Ontbrekende skigebieden

@martijn: Ik kan Neuastenberg, Snow World Züschen en St. Andreasberg wel voor je toevoegen. Daar zal ik Skigebiet Bödefeld-Hunau ook bij doen.

Overigens behoort Erlebnis BocksBerg aan elkaar geschreven te worden als "ErlebnisBocksBerg". Dat is namelijk de officiële naam. ;)

@Frans: Dat wordt dan een dubbele Neuastenberg. Ik heb 'm inmiddels toegevoegd :)

@Paul E: Ah, perfect! Ik had namelijk eerst St. Andreasberg toegevoegd. Dan kan ik meteen door naar Züschen en Bödefeld-Hunau. Bedankt voor het melden! ;)

Monschau-Rohren is toegevoegd:
http://www.sommerbobbahn.de/ger/winter.php

@Paul E: Oh, daar was ik laatst nog! Leuke zomerrodelbaan heb je daar. De piste zag er ook leuk uit, maar lijkt me behoorlijk kort. Het zal denk ik zo’n circa 500 meter zijn. Geen sneeuwkanonnen en natuursneeuw is er (helaas) niet zo vaak.

@Mathijs @Paul @Frans @Erik @Lars @Thomas @Patje @Jos @Peter @Kristof geweldig werk mannen! Dank voor jullie steun.

Als de bovengenoemde skigebieden door jullie zijn toegevoegd dan gaat de redactie ze volgende week controleren en online zetten. Zodra we de ambassadeurs introduceren, zullen we jullie als eerst vragen.

Geeft er iemand nog ervaring met de onderstaande skigebieden?

  • Hinterstoder
  • Passo Tonale
  • Valberg-Beuil
  • Hochkar

Herlikovice in Tsjechie is ook toegevoegd.
Is een onbekend gebied, maar de keren dat ik er was waren er ook veel Nederlanders.

Don`t eat yellow snow

Beste Martijn en Frans,
Ik vroeg mij af hoe de beschrijving van alle skigebieden in het Sauerland gebracht moet worden op de site van Wintersporters.nl

Worden de gebieden allen apart behandeld. Of wordt alles besproken onder Wintersport-Arena Sauerland. En dan bedoel ik de zeven gebieden die met 1 skipas te bezoeken zijn:
In de gemeente Schmallenberg: Skigebied Bödefeld Hunau
In de gemeente Willingen: Skigebied Willingen
In de gemeente Winterberg: Postwiesen-Skigebiet Neuastenberg, Skikarussell Altastenberg, Skiliftkarussell Winterberg, Snow World Züschen, Wintersportpark Sahnehang

Als vergelijking neem ik Montafon:

@Paul E: Alle skigebied worden apart behandeld. Het zijn feitelijk ook allemaal aparte skigebieden. Wintersport-Arena Sauerland is alleen een overkoepelend ‘verbond’ tussen de skigebieden. Eigenlijk is de Wintersport-Arena niks anders dan een samenwerkingsverband tussen de skigebieden die het Sauerland als wintersportregio vertegenwoordigen. Daar hoort ook langlaufen, rodelen etc. bij.

De situatie die je in Montafon hebt kan je eigenlijk het beste met Winterberg vergelijken. Daar heb je ook verschillende deelgebieden die ieders hun eigen bedrijf hebben. Bremberg, Herrloch, Kappe, Nordhang en Poppenberg. Feitelijk allemaal deelgebieden.

Hopelijk snap je het een beetje. ;)

@Paul ik denk dat Frans het zo het best heeft "verwoord". Het is soms moeilijk een keuze maken, maar dit lijkt de meest logische beslissing.

Bedankt voor de snelle reactie:

Ik heb inmiddels weer een nieuw (vulkanisch) gebied geplaatst:
http://www.funiviaetna.com/

Het onderstaande filmpje van twee kiteskiërs start naast het skigebied:

Skigebiet Bödefeld-Hunau en Snow World Züschen zijn nu ook toegevoegd!

Het volgende geplaatste gebied is Station du Val d´Ese op Corsica:
http://www.ski-bastelica.com/Les-services-a-la-Station-du-Va…

De volgende video geeft een goede indruk hoe een skitoer op Corsica eruit kan zien:

@Paul gave video’s! Ik wist niet dat je kon skiën op Corsica.

Het toevoegen van exotische skigebieden zoals deze en Estância Vodafone zullen wel wat minder prioriteit hebben dan de andere skigebieden. Er komen weinig Nederlanders/Belgen en het kost erg veel technische aanpassingen aan de website. Ik hoop dat je daar begrip voor hebt.

Volgende week gaan we proberen de eerste reeks online te krijgen.

Zojuist via de sheet het skigebied ‘Postalm Arena’ toegevoegd. Wat minder exotisch als Corsica maar toch leuk als je in de buurt van Dachstein West - Oostenrijk bent :)

Let it snow!

@ Martijn,

Ik begrijp dat het erg veel inspanning kost om ieder gebied in te voeren. Met het technische gedeelte kan ik je niet helpen.

Misschien kun je het formulier uitbreiden met een aantal optionele velden:
Bijbehorende video’s en foto’s zoeken dat lukt mij namelijk wel.
Een beschrijving van het dorp bij het skigebied hoort er geloof ik ook bij.

Corsica en de Etna zijn van die plekken waar ik graag een keer naar toe ga en dan niet alleen om te skiën. Vandaar dat ik ze heb toegevoegd.

Toggenburg uit Zwitserland is ook toevoegend. Het Toggenburg is toch een tamelijk belangrijk skigebied voor Zwitserland.

Ik heb mij gisteravond ingelezen in Passo Tonale als niemand dit skigebied doet zal ik deze avond ermee beginnen.

Komen al deze gebieden uiteindelijk ook op de site te staan met alle info?

@CB dat is zeker de bedoeling! We gaan bijna al de toegevoegde skigebieden verwerken. De redactie zal per skigebied bepalen of het op de website komt. Belangerijk is dat er Nederlanders/Belgen komen en dat het aan te rijden is.

A.s. week gaan we proberen de eerste dertig toe te voegen.

Voordat je een skigebied gaat toevoegen is het wel even handig om dit te melden, zodat je het niet voor niets doet ;)

geweldig, dankje voor het snelle antwoord.

Aussois is toegevoegd, nog 3 te gaan! :D

Morschach-Stoos is toegevoegd.

Bardonnechia toegevoegd.

Passo Tonale = Adamello Ski is toegevoegd.

Het lijkt mij een erg mooi skigebied. De site is overigens weinig informatief:
http://adamelloski.progettiarchimede.it/

Quote: "@CB dat is zeker de bedoeling! We gaan bijna al de toegevoegde skigebieden verwerken. De redactie zal per skigebied bepalen of het op de website komt. Belangerijk is dat er Nederlanders/Belgen komen en dat het aan te rijden is.

A.s. week gaan we proberen de eerste dertig toe te voegen.

Voordat je een skigebied gaat toevoegen is het wel even handig om dit te melden, zodat je het niet voor niets doet."

Van het Massif du Sancy (Super-Besse & Le Mont-Dore welke met elkaar verbonden zijn) is vooral Le Mont-Dore wel heel eenvoudig bereikbaar. Maar 18 km van een snelweg. Kan tevens melden dat de 3 lage sleepliften (Les Longes 1, 2 en 3) dit seizoen wordt vervangen door 1 nieuwe snelle stoeltjeslift. Kan vanuit mijn tuin de bouw in de gaten houden ;-)

Ook worden er nog meer sneeuwkanonnen geplaatst; namelijk op de blauwe piste Pan de la Grange en onderaan het skistation. Ook aan de kant van Super-Besse komen er sneeuwkanonnen bij.

@ Paul E

Tonale is geweldig en de Adamello-gletsjer is soms zelfs open tot juli :D

@ Martijn,

via de lijst heb ik enige weken geleden een skigebied toegevoegd, het Lachtal, maar helaas nog niets van teruggezien, klopt dat ??

@peterlam zie mijn eerdere reacties. We gaan deze week proberen de eerste 30 toe te voegen. Lachtal komt dan ook online.

Thxs !

Plaats een reactie