Goedkoop Skigebied en Après-Ski (vliegtuig!)

Wowowow, dus een vakantie met het vliegtuig kan niet onder € 400?

Ik snap de vraag van TS ook niet meer. Hij heeft zat alternatieven binnen budget inmiddels. Dan moet hij gewoon kiezen.

Of zoekt hij nu een lijst van bierprijzen (en wie weet dat uit zijn hoofd)?

Of wil hij gedetailleerd dat we alles op een rij zetten met eindprijs voor alles in alle mogelijke weken? Dan ziet hij dit forum aan voor een reisbureau en raad ik hem aan daar binnen te stappen.

Al denk ik dat hij bij steeds dezelfde vraag stellen op zeker moment ook daar het geduld op de proef gaat stellen.

(En ja, afkickverschijnselen… ;))

Wowowow, dus een vakantie met het vliegtuig kan niet onder € 400?

Jesse op 31 mei 2015 10:58

Je hebt een budget van 500, dus wat is het probleem?

Wowowow, dus een vakantie met het vliegtuig kan niet onder € 400?

Jesse op 31 mei 2015 10:58

Het kan wellicht wel, maar zoals ik in één van m’n eerste reacties zei moet je altijd ergens op besparen. Kiezen is verliezen. Kies je voor een vliegtuig, dan moet je ergens anders op besparen zoals het skigebied, je verblijfplaats, … Gewoonlijk zijn studentenreizen de allergoedkoopste skivakanties die er te vinden zijn. In het Gentse studentenleven had mijn vereniging de goedkoopste deal vast: 389 euro voor bus, verblijf en skipas in Risoul (La Fôret Blanche). Als je rekent dat een vliegtuig minstens 70 euro meer kost, dan is het vrij duidelijk.

Je zit hier bovendien op een forum van wintersport freaks. Schrik er dus niet van dat de meesten hier de kwaliteit van het skigebied als absolute prioriteit nemen en je gek verklaren als je zelfs maar overweegt om naar een skigebiedje met 13km piste te gaan. Wat mij betreft kan je dan evengoed naar een indoorpiste gaan, of naar de Belgische Ardennen als het eens een weekje flink gesneeuwd heeft.

Ik ben ook een arme student met weinig budget. Maar als 12u lang op een bus m’n rug breken betekent dat ik naar een kwalitatief skigebied kan dan twijfel ik geen moment. Daarom dat ik de voorbije jaren ook altijd met low-budget reisorganisaties ben gaan skiën. Ik ben geen sadomasochist. Ik kruip ook niet voor de lol op een krappe bus en met zes in een Frans appartementje dat kleiner is dan mijn studentenkot. Ik denk gewoon: even doorbijten, en dan trek ik m’n ski’s aan en ben ik plots op de plaats waar ik het allerliefste ben: op de top van de berg.

Ongelooflijk wat hebben Forumleden een geduld met deze Topic maar liefst 147 reacties op de vraag waar kan ik even goedkoop heen We maken de 200 toch wel vol.Wat heeft Jesse wat ik niet heb! Overgens er is een nieuwe bier aanbieding nu voor 500 euro 2001 blikjes bier.

Idd. Tis een constante herhaling van zetten!
Denk da het een gelijk spelletje wor tussen 570 en Jesse…

LA NORMA😍☃️

Wowowow, dus een vakantie met het vliegtuig kan niet onder € 400?

Jesse op 31 mei 2015 10:58

Het kan wellicht wel, maar zoals ik in één van m’n eerste reacties zei moet je altijd ergens op besparen. Kiezen is verliezen. Kies je voor een vliegtuig, dan moet je ergens anders op besparen zoals het skigebied, je verblijfplaats, … Gewoonlijk zijn studentenreizen de allergoedkoopste skivakanties die er te vinden zijn. In het Gentse studentenleven had mijn vereniging de goedkoopste deal vast: 389 euro voor bus, verblijf en skipas in Risoul (La Fôret Blanche). Als je rekent dat een vliegtuig minstens 70 euro meer kost, dan is het vrij duidelijk.

Arnh op 31 mei 2015 11:16

Oké, ik zal eens kijken naar busreizen… Staan deze al online of is dit wachten tot augustus/september?

Zal inderdaad pas tegen de zomer online komen. In België heb je een paar mogelijkheden: Skikot, Skiline, Snowblend (ik raad Skikot of Skiline aan). Sunweb heeft ook low-budget vakanties waarbij je een busrit kan boeken.

Het handige aan die organisaties is overigens dat ze ook wat gratis après-ski voorzien. Meestal hebben die een hoop sponsoring dus staan ze elke avond op een terras gratis drank uit te delen. Blikken Hoegaarden rosé, desperados, bacardi-cola’s, etc. Dus als je op budget bent kom je daar op tijd toe, drink je je eventjes te pletter met de goedkope drank en ga je nadien feesten in de après-ski bar waar je een uur doet met één duurder pintje. ;)

Zal inderdaad pas tegen de zomer online komen. In België heb je een paar mogelijkheden: Skikot, Skiline, Snowblend (ik raad Skikot of Skiline aan). Sunweb heeft ook low-budget vakanties waarbij je een busrit kan boeken.

Het handige aan die organisaties is overigens dat ze ook wat gratis après-ski voorzien. Meestal hebben die een hoop sponsoring dus staan ze elke avond op een terras gratis drank uit te delen. Blikken Hoegaarden rosé, desperados, bacardi-cola’s, etc. Dus als je op budget bent kom je daar op tijd toe, drink je je eventjes te pletter met de goedkope drank en ga je nadien feesten in de après-ski bar waar je een uur doet met één duurder pintje. ;)

Arnh op 31 mei 2015 15:33

Oké, bedankt! We zullen er zeker eens naar kijken tegen dan!

[quote]@Arhn dat zal het ongeveer wel zijn inderdaad

Wie doet er nog mee? ;)

Jesse op 31 mei 2015 16:04

Voor gratis geld moet je bij de overheid zijn. Ik sponsor die gelddraaimolen al bovengemiddeld… ;)

Ik weet dat jullie het oneens met me zijn en volgens jullie beter spaar, maar we hebben nu eenmaal geen zin al ons geld uit te geven aan een ‘super’ skireis.
Dus mijn vraag is of het een goede deal is om te gaan skiën in Bosnië-Herzegovina. We zouden logeren in een 5* hotel aan de piste (ontbijt of halfpension, zijn we nog niet uit) en een nachtje in Sarajevo, hebben een vlucht vanuit Keulen met Germanwings (inclusief 23 kg bagage), een skipas en busvervoer van Sarajevo naar Jahorina. De totale prijs van dit pakket zou zo’n € 385 bedragen.
Ik vind voorlopig niet veel of niets over skiverhuur in Jahorina, dus ook dit zou nog toegevoegd moeten worden. Nu hoor ik het graag van jullie, dit gewoon doen of toch nog (max. €200) sparen en naar Oostenrijk of Italië trekken.
Oh ja, de reisplannen zijn ondertussen aangepast en we zouden in de krokusvakantie gaan, dus sneeuw lijkt me niet onmiddelijk een probleem.

Zucht. Niet opnieuw… :D

Het is een mini-gebied met nog geen (?) 40km piste. Dat heb je op een minder dan een dag gezien.

Zucht. Niet opnieuw… :D

Het is een mini-gebied met nog geen (?) 40km piste. Dat heb je op een minder dan een dag gezien.

Arnh op 26 jul 2015 14:15

25… maar de filmpjes op Youtube doen toch wel wat off-piste mogelijkheden vermoeden.
Bansko dan maar? 65 km, € 350?

Ga gewoon een weekje zuipen in Krakow of Riga en neem SSX mee als de berg/heuvel weinig meetelt… Bansko is dan nog het beste van de slechte…

Is die 200 euro meer voor Via Lattea echt teveel? Want met een stop in Turijn en een gaaf skigebied is het dat zachte meerprijsje meer dan waard!

Dan kun je net zo goed naar Winterberg. Korte reistijd met de bus (je bent er sneller dan met vliegen en in- en uitchecken) en kost niet duur.

Dan kun je net zo goed naar Winterberg. Korte reistijd met de bus (je bent er sneller dan met vliegen en in- en uitchecken) en kost niet duur.

Tiny-M op 26 jul 2015 16:49

Inderdaad!

Eerlijk gezegd weet ik niet wat je hier nog wil bereiken. Doorheen heel dit topic is het antwoord van de community wel duidelijk. Maar als jullie het absoluut willen doen, laat jullie dan vooral niet tegen houden en laat ons achteraf zeker weten hoe het geweest is. ;)

@Jesse, boek de goedkoopste reis die een vlucht en een skipiste bevat. Dat is wat je wil volgens mij. Vermoei ons er alsjeblieft niet meer mee.

Ik zeg slotje derop;-)

LA NORMA😍☃️

Ga gewoon een weekje zuipen in Krakow of Riga en neem SSX mee als de berg/heuvel weinig meetelt… Bansko is dan nog het beste van de slechte…

Is die 200 euro meer voor Via Lattea echt teveel? Want met een stop in Turijn en een gaaf skigebied is het dat zachte meerprijsje meer dan waard!

Bennie op 26 jul 2015 16:04

Helaas is dat niet meer beschikbaar… Nu ook veeeeel te duur geworden, anders had dit 'm wel geweest…

@Jesse, boek de goedkoopste reis die een vlucht en een skipiste bevat. Dat is wat je wil volgens mij. Vermoei ons er alsjeblieft niet meer mee.

GiGi op 26 jul 2015 17:53

Niet waar, bovenal wil ik een leuke tijd… Maar als je kan gaan skiën voor de helft van de prijs… ? Er zullen toch ook heel wat mensen zijn die dat doen? En komt er dan niets van skiën aan te pas?

Even een algemeen vraagje, zijn jullie er al geweest? Waarom zo negatief… ?

Persoonlijk ben ik niet negatief geweest over het laatste gebied dat je noemde. Ik ken het niet. Het gaat om het feit dat je om advies vraagt en suggesties, maar niets wat door een ander wordt genoemd vind je goed. Vervolgens vraag je wel ‘goedkeuring’ of bevestiging van je eigen voorstellen. Dat schiet de mensen die hier advies geven in het verkeerde keelgat, begrijpelijk.

Dus zeg ik: blijkbaar weet je zelf als enige wat je wil en heb je dat ook al gevonden. Waarom dan een topic van 6 pagina’s warm houden als je van adviezen van anderen toch niks aanneemt?

Daar gaan we weer…

❄️

Maar als je kan gaan skiën voor de helft van de prijs… ? Er zullen toch ook heel wat mensen zijn die dat doen? En komt er dan niets van skiën aan te pas?

Jesse op 26 jul 2015 23:50

Je hebt skiën en skiën.

In Winterberg (door meerderen, w.o. ik volgens mij genoemd) kun je ook skiën. Dat is echt een goedkope optie. Nog goedkoper is het om de hal in te duiken in de zomer en een tentje op een nabijgelegen camping te nemen. Dat lijkt mij zo’n beetje de goedkoopste skivakantie die je kan boeken. En ja, dat is ook skiën.

Als je goedkoop wil zuipen met de mogelijkheid om ook nog te kunnen skiën, maar je stelt volstrekt geen eisen aan de pistes ga je dus het beste naar een van de hallen in NL, lekker in een tentje en het bier haal je bij de Aldi ofzo.

Ik vrees alleen voor je dat je dan de verkeerde groep om raad vraagt, want hier neemt iedereen skiën wel serieus. Behalve jij dan kennelijk… ;)

Voor de laagste all-inclusive prijs zou ik naar Bottrop gaan. Is het nog een buitenland-reis ook.
Je kan vliegen op Dortmund of Düsseldorf, als je zou willen. Je kan ook gewoon twee uur in de auto gaan zitten.

Lol @GiGi

In tegenstelling tot een aantal hier op het forum, moet ik zeggen dat je steeds weer met verrassend leuke skigebieden weet te komen! Ook al is het niet groot, Jahorina is toch een olympisch skigebied (slalom olympische spelen Sarajevo). Zeker voor de krokus lijkt mij dit een uitstekend alternatief voor een doorsnee Oostenrijks familiegebied. Ik zou de gok wagen en boeken!
En voor diegene die denken dat je alleen serieus kan skiën in grote gebieden in de bekende Alpenlanden: ga lekker veilig naar de plek waar je je hele leven al heengaat, maar velg geen oordeel over mensen die het lef hebben eens voor iets anders te kiezen…

In tegenstelling tot sommige anderen hier op het forum, moet ik zeggen dat je toch steeds weer verrassende skigebieden uit weet te zoeken! Ook al is Jahorina niet zo groot, het is wel een olympisch skigebied (slalom olympische spelen Sarajevo). Zeker voor de drukke krokusperiode zou dit nog wel een een heel aantrekkelijk alternatief kunnen zijn voor een doorsnee familiegebied in Oostenrijk. Ik zou de gok best durven wagen en boeken!
Voor diegenen die denken dat je alleen serieus kan skiën in de bekende landen in de Alpen: ga lekker naar dat gebied waar je al je hele leven komt, maar respecteer diegenen die wel eens voor wat avontuurlijkers durven te kiezen. Een daarbij: échte skiliefhebbers kunnen zich naar mijn mening vrijwel overal vermaken!

Volgens mij vergist iedereen zich in de kosten van een weekje skiën en zuipen in Winterberg. Wij gaan met het voetbalteam altijd een weekend (incluis enigszins serieus van de bergjes af) en dan kost dat rond de €250,- voor alles.
Maken we daar een week van met een dagje Dortmund en een excursie naar de Warsteinerbrouwerij ben je ongeveer het dubbele kwijt. Wel grappig om te doen trouwens.

Vliegen van Brussen of Aken op Dortmund en dan met de stoptrein naar Winterberg. Overigens is de hele weg de trein dan ook een optie. Met een groepsticket reis je voor €10p.p. vanaf net over de grens naar je bestemming…
Gaan we ineens van niet serieus naar een “viable option”.

Wil nog even aanmerken dat Winterberg nog geen absolute bargain is. Ons winterteamweekendje met de voetbal kost ongeveer €250 voor alles.

Extrapoleer je dat naar een week, tel je er een trip naar Dortmund bij en een uitstapje naar de Warsteinerbrouwerij ben je voor rond de €500 p.p. klaar.
Kun je voor de lol van Brussel naar Dortmund vliegen, of je pakt gewoon een groepsticket voor de trein en gaat voor €30 p.p. retour.
Gaan we ineens van niet serieus naar een grappig alternatief. Via de vermietungsservice-winterberg.de een huis boeken, want die stellen niet te veel vragen en zijn niet te duur. Voila. Degelijk, goedkoop, veel uitvalsmogelijkheden en de optie tot livecommentaar van Frans.

Wil nog even aanmerken dat Winterberg nog geen absolute bargain is. Ons winterteamweekendje met de voetbal kost ongeveer €250 voor alles.

Extrapoleer je dat naar een week, tel je er een trip naar Dortmund bij en een uitstapje naar de Warsteinerbrouwerij ben je voor rond de €500 p.p. klaar.
Kun je voor de lol van Brussel naar Dortmund vliegen, of je pakt gewoon een groepsticket voor de trein en gaat voor €30 p.p. retour.
Gaan we ineens van niet serieus naar een grappig alternatief. Via de vermietungsservice-winterberg.de een huis boeken, want die stellen niet te veel vragen en zijn niet te duur. Voila. Degelijk, goedkoop, veel uitvalsmogelijkheden en de optie tot het ontmoeten van Frans.

Plaats een reactie