Met welke auto naar wintersport???

Wat me opviel: ze wisten zelfs hoelaat ik de grens tussen NL en Duitsland was overgekomen en dat ik redelijk (te?) snel in Basel was maar collega zei tegen hem dat dat wel kon.

MountainHugger op 25 nov 2018 23:19

Dat kan helemaal niet. Zagen ze dat op hun iPhone?
En waarom zouden ze op sneeuwkettingen controleren?

Zwitsers kunnen natuurlijk uberhaupt geen bekeuringen geven omdat je ergens in Duitsland te hard zou hebben gereden.

DrPhil op 26 nov 2018 00:10

Dr Phil ik was dan ook redelijk verrast toen ze het daar onderling over hadden (over de tijd), natuurlijk zou dat volgens ons niet kunnen, en al helemaal niet dat ze daar een bekeuring voor kunnen geven. En ja ik moest toch echt mijn auto leeg halen en alles werd gecontroleerd., waaronder mijn sneeuwkettingen.

MountainHugger op 26 nov 2018 06:58

Sommige mensen kunnen ze ook alles wijsmaken.
Als je een weg hebt zonder snelheidslimieten kunnen ze toch onmogelijk een bekeuring uitschrijven voor het te snel rijden. Of was je met de vrachtwagen??

Übung macht den meister!!!

@MountainHugger
Sneeuwkettingen?
Die neem ik sinds 2001 al niet meer mee. Nog nooit problemen gehad.

Drikus op 25 nov 2018 21:40

Verstandig! En als het dan echt een keer sneeuwt staan wij allemaal in de file omdat jij in de sloot ligt. En nee, tuurlijk overkomt jou dit niet.

Wat hebben skiers en boarders gemeen? Ze kunnen beide niet skiën

[/quote]

Verstandig! En als het dan echt een keer sneeuwt staan wij allemaal in de file omdat jij in de sloot ligt. En nee, tuurlijk overkomt jou dit niet.
[post]Sneeuwschraper op 26 nov 2018 08:37[/post][/quote]

Ach @Sneeuwschraper
Ga ieder jaar toch wel een keer of drie skiën en heb ze echt nog nooit nodig gehad. Nu ik er zo over na denk heb ik ze sinds de jaren tachtig maar één keer gebruikt. En dat was eind jaren tachtig. Ook omdat ik toen nog vrolijk met zomerbandjes richting de Alpen reed.

Inmiddels de derde auto waar ze niet eens meer oppassen. Dus het kan nu niet eens meer.

*bericht bewerkt door Drikus op 26 nov 2018 14:01

@drikus je zal ze toch deze wintersport maar net wel nodig hebben… het is maar waar je je prettig bij voelt. Ik heb ze wel mee en zeker al twee keer nodig gehad de afgelopen paar jaar. Zonder was ik niet op plek van bestemming geraakt!

Maar nu zijn we onderhand aardig off topic geraakt…

Bergen + Sneeuw = ❤

@drikus

Maar nu zijn we onderhand aardig off topic geraakt…

Nelis op 26 nov 2018 14:05

@Nelis
Daar heb je een punt.

@MountainHugger

Sneeuwkettingen?
Die neem ik sinds 2001 al niet meer mee. Nog nooit problemen gehad.

Drikus op 25 nov 2018 21:40

Ik wil gewoon van alles voorzien zijn mocht ik een pasje over moeten voor mijn ski locatie.
En vorig jaar staande gehouden bij de grens tussen Duitsland en Zwitserland en alles gecontroleerd hesje, sneeuwkettingen, vignet op voorruit en alle papieren ook leasecontract. Wat me opviel: ze wisten zelfs hoelaat ik de grens tussen NL en Duitsland was overgekomen en dat ik redelijk (te?) snel in Basel was maar collega zei tegen hem dat dat wel kon.

MountainHugger op 25 nov 2018 23:19

Jij neemt zelfs je leasecontract mee? Overigens hoef je als je de grens overgaat geen kettingen bij te hebben hoor.

Drikus op 25 nov 2018 23:35

Drikus nee niet het contract maar de rij / bestuurders verklaring van de leasemaatschappij dat ik de bestuurder ben, zit bij het contract, vandaar dat ik dat zo noemde.
Hetzelfde heb je ook in USA als je daar leased en je gaat de grens met Mexico over dan moet je echt dit meenemen anders kom je de USA niet in. Want die controles zijn wel erg grondig, gelukkig had ik Sentri dan mag je zonder controle vaak doorrijden.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Wat me opviel: ze wisten zelfs hoelaat ik de grens tussen NL en Duitsland was overgekomen en dat ik redelijk (te?) snel in Basel was maar collega zei tegen hem dat dat wel kon.

MountainHugger op 25 nov 2018 23:19

Dat kan helemaal niet. Zagen ze dat op hun iPhone?
En waarom zouden ze op sneeuwkettingen controleren?

Zwitsers kunnen natuurlijk uberhaupt geen bekeuringen geven omdat je ergens in Duitsland te hard zou hebben gereden.

DrPhil op 26 nov 2018 00:10

Dr Phil ik was dan ook redelijk verrast toen ze het daar onderling over hadden (over de tijd), natuurlijk zou dat volgens ons niet kunnen, en al helemaal niet dat ze daar een bekeuring voor kunnen geven. En ja ik moest toch echt mijn auto leeg halen en alles werd gecontroleerd., waaronder mijn sneeuwkettingen.

MountainHugger op 26 nov 2018 06:58

Sommige mensen kunnen ze ook alles wijsmaken.
Als je een weg hebt zonder snelheidslimieten kunnen ze toch onmogelijk een bekeuring uitschrijven voor het te snel rijden. Of was je met de vrachtwagen??

RFKANGOO op 26 nov 2018 08:34

Het ging niet om het bekeuren dat is niet gedaan, maar het terloops vermelden wat mijn reistijd was vanaf de NL grens kwam als een verrassing.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

@Marijnt @RFKANGOO met 2 personen was het probleem niet. Hooguit wat anders puzzelen. Het is meer als er nog een 3e wil aanhaken (wat regelmatig het geval is). Maar denk dat we met boards door het skiluik een eind kunnen komen.

Wij dit jaar voor het eerst met de Q7 e-tron.Veel electrisch rijden zal er niet bij zijn maar ook gemengd verbruik ligt een heel stuk lager.We rijden maar met 3 dus ruimte zat,niet nadenken wat we al dan niet gaan meenemen :)

Ik heb dit jaar de keuze tussen een Porsche Cayenne en Ford Transit Custom Multi-use limited uitvoering.

We zijn een gezin met vier en gaan naar Livigno met Nieuwjaar. Als ik de Cayenne neem moet ik een skibox op het dak plaatsen, in de Ford krijg ik alles achterin en dan heb ik nog ruimte over.

wat zouden jullie doen, en waarom ?

Ik heb dit jaar de keuze tussen een Porsche Cayenne en Ford Transit Custom Multi-use limited uitvoering.

We zijn een gezin met vier en gaan naar Livigno met Nieuwjaar. Als ik de Cayenne neem moet ik een skibox op het dak plaatsen, in de Ford krijg ik alles achterin en dan heb ik nog ruimte over.

wat zouden jullie doen, en waarom ?

Domi75 op 26 nov 2018 20:56

Ligt eraan hoeveel spullen je meeneemt. Als alles prima in de achterbak + skikoffer past, zonder dat je rare fratsen moet uithalen als tassen op de achterbank etc. of helemaal tot het plafond alles moet oppakken zonder net/veiligheidshekje… dan zou ik de Cayenne pakken. Ik denk dat je in de Cayenne comfortabeler zit.

Andersom: als je wel teveel spullen hebt voor de Cayenne, dan de bus. Zo’n bus zit ook prima, voordeel is wel dat je waarschijnlijk harder kan rijden (afh. van de motor in de bus). Met een dakkoffer zou ik bijv. geen 160 rijden, met een bus wel. Dus als dat een overweging is, neem dan ook vooral de bus.

Ik heb dit jaar de keuze tussen een Porsche Cayenne en Ford Transit Custom Multi-use limited uitvoering.

We zijn een gezin met vier en gaan naar Livigno met Nieuwjaar. Als ik de Cayenne neem moet ik een skibox op het dak plaatsen, in de Ford krijg ik alles achterin en dan heb ik nog ruimte over.

wat zouden jullie doen, en waarom ?

Domi75 op 26 nov 2018 20:56

Ik zou met de Ford gaan, maar dat heeft misschien meer te maken hoe andere weggebruikers je een plaatsje op de weg gunnen. Voor het comfort zal de Porsche je natuurlijk een stuk comfortabeler brengen naar Italië. Alvast een fijne vakantie.

?? 2023

Ik heb dit jaar de keuze tussen een Porsche Cayenne en Ford Transit Custom Multi-use limited uitvoering.

We zijn een gezin met vier en gaan naar Livigno met Nieuwjaar. Als ik de Cayenne neem moet ik een skibox op het dak plaatsen, in de Ford krijg ik alles achterin en dan heb ik nog ruimte over.

wat zouden jullie doen, en waarom ?

Domi75 op 26 nov 2018 20:56

Neem aan dat de bus geen AWD is? En hoe zit het met banden? En sneeuw kettingen? Welke auto heeft de beste van die?

Hij is allang op de bestemming…

Ik zou met de Ford gaan, maar dat heeft misschien meer te maken hoe andere weggebruikers je een plaatsje op de weg gunnen.

Martijn77 op 4 jan 2019 16:57

Begrijp ik het goed dat jij denkt of vindt dat je in een Porsche minder gegund wordt? Ik zou eerder het tegenovergestelde denken. Als ik een busje op de linker baan zie, denk ik altijd “Wat doe je hier? Ga eens naar rechts.” Bij een Porsche of andere snelle auto heb ik dat niet.
Mijn ervaring is ook dat ik in mijn snelle, opvallende Audi meer ruimte krijg dan wanneer we met de Passat van een vriend gaan.

Annoying skiers since 2003

Ah, een Audi rijder 🤔

Ik zou met de Ford gaan, maar dat heeft misschien meer te maken hoe andere weggebruikers je een plaatsje op de weg gunnen.

Martijn77 op 4 jan 2019 16:57

Begrijp ik het goed dat jij denkt of vindt dat je in een Porsche minder gegund wordt? Ik zou eerder het tegenovergestelde denken. Als ik een busje op de linker baan zie, denk ik altijd “Wat doe je hier? Ga eens naar rechts.” Bij een Porsche of andere snelle auto heb ik dat niet.
Mijn ervaring is ook dat ik in mijn snelle, opvallende Audi meer ruimte krijg dan wanneer we met de Passat van een vriend gaan.

sterko op 4 jan 2019 17:33

huh? Mogen busjes rechtsrijden?

Maar ik herken wel wat je zegt, sommige mensen vinden het heel erg om ingehaald te worden door minder stoere auto’s dan door stoere auto’s…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik denk dat het een beetje ieders beleving is. Zelf rij ik onopvallend middenmoot. Toen mijn collega overstapte van een Mondeo naar een nieuwe 5-serie had hij een totaal andere beleving in het verkeer, alsof hij ineens de arrogante rijder was. Maar misschien is dat een Nederlands trekje. Wij zitten met veel te veel auto’s op te weinig kilometers asfalt. De territoriumdrift wordt alleen maar erger hier. Zelf ervaar ik in Duitsland zo veel meer rust op de weg. Maar dit kan voor iedereen anders zijn.

?? 2023

Maar ik herken wel wat je zegt, sommige mensen vinden het heel erg om ingehaald te worden door minder stoere auto’s dan door stoere auto’s…

Roy83 op 4 jan 2019 18:39

Het gaat niet over ingehaald worden of door wie. Als er een busje sneller gaat of wil dan ik, ga ik voor hem aan de kant. Ik rij sowieso zo veel mogelijk rechts, zoals ik geleerd heb tijdens de rijlessen. Dat zouden meer mensen moeten doen.
Het valt mij wel op dat busjes relatief vaker en langer met een lagere snelheid onnodig links rijden dan bijvoorbeeld Porsches.
Mijn ervaring is, dat wanneer je in een wat sneller model rijdt, de auto’s sneller aan de kant gaan dan wanneer je met een gemiddeld model rijdt. De psychologie daarachter laat ik aan anderen over.
De opmerking van Martijn suggereert dat mensen een Porsche minder ruimte op de weg gunnen. Ik kan me daar niets bij voorstellen, maar blijkbaar zit bij sommige mensen de afgunst erg diep.

Annoying skiers since 2003

Om de discussie over links en rechts rijden even te doorbreken en weer ontopic te komen. Heb ik afgelopen week mijn nieuwe Seat Leon ST Xcellence Business Intense 1.6 tdi DSG opgehaald en zal hij 18 januari voor een korte skivakantie (tot de 23ste) naar Westendorf vertrekken.

Eindelijk een skiluik en hoeft de bank niet meer plat wat weer bijgeluiden scheelt. Hopenlijk blijft de sneeuwdump aanhouden maar mag het op de aankomstdag even ophouden met sneeuwen.

@budgie1988
Hopenlijk stopt de dump iets eerder, zodat ze de tijd hebben om voor jou de pistes mooi te preparen.
Overigens zal ik naar je knipperen als ik op de 23e de andere kant op rijd.

*bericht bewerkt door Drikus op 05 jan 2019 00:17

Ik heb dit jaar de keuze tussen een Porsche Cayenne en Ford Transit Custom Multi-use limited uitvoering.

We zijn een gezin met vier en gaan naar Livigno met Nieuwjaar. Als ik de Cayenne neem moet ik een skibox op het dak plaatsen, in de Ford krijg ik alles achterin en dan heb ik nog ruimte over.

wat zouden jullie doen, en waarom ?

Domi75 op 26 nov 2018 20:56

Hmmm…
Lastig hoor, zo’n keuze.

Een Porsche SUV of een Ford bus.

Het zijn twee heel gelijkwaardige vervoermiddelen. Het ENIGE verschil is dat de Ford net wat meer ruimte voor bagage heeft???

Maar goed, even serieus. Gooi gewoon een skibox op de Cayenne, rijd niet harder dan 160 (dat is het nadeel van die skibox) en je komt een stuk blijer aan.

Ik hoor graag wat het uiteindelijk geworden is.

*bericht bewerkt door phma op 05 jan 2019 08:23

Komen ze bij Seat nu pas met een skiluik? Hebben ze in Spanje kennelijk niet eerder aan gedacht.

Hen48

Om de discussie over links en rechts rijden even te doorbreken en weer ontopic te komen. Heb ik afgelopen week mijn nieuwe Seat Leon ST Xcellence Business Intense 1.6 tdi DSG opgehaald en zal hij 18 januari voor een korte skivakantie (tot de 23ste) naar Westendorf vertrekken.

Eindelijk een skiluik en hoeft de bank niet meer plat wat weer bijgeluiden scheelt. Hopenlijk blijft de sneeuwdump aanhouden maar mag het op de aankomstdag even ophouden met sneeuwen.

budgie1988 op 4 jan 2019 23:40

Haha gelijk goed laten wennen aan de wintersport.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Wat een enorme bullshit komt hier voorbij zeg. Leasepapieren die gecontroleerd moeten worden, Zwitserse douaniers die de tijd van grensovergang D-NL weten en het hebben over bekeuringen, verzekeraars die niet uitkeren als je auto gechipt is. Ongelooflijk. Wat ik nog niet heb gelezen de afgelopen twee pagina’s is dat fabeltje dat je altijd volledig schuldig bent als je in Duitsland met 130+ een ongeluk krijgt, ook al is er geen Tempolimit.

Motorwijziging

Als u één van de onderstaande wijzigingen aan de motor van een voertuig met Nederlands kenteken aanbrengt, dan moet de RDW het voertuig individueel goedkeuren.

Het gaat om de wijziging van:
(…)
-het vermogen van een motor, driewielige motorrijtuig en bromfiets;
(-)het vermogen van andere voertuigen, als dit meer dan 20 % afwijkt van de oorspronkelijke waarde zoals in kentekenregister geregistreerd.
https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/auto/wijzigen-of-r…

Misschien eerst eens tot tien tellen voordat je begint te tieren, @mike123

*bericht bewerkt door DrPhil op 05 jan 2019 10:41

@Mike123

voordat je bullshit roept best even nadenken

Persoonlijk meegemaakt : geslipt bij aquaplaning tegen 60 km/h in Du¨ren (D).
Boete voor snelheidsovertreding WEGENS snelheid niet aangepast aan weersomstandigheden.
Maar ja er zijn er altijd die 't beter denken te weten. 🤔

Born to run. B.S.

[/quote]

Ik wil gewoon van alles voorzien zijn mocht ik een pasje over moeten voor mijn ski locatie.
En vorig jaar staande gehouden bij de grens tussen Duitsland en Zwitserland en alles gecontroleerd hesje, sneeuwkettingen, vignet op voorruit en alle papieren ook leasecontract. Wat me opviel: ze wisten zelfs hoelaat ik de grens tussen NL en Duitsland was overgekomen en dat ik redelijk (te?) snel in Basel was maar collega zei tegen hem dat dat wel kon.[post]MountainHugger op 25 nov 2018 23:19[/post][/quote]

Volgens mij heeft @Mike123 hier best een punt. Leasecontracten controleren… 😂😂😂

*bericht bewerkt door Drikus op 05 jan 2019 11:33

OK @Drikus 1 punt dan = +1😉

Born to run. B.S.

@dan58
2 zeker. En heb in het verleden met een serieus getunde auto (andere turbo, andere software, van 250 naar 310 pk) een behoorlijke klapper gemaakt. Geen enkel probleem met de verzekering.
Ken ook niemand die daarvoor ooit aansprakelijk is gesteld. Ook nog nooit over gelezen/van gehoord.
Voor mij dus vooralsnog 3 uit 3.
😀

*bericht bewerkt door Drikus op 05 jan 2019 11:48

Plaats een reactie