Les 3 Vallees vandaag (winter 2016-2017)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Wat ligt het er mooi bij. Kan niet wachten om daar weer over de pistes te cruise eind januari Hoop dat het de komende maand goed gaat sneeuwen.

We zullen zien wat het weer gaat doen.

@Hulst ik maak me voor mijn trip naar L3V ook geen zorgen ;)
Hoop gewoon dat het voor iedereen een mooi seizoen blijft ook voor de kerstgangers en voor 7 januari als ik naar la plagne ga
Ik hoop alleen dat dit mooie begin geen paard van troje word als we aanhoudend warme dagen krijgen ?
Heb nu al 2 keer regen op wintersport gehad, een keer zonder zou fijn zijn! ?

*bericht bewerkt door Freerider op 19 nov 2016 23:24

In de ochtend weer wolken en in de middag meer zon. De hele dag storm, vooral op de toppen stormde het zo hard dat je tegen de wind in niet vooruit kwam. Door d harde wind waten de stoeltjesliften 2Lacs en Moraine gesloten

In de hal van Funitel du Péclet waaide het niet:

null

Meer foto’s van vandaag (groter en in een betere kwaliteit) op: https://www.flickr.com/photos/skifan/

bon ski

Vannacht storm gehad met windsnelheden ver boven de 100 km per uur. Op dit moment nog steeds storm boven de 2500 meter met windstoten van 100 tot 140 km per uur. Het is warm vandaag, de 0 graden grens ligt op 2700 meter en op dit moment zijn alleen de tapis open.

bon ski

Nog steeds harde wind en slecht tot matig zicht in Val Thorens. Alleen Péclet, Plein Sud, Moutière en de tapis zijn open. Wij zijn in de virage du Caron omgekeerd ivm de regen en de temperatuur van 5 graden.
Ik heb vanmorgen een filmpje van de montage van de poelie van de Croisette bakjes gepubliceerd:
https://youtu.be/HVp7yOXNsIA

bon ski

Heb de webcams bekeken maar het ziet er naar mijn gevoel nu al dramatisch uit…les menuires is vrijwel sneeuwloos aan het einde van de wee, zelfs in valtho zie ik al plekken tevoorschijn komen…
Hopelijk vanaf volgende week dat het weer betere kant op gaat

*bericht bewerkt door Freerider op 22 nov 2016 17:51

Regen, wolken, een beetje zon en op de toppen storm, dat was Val Thorens vandaag. Wij hebben het weer getrotseerd en zijn even wezen skiën. Alle liften die open waren hebben we genomen: Péclet, Cascade, Plein Sud en Moutière. Buiten de pistes is veel sneeuw weg door de storm, op de pistes is het beter hoewel de lagere pistes zacht zijn door de hoge temperaturen.

De Stade lift heeft zijn naambordje ontvangen:

null

Meer foto’s van vandaag op: https://www.flickr.com/photos/skifan/

bon ski

In Menuires de hele nacht regen. In de middag toen Val Thorens wat op leek te klaren zijn we naar de Moutière lift gegaan: nog steeds wolken en natte sneeuw. Het 2e gedeelte van de lift was beter : veel verse sneeuw en zon.
Helaas waren de opklaringen van korte duur zodat we al snel weer door de dicht mist teruggegaan zijn naar Menuires.

De aankomst van de Cascade lift:

null

De Piste Béranger:

null

Meer foto’s van vandaag op: https://www.flickr.com/photos/skifan/

bon ski

Maar gauw hopen dat het ook weer gaat sneeuwen in Les Menuires en dat de kou blijft zodat je vanuit Les Menuires de pistes onveilig kan maken ;)
Valtho en hogerop ziet er in ieder geval al goed uit zo in November!

*bericht bewerkt door Freerider op 25 nov 2016 20:17

Ik zag deze middag de webcams in Les Menuires en dacht onmiddellijk daar komt een reactie op van Freerider. Nu vanavond Trois Vallees weer hoog in het forum stond, dacht ik …dat is Freerider. En ja hoor, de slechtweerboodschapper. Maar… Ik ben net zo. Ziet er inderdaad een beetje droevig uit, terwijl enkele honderden meters hoger wordt geskied. Ik weet niet of skifan eerder vanuit Valtho met de auto naar Les Menuires is moeten rijden. Nu lijkt het me lastig via de Mont de La Chambre. Maar goed
het is nog vroeg en anders moet er maar vanuit Sestrieres sneeuw naar LM getransporteerd worden. Daar ligt een overvloed. We hebben nog 8/9 weken.

Hen48

Onze eerste hele skidag van seizoen 2016 – 2017, en wat voor een dag: prachtig weer, weinig wind, aangename temperatuur en veel perfecte sneeuw.
Enig minpunt het enorme aantal skiërs, het leek wel februari zo druk was het. Om 10.00 uur waren P4 en P zonder nummer al vol en moest er naast de weg worden geparkeerd. Maar het was de moeite. Orelle, Cime de Caron (niet genomen) en Funitel de Thorens open (niet genomen) en voor de eerste keer in de Stade lift gezeten.

De aankomst van de Stade lift:

null

De aankomst (vernieuwd van de Rosaël lift:

null

Drukte bij de kaartverkoop Virage du Caron

null

Meer foto’s van vandaag op: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

*bericht bewerkt door skifan op 26 nov 2016 17:42

bon ski

Jeetje wat een fantastisch heerlijke beelden! Valtho is zijn seizoen met dit heerlijk weer echt begonnen zo te zien.
Ik ga je met veel plezier volgen en de nodige jaloezie ;) @Hulst ik heb het niet over het weer gehad maar hem sneeuw toegewenst zodat hij vanuit zijn appartement het gebied kan beskien.
Ik ga de 28ste dus daar maak ik me absoluut geen zorgen over ?
Ik heb uiteraard mijn twijfels nog sterk over het nog te komen weer in de komende 2 weken maar het verleden heeft mij geleerd dat het komt zoals en wanneer het wil.
Hier op het forum daar telkens negatief over te doen word niemand blij van ?
Daarom wenste ik hem die sneeuw toe zonder het over de natte bende in les menuires te hebben…moet echter wel geamuseerd lachen dat je me wel onderhand door hebt ik heb de webcams in tignes, Paradiski en L3V in de gaten gehouden voor de sneeuw grens te constateren die overduidelijk op 2000 meter lag!

*bericht bewerkt door Freerider op 26 nov 2016 18:15

de opening van Meribel ,les Menuires gaat spannend worden tegen 10 dec

*bericht bewerkt door Pieter230976 op 26 nov 2016 20:24

Vorig jaar is LM ook met een week vertraging gestart. Zolang de depressies die vanuit het (z)westen Fankrijk binnenkomen bij het weerbericht met rode pijlen worden aangeduid is het foute boel. @Freerider. Heb je nu zelfs een hoogtemeter op je computer/laptop zitten? Vooral de webcams blijven triggeren totdat het gaat sneeuwen.

Hen48

Bekijk meerdere webcams van verschillende gebieden waarvan je de hoogtes kent die van tignes kun je het heel erg goed zien en je komt al gauw uit op 2000 meter om en nabij dat klopte ook met wat roel had voorspelt

@Pieter230976
Op hoogte ligt in Menuires, Méribel en Courchevel net zo veel sneeuw als in Val Thorens, bovendien zijn deze hoge pistes ook al geprepareerd om de sneeuw te beschermen. Het lijkt met name 's nachts koud te worden, dus kunnen de sneeuwkanonnen zorgen dat de afdalingen naar de stations beskibaar zullen zijn.

bon ski

Weer een mooie dag in Val Thorens, wel wat hoge sluierbewolking maar dit was nauwelijks te merken. De meeste pistes waren prima, alleen enkele lagere pistes waren aan het eind van de dag hard en ijzig.
Vandaag voor het eerst de TS Col open,

null

het uitzicht daar blijft fantastisch:

null

Meer foto’s van vandaag op: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

Mooie berichten skifan!

Ik zit komende tijd gebonden aan schoolvakanties… hoe is Val Thorens/L3V tijdens de carnavalsweek? Echt niet te doen qua drukte op de piste en in de liften, of valt dat mee?

Zag dat in Frankrijk alleen zone A vakantie heeft in die week, maar daar zitten wel een hoop mensen bij die hier naartoe gaan denk ik.

De carnavalsweek is wat betreft de Fransen duidelijk minder druk dan de 2 weken daarvoor.
Voor alle weken geldt dat Val Thorens veel drukker is dan de andere gebieden in Les 3 Vallées. Tijdens het seizoen skiën wij eigenlijk alleen op zaterdagen (wisseldag) in Val Tho omdat de drukte dan meevalt. Gedurende de week doorkruisen wij Les 3 V en dit is prima te doen. Wel proberen we om belangrijke liften te vermijden of tijdens de lunchpauze te nemen.

bon ski

Ziet er waanzinnig uit! Ik ga 11 maart voor het eerst naar L3V. We zitten in Les Menuires. Ben erg benieuwd!

Ik heb nog nooit een zak geld een goal zien maken. -Johan Cruijf-

@Bart1990 Ik kan je nu al verklappen dat als de condities en weer het toelaten en je kunt naar courchevel en terug zodat je heel het gebied kan zien dan ga je intens veel genieten!
Mooiste gebied waar ik ooit ben geweest by far!

@skifan is het aankomst punt van de lift stades nu verlegd? Is deze al geopend en wanneer word de kaart geüpdate?

@jeandeflamand
De Stade lift is:

  • langer geworden
  • begint iets lager, eindigd hoger
  • heeft meerdere verbindingen met de Piste Lac Blanc
  • is sinds zaterdag geopend.
    Voor meer info: http://www.remontees-mecaniques.net/forums/index.php?showtop…
    Omdat de Piste Lauzes (verbinding met de aankomst van de Cascade) wat lager ligt dan voorheen, is deze nu ook bereikbaar vanaf de Stade lift.
bon ski

Nou ik heb de webcams vandaag bekeken maar wat heb je nu al 3 prachtige dagen gehad om te skiën zeg ik ben jaloers op je maar ik ben nog maar 31…mijn tijd als ik minder ga werken en een 2de huis in de alpen ga kopen komt nog dat is en blijft mijn droom!
De alpen blijven aanvoelen als thuiskomen :) zeker als ze bedekt zijn met het witte goud! :D

Het was weer super in Val Thorens, mooi weer, schitterende pistes waar we bijna alleen gebruik van hebben gemaakt :

null

Meer foto’s van vandaag op: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

Ik was afgelopen weekend ook in Val Thorens, geheel bij toeval. Gingen op vriendenbezoek in Zwitserland, en vrijdagavond besloten om te gaan skiën in Val Thorens. 2 fantastische ski-dagen gehad, zaterdag wel erg druk en zondag de allerlaagste pistes erg ijzig, maar het weer was echt super! Overigens was de col-lift zaterdag ook al open. Idd een machtig uitzicht vanaf daar.

@skifan,

Donderdagmorgen(1/12/2016) zal het een beetje drukker worden, want we komen met 8 Belgen de pistes drie dagjes onveilig maken. Kan je me vertellen hoeveel km piste er nu open is ? En hoe kunnen we je daar herkennen ? Thanks trouwens voor vele updates over het gebied en de mooie foto’s.

Greetings,
Peter

*bericht bewerkt door Peter007 op 29 nov 2016 15:17

Peter Hertegonne

Ik zou maar oppassen skifan, want die gaan natuurlijk aan de Jupiler.

Hen48

@Peter007
Helaas, je zult me de komende dagen niet op de piste zien. Na een onvrijwillige spagaat heb ik minstens een week nodig om te herstellen. Jullie een paar fijne dagen en voor de andere volgers van dit topic dus even geen nieuwe foto’s.
De laatste, Menuires bereidt zich voor op de opening op 10 december:

null

bon ski

Beterschap… Hopelijk er snel weer bovenop.

Plaats een reactie