Merken wintersportkleding / goede skibroeken

Ik koop alles wat los en vast zit, mits de prijs-kwaliteitverhouding goed is (vaak uitverkoop). Shells van Black Diamond en Berghaus, een rennhosen van Sauvage, warme broek van Icepeak en thermo-ondergoed van het Amerikaanse leger

*bericht bewerkt door yoguido op 06 feb 2017 23:32

Ik vind dit mooi om te volgen, zie weer dat er gezegd word wed’ze is budget enz…
Toch liepen alle ski leraren in Frankrijk in dat merk.
Ook zeker 60% van de Fransen had kleding van de decathlon.
En ja, mijn zoon en ik voelden ons helemaal thuis hierin. Prima spul en zeer goede kwaliteit!

@Quisa2 Human Nature kan ook bij de technische merken, zoals ik hierboven al eerder had aangegeven.

Matthias123 op 6 feb 2017 22:44

Human Nature is imo toch echt geen technisch merk.

When life gets too complicated.... SKI

@Quisa2 Human Nature kan ook bij de technische merken, zoals ik hierboven al eerder had aangegeven.

Matthias123 op 6 feb 2017 22:44

Human Nature is imo toch echt geen technisch merk.

Alex op 6 feb 2017 23:40

Wat vindt je technisch ?

Een jas met een waterkolon van 5-10.000, winddicht, warmte regulerend, zweetgaten bij de oksels,getapte naden etc

Ik kan uit zeer betrouwbare bron speeken dat dit allemaal op (mijn-de) jas zit ( broek trouwens ook ) ;-) ;-)

*bericht bewerkt door Jobbert op 06 feb 2017 23:48

Wat vindt je technisch ?

Merken die 3-layer kledingstukken fabriceren. Zoals Gore-tex Pro en DryQ Elite. Human Nature maakt dit soort kleding niet en zou je meer in de lijn van Tenson kunnen plaatsen. Maar goed, wat is de definitie van technisch :-)

When life gets too complicated.... SKI

Wat vindt je technisch ?

***Maar goed, wat is de definitie van technisch :-)

Alex op 7 feb 2017 08:05

@Rogier, voor domme vragen? ;)

Ik ken Human Nature eigenlijk alleen van de matching Man-Vrouw combi’s, zou het op gevoel ook niet meteen onder de betere outfits plaatsen maar geen idee of dat terecht is.

staat genoteerd!

Click. Click. Peace

Ik ben in ieder geval zeer tevreden over mijn Human Nature skijas, goed waterdicht (10.000mm) en goed ademend (10.000GM) en ook de gesealde, waterafstotende ritsen zijn erg prettig. Als het koud is heb ik het er lang warm in, en bij warmte heb ik het niet snel te warm. Daarnaast zijn dus alle naden volledig getaped. Zeker de prijs/kwaliteitverhouding is gewoon zeer goed, zo’n jas gaat gewoon vele jaren mee zonder z’n waterdichtheid te verliezen.

Born to Ride

Nouja, en daar gaat het uiteindelijk natuurlijk om.

Ik koop meestal alles in de uitverkoop! Alleen idd mijn Hestra handschoenen niet. Falke sk4 vandaag in de outlet Roermond gezien voor 16 euro. Verder kijk niet zo op het technische maar wel wat ik leuk vind. In april is alles meestal voor 50% en ook op de overjarige collectie. Niks mis mee. Ooit geskied in een skibroek van Perrysport. Deze heeft het prima gedaan maar na 2 x wassen was de bescherming wel weg dus nu koop ik meestal een " echt " skimerk. Haha.

Annie-s op 6 feb 2017 19:43

Hestra handschoenen zijn nu bij de Bijenkorf in de uitverkoop, 30% korting.

Ik heb veel kleding van Peak Performance, gaat jaren mee, blijft mooi en zit lekker. Bijna alles heb ik in de uitverkoop gekocht.

Ik ben in ieder geval zeer tevreden over mijn Human Nature skijas, goed waterdicht (10.000mm) en goed ademend (10.000GM) en ook de gesealde, waterafstotende ritsen zijn erg prettig. Als het koud is heb ik het er lang warm in, en bij warmte heb ik het niet snel te warm. Daarnaast zijn dus alle naden volledig getaped. Zeker de prijs/kwaliteitverhouding is gewoon zeer goed, zo’n jas gaat gewoon vele jaren mee zonder z’n waterdichtheid te verliezen.

Matthias123 op 7 feb 2017 09:48

Hier draait het toch uiteindelijk om! -> Of je tevreden bent. Of iets wel of niet technisch is is een andere discussie (ik heb daar uiteraard wel een mening over :-P).

When life gets too complicated.... SKI

Vergeet The North Face niet bij “technisch”.

Altijd zo’n gedoe over merken en technische kleding. ‘modehuis’ kleding is voor een gewone piste wintersporter die een paar weken per jaar gaat zeker goed genoeg.
Persoonlijk gaat mijn O’neill kleding(50 euro broek, 70 euro jas in uitverkoop) al 5 jaar mee, 3 weken per jaar. Dus ruim 15 weken, zonder echte slijtage te zien. Buiten dan wat krasjes die door het dragen van mijn snowboard komen.

Onze freeride snowboardgids van vorig jaar had ook alles van O’neill, al werd hij wel gesponsord door hun. Maar dat zijn echte professionals die het gehele seizoen erop staan. En ook diep in Noorwegen en Ijsland van die kleding gebruik maken.

Persoonlijk vraag ik me dan af, wat doe jij op wintersport dat je echte 300+ euro’s technische kleding nodig hebt.
10.000 waterkolom en ademendheid zit tegenwoordig al minimaal op elke skikleding.
Bij Intersport kun je bijna niks lagers kopen en Intersport zal wel onder modehuis vallen.

Hestra is inderdaad een top handschoen, maar heb sinds vorig jaar handschoenen van 10Peaks. Die zijn ook geweldig, warm en de rits boven op de handschoen is geniaal imo.

null

Altijd zo’n gedoe over merken en technische kleding. ‘modehuis’ kleding is voor een gewone piste wintersporter die een paar weken per jaar gaat zeker goed genoeg.
Persoonlijk gaat mijn O’neill kleding(50 euro broek, 70 euro jas in uitverkoop) al 5 jaar mee, 3 weken per jaar. Dus ruim 15 weken, zonder echte slijtage te zien. Buiten dan wat krasjes die door het dragen van mijn snowboard komen.

Onze freeride snowboardgids van vorig jaar had ook alles van O’neill, al werd hij wel gesponsord door hun. Maar dat zijn echte professionals die het gehele seizoen erop staan. En ook diep in Noorwegen en Ijsland van die kleding gebruik maken.

Persoonlijk vraag ik me dan af, wat doe jij op wintersport dat je echte 300+ euro’s technische kleding nodig hebt.
10.000 waterkolom en ademendheid zit tegenwoordig al minimaal op elke skikleding.
Bij Intersport kun je bijna niks lagers kopen en Intersport zal wel onder modehuis vallen.

Jeroen999 op 7 feb 2017 13:27

Tsja, om dezelfde reden als dat ik bv een paar Santoni’s aan de voeten draag. Ik vind het mooier.

Daarnaast zie ik nog wel kwaliteitsverschillen (zowel met wintersportkleding als met genoemde schoenen), maar heel eerlijk: ik selecteer primair op wat ik vind dat mij goed staat.

Altijd zo’n gedoe over merken en technische kleding. ‘modehuis’ kleding is voor een gewone piste wintersporter die een paar weken per jaar gaat zeker goed genoeg.

Persoonlijk gaat mijn O’neill kleding(50 euro broek, 70 euro jas in uitverkoop) al 5 jaar mee, 3 weken per jaar. Dus ruim 15 weken, zonder echte slijtage te zien. Buiten dan wat krasjes die door het dragen van mijn snowboard komen.

Onze freeride snowboardgids van vorig jaar had ook alles van O’neill, al werd hij wel gesponsord door hun. Maar dat zijn echte professionals die het gehele seizoen erop staan. En ook diep in Noorwegen en Ijsland van die kleding gebruik maken.

Persoonlijk vraag ik me dan af, wat doe jij op wintersport dat je echte 300+ euro’s technische kleding nodig hebt.
10.000 waterkolom en ademendheid zit tegenwoordig al minimaal op elke skikleding.
Bij Intersport kun je bijna niks lagers kopen en Intersport zal wel onder modehuis vallen.

Jeroen999 op 7 feb 2017 13:27

Tsja, om dezelfde reden als dat ik bv een paar Santoni’s aan de voeten draag. Ik vind het mooier.

Daarnaast zie ik nog wel kwaliteitsverschillen (zowel met wintersportkleding als met genoemde schoenen), maar heel eerlijk: ik selecteer primair op wat ik vind dat mij goed staat.

DSvier op 7 feb 2017 19:57

Wat saai die Santoni’s. Bogner sneakers zijn minder saai en misschien hebben ze ook nog iets technische ;)

May the ski force be with you !!

Helemaal het mannetje hoor, die @DSvier?

null

*bericht bewerkt door Userd op 07 feb 2017 20:18

Altijd zo’n gedoe over merken en technische kleding. ‘modehuis’ kleding is voor een gewone piste wintersporter die een paar weken per jaar gaat zeker goed genoeg.

Persoonlijk gaat mijn O’neill kleding(50 euro broek, 70 euro jas in uitverkoop) al 5 jaar mee, 3 weken per jaar. Dus ruim 15 weken, zonder echte slijtage te zien. Buiten dan wat krasjes die door het dragen van mijn snowboard komen.

Onze freeride snowboardgids van vorig jaar had ook alles van O’neill, al werd hij wel gesponsord door hun. Maar dat zijn echte professionals die het gehele seizoen erop staan. En ook diep in Noorwegen en Ijsland van die kleding gebruik maken.

Persoonlijk vraag ik me dan af, wat doe jij op wintersport dat je echte 300+ euro’s technische kleding nodig hebt.
10.000 waterkolom en ademendheid zit tegenwoordig al minimaal op elke skikleding.
Bij Intersport kun je bijna niks lagers kopen en Intersport zal wel onder modehuis vallen.

Jeroen999 op 7 feb 2017 13:27

Tsja, om dezelfde reden als dat ik bv een paar Santoni’s aan de voeten draag. Ik vind het mooier.

Daarnaast zie ik nog wel kwaliteitsverschillen (zowel met wintersportkleding als met genoemde schoenen), maar heel eerlijk: ik selecteer primair op wat ik vind dat mij goed staat.

DSvier op 7 feb 2017 19:57

Wat saai die Santoni’s. Bogner sneakers zijn minder saai en misschien hebben ze ook nog iets technische ;)

CJAHulskamp op 7 feb 2017 20:10

Ik heb het niet over sneakers. Die heb ik ook best prijzige, maar toch niet van Santoni.

Helemaal het mannetje hoor, die @DSvier?

null

Userd op 7 feb 2017 20:17

Meer zoiets: http://www.santonishoes.com/eu/double-buckle-leather-shoes-2…

@Digi. Als je weet wat een uurloon van een skileraar is, is dat niet verwonderlijk.

Hen48

Voor mij als het even kan ?, top merk!

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Voor mij als het even kan ?, top merk!

Jeffvdv op 7 feb 2017 20:39

Ik weet nog hoe goedkoop dat 10 jaar terug was. Als je dan nu de prijzen ziet…

Ze zitten nu ook wel in het hogere segment, zowel qua design als kwaliteit.

Hen48

Ze zitten nu ook wel in het hogere segment, zowel qua design als kwaliteit.

Hulst op 7 feb 2017 21:03

Ik denk dat er meer is veranderd in het prijsbeleid. 10 jaar terug was het voor zover ik kan beoordelen gelijkwaardig.

@Hulst, het waren allemaal leraren in kleding van de skischool. Dus niemand uitgezonderd, denk dat dat dus door de ‘grote baas’ bepaald is. Lijkt mij toch dat het wel aan bepaalde voorwaarden zou moeten voldoen als die mannen/vrouwen er een heel seizoen in moeten skiën in weer en wind

Was het 10 jaar terug maar zo goedkoop… In Nederland weinig van gemerkt! Maar zoals het voor alle merken geldt, goed in de gaten houden en op het juiste moment toe slaan en je hebt zo een paar honderd euro korting.

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Was het 10 jaar terug maar zo goedkoop… In Nederland weinig van gemerkt! Maar zoals het voor alle merken geldt, goed in de gaten houden en op het juiste moment toe slaan en je hebt zo een paar honderd euro korting.

Jeffvdv op 7 feb 2017 22:11

Ik heb het over de adviesprijs. Die is echt een paar keer over de kop gegaan.

Gebeurt wel vaker. Je zou gek zijn als je iets voor 10 verkoopt als men bereid is om er 40 voor te betalen. ;)

@Digi. Bij ESF zie je deugdelijke maar sobere skikleding, Onder opsmuk. Op zich natuurlijk niks mis mee en heel herkenbaar. Spyder volg ik al jaren en daar is wel degelijk sprake van een veel hogere kwaliteit. In feite zijn ze redelijk dicht bij Kjus gaan zitten.

Hen48

…of je koopt gewoon een broek bij de Lidl voor 20 euro. Gaat misschien 3 keer zo kort mee, maar is wel 20 keer zo goedkoop.

“zonder opsmuk”

Hen48

Plaats een reactie