Met welke auto naar wintersport???

Overal waar je kijkt blijkt dat het bij Tesla gewoon vele malen erger is dan bij andere merken. De afwerking is gewoon bedroevend. Software matig en qua interne techniek is het allemaal vooruitstrevend, de afwerking is gewoon beroerd.
https://www.autoblog.nl/nieuws/weet-tesla-nou-nog-niet-wat-b…

Matthias123 op 15 okt 2020 07:45

@Matthias123, je weet dat je reageert op het wintersport forum? Je weet dat dit onderwerp de titel “Met welke auto naar wintersport???” draagt? Wat maakt dat je je geroepen voelde deze reactie hier te plaatsen? Je geeft zelf al een link mee waar je jouw reactie prima ontopic kwijt kan!

*bericht bewerkt door Unit106 op 15 okt 2020 09:16

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Aangezien het topic alles te maken heeft met auto’s is het hooguit net zo offtopic als jouw coronaposts in veel topics. Het is gewoon om duidelijk te maken dat een tesla niet alleen maar halleluja is zoals een aantal fanboys willen doen geloven. Lekke lampen en slechte rubbers is zeker op wintersport niet handig.

Born to Ride

Aangezien het topic alles te maken heeft met auto’s is het hooguit net zo offtopic als jouw coronaposts in veel topics. Het is gewoon om duidelijk te maken dat een tesla niet alleen maar halleluja is zoals een aantal fanboys willen doen geloven. Lekke lampen en slechte rubbers is zeker op wintersport niet handig.

Matthias123 op 15 okt 2020 09:28

Waar lees je dat Tesla’s alleen maar halleluja zijn?

Ik heb het idee dat zodra het woord “Tesla” valt er een hoop gezegd wordt om het merk of de auto onderuit te halen. Zo ook in dit topic. Vorig jaar postte ik hier over mijn Skoda Octavia en super leuk. Nu post ik dat ik in een Model 3 ga en opeens immer grote discussies over de kwaliteit van de auto (waar ik echt NIETS over gezegd had in mijn post). Sterker nog ik ben de laatste die zal beweren dat het BMW kwaliteit is, ik ken de gebreken en heb toch voor de Model 3 gekozen. Ik kwam van een Octavia en ik vind de kwaliteit on-par met de Octavia wat voor mij PERSOONLIJK (!!!) meer dan prima is. :) Dat anderen daar voor de prijs meer moeite mee heb kan ik heus wel begrijpen. ;) Ik vind zelf de lak het meest spannende en durf niet echt door de wasstraat te gaan (wat ik wel jammer vind, want met de Octavia nooit gehad).

En tof die lekker lampen en slechte rubbers, maar gelukkig hier geen last van en hopelijk houden we het zo… brrrrr :)

Zelfs kobalt wordt er nu bijgehaald. Al jaren gebruiken we kobalt voor alle doeleinden (incl medische doeleinden, diesel, allerlei elektronica en make-up) en nu met EV’s is iedereen zo begaan met Afrika. Het voelt allemaal alsof het doelgericht zieken is naar EV’s omdat… sja?

Maar wees gerust, de techniek vooruitgang is erop ge-ent om kobaltloos accu’s te maken, dus laten we hopen dat dat snel lukt en de erbarmelijke omstandigheden snel beter worden.

Ik snap alle bezwaren tegen ev’s niet en laat mensen die dat willen zonder vooroordelen ervan genieten. Blijkbaar heeft Ninormaal gekozen voor de financiele impuls (ik kan mij niet voorstellen dat het iets anders kan zijn gezien zijn berichten over de Model 3 of EV’s in het bijzonder, do note… zelfs de Volvo V90 wat een hybride is kreeg de volle laag?), ook prima. Maar laat mensen en hun keuze in hun waarde. :)

Wat wel jammer is dat veel EV’s zoveel startup problemen kennen. Niet alleen de Tesla Model 3, maar ook de ID3 en zelfs de Polestar 2 waarvan iedereen hoge verwachtingen had. Jammer, draagt zeker niet bij bij het imago van de auto’s. Let wel, ik heb een 2020 Model 3 en daar heb ik het idee dat veel dingen zijn verholpen (moet nog blijken de komende jaren natuurlijk).

*bericht bewerkt door Aural op 15 okt 2020 10:00

Aangezien het topic alles te maken heeft met auto’s is het hooguit net zo offtopic als jouw coronaposts in veel topics. Het is gewoon om duidelijk te maken dat een tesla niet alleen maar halleluja is zoals een aantal fanboys willen doen geloven. Lekke lampen en slechte rubbers is zeker op wintersport niet handig.

Matthias123 op 15 okt 2020 09:28

Waar lees je dat Tesla’s alleen maar halleluja zijn?

Ik heb het idee dat zodra het woord “Tesla” valt er een hoop gezegd wordt om het merk of de auto onderuit te halen. Zo ook in dit topic. Vorig jaar postte ik hier over mijn Skoda Octavia en super leuk. Nu post ik dat ik in een Model 3 ga en opeens immer grote discussies over de kwaliteit van de auto (waar ik echt NIETS over gezegd had in mijn post). Sterker nog ik ben de laatste die zal beweren dat het BMW kwaliteit is, ik ken de gebreken en heb toch voor de Model 3 gekozen. Ik kwam van een Octavia en ik vind de kwaliteit on-par met de Octavia wat voor mij PERSOONLIJK (!!!) meer dan prima is. :) Dat anderen daar voor de prijs meer moeite mee heb kan ik heus wel begrijpen. ;) Ik vind zelf de lak het meest spannende en durf niet echt door de wasstraat te gaan (wat ik wel jammer vind, want met de Octavia nooit gehad).

En tof die lekker lampen en slechte rubbers, maar gelukkig hier geen last van en hopelijk houden we het zo… brrrrr :)

Zelfs kobalt wordt er nu bijgehaald. Al jaren gebruiken we kobalt voor alle doeleinden (incl medische doeleinden, diesel, allerlei elektronica en make-up) en nu met EV’s is iedereen zo begaan met Afrika. Het voelt allemaal alsof het doelgericht zieken is naar EV’s omdat… sja?

Maar wees gerust, de techniek vooruitgang is erop ge-ent om kobaltloos accu’s te maken, dus laten we hopen dat dat snel lukt en de erbarmelijke omstandigheden snel beter worden.

Ik snap alle bezwaren tegen ev’s niet en laat mensen die dat willen zonder vooroordelen ervan genieten. Blijkbaar heeft Ninormaal gekozen voor de financiele impuls (ik kan mij niet voorstellen dat het iets anders kan zijn gezien zijn berichten over de Model 3 of EV’s in het bijzonder, do note… zelfs de Volvo V90 wat een hybride is kreeg de volle laag?), ook prima. Maar laat mensen en hun keuze in hun waarde. :)

Wat wel jammer is dat veel EV’s zoveel startup problemen kennen. Niet alleen de Tesla Model 3, maar ook de ID3 en zelfs de Polestar 2 waarvan iedereen hoge verwachtingen had. Jammer, draagt zeker niet bij bij het imago van de auto’s. Let wel, ik heb een 2020 Model 3 en daar heb ik het idee dat veel dingen zijn verholpen (moet nog blijken de komende jaren natuurlijk).

Aural op 15 okt 2020 09:53

Er zijn een aantal forumleden hier die doen overkomen alsof een tesla alleen maar halleluja is terwijl er voorlopig ook gewoon een aantal sterke nadelen aan kleven. Ze zien het als een persoonlijke aanval als die nadelen benoemd worden en proberen de nadelen op alle mogelijke manieren te ontkennen.

Born to Ride

Dat bashen wordt met name veroorzaakt door het overheidsbeleid @Aural. Waarbij veel geld naar de toch al gegoede middenklasse stroomt, terwijl de daadwerkelijke bijdrage aan het halen van de klimaatdoelen in de huidige energiemix totaal verwaarloosbaar is (zie o.a. Gates hierover). Dat maakt dat een prachtig innovatief product als Tesla een beetje in hetzelfde verdomhoekje terechtkomt als de natuurlijk totaal idiote biomassecentrales.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Moest ik de centen hebben of er aan willen spenderen dan zou ik ook wel een Teslaake willen.😀
Nu is ie gewoon nog te duur vind ik.
Alhoewel ik dikwijls botste met @Unit106 ivm Corona sta ik nu wel aan zijn zijde, misschien worden we nog wel digitale vrienden? 🤔

Born to run. B.S.

Er zijn een aantal forumleden hier die doen overkomen alsof een tesla alleen maar halleluja is terwijl er voorlopig ook gewoon een aantal sterke nadelen aan kleven. Ze zien het als een persoonlijke aanval als die nadelen benoemd worden en proberen de nadelen op alle mogelijke manieren te ontkennen.

Matthias123 op 15 okt 2020 10:03

Fanboys will be fanboys. Apple… Tesla… je hebt inderdaad mensen die alles maar geweldig vinden. Ik ben natuurlijk ook niet onaangeroerd door wat ze bereikt hebben, maar ben wel realistisch (hoop ik dan) en weet ook de beperkingen. Wel positief is het aantal verbeteringen in het productie proces en het blijven updaten van de auto software. Tot nu toe ben ik erg tevreden, ik vond de Octavia ook een erg mooie auto overigens. Ik ben gewoon snel tevreden en het hoeft niet zo luxe allemaal. :-)

Ondertussen is het 🍺 en Popcorn geworden hier. 😉

May the ski force be with you !!

Dat bashen wordt met name veroorzaakt door het overheidsbeleid @Aural. Waarbij veel geld naar de toch al gegoede middenklasse stroomt, terwijl de daadwerkelijke bijdrage aan het halen van de klimaatdoelen in de huidige energiemix totaal verwaarloosbaar is (zie o.a. Gates hierover). Dat maakt dat een prachtig innovatief product als Tesla een beetje in hetzelfde verdomhoekje terechtkomt als de natuurlijk totaal idiote biomassecentrales.

Shane op 15 okt 2020 10:08

Dat snap ik helemaal. Ik kan mijn klimaat visie hier wel naar buiten dragen, maar daar is het topic niet voor bedoeld. Maar ja, je ziet hoeveel geld er weggezet wordt naar subsidies voor het klimaat, soms wordt er ook misbruik van gemaakt en dat is erg jammer. Moet er zoveel subidie zitten op EV’s? Vroeger wel, tegenwoordig? Meh, een stimulans is leuk, maar de markt is interessant genoeg. Ik vond de subsidie op hybrides nog vager, puur op aankoop werd bepaald hoeveel korting je kreeg. Of er daarna echt geladen werd was een bijzaak. Dat is bij EV’s beter.

Dat was idd vaag.
Hoeveel Mitsubishi Outlanders kwamen er niet op de markt door die subsidie?
Het was een hybride (met een kleine acceradius) die vervolgens 1 op 12 reed.
Ik had er hier 2 in de straat en volgens mij hebben die nog nooit aan een kabel gelegen ;-)
Zelfde met de Prius. Bij ons bedrijf was de visie dat ze allemaal aan de Prius moesten maar na 3 auto’s, en 4 maanden ingebruik werd hij weer van de lijst afgehaald en verboden, aangezien het verbuik veel duurder was dan gewone ICE auto’s.

Het meest efficiente is 150km/u rijden volgens een uitgevoerde test. Met 100km/u rijden ben je dus minder efficient.

Unit106 op 15 okt 2020 00:45

Sinds wanneer is een laadstation bepalend voor de efficiency? Het is een beetje onduidelijk wat de cijfers in zijn spreadsheet precies voorstellen, maar hij bespreekt hier volgens mij de beste strategie om zo snel mogelijk op je bestemming te komen, niet de efficiency van energieverbruik.
Hij stipt nog wel even aan dat je bij hoge snelheden (boven de 200 km/h) last krijgt van de interne weerstand v.d. accu. Verder heb je natuurlijk ook te maken met een bepaald constant verbruik voor de elektronica, verwarming etc. Maar los daarvan is sneller rijden in de regel killing voor je efficiency (vanwege de luchtweerstand die kwadratisch toeneemt met de snelheid). Maar efficiënt rijden hoeft ook niet per se als je maar een fractie v.d. energie t.o.v. een verbrandingsmotor nodig hebt. Hoeveel kost dat laden nou, 5 euro per keer of zo?

null

Voor mij dus 75kwh is ongeveer €16,-
En ik reageer maar niet op het 150km/u verhaal rijden.

Geen idee hoe vaak jullie een snelle Tesla voorbij zien rijden maar het is vaak een soort challenge om maximale actieradius te halen.

Ik laad mijn mobiel ook tot 100% dus deze accu waarvoor toch aardig wordt betaald ook.

Ik benut hem volledig en ja ik lach van oor tot oor wanneer ik gas geef.

Dan kan ik als ik mijn best doe ongeveer 400km rijden voor €16,-. 100km = €4,- maar goed er zal hier op het forum een overtreffende trap zijn dat het goedkoper kan.

Deze vergoeding krijg ik in ieder geval terug.

*bericht bewerkt door Ninormaal op 15 okt 2020 21:38

Aangezien het topic alles te maken heeft met auto’s is het hooguit net zo offtopic als jouw coronaposts in veel topics. Het is gewoon om duidelijk te maken dat een tesla niet alleen maar halleluja is zoals een aantal fanboys willen doen geloven. Lekke lampen en slechte rubbers is zeker op wintersport niet handig.

Matthias123 op 15 okt 2020 09:28

Ben je nou nog steeds van de leg omdat je zelf geen mooie Tesla kan rijden?

Aangezien het topic alles te maken heeft met auto’s is het hooguit net zo offtopic als jouw coronaposts in veel topics. Het is gewoon om duidelijk te maken dat een tesla niet alleen maar halleluja is zoals een aantal fanboys willen doen geloven. Lekke lampen en slechte rubbers is zeker op wintersport niet handig.

Matthias123 op 15 okt 2020 09:28

Ben je nou nog steeds van de leg omdat je zelf geen mooie Tesla kan rijden?

DSvier op 16 okt 2020 08:28

Ik heb er voor het werk regelmatig in gereden, maar ze kunnen me echt niet bekoren.

Born to Ride
Born to Ride

Dan kan ik als ik mijn best doe ongeveer 400km rijden voor €16,-. 100km = €4,- maar goed er zal hier op het forum een overtreffende trap zijn dat het goedkoper kan.

Ninormaal op 15 okt 2020 21:34

Met 4,- per 100km zou mijn rondtrip van 4.400km zo’n 176,- hebben gekost. In Italie zijn de opladers echter kostenloos. Mijn trip heeft mij aan stroom onderweg (thuis vol vertrokken en leeg aangekomen) zo’n 90,- gekost aan “brandstof” :

null

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Sinds wanneer is een laadstation bepalend voor de efficiency?

Martin7182 op 15 okt 2020 21:01

Waarom niet volgens jou? Je ziet bij @Ninormaal tijden van 10 tot 15u. Het mag duidelijk zijn dat dergelijke laadpalen niet bruikbaar zijn als je op reis bent. Je hebt diverse soorten laadpalen. Je hebt zogenaamde snelladers en ook daar heb je verschillen in.

Zo heeft Tesla v2 laadpunten en sinds dit jaar zijn daar v3 laadpunten bij gekomen. v3 laadpunten kunnen dubbel zo snel zijn als v2 laadpunten dus je accu laad sneller op. Zelfde principe als het opladen van de high-end smartphone die fast charging ondersteunen. Afhankelijk van je type oplader wordt de smartphone sneller opgeladen.

Een voorbeeld van het opladen bij een v3 oplaadpunt van Tesla :

null

Je ziet 2 laadsessies. Bij beide exact evenveel geladen :

null

Hilden duurde 12 min (koffie) en Mogendorf duurde 24 min (lunch). Er zijn diverse factoren die bepalen hoe snel het laden gaat. De Mogendorf sessie duurde 2x zo lang dus dit was negatief voor de tijd efficiency.

*bericht bewerkt door Unit106 op 16 okt 2020 10:08

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

elektrisch rijden is voor velen (voornamelijk bij tesla rijders) een religie geworden en met religieuzen kan je niet discussiëren.

Ik rij met mijn Golf 7 1.4tfsi (gechipt) met gemak 1000km op 1 tank wanneer ik snelweg kilometers maak. Als de tank leeg, is even naar de pomp en met 10min weer verder.

Ik zou me kapot ergeren als ik uren moet wachten voordat ik weer verder zou kunnen, zeker onderweg naar vakantie. Dat is ook de enige reden waarom ik de komende 10 jaar niet elektrisch ga rijden (naast het feit dat elektrisch alles behalve milieuvriendelijk is).

Aangezien het topic alles te maken heeft met auto’s is het hooguit net zo offtopic als jouw coronaposts in veel topics. Het is gewoon om duidelijk te maken dat een tesla niet alleen maar halleluja is zoals een aantal fanboys willen doen geloven. Lekke lampen en slechte rubbers is zeker op wintersport niet handig.

Matthias123 op 15 okt 2020 09:28

Ben je nou nog steeds van de leg omdat je zelf geen mooie Tesla kan rijden?

DSvier op 16 okt 2020 08:28

Op het gemeentehuis van Amsterdam staat er 1, bijna niet gebruikt. Daar zeggen chauffeurs en hun bestuursleden dat de Tesla een waardeloze auto is. Ome Rhoon beklaagt zich en gelijk heeft hij dat het elektrische rijden eigenlijk enorm asociaal is.
https://www.ad.nl/auto/femke-halsema-en-haar-wethouders-gaan…

@dekkie om even te plagen heeft de ANWB (kreeg net de Kampioen binnen, ja ben al jááááren lid en het blaadje leest heerlijk weg)https://www.anwb.nl/auto/elektrisch-rijden/elektrische-autos…

*bericht bewerkt door Ninormaal op 16 okt 2020 10:55

elektrisch rijden is voor velen (voornamelijk bij tesla rijders) een religie geworden en met religieuzen kan je niet discussiëren.

Ik rij met mijn Golf 7 1.4tfsi (gechipt) met gemak 1000km op 1 tank wanneer ik snelweg kilometers maak. Als de tank leeg, is even naar de pomp en met 10min weer verder.

Ik zou me kapot ergeren als ik uren moet wachten voordat ik weer verder zou kunnen, zeker onderweg naar vakantie. Dat is ook de enige reden waarom ik de komende 10 jaar niet elektrisch ga rijden (naast het feit dat elektrisch alles behalve milieuvriendelijk is).

dekkie op 16 okt 2020 10:25

Waarom wil je dan zo graag een discussie? Het is een kwestie van een keuze en een ieder is vrij in het maken van deze keuze. Zoals ik eerder al schreef :

Zo snel mogelijk op je vakantiebestemming aankomen? Kies voor een ICE (een auto met een verbrandingsmotor).
Ontspannen en uitgerust op je vakantiebestemming aankomen? Kies voor een electrische auto met zelfstandig rijden.

Ik moet er dus niet aan denken om op een reis van 1.000 km alleen maar 10 min pauze te hebben. Is een keus. Ik kan mijn keus toelichten maar ik ga zeker niet jouw keus aanvallen. Ieder zo z’n eigen voorkeur.

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Ik zou er niet aan moeten denken in een tesla op vakantie te gaan. Ik heb voor het werk zowel in een s als in een 3 gereden. Misschien komt het door mijn lengte, maar ik vindt die stoelen absoluut niet goed zitten. Na 1,5 a 2 uur in een Tesla heb ik al een stijve rug en een houten reet. Misschien dat je daarom zo vaak wat langer moet stoppen om te laden, dan kan je je rug weer soepel maken. Ook dat is voor mij gewoon een outfitting punt van inferieure kwaliteit.

Maar dat de stoelen kwalitatief slecht zijn blijkt ook wel uit het punt dat ze als een plastic tuinstoel kunnen breken bij een eenvoudige aanrijding vanaf achteren.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 16 okt 2020 11:07

Born to Ride

Zo snel mogelijk op je vakantiebestemming aankomen? Kies voor een ICE (een auto met een verbrandingsmotor).
Ontspannen en uitgerust op je vakantiebestemming aankomen? Kies voor een electrische auto met zelfstandig rijden.

Ik moet er dus niet aan denken om op een reis van 1.000 km alleen maar 10 min pauze te hebben. Is een keus. Ik kan mijn keus toelichten maar ik ga zeker niet jouw keus aanvallen. Ieder zo z’n eigen voorkeur.

Unit106 op 16 okt 2020 10:52

Klassiek voorbeeld van een vals dilemma.

I can stick uphill ice, on my saucer...

null

Met de Clio deze keer omdat de grote en vreselijk saaie Peug van de Grote Baas een stomme bak is om mee te rijden. Rotauto. 😛😛😛
Deze Clio gaat tenminste vooruit. 😁

Bla, bla, bla.

Ok, weer een verticale foto. 🤷‍♂️🙄

Bla, bla, bla.

De Polestar 2 Performance Pack vs Tesla 3 Performance met een leuke uitleg is net live. https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/polestar-2-perform…

Denk met het aantal enthousiastelingen vs de negatievere mensen best een mooie samenvatting.
De Polestar 2 gaan wij natuurlijk veel minder zien, die hebben de boot letterlijk gemist vorig jaar 2019 voor wat betreft de Nederlandse markt. Inmiddels zitten veel van hun potentiële klanten nog even een aantal jaar in de Tesla 3.

*bericht bewerkt door Ninormaal op 16 okt 2020 17:19

Ik zou er niet aan moeten denken in een tesla op vakantie te gaan. Ik heb voor het werk zowel in een s als in een 3 gereden. Misschien komt het door mijn lengte, maar ik vindt die stoelen absoluut niet goed zitten. Na 1,5 a 2 uur in een Tesla heb ik al een stijve rug en een houten reet. Misschien dat je daarom zo vaak wat langer moet stoppen om te laden, dan kan je je rug weer soepel maken. Ook dat is voor mij gewoon een outfitting punt van inferieure kwaliteit.

Maar dat de stoelen kwalitatief slecht zijn blijkt ook wel uit het punt dat ze als een plastic tuinstoel kunnen breken bij een eenvoudige aanrijding vanaf achteren.

Matthias123 op 16 okt 2020 11:02

Het is wel grappig om te zien dat je je er maar druk over blijft maken.

Er is een keer een bijrijdersstoel geknakt. Meteen noteer jij het in je (virtuele) notitieblok om online maar te kunnen onderbouwen dat jij echt geen Tesla wil.

Er zijn zoveel auto’s die ik niet wil. Ik besteed daar werkelijk geen seconde tijd aan. Het is maar een idee.

Sinds wanneer is een laadstation bepalend voor de efficiency?

Martin7182 op 15 okt 2020 21:01

Waarom niet volgens jou?

Unit106 op 16 okt 2020 09:49

Bij efficiency denk ik eerder aan energie-efficiënt dan aan tijd-efficiënt. Deze zin klinkt toch ook ongeloofwaardig: “Mijn benzine auto rijdt plankgas het efficiënts”. Maar goed, het is maar een definitie-kwestie; tijd-efficiënt zou ik liever “snel” noemen. Volkomen mee eens dat 150 km/h (ook inclusief laden) sneller rijdt dan 100 km/h :)

Om wat on topic te blijven. Wij rijden al een jaar of 6 met een Volvo v40 D4 naar de franse alpen. Dikke diesel met een set prima winterbanden eronder, comfortabel cruisen en geen problemen om ergens boven te geraken bij sneeuwval mede dankzij de goede banden. Vorig jaar toch een paar keer jaloers geweest op de EV rijders zelf verschillende keren lang moeten aanschuiven in de rij aan de pomp. De chargers hadden een gemiddelde bezetting van 20%. Volgend jaar komt er een nieuwe kar, daar bij kijk ik toch wat naar de id 4 van VW. Elektrisch reizen lijkt me wel relax . Als we meer als 800km rijden is het altijd met overnachting en met 2 dames in de auto rij je toch nooit langer als 3 u aan een stuk.

elektrisch rijden is voor velen (voornamelijk bij tesla rijders) een religie geworden en met religieuzen kan je niet discussiëren.

Ik rij met mijn Golf 7 1.4tfsi (gechipt) met gemak 1000km op 1 tank wanneer ik snelweg kilometers maak. Als de tank leeg, is even naar de pomp en met 10min weer verder.

Ik zou me kapot ergeren als ik uren moet wachten voordat ik weer verder zou kunnen, zeker onderweg naar vakantie. Dat is ook de enige reden waarom ik de komende 10 jaar niet elektrisch ga rijden (naast het feit dat elektrisch alles behalve milieuvriendelijk is).

dekkie op 16 okt 2020 10:25

Generaliseren is leuk he :)
Dat zie je online wel vaker, de tegenpartij in diskrediet brengen met 1 zin en dan zonder goede argumenten allemaal uitspraken doen over het onderwerp zonder enige onderbouwing. Oprecht erg jammer en niet serieus te nemen.

Veel discussies op het internet over EV’s is 1 grote shitshow van tegenstanders waarvan totaal niet duidelijk is waarom ze perse tegenstander zijn (behalve dan dat ze het natuurlijk oprecht niet fijn vinden om te laden en dat mag best) van EV’s in het algemeen (want zo ver gaat het steeds) of liefhebbers die het wellicht soms rooskleuriger zien dan het is.

Ik vind het prettig rijden en ik ga op wintersport ermee. Je kan ook zeggen, ik zou het spannend vinden maar veel plezier op reis.

*bericht bewerkt door Aural op 16 okt 2020 20:48

Om wat on topic te blijven. Wij rijden al een jaar of 6 met een Volvo v40 D4 naar de franse alpen. Dikke diesel met een set prima winterbanden eronder, comfortabel cruisen en geen problemen om ergens boven te geraken bij sneeuwval mede dankzij de goede banden. Vorig jaar toch een paar keer jaloers geweest op de EV rijders zelf verschillende keren lang moeten aanschuiven in de rij aan de pomp. De chargers hadden een gemiddelde bezetting van 20%. Volgend jaar komt er een nieuwe kar, daar bij kijk ik toch wat naar de id 4 van VW. Elektrisch reizen lijkt me wel relax . Als we meer als 800km rijden is het altijd met overnachting en met 2 dames in de auto rij je toch nooit langer als 3 u aan een stuk.

Teekidiezie op 16 okt 2020 19:47

De V40 is wel een fijne auto (vond het zelf iets te claustrofobisch (komt wellicht door het paneel en de zwarte bekleding). ID4 is ook mooi, wellicht is dan de Skoda Enyaq ook een leuke optie?

Plaats een reactie