Goedkoop Skigebied en Après-Ski (vliegtuig!)

Sorry, ik begrijp jullie frustratie.
Onze eisen zijn nu, mede door jullie toedoen, dat er minstens 60 km piste is, dat je het kan bereiken met vliegtuig OF BUS, dat er een relatief goedkope après-ski is en dat we kunnen logeren in een simpel appartement, pension, hotel …
Als jullie niet meer willen helpen, geen probleem, maar stop met enkel negatieve commentaar (+ (geen) goede oplossing te bieden) te geven want zo komen we er zeker niet uit ;)

Sorry, ik begrijp jullie frustratie.
Onze eisen zijn nu, mede door jullie toedoen, dat er minstens 60 km piste is, dat je het kan bereiken met vliegtuig OF BUS, dat er een relatief goedkope après-ski is en dat we kunnen logeren in een simpel appartement, pension, hotel …
Als jullie niet meer willen helpen, geen probleem, maar stop met enkel negatieve commentaar (+ (geen) goede oplossing te bieden) te geven want zo komen we er zeker niet uit ;)

Wil nog even aanmerken dat Winterberg nog geen absolute bargain is. Ons winterteamweekendje met de voetbal kost ongeveer €250 voor alles.

Extrapoleer je dat naar een week, tel je er een trip naar Dortmund bij en een uitstapje naar de Warsteinerbrouwerij ben je voor rond de €500 p.p. klaar.
Kun je voor de lol van Brussel naar Dortmund vliegen, of je pakt gewoon een groepsticket voor de trein en gaat voor €30 p.p. retour.
Gaan we ineens van niet serieus naar een grappig alternatief. Via de vermietungsservice-winterberg.de een huis boeken, want die stellen niet te veel vragen en zijn niet te duur. Voila. Degelijk, goedkoop, veel uitvalsmogelijkheden en de optie tot het ontmoeten van Frans.

Wil nog even aanmerken dat Winterberg nog geen absolute bargain is. Ons winterteamweekendje met de voetbal kost ongeveer €250 voor alles.

Extrapoleer je dat naar een week, tel je er een trip naar Dortmund bij en een uitstapje naar de Warsteinerbrouwerij ben je voor rond de €500 p.p. klaar.
Kun je voor de lol van Brussel naar Dortmund vliegen, of je pakt gewoon een groepsticket voor de trein en gaat voor €30 p.p. retour.
Gaan we ineens van niet serieus naar een grappig alternatief. Via de vermietungsservice-winterberg.de een huis boeken, want die stellen niet te veel vragen en zijn niet te duur. Voila. Degelijk, goedkoop, veel uitvalsmogelijkheden en de optie tot het ontmoeten van Frans.

Oké, laat me het nog een allerlaatste keer proberen … Ik ga het eens anders proberen aan te pakken. We zijn met 4 of 5 personen. We zoeken een hotel of appartement, luxe is geen must. We zijn bereid om de bus te nemen en zouden tijdens de krokusvakantie (6/2 - 13/2 of 7/2 - 14/2) gaan. Ons budget, zonder drank en eten, bedraagt € 500 per persoon. We wensen een skigebied met minimum 60 km piste. Kunnen jullie iets voorstellen of zullen we toch naar Bulgarije moeten trekken (€ 390 per persoon, inclusief ontbijt)?

Zoals ik eerder al postte in dit topic: talloze mogelijkheden via skikot, skiline, husk, snowblend, sunweb etc.

Alles behalve eten/drank en skiverhuur voor ong 400 euro.

Zoals ik eerder al postte in dit topic: talloze mogelijkheden via skikot, skiline, husk, snowblend, sunweb etc.

Alles behalve eten/drank en skiverhuur voor ong 400 euro.

Arnh op 28 jul 2015 09:31

Skikot biedt voorlopig enkel reizen aan zonder busvervoer… De rest ga ik eens grondig bekijken, thanks!

EDIT: Alle organisaties bieden (voorlopig) enkel reizen aan met eigen vervoer… Balen

Heb geduld tot september. Dan is er het volledige aanbod.

Op bizztravel.nl zijn er toch wel een aantal reizen binnen jullie budget met bustransport en skipas inbegrepen.

Op bizztravel.nl zijn er toch wel een aantal reizen binnen jullie budget met bustransport en skipas inbegrepen.

Sarah op 28 jul 2015 23:17

Dan zijn we meteen de hele krokusvakantie ‘kwijt’, waarschijnlijk hebben we ook nog een groot schoolwerk en in Amsterdam/Utrecht/… geraken we gewoonweg niet. Helaas want de prijzen zien er wel dik oké uit. Ook skihuur kost ons in dit geval nog € 75 extra… D.w.z. dat de goedkoopste reis ons € 480 kost. Dat is al aan de hoge kant en dan moeten we nog naar Eindhoven geraken, wat toch wel een probleem is met het OV vanuit Leuven. De luchthaven van Charleroi kost ons ieder € 12. Dit is dus iets te duur denk ik… Al gaat het zeker de goede richting uit.

Maastricht kun je ook opstappen. Dat is vanuit Leuven zelfs met het ov nog wel te doen.

Dan zijn we meteen de hele krokusvakantie ‘kwijt’

Jesse op 28 jul 2015 23:27

Dat hele “op vakantie gaan” is eigenlijk toch wel heel lastig.
Weet je zeker dat je niet liever lekker thuis blijft? Het is goedkoop, je hoeft geen 12u op een oncomfortabele bus te zitten, en je kan er een daguitstapje naar de indoor piste maken (Opgelet, dat kost ook snel meer dan 30 euro!)

Dan zijn we meteen de hele krokusvakantie ‘kwijt’, waarschijnlijk hebben we ook nog een groot schoolwerk en in Amsterdam/Utrecht/… geraken we gewoonweg niet.

Jesse op 28 jul 2015 23:27

Vanaf je eerste vraag geeft iedereen al de beste mogelijkheden weer, maar doe je er alles aan om met iets anders te komen in landen waar nog nooit iemand is geweest en dan toch de bevestiging zoekt of je het wel of niet moet doen (wetende dat wij daar niets zinnigs over kenne zegge)! Dat je er de hele vakantie aan moet “OPOFFEREN” is egt teveel gevraagd klaarblijkelijk… Verder neem ik aan dat je ook wel iemand ken die je naar je opstapplaats zou willen brengen (ouders bijv.). Of zijn die al bekend met al je wilde plannen en weten die (net als wij nu ondertussen) dat je uiteindelijk nergens de latten onder zal binden, maar thuis met een zakkie chips en een blikkie bier winterbeelden bekijkt op de tv;-);-);-)

Kortom: dream on little Jesse…

LA NORMA😍☃️

Het is ineens duidelijk geworden. Jesse heeft op zijn Profiel maar 1 Topic. Hij zegt weinig over zichzelf.Foto zal niet Jesse zelf zijn.Hij woont in Leuven Universiteitsstad.

Volgens mij is hij Prof.evolutionaire psychologie en cognitieve neurowetenschap.
En is hij bezig met een onderzoek naar het geduld en uithoudingsvermogen van mensen. (Topic 20 mei-29 juli)
Hij onderzoekt na hoeveel maanden mensen afhaken na een simpele vraag te hebben gesteld.

Dat is het volgens mij. En wij zijn erin gevlogen. Goed gedaan professor

Oké, ik zoek het zelf dan wel uit …

Ah @Jesse, kom op nou, niet opgeven…
Met plezier lees ik de gehele discussie en je reacties, zeer vermakelijk allemaal.
Doe me en lol en gooi nog wat olie erop, we moeten toch zeker de 200 berichten in dit topic halen…

Hoe zat het ook alweer met die busreis en dat bier, leg nog eens uit… ;-)

Op de piste komt mijn 9 tot 5 mentaliteit wel tot zijn recht!

Zijn er opties om (relatief sneeuwzekere) gebieden onder 700 km gemakkelijk met de trein te bereiken vanuit Brussel? Zou een leuke optie zijn om comfortabel te reizen. (+goedkoper?) Gebieden genre La Bresse/Gérardmer in Duitsland/Oostenrijk (goedkopere drankenprijzen lijkt me?) zijn altijd welkom.

De Belgische skitrein rijdt zelfs vanuit Leuven. Uitstappen in Kirchberg en je bent voorzien van een prima skigebied en flink wat niet al te dure horeca.
https://www.b-europe.com/Reizen/Treinen/Treski

Met de trein kun je ook in Mayrhofen uitkomen, het Zillertal behoort dan tot je mogelijkheden. Meer dan voldoende kilometers piste en voldoende kroegen om 's avonds na de piste je uit te leven.

Moet je wel even goed uitzoeken op welke dagen je heen en terug kan, voor je het weet ben je de hele vakantie kwijt met zo’n skitripje…

Op de piste komt mijn 9 tot 5 mentaliteit wel tot zijn recht!

Ongelooflijk wat hebben Forumleden een geduld met deze Topic. We maken de 200 toch wel vol. Wat heeft Jesse wat ik niet heb!

Hooykaas op 31 mei 2015 10:10

Tis gelukt @Hooykaas;-)
En wat betreft je 2de vraag…tsja nodig hem uit voor je race en ontmoet de meest “begeerde” man van het forum;-);-);-)

LA NORMA😍☃️

De Belgische skitrein rijdt zelfs vanuit Leuven. Uitstappen in Kirchberg en je bent voorzien van een prima skigebied en flink wat niet al te dure horeca.
https://www.b-europe.com/Reizen/Treinen/Treski

paolie op 30 jul 2015 08:36

Lijkt leuk, maar hoeveel kost zo’n retourtje?

@jesse, wel eens van google gehoord?

2 minuten googelen en je hebt alle antwoorden die je je maar kan wensen…

Ga uit van 85 euro enkele reis (zie ik gewoon op die site staan, kan je zelf natuurlijk ook opzoeken). Een busreis is denk ik goedkoper (85-100 euro voor heen én terug), en ik denk niet minder comfortabel of snel. Bovendien heb je dan veel meer bestemmingen waar je heen kan, ook bestemmingen zonder station. Als je daar met de trein heen zou willen ben je weer tijd en geld kwijt aan transfers e.d.

Als je eerst zelf wat onderzoek doet voordat je een vraag stelt, zijn mensen hier meer geneigd je serieus te nemen. Een gratis tip (waar ik niet eens mijn hele dag aan ‘kwijt’ ben) ;)

De Belgische skitrein rijdt zelfs vanuit Leuven. Uitstappen in Kirchberg en je bent voorzien van een prima skigebied en flink wat niet al te dure horeca.

https://www.b-europe.com/Reizen/Treinen/Treski

paolie op 30 jul 2015 08:36

Lijkt leuk, maar hoeveel kost zo’n retourtje?

Jesse op 30 jul 2015 13:35

Kan je nu echt niets zelf opzoeken?

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

De Belgische skitrein rijdt zelfs vanuit Leuven. Uitstappen in Kirchberg en je bent voorzien van een prima skigebied en flink wat niet al te dure horeca.

https://www.b-europe.com/Reizen/Treinen/Treski

paolie op 30 jul 2015 08:36

Lijkt leuk, maar hoeveel kost zo’n retourtje?

Jesse op 30 jul 2015 13:35

Kan je nu echt niets zelf opzoeken?

Jacqueline2 op 30 jul 2015 13:55

Vind 't niet, bedankt voor de hulp iig

Ik zoek het wel uit, ik heb jullie hulp niet meer nodig :)

Dan kan hier mooi een slotje op.

Nou … Nog 1 keer dan.
Wel heel geestig dat je mijn post van 31-Mei nog kan herinneren @Piefke.
We wilde hem wel uitnodigen voor de race zoals jij zegt maar hij is helaas NIET door de strenge ballotagecommissie gekomen.

Zoals ik voorspelde 200 reacties het is zelfs iets meer geworden voor de Professor Tjonge Jonge @Piefke

@Hooykaas, ik heb de hele tijd gewacht op dit moment:-). Al had ik even het idee dat het toch nie ging lukken was daar ineens de nieuwe opleving van jou professor… Was alleen wel ff zoeken waar je bericht stond! Toch jammer dat Jesse geen uitnodiging heeft gekregen, alhoewel hij heeft natuurlijk niet veel te zoeken bij een beginners groepje en van 1 schnapps krijgt hij het ook al nie warm;-);-);-)
Saluukes…

LA NORMA😍☃️

Plaats een reactie