Jouw mooiste wintersport foto

@ Sander: En vooral als dit je eerste keer is in de poeder laat zo’n gids jou echt niet alleen naar beneden skiën om de foto’s te maken. Ik zie je sporen ook niet. Waarom is er ook niet uitgelegd dat dit geen eeuwige sneeuw is zoals je eerder schrijft? Mooie foto’s, absoluut, maar waarschijnlijk niet door jou gemaakt.

Omdat we het wel eerlijk willen houden zijn we even een klein onderzoekje gestart na de "Sherlock" actie van Paul E.

Het ziet er helaas naar uit dat hier sprake is van plagiaat. De eerste foto die twee jaar geleden genomen zou zijn is eigenlijk al in 2006 genomen met een Pentax camera. De tweede foto, van dezelfde afdaling, is in 2009 genomen met een Canon camera.

Desalniettemin zijn het mooie foto’s, maar meetellen voor een boek deze maand zit er niet in.

MAND!

Door vervalsing zal er voor de fotocompetitie van de maand November een keuze gemaakt moeten worden onder de tot nu toe ingezonden foto’s… :P lol toch?? of niet??? ;-)

@ Yo-han (aka Sherlock Holmes): Goed bezig!

laat ons wel wezen, nederlanders de kans geven iets te winnen (gratis dus), dan vraag je om gesjoemel

Om terug op de goede weg te komen, even een prachtige foto van m’n vriendin op wintersport :D

null

Ik neem aan dat deze ook niet meeteld? :p

@Niels

He wat moet dat met mijn zusje ;-)

Zo en nu weer allemaal in je eigen fotomapjes zoeken naar foto`s.

Don`t eat yellow snow

He Niels! daar was ik bij!
Heb toen ook bij totalheliski geboekt (anders was het te duur, helemaal met die extra optie die je op de foto ziet)…
Was wel ff fijn voor het poederskien (2 vliegen in 1 klap)…

Maar nu effe zonder gekheid. Die chick is het zusje van een maat van de achterneef van de buurman die vorig jaar in Spanje verhuisde naar de overkant van de straat en daardoor de buurman werd van de zus van de gozer die elke dag de krant bij die ene vent verkeerd in z’n bus doet. En laat ik nu net die ene vent kennen.
En trouwens Niels, in Whistler mag je helemaal niet in rode badkleding de pistes af, dat staat in de algemene voorwaarden van de skipas. Enkel bluebird black mag worden gebruikt, anders whistlen ze je terug.

Heren hoe leuk wij het ook vinden dat er zo gezellig gepraat word over de vriendin van Niels die ook de zus is van Jaapm, houden we dit topic liever ontopic. Mochten jullie toch willen door praten over of ze nu blauwe of misschien toch vies roze badkleding aan had moeten doen, zijn jullie meer dan welkom in de stube: https://www.wintersport.nl/forum/7

MAND!

Allerlaatste off-topic ding (beloofd ;)):

Da’s Lindsey Vonn.

Heb ff een topic aangemaakt zoals Yo-han ons adviseerd :P

https://www.wintersport.nl/forum/topic/26945

@PaulE had je nu dit plaatje al eerder gezien en ben je toen gaan zoeken of ben je met de gegevens van heliki etc. Aan het googelen ggaan?

Beste Cees,

Doordat Sander bij zijn eerste foto schreef; “Ik neem zelf de foto en mijn skigroep zie je net naar beneden komen als de helikopter opstijgt…”, vroeg ik mij af hoe hij op z’n fotolocatie was gekomen zonder sporen in de sneeuw achter te hebben gelaten.

Vervolgens de foto vastgeklikt en versleept naar het zoekvenster van google afbeeldingen. Als zoekresultaat krijg je dan dezelfde afbeelding(en) en soortgelijke afbeeldingen.

Met het zoekresultaat, waarbij de foto op veel sites voorkwam (zelfs als wallpaper, dus in een veel groter formaat) was het voor mij duidelijk dat dit geen eigen foto was.

Doordat Sander vervolgens nog een foto poste kon Yo-han door naar de verborgen informatie van beide foto’s te kijken het bewijs definitief rondkrijgen :)

@Paul, nu heb ikecht wat nieuws geleerd, wist niet dat je foto 's in zoekvensters kon slepen ,hij kijkt dan waarschijnlijk naar achterliggende tekst ipv naar plaatje,
Ik hoop dat Sander nu genoeg hiervan geleerd heeft en dat leugentjes om bestwil ook niet lonen, want al had hij zijn boek gekregen, dit soort fraude had ook achteraf nog ontdekt kunnen worden,
Bedankt voor je bijdragen!

Sölden 2011, onderaan de gletsjer

null

Ik was vergeten dat je een boek kon winnen :P
Afdaling naar Mittelstation van Schruns (verder naar beneden kon ook niet zoals je kan zien)

null

Zooo, daar valt iemand hard door de mand… Jammer dat iemand gewoon door de boel op te lichten een boek van minder dan 10 euro probeert te winnen.

Voor de rest: kom maar op met die zelfgemaakte foto’s, leuk om te zien allemaal!

Misschien was het minder oplichting vanwege een boek, maar meer een indruk willen wekken van kijk mij daar eens voor het eerst in de offpiste sneeuw en dan al uitverkoren om als eerste van de skiclub onderaan de foto te maken van het spectaculaire heliskieen in het verre avontuurlijke amerika,
Dan maak je natuurlijk wel de blitz in een skiforum als het onze…
Of niet?

Tja: waar een wedstrijd is , wordt valsgespeeld.

Enkele fotos van vorig jaar in orcières. :p

null

null

null

null

Mooie foto’s Bowdi. Vooral die eerste 2 :)

Al veel mooie foto’s op dit topic gezien. Nu maar eens paar eigen probeersels toevoegen. Alle drie genomen rond Alpe d’Huez.

null

null

null

Super foto’s Jetse.

jetze gooit hoge ogen!

Mooie plaaten Jetse…

Click. Click. Peace

null

Zurs, maart 2009 : alleen op de wereld
null

Nauders , maart 2009 : blij om terug te zijn na een VKB reconstructie
null

St Ankton , Maart 2009 , Ulmerhutte

hanneke

null

ik dacht eerst dat er hier alleen stillevens geplaatst werden, toen kwam die winnende aktiefoto en daarna het spectaculaire heliskien,
en nu zie ik ook zelfportretten van mensen langskomen, dus nu durf ik de aktiefoto die ik van mijn dochter heb gemaakt jan.2011 wel te laten zien,
leuke bijkomstigheid, nu 10 maanden later en opa geworden, weten we dat ze toen al zwanger was

null

ik blijf het proberen, totdat ik komend seizoen nieuwe foto’s kan maken

boven achter kopenigsleiten

@Cees Laat ze maar komen die mooie platen!

MAND!

Plaats een reactie