liftprijzen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Brandnertal

Wij komen hier ook al bijna 30 jaar, van een lief kneuterig en redelijk betaalbare wintersportplaats naar een (zelfverkozen) mondain peperduur skigebied.
Volgens mij betaalden wij het afgelopen jaar rond de 180 € voor een skipas van 6 dagen, prima voor een gebied van maar 55 km, dat is nu gestegen naar 230 €
Niemand maakt gebruik van het Montafon gebied, aangesloten op Brand is het immers niet, om daar te komen moet je rekening houden met minimaal 1 uur reistijd!, betalen voor zo een dure pas doe je echter wel!
Om dan nog maar niet te spreken over de prijsstijgingen bij de appartementen!
Ik ben afgelopen week een paar dagen in het “Wilder Kaiser Brixental” gebied geweest, 280 km aaneengesloten piste (perfect onderhouden) voor exact dezelfde prijs.
Kortom, Brand prijst zich uit de markt, het is spijtig want het is en blijft toch wel een beetje ons leuke bergdorpje!
Ook wij zien ons genoodzaakt eens elders te kijken, want dit gaat langzamerhand nergens meer over!
Ook op de site van de Bergbahn zelf regent het klachten, hierop krijg je steevast een “politiek correcte” antwoord vanuit Brand.

Kan het er alleen maar mee eens zijn. In mijn zoektocht naar andere gebieden constateer ik ook steeds meer dat de verhoudingen zoek zijn. Zie nu gebieden waar de skipas goedkoper is en voor kinderen tot en met 8 nog gratis is. Daarnaast organiseren ze ook nog is meer zoals een avondski, show, clinics, etc.

Heeft er iemand al gebruik gemaakt van de combi Brandnertal & Montafon?
Is de afstand te overbruggen voor een dagje? En zijn de parkeermogelijkheden bij het Brandnertal goed?

Heeft er iemand al gebruik gemaakt van de combi Brandnertal & Montafon?
Is de afstand te overbruggen voor een dagje? En zijn de parkeermogelijkheden bij het Brandnertal goed?

Sanderski op 23 jan 2016 17:27

@janvanlienden en ander brandnertal gasten. Ze krijgen in Brand/burserberg zoveel negatieve reacties, dat ik er niet vreemd zal vinden, dat ze 2016/2017 weer met een brandnertal skipas komen of in ieder geval de mogelijkheid. En de kinderkorting weer aantrekkelijk te maken. Het zou me niet verbazen.

wat de parkeerplaatsen betreft: burserberg heeft voeldoende parkeerplek, normaal gesproken. Alleen als het mooi weer is, zijn ze in het weekend snel bezet. In Brand weet ik het niet, die keren dat wij in Brand waren, konden we rechtstreeks vanuit het app, de gondel in. Dus heb ik daar ook niet opgelet.

De (verplichte) combinatiepas Brandnertal&Montafon bestaat pas sinds dit jaar en fors duurder, de zogenaamde familie passen bestaan ook niet meer, de prijsverhoging is werkelijk belachelijk. De afstand van Brand naar het Montagongebied is minimaal een uur rijden, en als het echt sneeuwt haast niet te doen.
In de praktijk zal niemand dus gebruik maken van de combi pas!
Parkeren in Brand gaat redelijk, zolang je maar niet te dicht in de buurt van de ligt wil parkeren.
Naar ons idee prijst Brand zich echt uit de markt met deze belachelijke beslissing!
Groet, Jan

Bij de liften in burserberg kan je prima je auto kwijt (boven bij landal brandnertal).

Ik weet niet of de combi te doen. Wij gaan in februari. Onze kinderen hebben 's morgens les. Er gaat geen bus vanaf Tschengla naar montafon. Wij zijn met de trein gekomen dus geen auto tot onze beschikking. Volgens mij is voor ons Montafon niet mogelijk om te bezoeken.

Het is waarschijnlijk ook onze laatste keer. Met vier kinderen worden de skipassen wel erg duur. Dan ga ik liever naar een groter gebied met modernere liften (kindveiliger) en metwat gezellige winkeltjes/susupermarkt etc.

@janvanlienden en ander brandnertal gasten. Ze krijgen in Brand/burserberg zoveel negatieve reacties, dat ik er niet vreemd zal vinden, dat ze 2016/2017 weer met een brandnertal skipas komen of in ieder geval de mogelijkheid. En de kinderkorting weer aantrekkelijk te maken. Het zou me niet verbazen.

wat de parkeerplaatsen betreft: burserberg heeft voeldoende parkeerplek, normaal gesproken. Alleen als het mooi weer is, zijn ze in het weekend snel bezet. In Brand weet ik het niet, die keren dat wij in Brand waren, konden we rechtstreeks vanuit het app, de gondel in. Dus heb ik daar ook niet opgelet.

marie-louise op 23 jan 2016 18:59

Brandnertal heeft een eigen forum, Duitstalig uiteraard maar ik ben er van overtuigd dat Nederlandse recenties wel gelezen worden. Ik denk dat het wel loont om daar ook onze grieven kenbaar te maken !
Kortom, laat vooral op het forum van brandnertal zelf een reactie achter, daar staan er al vele met betrekking tot dit onderwerp.

Heeft er iemand al gebruik gemaakt van de combi Brandnertal & Montafon?
Is de afstand te overbruggen voor een dagje? En zijn de parkeermogelijkheden bij het Brandnertal goed?

Sanderski op 23 jan 2016 17:27

en wat te denken, als je sneeuwkettingen onder de auto heb. Wat je vaak nodig hebt als je boven op de tschengla zit.
Met kettingen naar het dorp, daar beneden weer af, ( op een schone weg mag je niet met kettingen rijden). Terug weer op leggen om boven te komen. Nou ik dacht het niet!!!

Update: Mondige gasten worden de mond gesnoerd op onderstaand forum van het Brandnertal zelf.
Helaas heb ik zelf ook al ondervonden dat mijn (keurig geformuleerde) bijdrage wordt verwijderd, daarnaast is mij ook de toegang tot het forum ontzegd.
Ook op Facebook zien ze (begrijpelijk) liever positieve berichten, ondanks toezeggingen dat mijn bericht met betrekking tot de huidige prijspolitiek mocht blijven staan is deze verwijderd.
Vanuit Brand zelf krijg je nog steeds het zorgvuldige voorgebakken antwoord, een antwoord waar niemand iets mee kan.
Ondertussen heb ik ook zo’n beetje alle toeroperators aangeschreven, het is opvallend dat bijvoorbeeld “Alpenreizen.nl” als advies geeft om Brandnertal (in het winterseizoen) voorlopig te mijden, dit is de enige mogelijkheid om de genomen beslissing te heroverwegen!
Ondertussen heb ik ook de weg naar Twitter gevonden, wij komen al bijna 30 jaar in Brand en dit laat ons niet los!
Alles met betrekking tot de enorme prijsverhoging is ondertussen al gezegd, kort komt het erop neer dat je betaald voor een skipas die bedoeld is voor het Montafon…en slechts gebruikt wordt in het Brandnertal , dit lijkt sterk op de reclameboodschap van Ali B (TMobile), betalen voor Anjovis terwijl die er niet op zit!

Zie: http://nl.bergfex.com/brandnertal/kommentare/

Die anjovis zit er natuurlijk wel op, alleen haal je die er zelf af omdat je hem niet lust. Da’s wat anders…;)

Buiten dat, kan ik best in jullie situatie verplaatsen en me voorstellen dat de prijsstijging en daar boven op ook nog het afschaffen van de kinderregeling erg vervelend is, als je vooraf toch al weet dat je niet naar het Montafon gebied gaat krijg je het idee een groot deel “voor niks” te moeten kopen. De skipasprijs is toch wel iets wat zo langzaamaan een héél groot deel van vakantiebudget opslokt. Bij ons voor 2 volwassenen en 1 kind ook al €630 in Fieberbrunn, gelukkig mag onze jongste nog gratis. Ook duurder geworden door de aansluiting met SHL (maar niet zo extreem als bij jullie) en ik weet ook al dat ik daar door de kids niet vaak van die aansluiting gebruik zal maken.

Ik betaal dit jaar in Brandnertal 610,- voor 2 volwassen en 1 kind (6 jaar) dat geeft maar weer is het verschil weer…

Maar ben er ook al uit dat ik geen energie meer erin stop…ik ga dit jaar voor de laatste keer genieten in Brandnertal en volgend jaar lekker naar een ander gebied. Brandnertal was leuk maar ook weer niet zo leuk dat het dit waard is, er zijn genoeg vergelijkbare gebieden die goedkoper zijn en betere voorzieningen hebben…lijkt me een eenvoudige keuze.

Nog effe terug naar de “anjovis” Brand is een familie skigebied, met 55 km piste, mensen komen bewust hierheen.
Als je naar Montafon wil ga je daar direct wel heen!
Die Anjovis zit er in mijn optiek niet op, 40 minuten met de auto vanuit Brand doet vrijwel niemand (zeker al niet als je kinderen in Brand les hebben!).
Buiten dat is de steile weg naar beneden ook geen aanrader, zeker al niet als het sneeuwt
De optie om alleen een skipas voor Brandertal te kopen is er niet.
Ik wil best iets meer betalen voor een fors groter skigebied, maar dan moet deze wel aangesloten zijn!
3 weken geleden was ik zelf in Wilder Kaizer (Soll) 280 km aaneengesloten piste voor hetzelfde geld, en daar klaag ik dus niet over!
Kortom, een verhoging van dit kaliber is gewoonweg abnormaal, zeker al vanwege het feit dat het merendeel van de gasten gewoon in het Brandnertal blijft!

Ach volgend jaar komen ze erachter dat er maar weinig gasten komen en heffen ze de samenwerking weer op. 2 winters door de zure appel heen…

❄️

Kan het er alleen maar mee eens zijn. In mijn zoektocht naar andere gebieden constateer ik ook steeds meer dat de verhoudingen zoek zijn. Zie nu gebieden waar de skipas goedkoper is en voor kinderen tot en met 8 nog gratis is. Daarnaast organiseren ze ook nog is meer zoals een avondski, show, clinics, etc.

Mischa op 23 jan 2016 17:19

Ik ga dit jaar nog Brand, maar voor volgend jaar nog geen kindvriendelijk adresje. Jij al wat gevonden?

Ach volgend jaar komen ze erachter dat er maar weinig gasten komen en heffen ze de samenwerking weer op. 2 winters door de zure appel heen…

David23 op 3 feb 2016 21:55

Waarschijnlijk trekken ze door de samenvoegen meer wintersporters met een groter budget dan de gezinnen die maar een paar weken per jaar komen en ook vaak weinig besteden. Je kunt beter heel de winter inkomsten hebben uit horeca, overnachtigingen, etc dan families die 2-3 weken perjaar voor volle accommodaties zorgen maar verder geen inkomsten. Het zal heus wel onderzocht zijn wat het beste voor het skigebied is.

Zolang de prijzen in Brand niet meer zakken naar normale waarden zal je ons daar niet zien.
Volgend jaar gaan wij naar Tirol, en waarschijnlijk Alpbach of omgeving.
Iets goedkopere skipassen, 145km piste, en goedkopere appartementen.
Kortom, voldoende ingrediënten om volgend jaar eens naar te kijken.

Inderdaad belachelijk die liftpasprijzen in Brandnertal.
Het skigebied is echt te beperkt voor zulke prijzen en de uitbreiding naar Montafon is erg vergezocht en niet bepaald voor de hand liggend voor de ski-toeristen in Brand.
Anderzijds heeft een groot deel van de gezinnetjes ook geen benul van de forse verhoging en ook de verhitte reacties op allerlei forums gaat aan ze voorbij zo is m’n ervaring. Daarom geloof ik er ook niet dat ze dit nog terug draaien. Volgende winter zit alles wederom vol en heeft niemand het er nog over.
Laat ze dan in elk geval voor dat geld eens wat oude tweezitterjes vervangen.

@Gombol ik ben het helemaal met jouw eens, die oude tweezitters zijn echt antiek, dat zou geen overbodige luxe zijn.
Maar ik zie het nog niet gebeuren. Ik weet niet wat ze volgend winter met de prijzen gaan doen, maar het zou
me niet verbazen, dat ze in ieder geval wat met de kinderpassen gaan doen. Ze willen het gebied kindvriendelijk houden, nou ja, dat doen ze niet op deze manier. Volwassenen betaalden vorig jaar 188 euro, nu 229.50 per 6 dagen pas. Dat is nog wel een keer te doen, als ze de prijzen voor de kinderen, weer terug brengen naar het oude.

voor ons maakt het niet zoveel uit, wij hebben geen kinderen meer in die categorie

@Paul1977 Door iemand anders op dit forum is mijn aandacht getrokken naar See (Paznaun-Ischgl) dit gebied lijkt op alle punten te voldoen aan onze eisen/wensen. Gebied is niet groot maar hoeft ook nog niet van ons. Pas is goedkoper, skilessen zijn goedkoper, hotel is goedkoper en het ziet er ook nog is allemaal beter verzorgd uit dus grote kans dat het See gaat worden in 2017, tenzij er nog betere tips/suggestie’s zijn?

Laat svp ook op bergfex (site Brandnertal) een reactie achter (bij het tabblad commentare) heoe meer mensen daar een negatieve reactie achterlaten hoe beter. Mij hebben ze hier al geblokkeerd, kennelijk toch te kritisch! Wat ook opvallend is dat negatieve reacties op de Facebook site direct worden verwijderd.

@janvanlienden “Wat ook opvallend is dat negatieve reacties op de Facebook site direct worden verwijderd”

Dat is gelukkig niet zo. Alle negatieve berichten (ook die van jou) staan er nog.

ja. Brandnertal is duur geworden. Zeker als je vier kinderen hebt maar alternatieve zijn niet zo eenvoudig. Veel gelijkwaardige accommodatie elders is juist weer duurder. En ik wil niet straks 20 minuten wachten om met een lift te kunnen gaan. Maar wij zoeken verder. Tijd zat.

Nounou, het lijkt wel een lastercampagne tegen Brand op deze manier. Er is daar een andere beprijzing gekozen. Aan jou als toerist de keuze dat te betalen of niet. Ik betreur als jonge vader de trend voor steeds grotere en duurdere skipassen ook. Ik maak er toch geen gebruik van. Er zijn echter nog genoeg alternatieven. Dus niks om je zo druk over te maken dat je op alle sites je gal hoeft te spuwen.

Snap ik @steve77 maar als je al geboekt hebt en er dan achter komt dan je voor skipassen opeens dik 500 euro meer moet betalen is dat echt even slikken.

Gelukkig konden wij een seizoenspas in het voorseizoen kopen en daardoor scheelt het nog maar 300 euro.

Maar zoals ik al schreef, andere ski gebieden zijn vaak toch weer duurder omdat de accommodatie duurder is. We zitten nu pal aan de pistr. En misschien kunnen ze dan eindelijk in het brandnertal een paar van die hele oude, kind onvriendelijke skiliften vervangen.

Snap ik @steve77 maar als je al geboekt hebt en er dan achter komt dan je voor skipassen opeens dik 500 euro meer moet betalen is dat echt even slikken.

Gelukkig konden wij een seizoenspas in het voorseizoen kopen en daardoor scheelt het nog maar 300 euro.

Maar zoals ik al schreef, andere ski gebieden zijn vaak toch weer duurder omdat de accommodatie duurder is. We zitten nu pal aan de pistr. En misschien kunnen ze dan eindelijk in het brandnertal een paar van die hele oude, kind onvriendelijke skiliften vervangen.

vlinder72 op 13 feb 2016 11:00

@vlinder72
Daar heb je gelijk in, als je al geboekt hebt is het een unpleasant surprise als de skipas opeens zoveel duurder uitvalt. Zelf snap ik nooit zo goed waarom combinatieskipassen van meerdere gebieden zoveel duurder moeten zijn, het is niet zo dat je opeens veel meer liften en pistes per dag doet.

Voor alle duidelijkheid: ik vind het prima dat de prijsverhoging onder de aandacht wordt gebracht. Is absoluut iets om rekening mee te houden bij het boeken. Ik had Brand ook op m’n shortlist staan voor een gezinsvakantie, maar ga nu naar andere gebieden die goedkopere skipassen hebben. Ik ben benieuwd of ze het skipasverbond gaan volhouden komend seizoen.

Brand is nu populair bij de Zwitsers, NL-toerist waarschijnlijk niet meer “nodig”

Kijk eens naar Oberjoch-Bad Hindelang! Leuk familiaal skigebied en de Zuid-Duitsers kunnen wel steun gebruiken na hun massieve investeringen. De liftpas is meestal nog eens inbegrepen als je een accomodatie boekt. Ook bv. Sudelfeld is aan het investeren geslagen. Er is daar erg veel potentieel in zulke gebieden en het is niet zo ver rijden! :) Er zijn nog andere opties, maar deze hebben zich al voldoende bewezen qua sneeuwzekerheid de laatste jaren.

Ik heb het gevoel, dat het brandnertal meer gaat richten op de zwitsers. Vanuit daar gemakkelijk aan te rijden, voor een weekend, of midweek. De euro, is tenopzichte van de zw frank, zeer gunstig. Misschien besteden hun meer, dan de nederlanders. En volgens mij, kunnen ze ook nog de btw, terug krijgen, bij aankopen.

Ondergetekende heeft met een Montafon-pas dit jaar 2 dagen in Brand geskied. Eerste keer was de 1e dag, er stond file op de snelweg en het Montafon dal in, dus dan maar lekker 1 dagje in Brand. 2e Dag was tegen het einde van de week, accu van de auto begon wat zwak te worden door 4 dagen lang in de kou te starten en vervolgens 500M naar de lift enz. te rijden. Toen dus maar 1 dagje naar Brand gegaan zodat de accu onderweg weer eens op adem kon komen.

Het is inderdaad best wel een heel flink eind rijden, en het aan elkaar knopen is redelijk onlogisch. Voor ons was het wel leuk, omdat als extra kwam, maar ik kan me voorstellen dat je als vaste bezoeker dit NIET grappig gaat vinden. Puur voor het Brandnertal zijn de prijzen nu veel te hoog.

Plaats een reactie