Met welke auto naar wintersport???

@phma: Dat moet ook wel, want daar moet een heel dak in. Dakje van de barchetta is echt buitengewoon compact en leuk gemaakt. Zit altijd strak, dus bolt niet op, en door de gasveertjes kost het uitklappen niet veel kracht.

@Robert7: het dak kan niet meer open als de dragers erop zitten. Maar dat wil je ook niet als je 160 doet op de Autobahn met dragers en bagage op het dak. De dragers zijn er op locatie zo weer af, dus dan kun je wel weer lekker open rijden. Voordeel is ook dat met gesloten dak de bagageruimte van de SLK serieus riant is.

@Marijnt: ik vind een SUV sowieso geen nuttig model, en al helemaal niet als deze dan ook nog eens geen 4WD heeft. Maar een station met veel vermogen op alleen de voorwielen is ook drama. Gelukkig heeft Alfa weer het licht gezien en de Giulia weer de aandrijving gegeven waar het hoort.

phma op 12 sep 2018 16:38

Ik rij ook SUV, kan ik alvast wennen als ik ouder wordt met het uitstappen 😉

May the ski force be with you !!

De meesten die het eens in Stuttgart zoeken willen daarna gelijk “ouwe lul” worden… ;)

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane: een SUV heeft een aantal voordelen, maar is inmiddels niet meer dan een hoge stationwagen. Die Stuttgarters maken bedenkelijke auto’s, maar ik heb me drie jaar lang iedere dag verbaasd dat ik het mij ter beschikking gestelde exemplaar zo enorm prettig vond. Maar ik was inderdaad al ouder dan 40 geworden toen.

@phma Juist voor het imago van “ouwe lul” weiger ik nog een ster te rijden, dus vandaar dat ik die blijf overslaan. Ook de looks vind ik niet echt mooi, dan liever een 5-serie of een A6. Wel graag met een beetje potentie, wil niet door elk petje met Golf GTI eruit getrokken worden ;)

@phma Juist voor het imago van “ouwe lul” weiger ik nog een ster te rijden, dus vandaar dat ik die blijf overslaan. Ook de looks vind ik niet echt mooi, dan liever een 5-serie of een A6. Wel graag met een beetje potentie, wil niet door elk petje met Golf GTI eruit getrokken worden ;)

Marijnt op 12 sep 2018 17:18

Gelukkig geen last van met een van de snelste SUV op dit moment 😂

May the ski force be with you !!

@phma Juist voor het imago van “ouwe lul” weiger ik nog een ster te rijden, dus vandaar dat ik die blijf overslaan. Ook de looks vind ik niet echt mooi, dan liever een 5-serie of een A6. Wel graag met een beetje potentie, wil niet door elk petje met Golf GTI eruit getrokken worden ;)

Marijnt op 12 sep 2018 17:18

Gelukkig geen last van met een van de snelste SUV op dit moment 😂

CJAHulskamp op 12 sep 2018 17:19

Heb je een Lambo Urus? :P

Geen idee of ik deze hier al gepost heb:

null

Kom je met winterbanden ook overal mee, slechts één keertje één ketting moeten leggen om de heuvel naar de garage van het appartement op te raken in La Rosiere (Geen aanloop mogelijk, en vanuit stilstand zijn de banden net iets te breed voor het gewicht op de neus.)
Daarvoor steeds met een Alfa 159 SW (1.9JTD en 1750TBi) maar de Civic is ruimer en sneller :).

Eind dit jaar een nieuwe uitkiezen. Ofwel ga ik gewoon voor de opvolger, ofwel over op kleine elektrische wagen met een oudere Autobahncruiser op LPG ernaast voor de lange reizen en het slepen van de autotrailer. (Daarvoor wordt momenteel de derde 159 SW, de 2.0JTDm waar m’n vrouw dagelijks mee onderweg is gebruikt.)

*bericht bewerkt door FORZAM op 12 sep 2018 18:20

@phma Juist voor het imago van “ouwe lul” weiger ik nog een ster te rijden, dus vandaar dat ik die blijf overslaan. Ook de looks vind ik niet echt mooi, dan liever een 5-serie of een A6. Wel graag met een beetje potentie, wil niet door elk petje met Golf GTI eruit getrokken worden ;)

Marijnt op 12 sep 2018 17:18

Gelukkig geen last van met een van de snelste SUV op dit moment 😂

CJAHulskamp op 12 sep 2018 17:19

Heb je een Lambo Urus? :P

Tim. op 12 sep 2018 18:17

Ben nog net sneller naar 100 maar op topsnelheid is de Lambo een stuk sneller.

May the ski force be with you !!

@phma Juist voor het imago van “ouwe lul” weiger ik nog een ster te rijden, dus vandaar dat ik die blijf overslaan. Ook de looks vind ik niet echt mooi, dan liever een 5-serie of een A6. Wel graag met een beetje potentie, wil niet door elk petje met Golf GTI eruit getrokken worden ;)

Marijnt op 12 sep 2018 17:18

Probeer het nou gewoon keertje @Marijnt. Zeker die nieuwe E met een AMG pakketje is absoluut geen ouwe lullenbak meer. Overigens is een A6 nog steeds niet van dezelfde klasse als een 5-serie of E-klasse, maar goed dat is mijn persoonlijke mening.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Even wachten nog op de nieuwe Roadster @CJAHulskamp, dan is ook die topsnelheid opgelost 😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane Klopt, mijn voorkeur gaat ook uit naar de BMW ipv de Audi, maar ik laat de Merc echt staan hoor. Ik heb er weinig mee, behalve het geluid van zo’n 63 AMG 😉 versie

ik heb voor ik de mijne heb gekocht (laatste generatie BMW 530D XDrive touring) paar testritten gedaan, oa met Volvo V90, Mercedes E estate, Audi A6 avant, Tesla S, en geen enkele kwam voor mij qua puur rijplezier in de buurt van de BMW. Qua luxe en comfort uiteraard wel (vooral de Mercedes dan). Er was maar 1 andere die wat in de buurt kwam, nl de Alfa Romeo Stelvio, maar die vond ik achterhaald qua techniek en opties.

Vorige winter door omstandigheden niet op wintersport kunnen gaan, dit seizoen normaal wel, ben benieuwd hoe de XDrive zich houdt in de sneeuw.

*bericht bewerkt door Denis op 13 sep 2018 23:15

Vorige winter door omstandigheden niet op wintersport kunnen gaan, dit seizoen normaal wel, ben benieuwd hoe de XDrive zich houdt in de sneeuw.

Denis op 13 sep 2018 23:15

Daar zijn genoeg filmpjes over te vinden op youtube.

Übung macht den meister!!!

@Denis die Stelvio is ook wel een iets ander model, meer SUV dan station. En met de XDrive komt dat wel goed komende winter!

@Denis die Stelvio is ook wel een iets ander model, meer SUV dan station. En met de XDrive komt dat wel goed komende winter!

Marijnt op 14 sep 2018 07:24

idd, was niet meteen op zoek naar een SUV, maar ik vond die toch knap genoeg om eens een testrit mee te doen. En een stuk goedkoper ook dan de BMW. Alleen zoals gezegd wel tegenvallend qua innovatie en opties. Maar echt wel een plezier om mee te rijden.

@Denis
Rijd zelf ook BMW maar moet je zeggen dat er geen auto is waar ik meer ontevreden over ben geweest dan deze BMW. Veel problemen met de zogenaamde innovaties en dan krijgen ze de problemen niet, gedeeltelijk of nog slecht opgelost ook.
Maar goed, één rijder is natuurlijk niet representatief.
Ik wens jou veel probleemloze kilometers toe.

BMW’s zijn totaal onbetrouwbaar. En je wordt behandeld als oud vuil. Maar we dwalen af 😁

*bericht bewerkt door DrPhil op 14 sep 2018 09:34

@Drikus en @DrPhil:
Ik heb een Z3 gehad uit 1999 (weggedaan met 300000+ km), een 318ti met 1.9 16 klepper uit 1997 (idem) en een 318i met Vanos uit 2005 (helaas weg moeten doen met minder dan 200000 km, na veel te veel problemen).
Die twee eerste rijden nog gewoon in de rondte, de laatste is inmiddels gesloopt of in ieder geval voorzien van een nieuwe motor…

Ook had ik ooit een 318d (2007) die volledig probleemloos was. Maar dat was dan ook een dieselmotor die ik na drie jaar inleverde bij de leasemaatschappij met 140000 km.

Maar inderdaad: we dwalen af.
@Denis: met een 5 serie met XDrive kom je zeer zeker prima in en door de sneeuw.
(Maar als het een benzinemotor is dan moet je die auto wegdoen zodra de 2 ton in de buurt komt en een beetje medelijden hebben met de volgende eigenaar die er heel veel kosten aan gaat krijgen.)

@phma
De mijne is een dieseltje.

@Drikus: dat is dan ook niet meer wat het geweest is.

Ik heb al veel auto’s mogen rijden. Ik heb eigenlijk alleen met Subaru, Toyota, Mercedes en Volvo nog nooit problemen gehad.
BMW, Peugeot, Renault en Audi komen er bij mij (vanwege problemen en arrogante stealers) voorlopig niet meer in.

zo zie je maar dat ieder zijn ervaringen anders zijn. Ik heb nl niks dan problemen gehad met mijn Volvo indertijd. Ik hoef dus ook geen Volvo meer, en die hebben nochtans de naam betrouwbaar te zijn.

Heb nu mijn 2de BMW en afgezien van een gekend probleem aan de luchtvering bij de vorige (F11), nog geen andere klachten gehad, integendeel.

@Drikus: dat is dan ook niet meer wat het geweest is.

Ik heb al veel auto’s mogen rijden. Ik heb eigenlijk alleen met Subaru, Toyota, Mercedes en Volvo nog nooit problemen gehad.
BMW, Peugeot, Renault en Audi komen er bij mij (vanwege problemen en arrogante stealers) voorlopig niet meer in.

phma op 14 sep 2018 13:17

En zo heb ik (en verschillende mensen in mijn familie) heel veel problemen gehad met Toyota (RAV4 voor mij). En rijden we al tien jaar met een renault die nog nooit problemen heeft gegeven. En per beurt drie keer niets kost… Dus inderdaad ieder zo z’n eigen ervaringen…

Click. Click. Peace

Ook bij Toyota wisselt het wat. Mijn Carina was probleemloos, mijn 1e avensis een stuk minder. Zoop olie (net buiten de regeling, was een bekend probleem) en dealer was ook niet echt meedenkend. Later nog meer dure reparaties. Maar de diesel avensis daarna was toch 200K redelijk probleemloos. Nu met Avensis nummer 3, op benzine en CVT, rustig naar (waarschijnlijk weer) Ischgl. Tot nu toe (1.5 jaar) geen problemen

Rij ik alleen dan is het met de Renault Clio (2017), gaat mevrouw mee dan met de Peugeot 2008 (2016).
Beide automaat, beide benzine, beide +/- 120 PK waarbij de Clio veel vlotter is wegens lager gewicht. (alhoewel de Peug in sportmodus toch erg vlotjes de Stelvio op kon een paar weekjes terug)

Al die dure Duitse bakken hier… :p

*bericht bewerkt door bartvwg op 14 sep 2018 14:14

Bla, bla, bla.

Tjah, bij ons in de familie hadden we een BMW 5-reeks diesel die pas weg ging na zo’n 400.000km en nooit problemen heeft gehad… Men zegt wel eens van een wagen dat hij op maandagochtend gemaakt moet zijn, dat was bij deze duidelijk niet het geval 😀

https://cdn.wintersport.nl/forum/22/1a6a60c35abf4439add945f3...

Zo zag ie er vanmorgen uit van binnen…

Oeps

Piste riderrrrr

En wat werkt er niet goed @Drikus? Halve auto uit elkaar vanwege de airco of het alarm of wat?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Plaats een reactie