Met welke auto naar wintersport???

Ik denk als iederen zijn of haar baan erbij gaat zetten dat het richting een “kijk mij nou eens” forum wordt. Vind het best interessant om te weten met welke auto iedereen gaat etc. maar mensen moeten hier posten wat ze echt hebben. niet dat we weer zoiets krijgen als met die foto’s.

hmmm normaal met de focus station (2006) prima familie bak goede wegligging! Niet snel maar dat is ook nergens voor nodig. of ik er nou 8 of 9 uur over doet boeit me niet. Brandstof verbruik is vrij laag. Dit jaar met een VW T4 2.5TDI dubbele cabine en verlengd (voor alle gear) en een Mondeo Diesel Titanium van 1 jaar oud. we gaan met 8 personen.

Seriously snow addicted family!

Ik denk als iederen zijn of haar baan erbij gaat zetten dat het richting een “kijk mij nou eens” forum wordt. Vind het best interessant om te weten met welke auto iedereen gaat etc. maar mensen moeten hier posten wat ze echt hebben. niet dat we weer zoiets krijgen als met die foto’s.

Tijn op 24 nov. 2011 12:43

Dit is mijn eigen auto, ik werk bij een bank.
Ik heb gewoon gespaard om deze auto te kunnen rijden.

@Bernard: Het is een gegeven dat een klein autootje zonder al te veel electronica een stuk betrouwbaarder is dan de huidige generatie (luxe) auto’s met massa’s electronica.

D’er zijn anders voldoende bezoekers die pronken met skibrillen van €200, terwijl die van mij ‘slechts’ 30 tientjes kost. Is voor mij geen enkel probleem (maar blijkbaar wel voor Tijn) …

ik zeg niet dat ik er een probleem mee heb, maar ik ben niet zo van het kijk mij nou gebeuren.

Met welke auto je er ook heen gaat het belangrijkste is dat je heelhuids aankomt toch?

Ik rij nu een Passat uit 2007 en "moet" een nieuwe hebben aangezien mn kilometerteller het bijna gaat begeven van het aantal km wat erop staat dus heb ik een Mitsubishi ASX besteld welke over een paar maandjes geleverd gaat worden!
(Ik wilde hogerop maar kon geen duur merk SUV betalen!)

@Tijn, maar wel een porsche op je avatar. ;-)

Ik heb er geen problemen mee dat mensen een A6 / X5 / X6 hebben. Ze zullen er ongetwijfeld hard voor gewerkt hebben.

@RonaldTD of nog steeds voor moeten werken om hem (voor mij is een auto een HEM en geen haar) af te betalen :-)

ik ben niet zo van het kijk mij nou gebeuren.

Tijn op 24 nov. 2011 13:05

Die kan ik niet geheel rijmen met de race-911 op je avatar…

Dat er mensen zijn die hier "patsen" met zaken die ze wellicht niet eens hebben zou best wel eens kunnen, maar ik vind het wat ver gezocht.

En inderdaad Ronald, dergelijke auto’s komen over het algemeen niet aanwaaien.

Ik ga met mijn VW Lupo, die tot aan het dak toe volgeladen zal zijn met al mijn kleren, en daarnaast nog een bench waarin ik mijn kat ga vervoeren.
Gaat nog een uitdaging worden om de deuren dicht te krijgen schat ik zo…

een topic naar mijn hart! :)

dit keer voor de 3e keer met mijn Opel Signum, met stoelverwarming :)

Daarvoor een aantal keer met een opel astra G geweest, lekker dieselen met 82 pk, en ondanks het gemis van ABS, ASR en ESP e.d. kwam ik makkelijker besneeuwde bergstraatjes op dan met de Signum die me electronisch vaak in de weg zit…

Misschien dat dit jaar de Mercedes-dakkoffer op het dak gaat, topkoffertje!

fijne site hè, dat wintersport.nl?

@Ferdinand, Een Mercedes dakkoffer op een Opel Signum? Dat is toch bijna hetzelfde als tegen een Ferrari eigenaar zeggen dat BMW ook goede auto’s maakt!

@Debby, ik denk dat alles er prima in past hoor, de deuren sluiten zal ook best gaan … alleen pas jij er niet meer bij :-)

p.s. geen dakkoffer waar de kat in kan? :-)

Nissan Qashqai

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Januarie komt (onze) nieuwe audi a6 s-line binnen. Wel de 3l tfsi; kunnen we lekker de berg op-toure. Neem eigenlijk nooit sneeuwkettingen mee, de quattro trekt alles er door heen (3de a6).

Tijn op 23 nov. 2011 22:18

ik zeg niet dat ik er een probleem mee heb, maar ik ben niet zo van het kijk mij nou gebeuren.

Tijn op 24 nov. 2011 13:05

Een beetje tegenstrijdige posts Tijn…

Al die dikke bakken die hier voorbij komen. Ga me nou niet vertellen dat die allemaal helemaal volgeboekt zijn voor deze winter. Ik voel een liftje aankomen waaien :) (Thumb up)

Ik ga weer met onze VW Golf variant 1.6 16v.

Tja het is maar wat je over hebt voor een auto. Ik rijd nu al de afgelopen 3 jaar in een toyota avensis en dit bevalt prima.

Ik heb genoeg inkomen om een q5 of x5 te rijden maar kies ervoor om vaker per jaar op vakantie te gaan zeker met wintersport en in de zomer vliegen met vrouw en kids buiten europa. Dus ik zeg ieder zijn ding

Member of global cooling initiative

@ Jos: Zo is het!

@marcoK ik begrijp dat je die posts tegenstrijdig vind. Maar ik doelde erop dat er werd gevraagd wat voor werk anderen doen. Daar gaf ik mijn mening over niet over wat andere rijden. Dat vind ik ook interessant.

@paskal
Ik heb die avatar omdat ik dat leuk vind. Niet om te showen. Ik kan wel zon standaard avatar nemen van de site maar vind dit persoonlijker. Die 911/964 racen we in. Daar ga ik dis niet mee op vakantie, is verder dus ook geen reden om daaarover verder te gaan.

Hopelijk ben ik zo duidelijk en gaan we verder met dit topic zoals het bedoeld is.

@ Tijn,
Eerlijk antwoord. Alleen denk ik wel dat je met de "we" vorm, waar je het telkens over hebt je vader bedoel.

Ik ga alweer voor het 3e seizoen naar het skicircus in mijn C-max 1,8 titanium. Peanuts vergeleken met alle (al dan niet verzonnen)bakken welke in dit topic voorbij komen, maar wel volledig door mezelf betaald. `t is maar waar je de prioriteit legt.

@marcoK
Jup (zolang ons pap het nog leuk vind om te racen, maar daar gaat het in dit topic nie over).

Wij gaan dit jaar net als vorig jaar met ons 3en in de Hyundai i10 met winterbanden en kettingen op wintersport.
Het duurt misschien een uurtje langer maar ook wij komen over.
Ik ga geen grote auto kopen voor 2x vakantie, dus in de zomer gaat de vouwwagen erachter.

Loat goan

Om één of andere reden gaan dergelijke topics toch altijd ontsporen :).

Mensen … er is een verschil tussen met welke auto je -wil- gaan, en met welke auto je gaat he ;-). Besides, who cares? Er is zo’n Tirools spreekwoord dat zegt dat er “boven de 2000 meter geen ‘U’ meer bestaat”. Of je er nu geraakt in een aftandse ragbak of een luxe-slee, hoofdzaak je bent er geraakt en kan mij iets trakteren!

@Ferdinand, Een Mercedes dakkoffer op een Opel Signum? Dat is toch bijna hetzelfde als tegen een Ferrari eigenaar zeggen dat BMW ook goede auto’s maakt!

Gerald op 24 nov. 2011 15:52

haha, leuke reactie :)

Heb deze dakkoffer uitgekozen omdat 'ie bij 160+ nog steeds veilig op het dak blijft zitten, waar vele koffers bij 130+ je al het gevoel geven dat ze door midden scheuren.
De dakkoffers van Opel zijn gerebadgede Hapro’s, die 130 aankunnen maar niet meer dan dat…

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Ik ga alweer voor het 3e seizoen naar het skicircus in mijn C-max 1,8 titanium. Peanuts vergeleken met alle (al dan niet verzonnen)bakken welke in dit topic voorbij komen, maar wel volledig door mezelf betaald. `t is maar waar je de prioriteit legt.

Arno op 24 nov. 2011 20:03

dat spul van mij is ook volledig door mezelf betaald hoor…

oh wacht, mijn auto valt niet onder de dikke bakken :O

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Skoda Suberb

Waarom denk iedereen dat er hier auto’s worden verzonnen ? Ok er staan heel wat dikke bakken tussen, maar als je op wintersport bent zie je toch ook heel wat chique auto’s ?

@ dr dre

Beetje jaloezie misschien? :)

Maar moet eerlijk zeggen dat ik het zelf ook niet zo heb op mensen die op op een forum als dit gaan lopen pronken met hun "super de luxe" 4w X5, zelfs met foto erbij. Of het nu echt zo is of niet, volgens mij zit niemand echt te wachten op deze informatie.

Maar goed, ik geef toe, ook ik zou, als ik het geld had, liever met een dikke audi oid op vakantie gaan. :)

Haha schitterend dat dit topic toch wel wat los maakt bij iedereen. Je ziet hoe mensen verschillen! De een is dol op wintersport en geeft niets om een "dikke bak" de ander wil het liefst beide!
Je ziet ook dat er gewoon auto liefhebbers zijn hier! "Lekker blazen over de autobahn!"
Over het algemeen kunnen we ook wel zeggen dat de wintersporters niet veel last hebben van de crisis of zij geven graag andere dingen op om toch op wintersport vakantie te gaan!
Laten we niet vergeten dat er ook een groot aantal reizigers per bus, trein en vliegtuig gaan!
Uiteindelijk komen we allemaal op onze bestemming en daar gaat het om!!

Vanaf hier alvast een goede reis en veel plezier!!

Plaats een reactie