voor trieste reactie? Wat boeit mij het nou of @michelr sneller informatie heeft dan mij? I really don’t give a crap about that (No offence richting jou Michel :) ). Het gaat mij meer om het feit dat een bepaald persoon in de persoon van jouzelf in een reisverslag van mij heeft lopen te spammen met jouw website, waardoor een aantal mensen hier (waaronder ik) een niet zo prettige ervaring hebben door dit. Trouwens niet alleen in mijn reisverslag ;) En een heel dagboek? Overdrijven is ook een vak apart. Vind jij dan een reisverslag met veel foto’s een museum ter grote van het Rijksmuseum met nieuwe foto’s die tentoongesteld worden? En oh ja? Welk topic was dat dan met die 6 pagina’s ‘‘spam’’?

Maar goed, tijd voor een on-topic bericht. Ik heb even op internet gespeurd en ben een foto/ontwerp tegengekomen van de nieuwe Tirol_S verbinding tussen Skicircus Saalbach en Fieberbrunn. Het betreft de gondel zelf. Ik heb trouwens echt geen idee hoe de nieuwe verbinding gaat lopen. Of het alleen het deel is langs de rode piste richting Fieberbrunn of dat die ook nog een stukje omhoog gaat langs de blauwe 12a. Of is dat stukje lift onderdeel van de Reckmoos Süd? Á fijn, hier het ontwerp van de gondel:

null

Carnas on Tour

Gigi ik heb het maar 1 keer gezien en daar stonden inderdaad 4 links maar wordt daar gelogen is dat geen informatie…en druk er anders niet oo als je het niet wil lezen…het mooie is ook dat ik zelf niets plaats maar vond dit even een belachelijke reactie. Meneer svennoo laad zelf een heel dagboek of men daarop zit te wachten. Pagina s vol informatie en dat is toch prima…moeten we daar ook maar gelijk ingaan hakken als spam.

Eric2015 op 23 aug 2015 22:44

Is dit Nederlands?

En over je als een jaloerse kleuter vol wrok gedragen gesproken…

❄️

@David23 Ik denk het ook. De meeste mensen (uit eigen ervaring; gesprekken en ikzelf) reizen liever niet te lang om toch nog iets aan die dag te hebben, want om anderhalf tot twee dagen te reizen naar wintersport met veel bergpassen is ook niet echt leuk.

@Eric2015 Wat is dat nou weer voor trieste reactie? Wat boeit mij het nou of @michelr sneller informatie heeft dan mij? I really don’t give a crap about that (No offence richting jou Michel :) ). Het gaat mij meer om het feit dat een bepaald persoon in de persoon van jouzelf in een reisverslag van mij heeft lopen te spammen met jouw website, waardoor een aantal mensen hier (waaronder ik) een niet zo prettige ervaring hebben door dit. Trouwens niet alleen in mijn reisverslag ;) En een heel dagboek? Overdrijven is ook een vak apart. Vind jij dan een reisverslag met veel foto’s een museum ter grote van het Rijksmuseum met nieuwe foto’s die tentoongesteld worden? En oh ja? Welk topic was dat dan met die 6 pagina’s ‘‘spam’’?

Maar goed, tijd voor een on-topic bericht. Ik heb even op internet gespeurd en ben een foto/ontwerp tegengekomen van de nieuwe Tirol_S verbinding tussen Skicircus Saalbach en Fieberbrunn. Het betreft de gondel zelf. Ik heb trouwens echt geen idee hoe de nieuwe verbinding gaat lopen. Of het alleen het deel is langs de rode piste richting Fieberbrunn of dat die ook nog een stukje omhoog gaat langs de blauwe 12a. Of is dat stukje lift onderdeel van de Reckmoos Süd? Á fijn, hier het ontwerp van de gondel:

null

Svennoo op 23 aug 2015 23:04

Het wordt een lift met 2 bergstations en 1 dalstation, waarbij het ene bergstation vrij kort boven het dalstation ligt. Niet erg handig gedaan bij de bouw van Reckmoos-Süd in Fieberbrunn, betekent een liftrit erbij en de tocht Fieberbrunn-Hinterglemm en zeker verder SHL in is al lang.

❄️

Dat ontwerp van die gondel was echt al heel lang bekend. Waar eea gaat lopen ook. Kan wel een linkje geven maar dat doe ik niet want ben geen spammer.

Maar het is wel een heel mooi project…helaas is het nog wel zo dat fieberbrunn uit de tirolerkaart is gegooit… Maar besprekingen lopen nog…wie weet mogen ze ernog bij en als dat zo is danmag het gehel skicircus bij de tirolerkaart en dat is toch wel uniek te noemen toch…
Overigens heb ik dat ergens gelezen ik weet alleen niet meer waar :)

Dat ontwerp van die gondel was echt al heel lang bekend. Waar eea gaat lopen ook. Kan wel een linkje geven maar dat doe ik niet want ben geen spammer.

Eric2015 op 23 aug 2015 23:10

Gaan we weer. Zou je alsjeblieft niet meer dit topic willen vervuilen? Bedankt.

❄️

Gigi in februari heeft is wel 6 pagina s gepost het leek wel facebook. Ik weet niet waar het staat of wat dan ook …het maakt me ook niet uit…staat vast hier nog wel ergens …welicht dat @svennoo het linkje hier nog kan zetten :)

Ps het gaat dus niet om die ene post. Maar voor de rest nou ik er over op. Heb even een punt gemaakt en voor derest doe lekker je ding. Post lekker praat over liften en kijk uit naar het volgende skiseizoen. Succes.

Eric2015 op 23 aug 2015 23:02

Haha ik had een aantal Brixental-liefhebbers als vriend op Facebook (en dan niet vanwege het fan zijn van het Brixental, zeg maar). Heb ik maar geblokt, want ik werd gek van de posts over dat gebied en die site. Dus het is niet alleen hier irritant.

Met @Svennoo ben ik ook bevriend op Facebook trouwens, ondanks dat ie voor Feyenoord is ;)

David23 wat bedoel je met vervuilen. Ik geef alleen een reactie en heb een voorliefde voor de winterspor in al zijn facetten…reageer hier zelden …maar vandaag stond er iets waar ik toch even moet reageren. Blijf lekker zo door gaan ik kijk af en toe maar heel af en toe…

Succes

@Eric2015,
Laat je niet gek maken…:-)
Liefhebbers voor de winter zijn we allen anders zouden we hier niet actief zijn!¡!
Enne succes…waar is de oude vertrouwde “de groeten”;-)

LA NORMA😍☃️

Of je kan gewoon normaal antwoord geven of ik goed gedacht heb met dat de lift nog doorloopt met dat ene stukje of dat dat stukje bij de Reckmoos Süd hoort ;)

(Groot deel weggelaten) …
Het wordt een lift met 2 bergstations en 1 dalstation, waarbij het ene bergstation vrij kort boven het dalstation ligt. Niet erg handig gedaan bij de bouw van Reckmoos-Süd in Fieberbrunn, betekent een liftrit erbij en de tocht Fieberbrunn-Hinterglemm en zeker verder SHL in is al lang.

David23 op 23 aug 2015 23:10

Dus het wordt één groot gebouw met in feite dus twee dalstations in dat ene gebouw? Zoals de twee gondels in Wagrain aan de kant met Alpendorf? Of ga ik hier compleet de mist in? Maar hoe gaat de situatie er dan uit zien bij dat dal/middel/bergstation? De baan van de Reckmoos-Süd wordt dus in feite verlengd?

Carnas on Tour

Volgens mij is deze nog niet genoemd, nieuwe in Engelberg, in eenkeer van dal via Trubsee naar stand, met een deels “ondergronds” midden station onder het Truebsee Hotel
http://www.titlis.ch/de/header/unternehmen/neue-gondelbahn…
http://www.titlis.ch/de/header/unternehmen/bautagebuch…

SKIEN GAAF!

Als ik mij niet vergis had @Snowjan daar wat foto’s van toen hij daar was pasgeleden. Ziet er in ieder geval wel goed uit daar in Engelberg, het is alleen zo jammer dat het zo duur is daar in Zwitserland. En waar ik trouwens benieuwd naar ben is dat er geen overlast komt voor de gasten in het Truebsee Hotel.

Carnas on Tour

Of je kan gewoon normaal antwoord geven of ik goed gedacht heb met dat de lift nog doorloopt met dat ene stukje of dat dat stukje bij de Reckmoos Süd hoort ;)

(Groot deel weggelaten) …

Het wordt een lift met 2 bergstations en 1 dalstation, waarbij het ene bergstation vrij kort boven het dalstation ligt. Niet erg handig gedaan bij de bouw van Reckmoos-Süd in Fieberbrunn, betekent een liftrit erbij en de tocht Fieberbrunn-Hinterglemm en zeker verder SHL in is al lang.

David23 op 23 aug 2015 23:10

Dus het wordt één groot gebouw met in feite dus twee dalstations in dat ene gebouw? Zoals de twee gondels in Wagrain aan de kant met Alpendorf? Of ga ik hier compleet de mist in? Maar hoe gaat de situatie er dan uit zien bij dat dal/middel/bergstation? De baan van de Reckmoos-Süd wordt dus in feite verlengd?

Svennoo op 23 aug 2015 23:31

@Svennoo i’m offended ;-)

In zoverre ik het weet en hoor is de Reckmoos-Süd een “dalstation” (op 1280m) die een verbinding krijgt richting de Reiterkogel in Saalbach, het is niet eenverlening maar een nieuwe piste die loopt vanaf het dalstation richting het bergstation (correct me if i’m wrong).

De Reckmoos-Süd is het dalstation van de piste 12 en 12a vanuit Fieberbrunn, vanaf het dalstation kan je naar boven richting de Reiterkogel en zo het gebied van Saalbach Hinterglemm in.

Nogmaals correct me if i’m wrong.

Of je kan gewoon normaal antwoord geven of ik goed gedacht heb met dat de lift nog doorloopt met dat ene stukje of dat dat stukje bij de Reckmoos Süd hoort ;)

(Groot deel weggelaten) …

Het wordt een lift met 2 bergstations en 1 dalstation, waarbij het ene bergstation vrij kort boven het dalstation ligt. Niet erg handig gedaan bij de bouw van Reckmoos-Süd in Fieberbrunn, betekent een liftrit erbij en de tocht Fieberbrunn-Hinterglemm en zeker verder SHL in is al lang.

David23 op 23 aug 2015 23:10

Dus het wordt één groot gebouw met in feite dus twee dalstations in dat ene gebouw? Zoals de twee gondels in Wagrain aan de kant met Alpendorf? Of ga ik hier compleet de mist in? Maar hoe gaat de situatie er dan uit zien bij dat dal/middel/bergstation? De baan van de Reckmoos-Süd wordt dus in feite verlengd?

Svennoo op 23 aug 2015 23:31

@Svennoo i’m offended ;-)

In zoverre ik het weet en hoor is de Reckmoos-Süd een “dalstation” (op 1280m) die een verbinding krijgt richting de Reiterkogel in Saalbach, het is niet eenverlening maar een nieuwe piste die loopt vanaf het dalstation richting het bergstation (correct me if i’m wrong).

De Reckmoos-Süd is het dalstation van de piste 12 en 12a vanuit Fieberbrunn, vanaf het dalstation kan je naar boven richting de Reiterkogel en zo het gebied van Saalbach Hinterglemm in.

Nogmaals correct me if i’m wrong.

michelr op 24 aug 2015 20:13

Reckmoos Süd is inderdaad het dalstation (1284m) waarbij het middenstation vervolgens lager ligt (1082m).

Facts & Figures

TirolS

Typ: 10-Personen-Einseilumlaufbahn
Hersteller: Doppelmayr Seilbahnen GmbH
Länge gesamt: 2.890 m
Verlauf:
Talstation: Reckmoos Süd (1.284 m)
Mittelstation: Talboden Hörndlingergraben (1.082 m)
Bergstation: Reiterkogel (1.819 m)
Anzahl Liftstützen: 17
Beförderungskapazität: 2.600 Personen pro Stunde
Baubeginn: Mai 2015
Inbetriebnahme: Dezember 2015
Investitionssumme: 20 Millionen Euro

Vierstadlalm-Piste

Länge: 3,5 km
Höhendifferenz: 737 m
Schwierigkeitsgrad: rot
Verlauf:
Beginn: Bergstation TirolS, Reiterkogel
Ende: Mittelstation TirolS, Hörndlingergraben
Baubeginn: Mai 2015
Fertigstellung: November 2015

null

Dus dan is het dalstation van de Tirol_S en de Reckmoos Süd in een gebouw neem ik aan? Dat plaatje verduidelijkt het in ieder geval wel enorm. Ik ben er erg benieuwd naar, erg apart in ieder geval hoe dit gebouwd wordt.

Carnas on Tour

@Svennoo klopt Reckmoos Süd is het dalstation van de TirolS, op de Ruiterkogel komt er een derde station bij.

@Michelr Aah, dat is dan duidelijk. Van het derde station op de Reiterkogel had ik al gezien ja, daar ben ik erg benieuwd naar. Het is namelijk niet overal vlak daar, maar dat is twee jaar terug dat ik in dat gedeelte van SHFL was.

Carnas on Tour

Ergens wel logisch vind ik. In sneeuwarme seizoenen kun je dus gewoon de gondel nemen vanaf Reckmoos-Süd. Je zit daar met een zuidhelling en tot aan Reckmoos-Süd is het soms al zwaar om de sneeuwcondities op peil te houden. Om tot aan het middenstation te skiën moet je dus over een rasechte zuidpiste tot een hoogte van 1000 meter. Dat is waterskiën verzekerd. En om het seizoen op te starten zal dit laatste stukje dus ook geen prioriteit gaan krijgen… De afdaling vanaf de Reiterkogel zal daarentegen zeer prachtig worden gezien de ligging.

Ook in Oberjoch (D) zijn ze nog steeds druk bezig met de flinke vernieuwingen. Foto’s van de bouw van de 3 nieuwe stoeltjesliften kun je via deze links volgen:

http://wiedhag.tumblr.com
http://zubringer.tumblr.com
http://grenzwies.tumblr.com

Natuurlijk totale overkill voor een gebied van deze grootte, wordt zo’n beetje het Winterberg van de Duitse Alpen.

❄️

@David23, zo lijkt het wel inderdaad, zeker bij de Zubringer is het wat opmerkelijk om een 8-CLD/B neer te zetten. Grenzwiesbahn en Wiedhagbahn is opzich niets mis mee en niet echt een overkill. 4 sleepliften vervangen door 2 moderne stoeltjesliften, het zat er toch een keer aan te komen. Ze moeten wat, met die flinke concurrentie met o.a. Bolsterlang en Ofterschwang, die de afgelopen jaren ook gemoderniseerd hebben.

Persoonlijk had ik dan nog even gewacht met de Zubringerbahn, en eerst een van de andere 2 opties uitgevoerd:

1- Verbinding met Schattwald-Zöblen, wat het gebied een stuk aantrekkelijker maakt, omdat je dan niet meer alleen noordhellingen hebt.

2- Zubringer vanuit Bad Oberdorf (Bad Hindelang) naar bergstation Iselerbahn met een mooie dalafdaling. Scheelt weer tijd voor mensen uit de richting van Sonthofen/Oberstdorf/Immenstadt, die niet eerst de pas naar Oberjoch op hoeven.

Plaats een reactie