Wie zou hier in fout zijn

[quote]
Nu heb ik een hardleerse zoon, maargoed…

Taan op 23 feb 2017 13:52

Heeft hij vast van zijn vader?

Schuldig!

Reactie is flink overtrokken, maar ben ook van mening dat meisje fout zit. Ze zat buiten de ‘run’ en met de snelheid die ze maakte was het niet aannemelijk dat ze de kicker zou pakken: ze had net zo goed weer naar links kunnen draaien. Ze besluit vervolgens wel de kicker te pakken, zonder naar boven te kijken of de run veilig is (dit is wel gebruikelijk in een park). Wat de skiër goed doet is vol op de rem gaan voor de voorgaande skiër, alleen die flinke duw doet dat weer teniet.

Het gaat hier om 2 kinderen, eentje maakt een onhandige manoeuvre en de ander reageert in een opwelling geïrriteerd en geeft een duw. Volgens mij komen dat soort situaties op een schoolplein regelmatig voor. Gaan schermen met pisteregels om een schuldige aan te wijzen pleit de ander niet vrij. Beter zou zijn om beide kinderen tegelijkertijd aan te spreken en ze melden dat ze beide fout zaten.

[quote] [quote]
Ik vind de gechargeerde opmerkingen hierboven over been breken etc. net zo weerzinwekkend als de duw.

Menn0 op 23 feb 2017 13:24

Mijn eerste reactie was erger, maar ik was al iets bedaard voordat ik op ‘reactie plaatsen’ drukte. :)

*bericht bewerkt door Juul op 23 feb 2017 15:34

En waarom dat nou in een quote staat snap ik niet…

Niet verstandig misschien om die lijn te gaan skiën, maar ik denk dat de gefrustreerde reactie alles zegt. Is enkel en alleen omdat die run nu de mist ingaat.
Kan alleen maar zeggen dat ik het niet hoef te zien op een piste. Voor zo’n zaken zou ik een skipass een dagje laten inleveren.

Even verder denken: wie draagt de verantwoordelijkheid indien het kind hierdoor gekwetst/ gewond uit zou komen?
Volgens mij kan de oorzaak dan onmogelijk ergens anders gezocht worden dan bij de duw.

Broer van Badr Hari?

Rock

De skiër/skister die duwt heeft gelijk: in een park gelden andere regels dan op de piste.
En hij/zij had ook “gewoon” zijn/haar ski’s in de vorige zijn/haar rug kunnen planten.

Dat zou ik toch doen, voor mijn eigen veiligheid.

En als je ski’s zo snel uitvallen, heb je als een beginner niets in een park te zoeken behalve ongelukken.

Niet verstandig misschien om die lijn te gaan skiën, maar ik denk dat de gefrustreerde reactie alles zegt. Is enkel en alleen omdat die run nu de mist ingaat.
Kan alleen maar zeggen dat ik het niet hoef te zien op een piste. Voor zo’n zaken zou ik een skipass een dagje laten inleveren.

Ik snap dat dit je menig is, maar deze denkwijze is juist waarom het op internet zo’n gefrustreerde boel is. Je neem aan dat het “enkel en alleen kan zijn dat” daarom is de veroorzaker schijnbaar de evil incarnate. Let wel je weet niet wat er na het filmpje gebeurt, misschien spreken ze elkaar nog etc. Verder kan ik me ook voorstellen dat de freestyler zicht rot schrikt van deze situatie en daarom duwt. Praat het niet goed maar op zich geen unieke reactie (natrappen voetbal bijv.)

Kijk verder ookmaar eens naar de eerste reacties van een aantal mensen in deze post, eerste reacties zijn niet altijd goed…

Ik ga er maar even van uit, dat de heer/mevrouw @monoskito hier met deze uitdrukkingen alleen maar een beetje zit te jennen.

Edwin van Riel

Ik ga er maar even van uit, dat de heer/mevrouw @monoskito hier met deze uitdrukkingen alleen maar een beetje zit te jennen.

evr66 op 23 feb 2017 16:45

Neen.

@monoskito, en jij doet al helemaal niet meer mee, skis / snowboard aub per ommegaande inleveren

echte mannen lopen naar boven,

@monoskito, en jij doet al helemaal niet meer mee, skis / snowboard aub per ommegaande inleveren

MartijnUiterwijk op 23 feb 2017 17:02

Ik heb geen “ski’s” en ook geen snowboard.
On topic aub.

@Admin, closen deze post: de conclusies zijn duidelijk! Monoskito heeft een kleine piemel en is vroeger veel gepest!

Bas76 op 23 feb 2017 17:05

Ik ben nooit gepest geweest, ik was de pestkop (met zeer veel plezier).
En over mijn penis heb ik nog nooit klachten gehad.

On topic aub.

*bericht bewerkt door monoskito op 23 feb 2017 17:10

Tja misschien niet juist gehandeld maar zou het wel kunnen begrijpen als dit al de zoveelste aanloop is die je af kan breken vanwege 1 of ander projectiel wat niks te zoeken heeft in het funpark.

Übung macht den meister!!!

Het wordt er niet beter op, bij iedere reactie van je maak je jezelf meer belachelijk. Eigenlijk op het moment dat je schreef dat je bereid bent om iemand zwaar lichamelijk letsel toe te brengen icm dat er andere regels zijn in een funpark al maar deze laatste over pesten…wow. Zou de Carabinieri dan toch achter jou aan hebben gezeten in een andere post? Ik heb het natuurlijk over @monoskito

*bericht bewerkt door HN65 op 23 feb 2017 17:14

In het park gelden gewoon de normale fis regels. Dus de van boven komende skier moet uitwijken. Dat doet hij hier ook. Daarna knalt hij alsnog de kiddo uit zijn bindingen. Volgens mij heeft dat nog weinig met fisregels te maken maar meer met openlijke geweldpleging.

Daarnaast gelden er bepaalde etiquette:
Je kijkt altijd of je inrun vrij is. Ik denk dat de freestyler zag dat de run vrij was. Dat er eegens van de zijkant een kind aankomt die de grote kicker gaat nemen is niet direct te verwachten.
De kiddo had ook moeten kijken of de lijn vrij was en dat was niet zo: iemand is vol gas met zijn inrun bezig. Dit soort kickers moet je ook vol gas nemen dus de inrun is lang.
Er voorlangs sneaken wordt, zoals in dit filmpje ook blijkt, absoluut niet gewaardeerd. Zeker niet voor een suf sprongetje over de zijkant.
Hetzelfde gebeurt weleens tijdens slalomtrainingen dat iemand in ploeg voor je neus opduikt om wat poortjes te pakken.
Altijd goed voor een praatje, soms voor minder vriendelijk gedrag. Dat laatste is inderdaad niet netjes.

“Hetzelfde gebeurt weleens tijdens slalomtrainingen dat iemand in ploeg voor je neus opduikt om wat poortjes te pakken.”

Sorry Hessel, zal volgende keer ff wachten tot je voorbij bent :):):)

Maar je hebt natuurlijk gewoon 100% gelijk. Maar goed, foutje van iemand is geen reden om hem maar de hekken in te smijten, zou lekker worden als we dat allemaal op de snelweg gaan doen hahaha

Edwin van Riel

Sorry Hessel, zal volgende keer ff wachten tot je voorbij bent :):):)

evr66 op 23 feb 2017 17:22

Dankje :D:D:D

Laten we het er maar op houden dat hij zelf ook bedacht dat zijn reactie ongeplaatst was en toen de frustratie wat bezonken was, hij terug omhoog gelopen is om zijn excuses aan te bieden; waarop het meisje zei ‘geeft niet, het was ook mijn fout’.

Vervolgens zijn ze samen wat gaan drinken (hij trakteerde) en werden smoorverliefd.

Eind goed, al goed.

Oh Santa! Fresh snow, my favourite! How did you know?

Laten we het er maar op houden dat hij zelf ook bedacht dat zijn reactie ongeplaatst was en toen de frustratie wat bezonken was, hij terug omhoog gelopen is om zijn excuses aan te bieden; waarop het meisje zei ‘geeft niet, het was ook mijn fout’.

Vervolgens zijn ze samen wat gaan drinken (hij trakteerde) en werden smoorverliefd.

Eind goed, al goed.

Embee op 23 feb 2017 17:44

pinkt traantje weg :)

De skiër/skister die duwt heeft gelijk: in een park gelden andere regels dan op de piste.
En hij/zij had ook “gewoon” zijn/haar ski’s in de vorige zijn/haar rug kunnen planten.

Dat zou ik toch doen, voor mijn eigen veiligheid.

En als je ski’s zo snel uitvallen, heb je als een beginner niets in een park te zoeken behalve ongelukken.

monoskito op 23 feb 2017 16:35

… en de award voor meest trieste opmerking van de dag gaat naar… Gefeliciteerd monoskito… :D

volgens mij is de piste en sneeuw voor iedereen!!! Dus houdt je aan de piste-regels.

Niet verstandig misschien om die lijn te gaan skiën, maar ik denk dat de gefrustreerde reactie alles zegt. Is enkel en alleen omdat die run nu de mist ingaat.

Kan alleen maar zeggen dat ik het niet hoef te zien op een piste. Voor zo’n zaken zou ik een skipass een dagje laten inleveren.

Ik snap dat dit je menig is, maar deze denkwijze is juist waarom het op internet zo’n gefrustreerde boel is. Je neem aan dat het “enkel en alleen kan zijn dat” daarom is de veroorzaker schijnbaar de evil incarnate. Let wel je weet niet wat er na het filmpje gebeurt, misschien spreken ze elkaar nog etc. Verder kan ik me ook voorstellen dat de freestyler zicht rot schrikt van deze situatie en daarom duwt. Praat het niet goed maar op zich geen unieke reactie (natrappen voetbal bijv.)

Kijk verder ookmaar eens naar de eerste reacties van een aantal mensen in deze post, eerste reacties zijn niet altijd goed…

Menn0 op 23 feb 2017 16:38

Ik antwoord even met een ontwapenende glimlach :-)
Volledig terechte opmerking dat het internet, jammer genoeg, vaak een verzameling gefrustreerde personen kan bundelen.
Mijn visie op het voorval komt er omdat (volgens mij) de boarder toch ruim op voorhand ziet dat die persoon eraan komt en zelfs eerst nog uitwijkt om vervolgens toch nog een duw uit te delen en daarvoor opnieuw in de richting van de skiër gaat. ik kan uiteraard (en hopelijk) volledig mis zijn.
En tja, het natrappen is ook zo’n droeve zaak. Volledig gelijk!

Mijn visie op het voorval komt er omdat (volgens mij) de boarder toch ruim op voorhand ziet dat die persoon eraan komt en zelfs eerst nog uitwijkt om vervolgens toch nog een duw uit te delen en daarvoor opnieuw in de richting van de skiër gaat. ik kan uiteraard (en hopelijk) volledig mis zijn.
En tja, het natrappen is ook zo’n droeve zaak. Volledig gelijk!

fdm_04 op 24 feb 2017 13:02

Het is bekend dat boarders volgens velen vanalles fout doen op de piste, maar wat een boarder hier fout doet ontgaat me even ;)

Oh Santa! Fresh snow, my favourite! How did you know?

Dus nu is de onzichtbare snowboarder schuldig? Altijd maar weer die aso snowboarders hè???

Kijk anders de beginpost nog eens rustig door @fdm_04

*bericht bewerkt door Martin9 op 24 feb 2017 15:19

🏂

Die boarder zit natuurlijk weer midden op de piste te blowen met z’n matties, nadat ze eerst met 5 op een rij naast elkaar genoeg sneeuw van de piste hebben geschraapt zodat ze een schansje kunnen bouwen, om daarna keihard achter elke skiër aan te schrapen in de bochten bij de aanloop naar die supergave schans, en daar wilde die SKIËR natuurlijk naar toe! Ja duidelijk toch

Sorry aan alle boarders, bedoelde uiteraard de stuntende skiër.

Heb voldoende kameraden die het op 1 plank doen. :-)

*bericht bewerkt door fdm_04 op 24 feb 2017 15:50

Als je jezelf in een funpark begeeft is het wel goed om te weten waar je bent en waarvoor dat gedeelte van de berg gereserveerd is. Dat hoort vandaag de dag óók bij skilessen, instructies en pisteregels.

Niemand (bijna niemand) hier realiseert zich dat wanneer je in de landing van een sprong gaat staan , je niet alleen jezelf in gevaar brengt, maar ook een mogelijke gebruiker van een funpark. Er wordt blind gesprongen. D.w.z. dat de landing niet zichtbaar is. Mede daarom zijn er aparte regels voor een funpark, en IEDEREEN zou daarvan op de hoogte moeten zijn zodat er geen mensen voor een schans gaan staan. Of erop. Of erachter. Sommige sprongen worden met een enorme snelheid genomen en corrigeren net voor of tijdens een sprong is enorm moeilijk tot onmogelijk. Komen er rotatiesprongen bij kijken stijgt het gevaar voor een ernstig ongeluk enorm. Als je niets in een funpark te zoeken hebt moet je er wegblijven, of als je jezelf er toch in begeeft enorm oppassen. Niet voor niets staan er bij de ingang borden en zijn ze vaak afgeschermd met netten om dit enigzins te beletten.

Je gaat niet in een landing staan of op de top van een schans. Eveneens moet je niemand afsnijden. Dat kan werkelijk levensgevaarlijk zijn voor degene die een sprong wil wagen. Afgezien van het gevaar bestaat er in skateparken en funparken een etiquette. ‘Snaken’ wordt niet op prijs gesteld. Snaken is voordringen of, zoals hier, iemand afsnijden.

De kwaadheid van de skiër zou met die wetenschap voor ieder weldenkend mens die ook geregeld fanatiek een sport beoefend begrijpelijk moeten zijn. Handtastelijk worden daarentegen is ook een begrijpelijke emotie maar is wel een teken dat je zelfbeheersing wat aangescherpt kan worden. Duwen en trekken hoort niet op de piste en eigenlijk nergens niet. Als het een kind betreft zeker niet. Maar ja, is iedereen hier dan zo netjes dat ze hier in Nederland zulk onberispelijk gedrag vertonen? Daar geloof ik namelijk ook niets van. Helemaal niets.

Daarnaast had de skiër die de schans wilde nemen ook beter moeten weten. Hij had namelijk moeten gaan snowboarden, en niet skiën! Funparken zijn bedacht en ontworpen door en voor snowboarders. Skiërs stelen de door snowboarders verder ontwikkelde sidecut en rocker technologie, de mode en namen van truuken. Tot aan funparken toe.

Maar goed, verder relativerend moet ik vaststellen dat er geen conclusie valt te trekken uit een Instagram filmpje van een paar seconden omdat je het hele verhaal en de situatie daarachter niet kent. Toch leek het me goed om het bovenstaande te melden voor een ander geluid; informatie vanuit een ander invalshoek gezien. Het komt vast niet aan, net zoals de afsnijder uit het filmpje waarschijnlijk ook niet begrijpt waarom hij een duw kreeg.

*bericht bewerkt door Boarderline op 24 feb 2017 23:09

Plaats een reactie