Welke vreemde spullen neem je altijd mee op wintersport ?

waarschijnlijk de Weber Go Anywhere.

Ff lekker BBQen.

Totales Vollidiot

Wij nemen een security camera mee voor in het appartement zodat we de hond in de gaten kunnen houden als wij de piste op gaan.

En verder hebben we nog 2 adventkalenders die mee moeten om het idee niet in de war te schoppen.

Wij nemen onze Soda Stream gewoon mee. Dan hebben we steeds bruiswater, limonade, ice tea,… zonder met flessen te hoeven sleuren.

Een opklapbaar wasrekje voor aan de deur, waar dan alle sjaals en mutsen en handschoenen op kunnen…

waarschijnlijk de Weber Go Anywhere.

Ff lekker BBQen.

Kdtl op 08 dec 2023 10:52

Dat vind ik ook nog een goed idee. Heb 1x een bbq plek gehad in een huisje en eigenlijk was dat heel leuk. Bbq in de sneeuw.

Whaha, leuk om te lezen. En heb je even? Wij gaan altijd met een groot gezelschap en hebben veel bagageruimte. Standaard gaan er fustjes bier mee, doosjes wijn (echt waar, wij nemen de gruner veltliner mee terug naar Oostenrijk 😉). Kippen in braadzak van de AH, hele zwik biefstukken en nog veel meer lekker eten (Hanos en Sligro worden leeggeplunderd).

Maar ook gaat de frituurpan mee en hebben we ook al eens de pastamachine meegenomen. En dan heb je natuurlijk ook een keukenmachine nodig om het deeg te maken… en vergeet niet een paar scherpe messen van thuis.

De kids hadden vorig jaar halters en gewichten meegenomen (kennelijk bang dat de spierballen in 1 wk tijd opdrogen). Met Kerst gaat er altijd foute versiering mee. En die keer dat we ivm coronaregels een paar dagen eerder weggingen (iets met Jansen gevaccineerden die anders niet meer mochten inreizen), hadden we allemaal een computer mee ivm ‘thuis werken’. Waaronder iemand met een complete iMac.

Inderdaad oostenrijk…
Harde broodjes bij de supermarkt zijn vaak wel te eten. Maar we lopen vaak al te stressen qua tijd in de ochtend, om dan ook elke ochtend broodjes bij de winkel te halen, kost het ons weer 15 a 20 minuten…

cw26 op 15 okt 2022 06:10

Ik boek altijd met ‘brötchenservice’ in Oostenrijk. Een zak verse, knapperige broodjes, bezorgd door de bakker aan de deurklink van je appartement, heerlijk.

On topic: een lijmpistool, heeft al wat noodreparaties verricht. En ook om de kerstlampjes de wand te plakken. En nee, beschadigd de wand niet.

Life is what happens while you were checking your phone

Hallelujah?!? Wat eten en drank om de prijzen te drukken, maar braadzak kippen, frituurpan en pastamachine? Denk dat je twee dagen op voorhand moet aankomen om al die zooi in je appartement te proppen haha! ;-)

Het is o zo hard genieten.

“Welke vreemde spullen neem je altijd mee op wintersport ?”

En dan wordt er vervolgens voor minstens 75% aan spullen genoemd die helemaal niet zo vreemd zijn…

Wij nemen de laatste jaren onze slowcooker mee.
's ochtends alles erin gooien en als we terug zijn van (après) skiën kan je zo aan tafel!

Whaha, leuk om te lezen. En heb je even? Wij gaan altijd met een groot gezelschap en hebben veel bagageruimte. Standaard gaan er fustjes bier mee, doosjes wijn (echt waar, wij nemen de gruner veltliner mee terug naar Oostenrijk 😉). Kippen in braadzak van de AH, hele zwik biefstukken en nog veel meer lekker eten (Hanos en Sligro worden leeggeplunderd).

Maar ook gaat de frituurpan mee en hebben we ook al eens de pastamachine meegenomen. En dan heb je natuurlijk ook een keukenmachine nodig om het deeg te maken… en vergeet niet een paar scherpe messen van thuis.

De kids hadden vorig jaar halters en gewichten meegenomen (kennelijk bang dat de spierballen in 1 wk tijd opdrogen). Met Kerst gaat er altijd foute versiering mee. En die keer dat we ivm coronaregels een paar dagen eerder weggingen (iets met Jansen gevaccineerden die anders niet meer mochten inreizen), hadden we allemaal een computer mee ivm ‘thuis werken’. Waaronder iemand met een complete iMac.

Saraha op 09 dec 2023 19:49

Ik vond de standaard Nederlander die met 10kg aardappelen in de caravan naar zuid Frankrijk reed altijd al bijzonder… Maar dit slaat echt alles. Dumbles, en een frituurpan meenemen. Gaan ze normaal na de sportschool ook meteen naar de Mac?😉

🏂

“Welke vreemde spullen neem je altijd mee op wintersport ?”

En dan wordt er vervolgens voor minstens 75% aan spullen genoemd die helemaal niet zo vreemd zijn…

Rene4000 op 11 dec 2023 11:45

Euh… ik vind zo’n 90% van al de genoemde spullen bijzonder vreemd hoor. Niet verwonderlijk dat die gele nummerplaten altijd zo dicht bij de grond plakken als ik lees wat voor een zaken jullie meeslepen. :-))))

Bla, bla, bla.

Echt basic is het inderdaad niet nee…

Eigenlijk word ik altijd blij als ik mijn auto met beperkte bagageruimte meepak. Dan sleep ik ook bijna niets mee namelijk…En hoef ik thuis ook niet veel op te ruimen…

Totales Vollidiot

Wij nemen de laatste jaren onze slowcooker mee.
's ochtends alles erin gooien en als we terug zijn van (après) skiën kan je zo aan tafel!

Apresski op 12 dec 2023 23:54

Slowcooker ook al eens meegenomen, ideaal als je dan toch zelf moet koken.

Creatine en eiwitpoeder. Eens een crossfitter, altijd een crossfitter… dus ook op wintersport!

ik vind zo’n 90% van al de genoemde spullen bijzonder vreemd hoor.

Wij nemen dat zelf allemaal niet mee (behalve dan wat eten en drinken), maar om 90 % van de genoemde zaken nou ‘vreemd’ of zelfs ‘bijzonder vreemd’ te noemen, nee…
Maar goed, als je maar een heel klein autootje hebt waarin je nauwelijks wat kwijt kunt OF indien je je wintersportvakantie altijd in hotels doorbrengt, ja, dan kan ik me iets beter voorstellen dat je de (meeste) in dit topic genoemde zaken ‘vreemd’ vindt.

ik vind zo’n 90% van al de genoemde spullen bijzonder vreemd hoor.

Wij nemen dat zelf allemaal niet mee (behalve dan wat eten en drinken), maar om 90 % van de genoemde zaken nou ‘vreemd’ of zelfs ‘bijzonder vreemd’ te noemen, nee…
Maar goed, als je maar een heel klein autootje hebt waarin je nauwelijks wat kwijt kunt OF indien je je wintersportvakantie altijd in hotels doorbrengt, ja, dan kan ik me iets beter voorstellen dat je de (meeste) in dit topic genoemde zaken ‘vreemd’ vindt.

Je weet toch dat ons aller Bartje ALTIJD naar 5 ***** gaat, toelating vraagt aan de grote baas en dan alleen zijn kredietkaart meeneemt.😉

Rene4000 op 13 dec 2023 15:50

*bericht bewerkt door dan58 op 13 dec 2023 18:26

Born to run. B.S.

De enige bijzonderheid die wij altijd mee nemen is een kabelhaspel. Die komt altijd wel ergens van pas. Ik neem liever veel Gurktaler mee terug 😉

Skiing is not a lifestyle, it's life.

Chromecast gaat hier ook vaak mee, alleen werkt dat niet bij WiFi met inlogschermen. Dus vaak ook HDMI kabeltje.

Verder kan ik niet zoveel geks bedenken, hooguit wat kookgerei zoals de eerder genoemde staafmixer, een uiensnijder en heel soms de moka express, al zie je steeds vaker gewoon fatsoenlijke koffie mogelijkheden in appartementen verschijnen.

Roy83 op 13 okt 2022 07:43

Wij nemen ook altijd de Chromecast mee. Da’s het enige bijzondere. Tip: de meeste telefoons kunnen een Wifi-punt maken. Sommige telefoons (Poco F3 in mijn geval) kunnen een Wifi-punt maken terwijl ze zelf verbonden zijn met een Wifi-punt. Zo kan je je telefoon als ‘router’ gebruiken tussen je Chromecast en de inlog van het huisje. Werkt perfect!

Mijn hotspot van m’n (bedrijfs)gsm heeft dezelfde ssid als m’n netwerk thuis. Daardoor kan iedereen van het gezin zonder probleem verbinden op m’n gsm.
Bij mijn weten kan je enkel op Android de naam van de hotspot aanpassen. iOS ondersteunde dat vroeger niet.

Mijn hotspot van m’n (bedrijfs)gsm heeft dezelfde ssid als m’n netwerk thuis. Daardoor kan iedereen van het gezin zonder probleem verbinden op m’n gsm.
Bij mijn weten kan je enkel op Android de naam van de hotspot aanpassen. iOS ondersteunde dat vroeger niet.

Tsjoecha op 14 dec 2023 09:22

Dat kan ook iniOS, gewoon de naam aanpassen.

Omdat wij altijd in een appartement zitten nemen wij sinds 2 jaar de Tefal Optigrill mee, zo kunnen wij o.a. tosti’s maken maar ook zelfgemaakte hamburgers of ander vlees bereiden.

Even langs een Aldi, Mprize of Bila en aantal boodschappen doen, en hele week lekker eten.

Dit naast een box voor het afluisteren van Spotify of NL radio en een Apple TV.

null

Alvast gekookt, klaar voor de vriezer. Zo toch voor twee avonden voor twee gezinnen pastasaus vol verse groenten. Scheelt tijd in de keuken en boodschappen terplekke.

Vaste prik, gaat al jaren elke wintersport mee.
Diepgevroren mee, nog niet ontdooid bij aankomst, dus kunnen het eten wanneer we willen.

❄️

Deurmat, als het nodig is om sneeuwkettingen om te leggen
Zit je iig niet in de blubber of troep
Ook al een keertje gebruikt bij een bandenwissel

Deurmat, als het nodig is om sneeuwkettingen om te leggen
Zit je iig niet in de blubber of troep
Ook al een keertje gebruikt bij een bandenwissel

niekniek op 19 dec 2023 09:20

Daar kan je ook je vloermat van je auto voor gebruiken. Vuilniszak erom of eronder en hij blijft nog schoon ook. Scheelt weer een deurmat inpakken😉

🏂

Ik doe toch wel goede ideeen op in dit topic, ik nam altijd al mijn Nespresso machine mee, maar dit jaar gaan er ook een Slowcooker en ik denk de contactgrill ook mee. Kan je ook op ‘gourmetten / tafelgrillen’.

Ik neem verder altijd een haakwerkje mee… lekker freubelen.

Maar dingen als boodschappen haal ik altijd gewoon daar - desnoods evgen bij een grotere supermarkt op dag van aankomst. Enige wat meegaat is basis kruiden. Anders heb ik die na elke vakantie weer een keer extra dubbel.

*bericht bewerkt door LoveToSki op 19 dec 2023 12:22

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️
  • enkele pakjes Douwe Egberts Pure Gold instantkoffie: neemt nul plaats in en heet water kan je overal wel regelen.
  • een boosterpack/starthulp voor een auto met ontladen batterij (al meermaals gebruikt om anderen mee te helpen) + startkabels (alles natuurlijk binnen bereik in de auto leggen.
  • voetmatjes van een auto die al lang verkocht is (voor kettingen te leggen of om skibotten op te zetten als er geen schoendroger in de skilocker is)
  • badkamerventilator/2kW verwarming om natte spullen makkelijker te drogen
  • een groot scherp koksmes en eigen blikopener
  • veel gezelschapsspelletjes
  • een stuk karton om op de dakkoffer te schuiven als de auto net niet onder de poort van een parkeergarage past (op terugweg ligt de auto soms vreemd genoeg enkele cm hoger)
Glide on!

Een rookmachine en een laser. Voor de Apres-diner.

Ik had deze week een handmixer mee om voor 14 personen chocomousse te maken. Een weegschaal had ook handig geweest. Heb dan maar de 200 gram suiker op gevoel in de mengkom gekieperd. Anderen hadden ook een staafmixer en kaasschaaf mee.

openskimap.org toont hoe steil een piste nu echt is.

Schoendroger (aanrader! Helemaal niet vreemd eigenlijk)
Goede koekenpan zodat er tenmiste een keer pannenkoeken gebakken kunnen worden (soort van traditie), zonder dat ik gefrustreerd hoef te worden van dat ze vastplakken aan de pan.
Afgelopen december de ingrediënten voor oliebollen waarvan we dachten dat die ter plekke mogelijk niet te krijgen zouden zijn…

*bericht bewerkt door BergFan op 21 jan 2024 20:21

Plaats een reactie