Met welke auto naar wintersport???

Subaru Forester 2.0 ! Heb nog nooit vastgestaan in de sneeuw

Opel Astra uit 1999 of een Peugeot 206 uit 2006. Allebei prima, de Peugeot is wel een pak goedkoper qua brandstof.

Martijnski op 23 nov. 2011 17:52

Peugeot 206? Mijn vriend heeft er eentje, zelfs op gas, nog goedkoper. Maar ik zie ons daarmee niet de besneeuwde bergen mee inrijden. We gaan dit jaar met de bus.

Vanaf dit jaar met de Volkswagen Passat, verbruikt echt weinig, lekker veel ruimte. Kan nicht meer wachten nondeju.

Die laatste lift halen...

Opel Astra uit 1999 of een Peugeot 206 uit 2006. Allebei prima, de Peugeot is wel een pak goedkoper qua brandstof.

Martijnski op 23 nov. 2011 17:52

Peugeot 206? Mijn vriend heeft er eentje, zelfs op gas, nog goedkoper. Maar ik zie ons daarmee niet de besneeuwde bergen mee inrijden. We gaan dit jaar met de bus.

Anneloes op 21 okt. 2012 16:54

Peugeot 206 ja. Mijn vriendin heeft er eentje, zelfs op diesel, best goedkoop. En ik zag ons daarmee al verschillende winters in de besneeuwde bergen rijden. We gaan dit jaar wederom niet met de bus :D

@martijnski
Oke, nou volgend jaar proberen dan maar. We gaan ook met zijn vieren dit jaar, dat gaat nevernooit passen met dat reserve wiel in de achterbak.

Vanaf dit jaar met de Volkswagen Passat, verbruikt echt weinig, lekker veel ruimte. Kan nicht meer wachten nondeju.

Stijn op 21 okt. 2012 17:07

Als je van een rs5 komt zou ik toch ff vloeken :)

@martijnski
Oke, nou volgend jaar proberen dan maar. We gaan ook met zijn vieren dit jaar, dat gaat nevernooit passen met dat reserve wiel in de achterbak.

Anneloes op 21 okt. 2012 17:34

Afgelopen winter in Oberstdorf nog zo’n lokale holle weg na een dump omhoog gereden op weg naar onze accommodatie. Dat bakkie trok ons door de verse sporen zo omhoog. Wij ‘bepakken’ 'm dan ook met maar 2 personen en hebben goede winterbanden.

Maar ook in de zomer rijdt ie fijn door de bergen heen. Vraag Paul E en familie maar. Met z’n vijven diverse passen over, pas de problems.

Volvo V70, haha!

Audi Q5 heeeerlijk

BMW M3 (E46) met winterbandjes en kettingen in de kofferbak.

'06 C-Max diesel, heerlijke auto.

Kerst in opel insignia diesel (160 pk), voorjaar in audi A6 (2.8)

''Powder to the people''

Het wordt dit jaar toch weer een Boeing 737 van Transavia :-))
Dat is zo goed bevallen!

ik ben al twee keer in een audi 100 station uit 1984 geweest. 1,8 carb motor met lpg
non quattro. niet supersnel. Wel prima te doen.

dit keer met precies eenzelfde auto, maar injectie 1,8 lpg. in de bergen ff over op benzine.
winterbanden en kettingen…
##hoe ging men 20 jaar geleden op wintersport… zo dus.

audi 100 avant type 44.

nog nooit panne gehad. nu voor 2e keer naar les trois vallees :)

bmw 650 I jammer genoeg niet van mij:( . Maar ik ben er toch mee op winter sport geweest.

null

bmw 650 I jammer genoeg niet van mij:( . Maar ik ben er toch mee op winter sport geweest.

null

Bas op 5 nov. 2012 22:29

Dan ben je erg vroeg op wintersport geweest, met een Amerikaanse 6-Grand Coupe

Mercedes E320cdi combi… Veel ruimte, supersnel.

BMW 5 serie.

Amerikaanse ? 650 I M paket. En ja ik ben met de world cup in solden geweest. De auto staat btw op duits kenteken.

null

null

hahahahaha sorry moest ff lachen!

VW Caddy uit 1997 voor allle spullen en een VW PASSAT uit 2010

VW Caddy uit 1997 voor alle spullen en een VW PASSAT uit 2010

Jurgen

Vorige jaren met de Volvo S40 gegaan, nu eens kijken of de V70 zich ook zo goed houdt
Tenzij vliegen goedkoper wordt, ff de last-minutes in de gaten houden

Gewoon met een Fiat Seicento 1.1 ! Met zijn 2-en, skies schuin erin en we komen er al jaren mee in Oostenrijk( duurt wel iets langer, maar we komen er wel)

Rij nog steeds met onderstaande auto en dat bevalt prima. Foto na een nachtje sneeuw in St. Anton. Vorig jaar zowel op de Arlbergpas richting St. Anton als de weg naar boven in Tignes bakken met sneeuw gehad, maar onvoorstelbaar wat 4wd + winterbanden doen.

null

Vind dit geen goede tip en zelfs gevaarlijk.

RonaldTD op 19 okt. 2012 10:32

Als je maar oplet is het geen probleem
In Zweden is het trouwens standaard dat mensen waxinelichtjes in hun auto hebben.
Als je vast zit in file/sneeuw etc 1 of 2 lichtjes aan in de auto en je blijft warm zonder onnodig de motor aan te hebben.
Kreeg de tip ooit van een collega en sindsdien liggen ze ook bij mij standaard in de auto tijdens de winter.

Wij gaan met een mazda 3 mps weg. Zal wel spannend worden nu deze opgevoerd is. Maar rustig aan we komen er wel!

met een auto zonder zorgen, firma wagen audi a3 dus vervoer is gratis :-)

Met ons heerlijke Golfje uit 2009…

Plaats een reactie