3 Vallées vandaag

Vrijdag 6 april 2012
De liften van vandaag:
TC Masse 1
TC Masse 2 (naar piste Covili)
TC Masse 2 (naar piste Covili)
TK Masse (naar piste Rochers)
TK Masse (naar piste Dame Blanche)
TC Masse 1 (naar piste Enverses)
TSD Doron
TSD Mt de la Chambre (naar piste Quatre Vents)
TC Bruyères 2 (naar piste Venturon)
TSD Plan des Mains
TC Plattières 3

Omdat het rond 10.00 opentrok en de weersverwachting alleen voor de ochtend opklaringen voorspelde zijn we naar La Masse gegaan en hebben daar prima geskied. De meeste pistes waren geprepareerd en lagen er goed bij.

null

De andere foto’s van vandaag vindt u via mijn blog, hier staat ook een uitgebreidere beschrijving van onze dag.

bon ski

Zaterdag 7 april 2012
De liften van vandaag:
TSD Doron
TSD Mt de la Chambre (naar piste Col de la Chambre)
TC Bruyères (naar piste David Douillet)
TSD Roc des 3 Marches (naar piste Grand Lac)
TK Teppes (naar piste Teppes + Pelozet)
TSD St Martin 2 (naar piste Pramint)
Lunchpauze bij het vertrek van de TSD St Martin 2
TSD St Martin 2 (naar piste Combe de Tougnète)
TSD Tougnète (naar piste Faon)
TSD Tougnète (naar piste Choucas)
TSD Olympic (naar piste Grand Duc)
TK Caves
TK Arpasson
TSD Tougnète
TSD Granges

In de ochtend wolken, daarna wat voorzichtige opklaringen. Het was weer warm en de pistes lagen er prima bij.
Ondanks het matige zicht lekker geskied op de uiterst rustige pistes.

null

De andere foto’s van vandaag vindt u via mijn blog, hier staat ook een uitgebreidere beschrijving van onze dag.

bon ski

Ik mag je verslagen graag volgen. Leuk dat je er zoveel tijd in steekt om ons up to date te houden over 3 vallées. +1(Y)

Vandaag aangekomen in les menuires. Noordkant nog mooi wit. Daarnet een cm of 5 in het dorp, boven hopelijk nog wat meer om morgen op een laagje verse poeder te kunnen skien.

Zondag 8 april 2012
De liften van vandaag:
Geen

Tussen gisteren 16.00 uur en vandaag 15.00 is bijna constant neerslag gevallen.

null

Les Menuires heeft de hele dag in de wolken gelegen en pas na 15.30 komt de zon wat meer door.
Na 16.00 uur werd het beter:

null

De andere foto’s van vandaag vindt u via mijn blog, hier staat ook een uitgebreidere beschrijving van onze dag.

bon ski

Maandag 9 april 2012
De liften van vandaag:
TSD Doron
TC Bruyères (naar piste Venturon)
TSD Plan des Mains
TC Pas du Lac (naar piste Biche)
TC Saulire Express (naar piste Saulire)
TSD Plantrey
TC Tania
TSD Dou des Lanches
TK Rocher de l’Ombre
TC Vizelle (naar piste Marcassin + Aigle)
TSD Combes
TSD Chatelet
TSD Côte Brune (naar piste Pluviomètre)
TSD Deux Lacs
TSD Moraine
TSD Boismint (naar piste Boismint + Blv Cumin)
TSD Doron
TC Roc des 3 Marches
TSD Becca

Veel liften vandaag, want we hebben geprobeerd om de 10 stations die de deelnemers aan de 3 Vallées Enduro 2012 moeten bezoeken allemaal te fotograferen.
De stations zijn verdeeld over 3 valleien en variëren van een slalom met 3 tallen tot het met 3 tallen afdalen van het Grand Couloir in Couchevel, waarbij de jury punten geeft voor de wijze waarop men het couloir afdaalt.

null

Het weer was prima, de pistes waren geweldig geprepareerd en het was nergens druk behalve in Valtho. Hier waren de Boismint en Moutière lift zo druk dat we de Blv Cumin terug hebben genomen.

De andere foto’s van vandaag vindt u via mijn blog, hier staat ook een uitgebreidere beschrijving van onze dag, met foto’van de 3 Vallées Enduro.

bon ski

Dinsdag 10 april 2012
De liften van vandaag:
TSD Doron
TSD Mont de la Chambre (naar piste Venturon)
TSD Plan des Mains
TC Pas du Lac (naar piste Creux)
TSD Marmottes (naar piste Turq + Park City)
TSD Suisses (naar piste Combe des Pylones)
TC Vizelle (naar piste Suisses)
TSD Suisses (naar piste Marmottes+Plan du Lac)
TSD Chanrossa (naar piste Montagne Russes)
TSD Signal (naar piste Roc Mugnier)
TSD Aquille du Fruit (naar piste Park City)
Lunchpauze bij de Pralong.
TSD Pralong
TSD Suisses (naar piste Niverolle + Aigle)
TSD Combes
TK Roc de Tougne (naar piste Teppes)
TSD Granges

We vertrokken vroeg, het was fris en er was een flauw zonnetje. Na het oplossen van de bewolking heerlijk geskied in vooral Courchevel.

null

Toen de zon wegging en de wind opstak, zijn we aan het begin van de middag teruggegaan naar Les Menuires.

De andere foto’s van vandaag vindt u via mijn blog, hier staat ook een uitgebreidere beschrijving van onze dag.

bon ski

Voor de middag warm zonnetje, na de middag betrokken en hopelijk deze nacht een ferme dump! :)

ziet er wel een stukje groener uit dan 2 maanden geleden, maar goed om te lezen dat er nog wat bijvalt.

euh... doen!?

Woensdag 11 april 2012
De liften van vandaag:
TSD Doron
TC Roc des 3 Marches
TSD Roc des 3 Marches
TK Teppes (naar piste Lagopède)
TK Sitelle
TK Sitelle
TSD Chatelet
TSD Côte Brune (naar piste Col de la Chambre)
TSD Sunny Express (naar piste David Douillet)

Er is vannacht 20 tot 25 centimeter sneeuw bij gekomen en er wordt voor de komende dagen nog meer voorspeld.

null

Omdat het weer in de middag wat beter werd hebben we toen nog wat geskied.

De andere foto’s van vandaag vindt u via mijn blog, hier staat ook een uitgebreidere beschrijving van onze dag.

bon ski

Als je in Reberty een grote "Niels" id sneeuw geschreven ziet, ik was het ;)

Donderdag 12 april 2012
De liften van vandaag:
geen

Het is 11.00 uur, veel bewolking, een aantal bergtoppen zit in de wolken en weersverwachting is dat het alleen maar slechter wordt.
Wij gaan een paar dagen naar Zwitserland en hopen begin volgende week terug te komen en te constateren dat de meteo zich heeft vergist.
@Niels,
helaas je “handtekening “ in de sneeuw niet gevonden, nog een veel skiplezier en een goede terugreis.

bon ski

Ik denk dat Les 3 Vallees en zeker Les
Menuires vandaag het geluk heeft gehad lang in een brede opklaring te verkeren. Zo goed als de hele namiddag heeft de zon geschenen. Dat zorgde ervoor dat het onder 2000m flink gedooid heeft, maar daarboven is het p-e-r-f-e-c-t.
Morgen laatste skidag voor ons!

Als er nog wat bijvalt de komende dagen ziet het er prachtig uit voor jullie Nederlanders in de Dutch Week.

Jammer, toen we om 13.00 uit Menuires vertrokken hadden we al spijt: de zon scheen en het was prachtig weer.

De foto’s van vandaag vindt u via mijn blog, hier staat ook een uitgebreidere beschrijving van onze dag.

bon ski

Wat is de staat van de weg naar ValThorens toe?
Hebben we sneeuwkettingen nodig om naar boven te komen het laatste stukje ivm de sneeuwval de afgelopen dagen of is de weg naar ValThorens en de wegen in Valthorens schoon van sneeuw?
Nog 2 weken wachten tot Dutchweek :-(

Weg is perfect naar boven toe… geen sneeuwkettingen nodig… en over 2 weken al helemaal niet (ook al gaat er nog 3j0/40 cm bijvallen)…

Wij zijn vandaag probleemloos boven gekomen in Val Thorens. Het zit hier wel helemaal dicht en het sneeuwt. Hopelijk zien we de zon nog deze week?!

Maar je bent toch eigenlijk nog wel verplicht om ze bij je te hebben ? of valt dat mee

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Je kunt voor onaangename verrassingen komen te staan als je geen sneeuwkettingen bij je hebt. Neem ze maar gewoon mee.

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Vandaag lekker kunnen skiën in Val Thorens, ondanks de sneeuwval was het zicht niet eens zo slecht. Maar we hopen nog steeds op het zonnetje voor deze week.

Dinsdag 17 april 2012
De liften van vandaag:
TSD Doron
TSD Mont de la Chambre (naar piste David Douillet)
TSD Becca
TSD Roc des 3 Marches
TSD Roc des 3 Marches
TSD Granges (naar piste Mouflon)
TSD Chatelets
TSD Côte Brune (naar piste Venturon)
TSD Plan des Mains
TC Plattières 3 (naar piste Allamands)
TSD Mont de la Chambre (naar piste Pluviomètre)
Funitel du Péclet
TS Glacier (naar piste Glacier + Béranger)
Funitel du Péclet (naar piste Christine)
TSD Portette
Funitel de Thorens
Funitel du Grand Fond (naar pisteMedaille)
TSD Moraine (naar piste Moraine)
TSD Cascade (naar piste Daille)
TSD Deux Lacs (naar piste Chalets)
TSD Plein Sud
Funitel de Bouquetin (naar piste Col de la Chambre + Plan du Bouquet + 4 Vents)

Gisteren teruggekomen uit Zwitserland en vandaag meteen een perfecte dag. Blauwe lucht in de vallei van Menuires en Val Thorens, een laagje verse sneeuw en wat kouder waardoor de pistes zich prima hielden.
In de ochtend Menuires en Méribel Mottaret geskied, in de middag Val Thorens bezocht. In Valtho was het voor het eerste sinds lang zo rustig dat je bij alle liften door kon lopen.

Zoveel sneeuw lag er dit jaar nog niet op de off piste route
vanaf de aankomst van de Bouchet lift:

null

Voertaal op de pistes is weer Frans, er zijn nauwelijks buitenlanders.

De andere foto’s van vandaag vindt u via mijn blog, hier staat ook een uitgebreidere beschrijving van onze dag.

bon ski

Het ziet er goed uit. Tot binnenkort!

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Even nog terug komend op de sneeuwkettingen. Een aantal jaren geleden kwam je op 2 mei zonder kettingen niet boven of beneden. De weg was besneeuwd van les menuires tot Valtho en spekglad vrienden van ons reden naar beneden en helaas bleken de kettingen niet te passen en hebben ze moeten wachten tot ze achter een sneeuwschuiver konden rijden al bleef het glibberen en glijden en kon een aanrijding net voorkomen worden. Het enige verschil met hartje winter was dat de weg een dag later weer helemaal sneeuwvrij was. Dus zorg dat je passende sneeuwkettingen bij hebt.

Lees ook de bijdarge van Couribel die afgelopen woensdag met moeite P0 kon breiken op winterbanden:
http://www.lastationdeski.com/forum-3vallees/voirsujet-66755…

bon ski

Is er dit jaar weer een speciale actie voor de sluiting van het seizoen ?

Vorige 2 jaren voor 50 en jaar erna 60 euro voor 2 dagen skipas en app (enkel zaterdag slapen , zaterdag en zondag ski)

Woensdag 18 april 2012
De liften van vandaag:
TSD Doron
TSD Mont de la Chambre (naar piste Pluviomètre)
Funitel du Péclet (naar piste Tête Ronde)
TSD Moraine
TS Col
TSD Portette (naar piste Portette)
TSD Moutière
Funitel du Grand Fond (naar piste Falaise)
TK Plateau
TSD Plein Sud
Funitel du Bouquetin

Toen de zon in Menuires achter de wolken vandaan kwam zijn we vertrokken, om weer terug te komen toen het in Valtho dicht trok.
Volgens de meteo is het weer tot volgende week woensdag niet veel, goede vooruitzichten dus voor de “Dutch week”.

Wolken boven de Chavière gletsjer.

null

De andere foto’s van vandaag vindt u via mijn blog, hier staat ook een uitgebreidere beschrijving van onze dag.

bon ski

Gister rond 7 uur savonds opgeroepen om te peilen (lawine)… Een jongen van 27 jaar omgekomen (werkte in val thorens)…

Ik heb het gelezen. Triest!

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Een Franse boarder,die deel uitmaakte van een groep van 3 is dinsdagavond omgekomen in een lawine. Ze waren met raquettes omhoog geklommen om de Mont de Borgne af te dalen. Het ongeluk is rond 19.00 uur gebeurd en het slachtoffer is voor het invallen van de duisternis gevonden door een lawinehond, op een hoogte van 2800 meter.
Reanimatie heeft niet meer mogen baten.
Door de sneeuwval van de laatste dagen en de sterk wisselende temperaturen is de sneeuw verre van stabiel, uiterste voorzichtigheid is daarom geboden, aldus de commandant van de PGHM van de Savoie.
Bron: http://alpes.france3.fr/info/val–thorens-un-surfeur-mort-da…

bon ski

Donderdag 19 april 2012
De liften van vandaag:
TSD Doron
TSD Mont de la Chambre (naar piste Venturon)
TSD Plan des Mains
TC Plattières 3
TSD Roc des 3 Marches 2
TSD Granges
TSD Roc des 3 Marches 2
TSD Becca

In de ochtend naar het kinderfestival Boule de Notes in Les Menuires geweest.
Omdat het na de middag lichter werd ook nog wat geskied en genoten van het laagje verse sneeuw op de Venturon piste:

null

De andere foto’s van vandaag vindt u via mijn blog, hier staat ook een uitgebreidere beschrijving van onze dag.

bon ski

Plaats een reactie