Jouw mooiste wintersport foto

Ik zal ook eens een poging wagen

Kerk in Solden:

null

Uitzicht Solden:

null

Dit zien we liever niet:

null

Zonsondergang Giggijoch tijdens optreden Armin van Buuren

null

Disclaimer: Ik gooi altijd alle foto’s bij elkaar dus ze kunnen ook van vrienden zijn. Maar zeker niet van een site gehaald. Mocht het nodig zijn kan ik wel uitzoeken wie ze gemaakt heeft.

to ski or not to ski, thats no question

@ Simon

Die 2e is prachtig!

Nog een paar:

Bordje heeft al heel wat meegemaakt, zo te zien. En dat is een goede indicatie van wat de piste in petto heeft voor jou. Het begin stelt niets voor en dan moet je opeens een klif over waarna je meteen in een zwaar boekelveld "landt". Zo herinner ik het me, waarschijnlijk vliegt Rogier er volgas overheen :). Ligt in La foret Blanche

null

La foret Blanche:

null

La foret Blanche:

null

to ski or not to ski, thats no question

Chatel 2010!

null

Ski good, or eat wood!

null

Zell am Ziller 2010

@ Simon, mooi piste die als je hem niet kent inderdaad voor verrassingen kan zorgen ;-)
@ Bart mooie plaat!

Click. Click. Peace

Erg mooie foto’s komen nu voorbij. Klasse!

Alhoewel ik het een mooie foto vind, die ik hier plaats, heb ik toch gemengde gevoelens over die dag.

In februari 2010 had ik het plan opgevat om (zonder vrouw en dochter) naar La Grave af te reizen. Nadat ik erg enthousiast geworden was na het lezen van Rogiers blogs. Ik had zeker niet de illusie als een pro naar beneden te gaan… Maar dit gebied was duidelijk te hoog gegrepen voor mij. Ik skiede de verkeerde kant op en raakte verdwaald. Ik besloot onder een uitstekende rots eerst een bammetje te eten alvorens verder te gaan of terug te klimmen naar de lift. Genietend van het landschap had ik mijn camera in de aanslag om van de rots boven mijn hoofd een foto te nemen. Ineens sprongen recht voor mijn neus skiërs naar beneden. Drie van de foto’s zijn mislukt, maar deze is wonderbaarlijk gelukt:

null

De zich snel verwijderende, over rotsen springende skiërs benamen mij definitief de moed om verder af te dalen. Het heeft mij een paar uur gekost om weer terug te klauteren naar de lift van La Grave. Tot overmaat van ramp stuiterde onderweg de camera ook nog op een rots kapot. Maar goed, wel een mooi verhaal rijker.

P.s: Mocht ik het boek winnen dan schenk ik 'm graag aan Cees, zodat die later als trotse opa machtig mooie skiverhalen kan opdissen aan z’n kleinkind :) aan de hand van de prachtige beschrijvingen en gelardeerd met magnifieke foto’s van het Wintersporters-boek.

@Bart

Welke dag/tijd in 2010 en welke lift was dit in Chatel? Wij zijn met de kerst gegaan en heb echt precies dezelfde soort foto’s gemaakt op een ochtend!

Geek, Snowboarder, iPhone developer

@ Lieven:
Dat moest haast wel een bekende skiër zijn… ze waren ook zo ongelofelijk goed.

Bedankt voor het uitzoekwerk!

@ Jetse Super foto`s vooral de tweede vind ik erg mooi.

@ Paul E haha nu weet ik ook hoe je die foto van het heli skiën had teruggevonden!

Don`t eat yellow snow

:-)
Hoe grappig ik deze verhalen ook vind blijf on-topic. Mooie fantasie verhalen passen beter in een ander topic.

Click. Click. Peace

Paul E: gefeliciteerd, je bent oplichter nummer twee. Echt, ik snap jullie mensen niet. Voelt het nou goed om te doen alsof je andermans foto hebt gemaakt?

De foto is gemaakt door Martin Soderqvist (http://www.martinsoderqvist.com/main.html) Wat mij betreft zouden ze mensen als jou een ban van het forum moeten geven…

of was het allemaal sarcastisch bedoeld?

@Blauw In Paul E’s geval denk ik dat je hier de ironie een beetje van in moet zien. Maar laten we vanaf nu weer netjes onze eigen foto’s plaatsen. Grappen maken doen we in de stube!

MAND!

@JaapM
Dank je. Het was een beetje een lucky shot, maar ik was er erg blij mee.

null

2 jaar geleden in Ellmau

null

Ellmau bij nacht

null

null

uitzicht uit "ons" huisje

null

@Niels thx

to ski or not to ski, thats no question

aardig wat kleurverschil in het blauw, als ik foto’s van bowdi zie en van jetze bijvoorbeeld

Laat ik dan ook maar eens een duit in het fotozakje doen!
Zoveel mooie foto’s, misschien dat jullie die van mij dan ook wel zullen waarderen! Ben benieuwd!

Uitzicht op de vanaf de Marmolada gletsjer richting val di Fassa

null

Uitzicht op het Sella massief met ondergaande zon

null

Uitzicht achter ons huisje op het sella massief

null

Uitzicht op de Langkopfel/Saslong

null

Ondergaande zon vanaf het huisje midden op de pistes van Crans Montana

null

ps: misschien makkelijk om per maand een foto topic te houden? Ik moet nu iedere keer zo door de rest heen namelijk. Vind het wel een erg leuk topic!!
groeten
Wouter

@Wouter , je wordt een concurrent voor Jetze!,

ik ben er ook voor om een topic te maken:
jouw mooiste wintersportfoto november en dan een van december etc.

null

Pasen in Samnaun.

Dank je Cees!
Ik doe mijn best.
Ook wel weer leuk trouwens om al mijn wintersport foto’s weer eens door te lopen!

Hier nog een fototje van de Saslong, gezien vanaf de Danterciepes

null

@ Wouter is jouw thema bergtoppen in de wolken?,
zelf heb ik iets met zon en tegenlicht,
@ iedereen zou het zo zijn dat iedereen een soort thema heeft?,
door in mijn fotocollecties te zoeken zag ik bij mezelf toch wel een beetje een patroon

@Cees
Inderdaad als ik mijn fotos zo zie lijkt het daar wel op he?
Ik zal ook een paar andere fotos plaatsen die wat minder bergtoppen hebben!
Het is wel iets waar ik wel gek op ben, maarja ik ben zowieso gek op de bergen. Zomers en winter, allebei goed!
Misschien heb ik ook iets van tegenlicht en zon…

@Wouter, 18 september heb ik ook enkele bergtoppen en wolken geplaatst,
naast de zon is dat voor mij merk ik toch ook een thema,
ik merk ook dat ik dat soort foto’s bij anderen de mooiste vind

Plaats een reactie