Hoe zou het zijn met...

Nu ik besef dat ik mogelijk nog aan de wieg van Willeke van Ammelrooij gestaan heb, begin ik me inderdad toch wel oud te voelen,
Ik herinner me nog dat ze nog wat jonger was en misschien nog de zus van Martijnski had kunnen zijn, maar dat is ook al weer enige tijd geleden. Kortom misschien is de vut in aanloop naar het pensioen wel een betere optie voor mij. Nu was er pas een blog met een 100 jarige skier, dus dat geeft inderdaad wel hoop. Alleen met de klimaatverandering die geheel toevallig over ons heen komt natuurlijk, is het de vraag of ik tegen die tijd de reis naar de himalaya nog wel wil maken, als economisch gezien china de hele wereld opgekocht heeft.

Als eerste, respect voor Cees!!!
Om als bijna 100 jarige nog zo goed te kunnen schrijven, computeren en nadenken is niet voor velen weggelegd. Knap van je. Het is ook maar goed dat de admins het fotootje van jou hebben weggehaald dat ik laatst hier geplaatst had. De mensen hier hebben er niks mee te maken wat jij in de hippie jaren van de vorige eeuw allemaal uitvoerde. Blij voor je dat je op deze leeftijd nog het juiste witte poeder hebt gevonden.

@Martijnski ik ben de admins dankbaar dat ze tot deze fatsoenlijke ingreep hebben besloten!

het is weliswaar maar een naam en de koppeling met een fotoshopplaatje waar ik absoluut geen affiniteit mee heb, maar toch er wordt een indruk gewekt op argeloze lezers, die als we eenmaal aan de apfelstrudel zitten het onbekommerde genieten van die apfelstrudel zou kunnen hinderen,

voorstel om dit plaatje ook op de helpdewinterdooropaul website wordt gekuist of althans niet meer met mijn naam wordt geassocieerd,

aub?
daarna zal ik je weer sociaal vinden

Foto verwijderd. Excuses!
Ik begrijp je volledig en begreep ook het verwijderen door de admins. Deze foto was net een fotootje te ver. Even goede vrienden nu?

ja hoor, we zijn grensoverschrijdend bezig tov de alpen, maar op andere fronten hoort een iets andere tactiek,
ik heb ook wel nog leukere fotootjes gevonden voor de zus van …
maar deze toch maar niet geplaatst om dezelfde redenen, alhoewel de mannen hier het me vermoedelijk niet kwalijk genomen zouden hebben, maar ik lees net in de blogs dat er in de stube af en toe ook vrouwen langs komen, dus daar rekening mee te houden, al worden deze door Geertje soms van de merkwaardigste benamingen voorzien,
zie reactie Mars

Klopt Cees, soms lijkt het wel of de gastheer in de Stube de drank voor niks schenkt. De gasten gaan zich daarna dan net het boekje te buiten. Ik vind dat we elkaar daar gewoon op moeten kunnen aanspreken. Zo zijn we, wintersporters onder elkaar :)

Als eerste, respect voor Cees!!!
Om als bijna 100 jarige nog zo goed te kunnen schrijven, computeren en nadenken is niet voor velen weggelegd. Knap van je. Het is ook maar goed dat de admins het fotootje van jou hebben weggehaald dat ik laatst hier geplaatst had. De mensen hier hebben er niks mee te maken wat jij in de hippie jaren van de vorige eeuw allemaal uitvoerde. Blij voor je dat je op deze leeftijd nog het juiste witte poeder hebt gevonden.

Martijnski op 18 nov. 2011 15:40

Met woodstock was hij ook wel al 60…

de stichtingsdatum ligt iets later Niels,
maar technisch gezien had ik wel jouw opa kunnen zijn als er tussen de generaties max. 20 jaar gezeten zou hebben,
maar mijn echte leeftijd kun je reconstrueren in het blog waar over de 100 jarige skier gefilosofeerd wordt

paul, ik ben me aan het omscholen, om eerlijk te zijn, ook ik heb vroeger meegedaan aan betondorpen maar heb nu gekozen voor organische bouw met duurzame energieverzorging,maar heb nog wat tijd nodig om oude gewoonten af te leren, vandaar de studie van geheel organisch vormgegeven bergen en sfeervolle houten huisjes,
En als deze omscholing voltooid is zullen jullie vanzelf mijn bijdragen in dit forum navenant zien afnemen,
Nog even geduld dus…

Cees op 18 nov. 2011 00:16

Dan leer maar eens snel om pistes en liften in te tekenen in ons skigebied. Die technieken aanleren hoort ook bij omscholing :)

  • De 20cm kunstsneeuw die onder die andere 280cm echte sneeuw ligt?

  • Het skigebieden tekenen?

  • Een door wintersporters.nl aangeboden shortskitrip van 3 dagen voor 300 euro halfpension/4 nachten/skipas/busreis inbegrepen?

Die laatste moet doorgaan!

Graag ook iets over levensvragen

-Ik zou op 20 juni graag van Wijnegem naar Wommelgem rijden maar ik heb alleen maar winterbanden en geen kettingen… Normaal is dat niet zo’n probleem maar er zit zo’n venijnige brug op mijn weg. Wat denken jullie ? Is dit veilig of onverantwoord ten aanzien van de andere weggebruikers ? Graag jullie mening !!!

:) :)

Dat hangt er vanaf of je wel een vignet hebt gekocht…

Die brug is inderdaad zeer venijnig. Wommelgem is een ook een schneeloch dus je moet wel oppassen met de sneeuw. Vorig jaar lag er in juni niets maar dit jaar ligt er al zeer veel sneeuw in het skigebied. Ik zou kettingen leggen, je zou toch niet van die brug willen vallen? ;)

Kunnen jullie Belgen wel lachen, maar het is echt slecht gesteld met wegen en planning in België.

Op de weg van Lommel naar Hasselt (N74) staan een aantal stoplichten halverwege een helling de brug op of af (bijvoorbeeld kruising met E314). Wat een chaos geeft dat als er sneeuw ligt. Wie heeft de plaats van die stoplichten bedacht?

In 2010 net voor Kerst had het flink gesneeuwd. Auto’s stonden stil op de helling, kwamen niet meer verder naar boven. Gestrooid of geschoven was er niet. De helling was een glijbaan geworden. Gelukkig haalde ik het met m’n winterbandjes net. Maar ik moest echt kris kras tussen de stilstaande auto’s door.

Dus, hoe is het met de Belgische Rijkswaterstaat (de organisatie die voor de wegen zorgt)? Gaan ze deze stukjes weg bij sneeuw wel voortaan snel berijdbaar maken?

Die brug is inderdaad zeer venijnig. Wommelgem is een ook een schneeloch dus je moet wel oppassen met de sneeuw. Vorig jaar lag er in juni niets maar dit jaar ligt er al zeer veel sneeuw in het skigebied. Ik zou kettingen leggen, je zou toch niet van die brug willen vallen? ;)

Mathijs op 25 jan. 2012 15:31

Ik denk dat ik maar een investering ga doen, veel kan het niet kosten zo’n kettingen voor 13inch wieltjes.

@Martijnski: Ja Belgische wegen dat is nogal wat. Normaal strooien ze wel, maar als het wat veel sneeuw is het zout nogal snel op en beperkt men zich tot de hoofdwegen (lees autostrades)

Maar het goede nieuws is dat telkens als het verkiezingen zijn (en dat is vaker dan in Nederland) gaan ze het hele wegennet opknappen :)

Lees: ze vullen de putten op met kiezel.

Hoe zou het zijn met:

  1. Cees
  2. Friso
  3. Sven z’n broer
  4. de zus van Jaapm
  5. de minnaar van Sjakie
  6. het (de) reisverslag(en) van Cheizz en Karlijn
  7. de Après-ski hit van dit seizoen
  8. de boerenwijsheden/oud Oostenrijkse sneeuwspreuken
  9. het community-gevoel

???

  1. Onze zelfgemaakte skigebieden.

Ah ja da is zoooo 2011 eh :)

je vergeet de best skigebieden voor 2013 :-)

euh... doen!?

De winterbandenmaffia ?

  1. Haha, weet niet of dat nog gaat komen eerlijk gezegd… Maar voor nu: het is echt zo lekker skien! Eerste dagen perfecte sneeuw! Gisteren was de sneeuw wel al snel zwaarder en papperig, vandaag weer de gletsjer op zoeken. En het is heeeet, ik ben nu blij met mijn ongevoerde hard shell pakje. Espace Killy is wel een erg gaaf gebied, zeg! Woehoe! Genieten.
Serfaus

Het wegenvignet voor België?

Hoe zou het zijn met:

  1. Cees
  2. Friso
  3. Sven z’n broer
  4. de zus van Jaapm
  5. de minnaar van Sjakie
  6. het (de) reisverslag(en) van Cheizz en Karlijn
  7. de Après-ski hit van dit seizoen
  8. de boerenwijsheden/oud Oostenrijkse sneeuwspreuken
  9. het community-gevoel

???

Martijnski op 29 feb. 2012 20:32

Met men broer is het aan de betere kant! volgende week op controle ! :D

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Update:

  1. Cees heeft z’n tweelingbroer op het forum afgestuurd, Cornelis.
  2. Friso is weg uit Oostenrijk, bestemming weet ik niet.
  3. Sven z’n broer is aan de beterende hand.
  4. de zus van Jaapm is tot nu toe nog steeds de zus van Jaapm.
  5. de minnaar van Sjakie is nog onbekend.
  6. Karlijn heeft het warm en woehoe.
  7. de Après-ski hit komt later, het seizoen is nog niet voorbij.
  8. misschien dat Cornelis wat spreuken uit de mouw kan schudden.
  9. ik hoop op een mooi naseizoen

Friso zit, allee ligt, in Londen nu

  1. de minnaar van Sjakie is nog onbekend.
Martijnski op 1 mrt. 2012 17:38

Heeft die toevallig groen haar?

:D:D:D

het Killy pak van Jeroen?

Serfaus

Update:

  1. Cees heeft z’n tweelingbroer op het forum afgestuurd, Cornelis.
  2. misschien dat Cornelis wat spreuken uit de mouw kan schudden.
  3. ik hoop op een mooi naseizoen
Martijnski op 1 mrt. 2012 17:38

heb ik wat gemist of is cornelis alweer met de aurora borealis vertrokken?!

en tja naseizoen is meestal ook napret, dus ik hoop t van harte voor je Martijnski!

euh... doen!?

Plaats een reactie