3 Vallées vandaag

Klopt… maar dat betekent niet dat het fijn is :P…

Vandaag ook 2de dag voor ons in Les menuires.
Vandaag is het weer heerlijk weer en de pistes liggen er over het algemeen goed bij, toch heb ik op enkele pistes bruine plekken gezien…hoe dit toch mogelijk is??? die pistebully schuift volgens mij gewoon teveel weg.

Ik ga vandaag me eigen uitleven op La masse.

Ze geven voor Donderdag, Vrijdag en Zaterdag weer beetje nieuwe sneeuw op, mij benieuwen hoe de conditie`s zullen zijn dan Zaterdag als ik weer berg afwaarts gaat, waarschijnlijk gaan we de sneeuwkettingen om leggen.

Ik ga lekker skieen en van de zon genieten.

Oet mon

Maandag 16 januari 2012.
De liften van vandaag:
TC Sache
TS Aiguille Rouge
TC Aeroski
TC La Daille
TS Mont Blanc
TSD Marmottes
TSD Solaise
TSD Glacier Express
TSD Leissieres Express
TK Col
TSD Cascade Express
TC vallon de l’Isèran
TSD Leissieres Express
TC l’Olympique
TSD Tommeuses
TSD Tichot
TSD Grattalu
TS Grand Huit
TS Aiguille Percée

Wij hebben vandaag een dag in Tignes/Val d’Isère geskied, op mijn blog heb ik uitgelegd dat bijna iederéén die een weekkaart in 3V koopt dit ook kan doen.

De Aiguille Percée

null

Een mooi groot en goed ontsloten gebied waar het drukker leek dan in les 3 Vallées. Bovendien is het gebied wat moeilijker dan les 3V, er zijn beduidend meer zwarte pistes.
Verder weinig verschil behalve dan dat de Espace Killy meer te lijden heeft gehad van de storm begin januari: hele vlaktes waren schoon geblazen.
Over het weer blijven we uiterst tevreden: zon en droog

Een uitgebreider verslag van vandaag vindt u op mijn blog, meer foto’s vindt u door vervolgens te klikken op “View my Gallery”.

bon ski

Dinsdag 17 januari 2012.
De liften van vandaag:
TSD Doron
TSD Mt de la Chambre (piste Quatre Vents + piste Plan)
TC Masse 1 + 2 (piste Covelli)
TK Masse (piste Dame Blanche)
TSD Doron
TSD Mt de la Chambre (piste Venturon)
TSD Cote Brûne (piste Lac de la Chmabre)
Lunch in de luie stoelen van het restaurant Plan des Mains
TC Vallon (piste Combe de Vallon)
TS Mur Rouge
TC Vallon (piste Campagnole)
TSD Plan des Mains
TS Table Verte
TSD Tougnète (piste Pramint)
TSD St Martin 2
TSD Granges

Het weer blijft mooi, er ligt genoeg sneeuw maar deze wordt wel steeds harder.
Vandaag zonder plan wat rondgeskied, de mooiste piste was de piste Dame Blanche

null

Opvallend was de rust op de pistes en bij de liften, zeker in vergelijking met Tignes/Val d’Isère gisteren was het erg rustig.

Een uitgebreider verslag van vandaag vindt u op mijn blog, meer foto’s vindt u door vervolgens te klikken op “View my Gallery”.

bon ski

Woensdag 18 januari 2012.
De liften van vandaag:
TC Roc des 3 Marches

Slechts één lift want na een bezoek aan de dokter mag ik even niet op ski’s staan. Dus aan het mooie weer en de steeds harder wordende sneeuw heb ik even niets.

null

Op mijn blog een overzicht van wandelroutes, de foto’s van vandaag vindt u door te klikken op “View my Gallery”.

bon ski

toch niet al te ernstig met je knie hoop ik voor je?

Gisteren op FR3 regionaal: het personeel van de liftmaatschappij Méribel Alpina dreigt aanstaande maandag in staking te gaan (er wordt ieder jaar wel in één van de dalen met staking gedreigd).

@Jeroen
Dank je voor de belangstelling:
10-14 dagen niet skiën is met het weer van vanochtend niet zo erg, maar met het weer van vorige week wel

bon ski

Sneeuwt het nu, meneer Skifan?

het is momenteel droog, vanmiddag was er natte sneeuw bovenaan roc des march 1. 2200m
Vanavond geven ze een paar centimeters op en morgen de gehele dag sneeuw.

Het heb vandaag in Les menuires flink gedooit.

Ik heb in Les Menuires niets van dooi gemerkt. 's Middags nog naar Bettex geskied en daar was niets papperigs.
Het begon vroeg in de middag met lichte sneeuw en dat is de hele middag aangebleven.
De sneeuw kwam niet op mij over als natte sneeuw.

Donderdag 19 januari 2012
Geen liften vandaag, we zijn van Les Menuires naar Bluche/Crans - Montana in Zwitserland gegaan.
Vanmorgen om 09.30 was het -0 graden in Menuires
In les Trois Vallées lag veel sneeuw, maar ook in Bluche (op 1300 meter hoogte) ligt een flink pak sneeuw. We zullen nog wel even nodig hebben om alles sneeuwvrij te maken, ook omdat er voor de komende dagen nieuwe sneeuw wordt voorspeld.

bon ski

Het sneeuwt nu aardig hard.
Gister was bijna alle sneeuw op ons balkon weg gesmolten (les clarines).

Sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw. De pistes zijn een stuk rustiger; door het slechte zicht blijven de meeste mensen ‘thuis’. Ik zie er ook al veel weggaan om de drukte van zaterdag te vermijden.

Het was vandaag best een spannende skidag. Boven aan Mont de la Chambre en dan de David Douillet nemen met een kleine orkaan bovenaan het 2e zadel. In twee weken niet 1keer op mijn plaat en vandaag 2 keer. Van kale stukken opeens een niet zichtbare sneeuwduin van een halve meter.

Vanochtend (te laat) wakker geworden en vond een blauwe hemel boven de witte bergen. Die hemel was niet voorspeld, dus dan maar zo snel mogelijk naar buiten en dartelen in de verse poeder.
Het blauw was maar even en werd om ca 10 uur weer grijs, maar het zicht bleeg goed/redelijk. Er is op sommige plekken een meter gevallen (Ik zag iemand een transortbaan uitscheppen en de sneeuw rand was op heuphoogte…)
Wel wennen hoor dat skiën door lagen sneeuw heen. Ik ben strakke pistes gewend en dan is dat toch even wat anders. Maar ach, ik heb nog een week om het onder de knie te krijgen :)

Die 100 cm is wat enthausiast maar 50 cm was er echt gevallen. Was redelijk vroeg op en heb vanaf Roc 3 Marches off piste nog onverspoorde sneeuw gevonden en we waren het 5e bakje dat bij La Masse omhoog ging. Vandaar de zwarte ongeprepareerde Lac Noir genomen, weer een feest. Ff bakje koffie en toen was alles verspoord. Zo snel gaat dat helaas in de 3V

Het lijkt wel Nederlandse week: bijna alle nieuwe gasten hier zijn Nederlanders. Welkom :)
Ik zat ook in een van de eerste bakjes bij de La Masse omhoog. De la Masse 2 is volgens mij als enige piste in Les Menuires de hele dag afgesloten gebleven.
Vanaf ca. 17 uur is het weer gaan sneeuwen.

Helaas is het wel onze laatste dag. Na 15 dagen komt er een eind aan deze skivakantie:-(

@SPAM, goede reis huiswaarts!!
Voor de lezers dezer forum: ik zal blijven updaten de komende week.

Metertje was er wel gevallen hoor!!! (boven op de berg dan he) In het dal bij Les clarines heb ik 70cm geteld.
Ik ben net thuis na een ritje van 11 uur, helaas zit het er weer op.

Heb heel de weg me sneeuwkettingen erop gehad, ik bedoel tot Moutiers.

Was echt een super vakantie!!!

De officiele berichtgeving sprak van 40 tot 60 cm. De uitbaters van het piste hutje 3V op La Masse gaven aan zo’n 50 cm van het teras af hebben moeten scheppen. Heb zelf onderaan Les Menuires de kettingen eraf gehaald rond 7 uur in de ochtend. Had wel een tweetal schuivertjes vlak onder St. martin. Er lag daar erg veel ijs. Na St. jean een kilometer of 10 verder was de weg redelijk schoon.
De mensen diede komende tijd in de 3V zitten hebben een fijne onderlaag.

Medio ochtend brak de hemel open en het bleef de hele dag mooi blauw en zonnig. Ook nu ('s nachts) is de lucht nog zeer helder.
Het was zeer goed skiën vadaag. De pistes waren afwisseld strak, maar door de ‘warmte’ raakten de pistes later op de dag vaak uitgesleten en best lastig.
Maandag staat er weer zon op het programma. :)

Schitterende dag vandaag. Pas om ca. 15.30 uur kwam de bewolking opzetten.
Geskied in Les Menuires en Meribel. Pistes waren over het algemeen goed onderhouden. Pas later in de middag werd het wat drukker en lastiger op de bekende doorgangspistes.
Hopelijk morgen net zo ‘bewolkt’ als gisteren. Ik teken ervoor :)

Het sneeuwt!!

Het sneeuwen is gestopt en de hemel is weer opengebroken. :)

Vandaag geskied in VT en Les Menuires. Eerlijk gezegd begrijp ik niet zo goed waarom ‘iedereen’ naar VT gaat (je ziet drommen mensen vanuit Les Menuires naar VT gaan). Ik ben zelf wat minder enthousiast. Ik ben enkele dagen in VT wezen skiën en al met al bevalt het mij niet echt en ben ik blij als ik weer op de zonnige hellingen van Les Menuires sta.
Ik ben niet de enige, want ik hoor er daar meer over, maar de meeste zullen het vast niet met mij eens zijn anders gingen ze niet daar heen. Dus mensen vertel mij eens wat de echt geweldige pistes daar zijn en die ik absoluut geskied moet hebben…
Het weer was vandaag redelijk. De zon die er volgens sneeuwhoogte.nl zou moeten zijn, werd meestal door de wolken afgeschermd. Toch was al met al het zicht redelijk tot goed en door het beetje nieuwe sneeuw van de ochtend prima skiën vandaag.

Met goede sneeuwcondities is het prima skiën in Les Menuires. Maar als het wat minder wordt… zijn de zuidhellingen van Les Menuires snel slecht. De beste sneeuw vind je dan in Val Thorens.

In deze tijd van het jaar liggen de pistes in Val Thorens nog vrij veel in de schaduw. Dat is natuurlijk minder fijn dan skiën in de zon op de zuidhellingen van Les Menuires.

Het hangt dus af van de kwaliteit van de sneeuw en de zon.

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Vandaag geskied in VT en Les Menuires. Eerlijk gezegd begrijp ik niet zo goed waarom ‘iedereen’ naar VT gaat (je ziet drommen mensen vanuit Les Menuires naar VT gaan). Ik ben zelf wat minder enthousiast. Ik ben enkele dagen in VT wezen skiën en al met al bevalt het mij niet echt en ben ik blij als ik weer op de zonnige hellingen van Les Menuires sta. Ik ben niet de enige, want ik hoor er daar meer over, maar de meeste zullen het vast niet met mij eens zijn anders gingen ze niet daar heen. Dus mensen vertel mij eens wat de echt geweldige pistes daar zijn en die ik absoluut geskied moet hebben… Het weer was vandaag redelijk. De zon die er volgens sneeuwhoogte.nl zou moeten zijn, werd meestal door de wolken afgeschermd. Toch was al met al het zicht redelijk tot goed en door het beetje nieuwe sneeuw van de ochtend prima skiën vandaag.

Willem op 24 jan. 2012 16:28

Grappig dat je dit zegt. Ik heb heel vaak VT als uitvalsbasis gehad, maar eerlijk gezegd vind ik andere delen van de 3Vallées veel mooier, zoals Méribel,La Tania en Courchevel, vooral vanwege de afwisseling, zowel boven de boomgrens, maar ook de pistes door de bossen, zuid_en Noordhellingen. Met slecht weer, storm in combinatie met hevige sneeuwval, eigenlijk nog gunstiger ook.

Ik vertrek zaterdag morgen… Spannend spannend

Plaats een reactie