St Anton zwaar overschat

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Anton am Arlberg

Hoe weet je dat bovengenoemde skigebieden minder te bieden hebben? Ben je er al geweest?

Mathijs! op 9 mrt 2016 16:57

Niet bij alle genoemde gebieden, maar ik kan gewoon opzoeken hoeveel km aan piste je ter beschikking hebt.

Natuurlijk betaal je meer naarmate je ook een groter gebied aangeboden krijgt.

@DSvier: Dat vind ik een moeilijke vergelijking om te maken. Ik denk dat het in Ski Amade veel uitmaakt in welk gebied je voornamelijk gaat skiën en ook in welke periode. Naargelang daarvan zal Sankt Anton er beter of slechter uitkomen.

Over de vergelijking met kleinere skigebieden. Je kan geen gebieden vergelijken enkel op basis van kilometers. Zijn de aspecten rustige pistes, rustige liften en beter weer ook niet mee in rekening te nemen?

Als je enkele gebieden afwisselt, kom je ook best op een mooi aantal kilometers per week uit. Dat is natuurlijk een andere discussie en grotendeels afhankelijk van persoonlijke voorkeuren. Skigebieden enkel en alleen op km’s rangschikken vind ik een beetje te kort door de bocht ;)

Even een paar prijzen liftpas 1 week
Zwitserland
Davos 322
Arosa 312
Gstaad 304

Oostenrijk
Serfaus 229
Ski Arlberg 252
Saalbach 288

Frankrijk
Portes du soleil 248

Italië
val gardena 275
Alta badia 256

Klein gebied ( minder dan 50 km piste) Ahrntal 210

Tsjechie
Spedlerev mlyn 128

Amerika
Beaver Creek 467
Jackson Hole 471

@Mathijs!: feit is gewoon dat je meer betaalt als je meer km’s ter beschikking hebt.

Misschien niet relevant voor eenieder, maar ik wil graag wat meer betalen voor meer opties.

Ik heb ook een lijstje gemaakt:

Zwitserland:
-Arolla 186
-Pizol 220
-Scuol 230
-Val D’Anniviers 265

Oostenrijk:
-SFL 226
-Kleinwalsertal 216
-3-talerpass 216
-Nassfeld 209
-Dachstein-West 208
-Hochoetz 188

Frankrijk:
-Le Grand Massif 213
-Val Cenis 156
-Isola 2000 157
-Orcieres 178
-Queyras 141
-Praz de Lys 137
-Espace Lumière 187
-Saint-Leger 98

Italië:
-Bardonnechia 175
-Rosskopf 189
-Livigno 224

Qua off-piste is St. Anton toch allang niet meer interessant? 10 minuten na een dump is alles verspoord, dankzij alle Skandi’s…

Als je voor off-piste gaat kun je beter naar een inie-minie gebiedje gaan met 1-2 liften.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Ik heb ook een lijstje gemaakt:

Zwitserland:
-Arolla 186
-Pizol 220
-Scuol 230
-Val D’Anniviers 265

Oostenrijk:
-SFL 226
-Kleinwalsertal 216
-3-talerpass 216
-Nassfeld 209
-Dachstein-West 208
-Hochoetz 188

Frankrijk:
-Le Grand Massif 213
-Val Cenis 156
-Isola 2000 157
-Orcieres 178
-Queyras 141
-Praz de Lys 137
-Espace Lumière 187
-Saint-Leger 98

Italië:
-Bardonnechia 175
-Rosskopf 189
-Livigno 224

Mathijs! op 9 mrt 2016 18:29

Noem je ook wat behoorlijk wat skigebieden die ontwikkelingshulp nodig hebben zeg.

May the ski force be with you !!

In principe zou een groter skigebied (Bij gelijke marges) goedkoper moeten zijn dan een klein gebied als per km piste evenveel bezoekers komen. Een aantal vaste lasten kan worden verspreid over een groter aantal bezoekers.

@CJAHulskamp: Dat valt zeer goed mee. Er staan een aantal topgebieden tussen het lijstje dat ik heb opgesomd hoor ;)

Ik heb er velen gezien maar je rijtje FR/CH is een somber rijtje. Daar in tegen scoort prijs/kwaliteit in FR in jou lijstje nog goed.

May the ski force be with you !!

Ik heb er velen gezien maar je rijtje FR/CH is een somber rijtje. Daar in tegen scoort prijs/kwaliteit in FR in jou lijstje nog goed.

CJAHulskamp op 9 mrt 2016 19:21

Daar staat een foutje in denk ik? Het lijstje CH moet je met een korrel zout nemen. Natuurlijk is het in Zwitserland prijs/kwaliteit niet betaalbaar, maar het lijstje van Hooykaas was overdreven. Eind deze maand zit ik bijvoorbeeld in Scuol.

@CJAHulskamp: Dat valt zeer goed mee. Er staan een aantal topgebieden tussen het lijstje dat ik heb opgesomd hoor ;)

Mathijs! op 9 mrt 2016 19:18

Ik heb het idee dat jij hele andere normen hanteert dan ik…

Maar als jij gelukkig bent daar, dan is die lage prijs natuurlijk wel prettig.

@CJAHulskamp: Dat valt zeer goed mee. Er staan een aantal topgebieden tussen het lijstje dat ik heb opgesomd hoor ;)

Mathijs! op 9 mrt 2016 19:18

Ik heb het idee dat jij hele andere normen hanteert dan ik…

Maar als jij gelukkig bent daar, dan is die lage prijs natuurlijk wel prettig.

DSvier op 9 mrt 2016 19:43

Ik ben daar zelfs zeer gelukkig ;) Dit jaar kan ik er eentje van dat lijstje schrappen!

Ik heb nog een leuke gevonden
Zwitserland
Aletsch Arena 394 euro
Met maar lach niet 104 km piste (knettergek)

Ik ben daar zelfs zeer gelukkig ;) Dit jaar kan ik er eentje van dat lijstje schrappen!

Mathijs! op 9 mrt 2016 20:23

Hoe dan ook: de kwalificatie ‘onbetaalbaar’ lijkt mij hoe dan ook onterecht.

voor 1 euro meer zit je in Zermatt. Is de keuze snel gemaakt !!

May the ski force be with you !!

Ik heb nog een leuke gevonden
Zwitserland
Aletsch Arena 394 euro
Met maar lach niet 104 km piste (knettergek)

Hooykaas op 9 mrt 2016 20:51

Als je de liftenconstellatie van het gebied bekijkt is de prijs nog niet zo raar. Ik moet hier niemand uitleggen dat Zwitserland redelijk onbetaalbaar is omwille van de koers van de Zwitserse frank. Toch zijn er nog enkele skigebieden waarvan de prijzen nog enigzins betaalbaar zijn zoals Scuol.

Dit is natuurlijk al weg een eindje van de kwestie. Je kan eerlijkere vergelijkingen maken in Oostenrijk, Frankrijk en Italië.

Ik ben daar zelfs zeer gelukkig ;) Dit jaar kan ik er eentje van dat lijstje schrappen!

Mathijs! op 9 mrt 2016 20:23

Hoe dan ook: de kwalificatie ‘onbetaalbaar’ lijkt mij hoe dan ook onterecht.

DSvier op 9 mrt 2016 20:53

Aangezien ik de prijs van 7 dagen voor de prijs van 6 nam, moet ik inderdaad herkwalificeren van ‘onbetaalbaar’ naar ‘duur’. Als je vergelijkt met SFL komt Sankt Anton er toch duurder uit.

voor 1 euro meer zit je in Zermatt. Is de keuze snel gemaakt !!

CJAHulskamp op 9 mrt 2016 20:56

Als in: veel meer waar voor je geld in Oostenrijk? ;)

Aangezien ik de prijs van 7 dagen voor de prijs van 6 nam, moet ik inderdaad herkwalificeren van ‘onbetaalbaar’ naar ‘duur’. Als je vergelijkt met SFL komt Sankt Anton er toch duurder uit.

Mathijs! op 9 mrt 2016 21:06

Als ik het gewoon met alle gebieden vergelijk die een vergelijkbare grootte hebben zie ik eerder de kwalificatie ‘marktconform’. Vrij gemiddeld dus.

Het gebied trekt mij verder niet, maar dat heb ik bij vrijwel alle Oostenrijkse gebieden. Ik rij zelf liever nog een grens over. ;)

@DSvier: Italiano? :)

Si!

voor 1 euro meer zit je in Zermatt. Is de keuze snel gemaakt !!

CJAHulskamp op 9 mrt 2016 20:56

Als in: veel meer waar voor je geld in Oostenrijk? ;)

Mathijs! op 9 mrt 2016 21:07

Ja, zou gewoon in Zermatt gaan skiën. Maar net als @DSvier trek ik ook liever naar Cappuccino land.

May the ski force be with you !!

Ik heb nog een leuke gevonden
Zwitserland
Aletsch Arena 394 euro
Met maar lach niet 104 km piste (knettergek)

Hooykaas op 9 mrt 2016 20:51

Laat ik hier nou net zijn aangekomen vanavond

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

@Peter30

Groot gelijk hoor. Ga ik de toekomst zeker ook nog eens bezoeken. Plezier daar !!!
Laat binnenkort wel weten hoe Zermatt was

May the ski force be with you !!

@CJAHulskamp, thnx!

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Maar net als @DSvier trek ik ook liever naar Cappuccino land.

CJAHulskamp op 9 mrt 2016 22:20

Cappuccino komt oorsprokelijk uit Wenen, maar dat ter zijde. Mag toch op z’n minst wel hopen dat je het alleen bij je ontbijt drinkt ;-)

Cappuccino komt oorsprokelijk uit Wenen, maar dat ter zijde. Mag toch op z’n minst wel hopen dat je het alleen bij je ontbijt drinkt ;-)

paolie op 10 mrt 2016 12:50

Tot 12 uur mag het.

Ps Ik moet wel lachen om de duim omlaag omdat ik aangeef een voorkeur te hebben voor Italië… 'T is wat!

Ps Ik moet wel lachen om de duim omlaag omdat ik aangeef een voorkeur te hebben voor Italië… 'T is wat!

DSvier op 10 mrt 2016 13:10

Ja, dat kan natuurlijk ook echt niet he, Italië…tsss

Ja, dat kan natuurlijk ook echt niet he, Italië…tsss

franksplinter op 10 mrt 2016 13:15

Moet je inderdaad niet willen, de best geprepareerde pistes, het beste weer, het lekkerste eten, de beste prijs/kwaliteitsverhouding… Bah!

Plaats een reactie