Met welke auto naar wintersport???

Gelukkig dan maar @VDG_1979 😃😃

Verwacht er niet te veel van de Xdrive.
Om teleurstellingen te voorkomen.

Hooykaas op 23 nov 2019 10:17

Ik vraag me bij dit soort filmpjes altijd wel af wat voor banden ze gebruiken.

Übung macht den meister!!!

Verwacht er niet te veel van de Xdrive.

Om teleurstellingen te voorkomen.

Hooykaas op 23 nov 2019 10:17

Ik vraag me bij dit soort filmpjes altijd wel af wat voor banden ze gebruiken.

RFKANGOO op 23 nov 2019 13:19

Zomerbanden
Topgear was fantastisch, maar uiteraard moest het wel leuke tv worden en dat lukt alleen maar met een beetje hulp 😄

Disturbing the peace since 1975

Mitsubishi Pajero Sport Dakar editie. Brengt me al jaren naar mn bestemming! Dorstig maar relaxed rijden op de snelweg en een boel pakruimte 😎

@VDG_1979 Prachtige auto. Zal minder snel kettingen nodig hebben dan mijn achterwiel aangedreven auto. Dat is blijkbaar een auto om jaloers op te zijn. Goede balans laadruimte, rijcomfort en extra grip. 👍🏻

Wij zijn vorig jaar tijdens de dump in januari 2 keer met onze twingo uit 2005 naar het Zillertal gecrost, dit jaar waarschijnlijk weer. Ging prima, en lekker zuinig! Helaas is het met onze Renault Zoe nog niet te doen

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/8ce96a5ad324bf0de435da77...

*bericht bewerkt door moderator op 27 nov 2019 18:04

Altijd al een vermoeden gehad dat @Rogier en de heilige Vader iets met elkaar gemeen hebben.
Iedereen kent zijn gevleugelde woorden.
" laten we niet te snel oordelen"
" laten we niet op de man spelen"
Maar nu weet ik het.
Hij heeft dezelfde dealer als de Paus.
De paus heeft vandaag zijn nieuwe auto in ontvangst genomen!
Een witte Dacia Duster 4x4 met als extra optie een panorama dak.
Klaar voor de wintersport en een heilig sneeuwploegje in zijn geval.

null

Altijd al een vermoeden gehad dat @Rogier en de heilige Vader iets met elkaar gemeen hebben.
Iedereen kent zijn gevleugelde woorden.
" laten we niet te snel oordelen"
" laten we niet op de man spelen"
Maar nu weet ik het.
Hij heeft dezelfde dealer als de Paus.
De paus heeft vandaag zijn nieuwe auto in ontvangst genomen!
Een witte Dacia Duster 4x4 met als extra optie een panorama dak.
Klaar voor de wintersport en een heilig sneeuwploegje in zijn geval.

null

Hooykaas op 29 nov 2019 23:16

Uitgebreide roll cage voor off road; pittig bakkie hoor! Weinig vertrouwen in zijn baas, dat wel…

Wanneer de dagen korter worden, blijf dan altijd krenten in de pap fleppen!

Dat is wel voor het eerst in mijn leven dat ik met de Paus vergeleken wordt ;-)

Click. Click. Peace

De Benz W201 heeft ons nog nooit laten staan.

Na de afgelopen 8 jaar met de Citroen C1 (hilarisch goedkoop) op wintersport te zijn gereden, hebben we wegens gezinsuitbreiding een Renault Clio estate gekocht.
Wat een bak ruimte als je een C1 gewend bent zeg! Maar ben benieuwd hoe het gaat uitpakken komende wintersport. Zal in ieder geval een stuk comfortabeler reizen zijn.

De clio is met goede winterbanden een prima auto in de sneeuw…

Ik ben ook wegens gezin voor een grotere auto aan het kijken… mijn ogen gaan steeds vaker richting de Skoda Kodiaq 4x4. Naast de Duster die we houden om af te kunnen raggen ;-)

*bericht bewerkt door Rogier op 02 dec 2019 20:58

Click. Click. Peace

De clio is met goede winterbanden een prima auto in de sneeuw…

Ik ben ook wegens gezin voor een grotere auto aan het kijken… mijn ogen gaan steeds vaker richting de Skoda Kodiaq 4x4. Naast de Duster die we houden om af te kunnen raggen ;-)

Rogier op 2 dec 2019 20:57

Van een Duster naar een Skoda Kodiaq, dat is een fijne upgrade! Dan kom je als gezin niets meer tekort. Alhoewel natuurlijk ook weer geld, hoe meer ruimte hoe meer er uiteindelijk ook weer mee gaat.

Altijd al een vermoeden gehad dat @Rogier en de heilige Vader iets met elkaar gemeen hebben.
Iedereen kent zijn gevleugelde woorden.
" laten we niet te snel oordelen"
" laten we niet op de man spelen"
Maar nu weet ik het.
Hij heeft dezelfde dealer als de Paus.
De paus heeft vandaag zijn nieuwe auto in ontvangst genomen!
Een witte Dacia Duster 4x4 met als extra optie een panorama dak.
Klaar voor de wintersport en een heilig sneeuwploegje in zijn geval.

null

Hooykaas op 29 nov 2019 23:16

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Na de afgelopen 8 jaar met de Citroen C1 (hilarisch goedkoop) op wintersport te zijn gereden, hebben we wegens gezinsuitbreiding een Renault Clio estate gekocht.
Wat een bak ruimte als je een C1 gewend bent zeg! Maar ben benieuwd hoe het gaat uitpakken komende wintersport. Zal in ieder geval een stuk comfortabeler reizen zijn.

Alain-S. op 2 dec 2019 20:52

Hoe heb je het kunnen doen. Ik word al ongelukkig als ik in Nederland in zo’n klein hok moet rijden voor meer dan een half uur.

De clio is met goede winterbanden een prima auto in de sneeuw…

Ik ben ook wegens gezin voor een grotere auto aan het kijken… mijn ogen gaan steeds vaker richting de Skoda Kodiaq 4x4. Naast de Duster die we houden om af te kunnen raggen ;-)

Rogier op 2 dec 2019 20:57

Van een Duster naar een Skoda Kodiaq, dat is een fijne upgrade! Dan kom je als gezin niets meer tekort. Alhoewel natuurlijk ook weer geld, hoe meer ruimte hoe meer er uiteindelijk ook weer mee gaat.

Alain-S. op 2 dec 2019 21:47

Hij is nog niet gekocht ;-) eerst even hard sparen.

Click. Click. Peace

Nu nog wachten op een foto van de paus met skihelm op.

Hen48

Ik proef een markt voor pausgewaden met Gore Tex.

Skoda!

Tijdens de Herfstvakantie met de Skoda Octavia op CNG naar Kaprun gereden (zeer zuinig enkel een zoektocht om tijdig een tankstation met Erdgas te vinden in Duitsland…het vraagt enige voorbereiding).

Tijdens de komende Kerstvakantie rijden we met de Skoda Kodiaq (dit voornamelijk omdat de kinderen nu ook meereizen en zij dit iets comfortabeler vinden).

Na de afgelopen 8 jaar met de Citroen C1 (hilarisch goedkoop) op wintersport te zijn gereden, hebben we wegens gezinsuitbreiding een Renault Clio estate gekocht.

Wat een bak ruimte als je een C1 gewend bent zeg! Maar ben benieuwd hoe het gaat uitpakken komende wintersport. Zal in ieder geval een stuk comfortabeler reizen zijn.

Alain-S. op 2 dec 2019 20:52

Hoe heb je het kunnen doen. Ik word al ongelukkig als ik in Nederland in zo'n klein hok moet rijden voor meer dan een half uur.

Mike123 op 2 dec 2019 23:50

Ondanks dat de C1 bijna het meest basale vervoer is wat er bestaat, heb ik het gek genoeg nooit als oncomfortabel ervaren. Het is ook misschien maar net wat je gewend bent denk ik. En het plezier wat ik er aan beleefd heb om bepakt en bezakt en met 2 paar ski’s op het dak met een glimlach op m’n bestemming aan te komen, woog voor mij niet op tot de aanschaf van een grotere auto.

*bericht bewerkt door Alain-S. op 03 dec 2019 09:56

Wie heeft ervaring met het skiluik in de Ford Focus (station)? Wij overwegen om er een te leasen (moeten weer een nieuwe bak uitkiezen en deze staat op het lijstje). Maar het skiluik lijkt zo klein. Passen daar wel twee paar ski’s doorheen? We hebben wel een dakkoffer, maar als het zonder kan dan liever zo. Ik heb overigens wel dikke bindingen op mijn raceski’s (met raceplaat).

Sneeuwt het al?

Wie heeft ervaring met het skiluik in de Ford Focus (station)? Wij overwegen om er een te leasen (moeten weer een nieuwe bak uitkiezen en deze staat op het lijstje). Maar het skiluik lijkt zo klein. Passen daar wel twee paar ski’s doorheen? We hebben wel een dakkoffer, maar als het zonder kan dan liever zo. Ik heb overigens wel dikke bindingen op mijn raceski’s (met raceplaat).

Kor@ op 8 dec 2019 12:55

Geen idéé voor de huidige serie, jaren geleden 2007 serie paste dit altijd prima. Ook bij de Skoda Octavia en later de Peugeot 308sw geen probleem nu een Zafira beste bak die ik tot nu toe gereden heb.

.

Wie heeft ervaring met het skiluik in de Ford Focus (station)? Wij overwegen om er een te leasen (moeten weer een nieuwe bak uitkiezen en deze staat op het lijstje). Maar het skiluik lijkt zo klein. Passen daar wel twee paar ski’s doorheen? We hebben wel een dakkoffer, maar als het zonder kan dan liever zo. Ik heb overigens wel dikke bindingen op mijn raceski’s (met raceplaat).

Kor@ op 8 dec 2019 12:55

De echte wintersporter neemt z’n ski’s (of boards) mee en gaat ff passen bij de dealer. Lijkt mij niet teveel moeite want ik mag toch aannemen dat je van te voren even gaat kijken en proefrijden voordat je een auto besteld?

Übung macht den meister!!!

Wie heeft ervaring met het skiluik in de Ford Focus (station)? Wij overwegen om er een te leasen (moeten weer een nieuwe bak uitkiezen en deze staat op het lijstje). Maar het skiluik lijkt zo klein. Passen daar wel twee paar ski’s doorheen? We hebben wel een dakkoffer, maar als het zonder kan dan liever zo. Ik heb overigens wel dikke bindingen op mijn raceski’s (met raceplaat).

Kor@ op 8 dec 2019 12:55

De echte wintersporter neemt z’n ski’s (of boards) mee en gaat ff passen bij de dealer. Lijkt mij niet teveel moeite want ik mag toch aannemen dat je van te voren even gaat kijken en proefrijden voordat je een auto besteld?

RFKANGOO op 8 dec 2019 15:52

Wij deden dit tijdens het maken van een proefrit, even via huis of ski’s en/of golftassen wel passen. Alles klaar gezet, kost nog geen 6 minuten en voor 3 of 4 jaar plezier van

Met een donkergrijze…

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Thanks allemaal, wij gaan even een proefrit regelen en checken of de ski’s er in passen👍. Dan de keuze maken uit de top 3.

  • Opel Insignia station
  • Renault Grand Scenic
  • Ford Focus station.
Sneeuwt het al?

Thanks allemaal, wij gaan even een proefrit regelen en checken of de ski's er in passen👍. Dan de keuze maken uit de top 3.

  • Opel Insignia station
  • Renault Grand Scenic
  • Ford Focus station.
Kor@ op 8 dec 2019 18:13

Weet niet hoe het bij de insignia (en de focus) is maar bij de Astra kun je bijvoorbeeld kiezen uit een in 3 delen neerklapbare achterbank. Volgens mij kan dit bij een Scenic ook. Dat zou voor mij meer waarde hebben dan een skiluik.
Als ik trouwens naar formaat kijk zijn dit wel 3 verschillende auto's. Geen idee wat de prijzen zijn maar waarom bijvoorbeeld de focus vergelijken met de insignia terwijl de Astra in de zelfde klasse valt maar waarschijnlijk een stuk goedkoper is. En bijvoorbeeld de Renault Megane station ipv een Scenic.

*bericht bewerkt door RFKANGOO op 08 dec 2019 18:24

Übung macht den meister!!!

Thanks allemaal, wij gaan even een proefrit regelen en checken of de ski's er in passen👍. Dan de keuze maken uit de top 3.

  • Opel Insignia station
  • Renault Grand Scenic
  • Ford Focus station.
Kor@ op 8 dec 2019 18:13

Weet niet hoe het bij de insignia (en de focus) is maar bij de Astra kun je bijvoorbeeld kiezen uit een in 3 delen neerklapbare achterbank. Volgens mij kan dit bij een Scenic ook. Dat zou voor mij meer waarde hebben dan een skiluik.
Als ik trouwens naar formaat kijk zijn dit wel 3 verschillende auto's. Geen idee wat de prijzen zijn maar waarom bijvoorbeeld de focus vergelijken met de insignia terwijl de Astra in de zelfde klasse valt maar waarschijnlijk een stuk goedkoper is. En bijvoorbeeld de Renault Megane station ipv een Scenic.

RFKANGOO op 8 dec 2019 18:23

Ja, klopt zijn inderdaad 3 verschillende auto's. Wij zouden heel graag weer een Mégane station rijden want die hebben we nu ook, maar helaas hebben we ons aan een voorgeschreven lijstje te houden. Ik vind de Insignia ook vrij duur, mooi en luxe maar duur. De Focus lijkt qua maat, uitvoering en kosten het meest op onze huidige Mégane.

*bericht bewerkt door Kor@ op 08 dec 2019 18:39

Sneeuwt het al?

De Insignia is heel mooi maar heeft heel weinig ruimte achterin, was ik negatief verbaasd over. Die Grand Scenic is niet de mooiste maar wel by far de ruimste van dit lijstje. Paste 2 mountainbikes, 2 racefietsen, 2 golftassen, een grote De Waard tent en kampeerspullen in. Bizar ruim. Oh en een fijne reisauto, als je geen 200 wilt rijden althans

@Kor@ het hangt natuurlijk van heel veel dingen af (salaris, privé kilometers, leaseregeling, zakelijke kilometers en vergoeding etc), maar een lease auto is (in Nederland) echt niet per definitie goedkoper dan zelf een auto aanschaffen, zeker als je een klasse hoger least dan je eigenlijk zou willen (dus die Insignia). Maar nogmaals, dat hangt van heel, heel veel dingen af.

Edit: en eens met die proefrit en passen. Dat doe ik ook (met tassen ed). Kleine moeite, lange lol.

*bericht bewerkt door Roy83 op 08 dec 2019 19:38

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie