liftprijzen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Brandnertal

Marie Louise goed uitgezocht
Dit jaar in Brand geen familie skikaarten 1gezin met 3 kinderen 12 ,10,7 jaar
Betalen voor 6 dagen Ca. € 450 meer! grotere gezinnen meer dan € 500
Ik begrijp niet dat Brandertal dit heeft ingevoerd. De skiprijzen staan niet meer in verhouding
Voor deze prijzen zijn mooier en grotere aaneengesloten skigebieden in Oostenrijk te vinden
En wordt het gezellige familie skigebied voor gezinnen onaantrekkelijk
Grtz:-)

Blijkbaar is het dan toch een nadeel om als - grootste van de kleinsten - Brandnertal onafhankelijk te blijven naast het ‘grote’ Damuls, Montafon en Warth-Lech-Arlberg. En ze kiezen ook niet voor de DreiTälerPas.
Maar als onafhankelijk gebied kun je je financieel richten op familie’s e.d. Of een combinatie; kijk hoe Galtür het doet; gezinsskipassen en een grotere skipas.

En de skipas inclusief; is dat dan echt goedkoper of betaal je gewoon meer voor je reis/verblijf?

@reneabels het is toch vreemd, dat je wel 12 tot 19 dec via arke app met 6 daagse skipas kunt boeken.
Maar dan is het alleen maar in het weekend geopend, de opening vind pas 19 dec plaats.Bij arke staat dat niet vermeld. Gelukkig hebben we dit op tijd gezien, en gaan 12 tot 19 dec naar zell am see-kaprun, weten we in ieder geval zeker, dat we kunnen skien met de gletscher in de buurt. Ik hoop niet dat er mensen zijn die, die periode daar boeken, want dan komen ze wel op de koffie. En moeten iedere dag een flink stuk in de auto, naar de montafon.

Nee hoor. Wij zijn bijna 500 euro meer kwijt. Hieronder volgt de rekensom.

In 2014 (en 2013 en 2012) betaalde wij als gezin van zes personen (2 volwassenen en 4 kinderen) in totaal 569,50. Namelijk 2 skipassen van zes dagen voor een volwassene, 1 kinderskipas en 3 bambini skipassen omdat je bij Brandnertal alleen voor het oudste kind het kindertarief hoeft te betalen.

De nieuwe skipas kent dit niet. De nieuwe prijs wordt zo te zien. Twee skipassen voor volwassenen voor zes dagen in totaal 459 en 150 euro per kind. In totaal 1,059.

Dat is een verschil van 489,50.

vlinder72 op 9 sep 2015 18:37

Van wanneer zijn die kinderen, want ik heb eerlijk gezegd de indruk dat je de zaak anders interpreteerd dan hij daadwerkelijk is.

Rob

@RCGrootveld nee, hoor. Zie mijn berekening eerder hierboven, daar staan ook de jaargangen van de kinderen.
en de uitleg waardoor die prijstijging voor de gezinnen is. Zo kun jezelf de prijs verhoging berekening maken. Verschil 2014/ 2015 2015/2016
Het was zo’n leuk kindervriendelijk gebied ook qua prijs. Wij komen er al 34 jaar, met de skigroep div leeftijden maar… waarschijnlijk het laatste jaar. Hebben al besproken voor febr 2016, maar gaan in overleg voor het vervolg jaar.

Helaas niet RCGrootveld. Mijn kinderen zijn van 2002, 2004, 2005 en 2008. Voorheen betaalden wij alleen voor het oudste kind het kindertarief en de rest ging op het bambinitarief van 25 euro. Nu moeten wij voor alle kinderen het kindertarief betalen. Dat scheelt voor de drie jongste kinderen al 125 euro per kind en dat gecombineerd met de prijsstijging dan kom je dus op een enorme prijsstijging. ik heb Brandnertal benaderd via mail en via Facebook. Ze komen niet verder dan zeggen dat ze nu met Montafon samen zijn gegaan. Volgens mij vinden ze negatieve berichten ook niet heel fijn want er hebben al veel negatieve berichten over het verdwijnen van de speciale kindertarieven op de Facebookpagina gestaan maar ze worden weer verwijderd.

Komend voorjaar gaan wij nog naar Brandnertal. Accommodatie en trein zijn al geboekt. Dat is dan gelijk de laatste keer.

Alvast bedankt voor de eerder gegeven tips. Wij gaan volgend jaar zomer op zoek maar een andere bestemming.

OK, helder

Rob

Hmmm ik heb al geboekt en mijn kinderen zijn beide uit 2010. Het ‘bijt’ dus niet echt, maar ik vind dit wel een slechte zaak. Ik denk dat ik in Fiss dan bijna net zo duur uit ben, terwijl dat aan een gesloten is.

Kon voor mij ook zomaar de laatste keer Brand worden…

Tsja, 25 euro voor een skipas voor kinderen van die leeftijd was natuurlijk ook wel extreem goedkoop. Maar het levert hun een hoop negatieve pers op, zoveel is duidelijk.

Het was natuurlijk wel extreem goedkoop, maar dat maakt het gebied ook wel weer onderscheidend. Als ik de prijs van een groot gebied moet afrekenen, wil ik ook de faciliteiten.
Ik kwam bijvoorbeeld dit al weer wat oudere artikel tegen:
https://www.wintersport.nl/forum/topic/23135

Kom ik tot de conclusie dat er genoeg ‘kleine’ gebieden zijn (zeg formaat Brand) die dat voordeel wel bieden. Waarom dan meer betalen voor hetzelfde?

Idd extreem goedkoop nu extreem duur ben beniewd of volgend seizoen de hotels nog vol zitten
Of dat iedereen uitwijkt naar Fiss of Saalbach
of het goedkopere damuls of Nauders

Voor mensen met kinderen kan het ook interessant zijn om een familie seizoenspas te kopen. Valt voor ons goedkoper uit dan losse skipassen.

Ook ik vond de prijsverhoging belachelijk en niet in verhouding. En wie gaat immers nou steeds dat stuk rijden naar Montafon , maar zoals het er Nu voor staat denk ik toch echt dat het wel een uitkomst is! Als het zo blijft als nu in Brandnertal zal ik toch graag elke dag dat ritje naar Silvretta Montafon rijden.

Silvretta Montafon Liefhebber

@patje, wat bedoel je met " hoe het er nu voor staat".

@patje Kan je dan ook vanaf Burserberg in Montafon komen zonder auto? Wij reizen met de trein. Maar ik maak mij ook niet druk. Wij gaan pas in februari.

@patje, wat bedoel je met " hoe het er nu voor staat".

marie-louise op 2 jan 2016 13:35

Hoi Marie-Louise, als ik nu de webcams bekijk van Bürserberg word ik niet echt vrolijk , dan is het bij Gaschurn een stuk beter. Maar we hebben nog de tijd tot de krokusvakantie dus er kan nog veel gebeuren , dus hopen op het beste.

Silvretta Montafon Liefhebber

@patje Kan je dan ook vanaf Burserberg in Montafon komen zonder auto? Wij reizen met de trein. Maar ik maak mij ook niet druk. Wij gaan pas in februari.

vlinder72 op 2 jan 2016 13:50

Hoi vlinder72, dat weet ik eigenlijk niet , weet wel dat er een bus rijd door het Montafondal maar of die naar Bürserberg rijd?

Silvretta Montafon Liefhebber

Ik heb vandaag geboekt, ga er wel van uit dat er in 5weken tijd op zin minst 50 cm nog valt.

Goedkope skipassen voor kinderen levert maar 2x per jaar een extra voordeel op. Een weekje met kerst en een weekje krokus. Dan heb je ook nog dat je families krijgt die op het randgebeuren ook beknibbelen. Dan kun je beter een grotere skipas aanbieden waardoor je 2-3 per jaar een doelgroep met meer centen kunt bereiken.

We komen al sind 1980 met de skigroep naar burserberg, ook in de mindere sneeuwrijke jaren hebben we altijd goed kunnen skien in febr. We hebben zelfs een jaar mee gemaakt dat ze vanuit montafon/ st anton ,in brand/burserberg kwamen skien. Omdat we op gras skien, heb je niet zo veel sneeuw nodig, in vergelijking met op rotsen
het komt vast en zeker goed, straks valt er nog zo veel, dat je er niet kunt komen, dat bv de weg naar Brand weer blokkeert is, door de vele sneeuw. Wie weet wat frau holle nog in petto heeft.

Het is jammer. Met drie kinderen is Brand niet aantrekkelijk meer. Het was een goedkoop gebied. Een klein, niet overdreven goed gebied. Wel fijn aan te rijden omdat je niet door de tunnel hoeft. De prijzen die nu worden gevraagd voor liftpassen zijn gewoon veel te hoog. Een half uur tot een uur rijden naar een ander gebied ligt natuurlijk niet voor de hand. De passen in Montafon zijn volgens mij altijd duurder geweest, maar ja, dat gebied is vele malen groter.

Dan kun je beter naar bijvoorbeeld Serfaus-Fiss-Ladis gaan.

(PS wij betaalden in Galtur vorig jaar ongeveer hetzelfde als een jaar eerder in Brand) Het gebied is iets kleiner maar omdat het hoog ligt, is de sneeuw - in tegenstelling tot Brand - veel beter. Kappl is volgens mij ook niet zo duur. Er zijn dus wel alternatieven. Feldberg lijkt mij geen goed alternatief (ik ben daar een keer geweest en vond het maar druk).

Doordat ze de liftprijzen hebben verhoogd en omdat ik ook een keer ergens anders wil skiën ben ik ook aan het kijken naar een ander gebied en probeer ik een aantal topics te volgen die mij daarbij kunnen helpen.

Het vinden van een ander gebied is nog niet zo eenvoudig omdat het mij wel goed bevalt dat je binnen 15 minuten van de snelweg op je bestemming bent…heb geen zin om nog uren stapvoets door een bergpas te rijden (moet in de schoolvakanties). En wat betreft Serfaus-Fiss-Ladis heb ik weer verhalen gelezen dat kinderen meer dan een half uur bezig zijn om met de lift naar boven te gaan…mischien ga is kijken naar Berwang, Lermoos, Wagrain…wil wel in Oostenrijk blijven eigenlijk

@mischa,@patje,@vlinder72,@geje. Misschien (hopelijk) gaan ze het in 2016/ 17 wel weer veranderen qua skipassen, als wij allen als vaste gasten, massaal overwegen naar een ander gebied uit te kijken.Hier is niemand blij mee.
ik denk, dat de hotels en app veel gasten, en inkomsten kwijt raken, en met veel aanbiedingen moeten komen, om de bedden vol te houden.

@marie-louise Misschien. Hoewel ik denk dat veel mensen dit jaar onaangenaam verrast zullen worden bij de kassa.

Ik heb al wat rondgesnuffeld naar andere gebieden maar Brandnertal heeft veel andere voordelen. Appartement aan de piste. Appartement met twee slaapkamers is echt groot genoeg voor zes personen. Skilessen van maximaal 3 uur (of 's morgens of 's middags) zodat je een dagdeel met je kinderen samen kan skiën. In de voorjaarsvakantie is het eigenlijk nooit echt druk bij de liften. Een skigebied. Je kan zonder skibussen overal komen.

Ik heb gekeken naar de Wildkogel, Maria Alm, Berwang en nog een paar maar het is meestal veel en veel duurder dan Brandnertal qua gelijkwaardige accommodatie, skilessen en skihuur. Of het is veel te druk bij de liften. Of het bestaat uit allemaal kleine deelgebieden. Gelukkig hebben wij nog even voor 2017.

Wij hebben het dure skipas probleem nu opgelost door een seizoenpas te kopen in het voorseizoen voor 1 volwassene en alle kinderen. Dat samen met 1 losse skipas ter plaatse voor een volwassene scheelde ons bijna 300 euro voor een week.

Dit jaar in de kerstvakantie in See geweest. Dat was echt een verademing in alles. Ze hebben een skipas die alleen voor het eigen skigebied geldig is, ca 40 km piste. Die is nog zeer betaalbaar en kinderen tot en met 7 gratis. Desgewenst kan je ook de skihit pas nemen, dan mag je 2 dagen in een ander gebied in Paznaun skiën (bv Ischgl). Of je neemt de duurste Silvretta pas, voor het hele dal. Wij zaten in een uitstekend appartement op 50 meter van het dalstation en betaalden daarvoor nog geen 100 euro per nacht. Skischool en skiverhuur waren allemaal perfect geregeld. En bovenal: we hebben nooit ergens voor hoeven wachten. Om half 10 bij de gondel konden we zo doorlopen. Nadat onze zoon met de skitaxi naar de oefenweide ging, moesten we soms wel 2 minuten wachten bij de stoeltjeslift, maar langer werd het nooit. Om kwart over 12 in het bergrestaurant hadden we de tafels voor het uitzoeken. Wat een verademing na al die mega-skigebieden.

@77steve dat See ziet er wel aardig uit…skischool geeft al een aanzienlijk beter gevoel dat wat er in Brand zit. En valt me op dat ze voor zo’n klein gebied wel heel veel doen, leuk!

Zit er ook een goed hotel in de buurt of op loopafstand van de lift?

zelf even verder gezocht…
goed hotel gevonden, en inmiddels al offerte ontvangen
Skischool ziet er goed uit
Makkelijk te bereiken
Mogelijkheid om naar andere gebieden te gaan (met skibus)
Veel activiteiten (avond ski, show, etc)
Ja, het is klein…maar voor ons op dit moment groot genoeg…

Dit gebied staat met stip op 1 voor volgend jaar!

@Mischa
Heel veel plezier dan! Het is ons in alles in positieve zin opgevallen. En natuurlijk kan je er geen lange tochten maken, maar het gebied is ondanks de grootte behoorlijk afwisselend. En doordat je altijd helemaal het dal in kan skiën heb je ook serieus lange afdalingen met veel hoogteverschil - bijna 1.500 meter. Dat vind je ook bijna nergens in Oostenrijk. Wel is de dalafdaling zelf aan de pittige kant, zeker met de weinige natuursneeuw die er voor de kerst lag. Maar de gondel is een goed alternatief. Vanaf het bergstation waren alle geopende pistes echt voorzien van een uitstekende laag kunst en een beetje natuursneeuw. Nergens stenen of ijs gezien. Dus ook dat aspect van prepareren hebben ze goed onder de knie.

@RCGrootveld nee, hoor. Zie mijn berekening eerder hierboven, daar staan ook de jaargangen van de kinderen.
en de uitleg waardoor die prijstijging voor de gezinnen is. Zo kun jezelf de prijs verhoging berekening maken. Verschil 2014/ 2015 2015/2016
Het was zo’n leuk kindervriendelijk gebied ook qua prijs. Wij komen er al 34 jaar, met de skigroep div leeftijden maar… waarschijnlijk het laatste jaar. Hebben al besproken voor febr 2016, maar gaan in overleg voor het vervolg jaar.

marie-louise op 13 sep 2015 19:16

Plaats een reactie