Skiles voor gevorderde skieer, verfijnen techniek

Iemand toevallig ervaring met het onlangs geopende ML sport & snowcenter doetinchem?

Beste @Hooykaas.

Er zitten bij de NskiV ook opleiders die misschien niet het papiertje van Staatlich hebben maar wel dezelfde techniek en kennis.
De opleiding voor Staatlich is gewoon een heel dure opleiding. Daar gaan heel veel jaren overheen voordat je die terug verdient en daarbuiten de tijd die het kost. Veel mensen hebben gewoon een vaste baan in Nederland of als skitrainer en niet de tijd ervoor om het te doen.
Staatlich heeft een aantal jaar ook een grote nadruk gehad op het wedstrijdskien en dat is misschien wel het grootste probleem voor een kaaskop

Beste Hooykaas,

Volgens mij was de vraag van John ik woon in de buurt van Adam en ik wil wat aan mijn techniek doen in NL. Dan zijn er 2 mogelijkheden: rollerband of in de sneeuw in een indoorbaan. Ook is de suggestie om een cursus te volgen met de NL Skivereniging gedaan. Om deze les faciliteiten in NL en NL leraren af te doen als middelbare school niveau vind ik te kort door de bocht . Dat het geen waarde meer toevoegt aan jouw skiniveau dat is dan persoonlijk.

Beste @Miski

Voor wat betreft je opmerkingen over de Staaltliche opleiding ben OK het helemaal met je eens!We weten tenminste alletwee waar we het over hebben!
Er zijn/waren in NL ongeveer 3 leraren Staatlich. Saskia Pieck was een van de eerste.In totaal waren er een aantal jaren geleden ongeveer 6000 in Oostenrijk die ooit het examen gehaald hebben.Die overigens niet allemaal meer les geven.De reden daarvoor is een heel ander verhaal!!

Beste @Jamie010

Bedankt voor je antwoord!

In NL zijn er eigenlijk 3 mogelijkheden om te oefenen. Roller/Sneeuw/Borstel banen.Maar die banen beperken je in je gevoel van fine-tuning in je ski techniek.

Ho Ho Ik kan ook nog altijd veel bij leren! Maar niet in NL ?

@Hooykaas zonder de hele discussie gevolgd te hebben, ook jij kan in Nederland nog best wat leren hoor :)
Het slalomskiën in de hal kan echt een uitdaging zijn, vooral het op snelheid blijven: de piste in de hal is relatief vlak en foutjes kosten daardoor dus veel tijd. Goed leren glijden leer je nergens beter dan in de hal.
Op de borstelbaan werk je dan weer lekker aan ijsplaattechniek.

Beste @Hooykaas,

Zijn ondertussen denk ik al 20 - 25 staatliche leraren. Heb het zelf in 2004 gehaald en was toen geloof ik nummer 13.

Heel knap ?
Ik dacht al zoiets!

Even een vraagje, kun je ook bv twee of drie maanden lid worden, of is het direct voor een heel jaar? Hoeveel skiers zitten er in één groep ongeveer?

Irene op 25 okt 2016 19:11

Volgens mij is het wel de bedoeling dat je een jaar vol maakt. De groepen zijn meestal rond de 8 personen. Je kan ook altijd een keer gratis proberen om te kijken of het bevalt. Hiervoor moet je volgens mij wel snowworld even van tevoren bellen.

Beste @Hessel

Leuk om weer eens wat van je te horen!
Vooral op snelheid blijven in de hal kan een echte uitdaging zijn. ?? Zo heb ik het nooit bekeken! Daar is inderdaad ook Fine-tuning voor nodig.

En je weet het he.De term ijsplaat techniek mag jij alleen gebruiken in NL
Ik vindt hem geweldig in verband met de roller/borstel baan.
Als ik hem gebruik valt iedereen over me heen!

Ho Ho Ik kan ook nog altijd veel bij leren! Maar niet in NL ?

Hooykaas op 28 okt 2016 11:27

Ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die niks kan leren/verbeteren op een indoorbaan. Jij zou dan de eerste kunnen zijn.

*bericht bewerkt door RFKANGOO op 29 okt 2016 16:56

Übung macht den meister!!!

Plaats een reactie