Topsnelheid en op welke piste?

Laat er nou net vanaf een iPhone 6 een ingebouwd zitten ;)

http://www.iculture.nl/apps/luchtdruk-meten-barometer-app-ip…

PvanH op 14 mrt 2017 12:36

Echt waar! Wow, dat wist ik niet. Cool. Thx.

*bericht bewerkt door Piet-Bakker op 15 mrt 2017 12:33

Ruim 300 nog wel. Met je batmanpak aan?

Piet Bakker op 15 mrt 2017 12:28

Nee, dat zweet teveel in de auto.

KajZ, Snelheid is alles remmen is voor mietjes…

Zo is dat @Wim6, op naar de 130km/u!

Waarom niet sneller?

Alles stapsgewijs.

Ik zou ook voor de 300 gaan. Ds4 leent je zijn batmanpak wel.

Ik zou ook voor de 300 gaan. Ds4 leent je zijn batmanpak wel.

Piet Bakker op 15 mrt 2017 15:12

Jouw jeugdhelden zijn niet de mijne. Ik vermoed ook dat je beter iets aerodynamischer aan kan trekken als je dat op de latten wenst te halen (ik hou het gewoon bij in de auto, veel te gevaarlijk 300+ op de latten).

Alles stapsgewijs.

KajZ op 15 mrt 2017 14:59

Zo lang je maar ambitie houdt. ;)

300 met een DS4 lijkt me anders even gevaarlijk. ?

300 met een DS4 lijkt me anders even gevaarlijk. ?

Piet Bakker op 15 mrt 2017 22:11

Daarom doe ik dat soort snelheden ook niet met een DS4.

@Tjeerd69 die van mij accepteerde mijn deelname niet, vorig jaar…

null

Overigens is mijn gemetenrecord iets van 78 km/h op een snowboard. Ik dacht op de Speedstrecke bij de Filzbodenlift in Brixen im Thale. Volgend seizoen maar eens echt goed meten.

Carnas on Tour

@Svennoo O was jij dat…

Mijn zoon heeft dat ding wel 50 keer gedaan en ook een aantal keer gevallen op die speedstrecke (hoe hij dat voor elkaar krijgt?). Dus ik hoopte al dat dat ook op de foto zou staan, maar helaas.

Die speedstreckes zijn natuurlijk wel zo gemaakt dat je er geen hele hoge snelheden kunt halen, anders kunnen ze er een permanente EHBO post naast zetten.

@Svennoo
Die speedstreckes zijn natuurlijk wel zo gemaakt dat je er geen hele hoge snelheden kunt halen, anders kunnen ze er een permanente EHBO post naast zetten.

Tjeerd69 op 16 mrt 2017 12:33

Jammer genoeg niet, zou wel keer de topsnelheid willen halen.

@Svennoo O was jij dat…

Mijn zoon heeft dat ding wel 50 keer gedaan en ook een aantal keer gevallen op die speedstrecke (hoe hij dat voor elkaar krijgt?). Dus ik hoopte al dat dat ook op de foto zou staan, maar helaas.

Die speedstreckes zijn natuurlijk wel zo gemaakt dat je er geen hele hoge snelheden kunt halen, anders kunnen ze er een permanente EHBO post naast zetten.

Tjeerd69 op 16 mrt 2017 12:33

Ja, dit was dan vorig jaar. Daarom moet je ook een skitracker hebben, meerdere dan. Heb je tenminste een echte weerspiegeling.

Carnas on Tour

Een jaar of wat geleden ben ik samen met wat vrienden naar de lokale steile piste gegaan met een Stalker sport radar pistool, om te kijken naar het haalbare snelheidsverschil tussen een aantal skis op een keiharde piste. Dat ding heeft een foutmarge van 1km/h.
Als extraatje skitracks aangehad om dat we ons ook af vroegen hoe accuraat dat nou is.

De skier was elke keer hetzelfde, in strak pak, drie runs per ski, de telefoon werd halverwege gewisseld (2de of 3de run op de factions) van een iPhone 6 naar een Samsung Galaxy S6 omdat de iPhone leeg was.

Niet echt wetenschappelijk maar het geeft een indicatie.

null

Potverdorie, dat is hard!

Gisteren 121 op pezid vertikal, best prima

Gang is alles

Mooie grafiek SkiGod! Zoals verwacht geeft Skitracks op een mobieltje een behoorlijke foutmarge.

@SkiGod Gave stats… :-)

Click. Click. Peace

@Martin7182, en dit waren dan ook nog ideale condities op een zeer gelijkmatige (en steile) helling, gooi er een paar bochtjes erin met acceleratie, declaratie en verschillende hellingshoek en je kan begrijpen waarom mensen op het internet uitschieters boven de 200km/u hebben.
@Rogier, we willen het nog wel een keer beter overdoen, met dan met wat meer skis, meer runs, verschillende lengte’s (de faction’s waren bijvoorbeeld maar 164 volgens mij een video en nog een monoski erbij. ;)

Overigens vond de skier in kwestie de Pontoons het engst, maar dat is ook wel logisch met die shape.
Olin’s vond hij verassend stabiel.

Prachtig resultaat hoor! Je bent even bezig maar dan heb je ook wat :) Je ziet gelijk welke metingen beter zijn (die met minder onderlinge verschillen), terwijl er tussen de verschillende runs natuurlijk ook echte snelheidsverschillen geweest moeten zijn.

Verder ook extra punten voor de skier’s moed! Ik zie mezelf niet zo gauw met 130 km/h een berg afknallen, al zou ik de garantie krijgen dat de piste helemaal leeg is.

aan alle mensen die hier beweren dat ze best wel 130 km/h halen: kijk even dit filmpje, dat is 110 per uur.
wil daarmee overigens niet beweren dat het niet kan, maar dit is wel écht heel snel.

*bericht bewerkt door piraat op 19 mrt 2017 21:39

aan alle mensen die hier beweren dat ze best wel 130 km/h halen: kijk even dit filmpje, dat is 110 per uur.
wil daarmee overigens niet beweren dat het niet kan, maar dit is wel écht heel snel.

piraat op 19 mrt 2017 21:38

Die piste waarop ze in dat filmpje skiën is natuurlijk heel anders.dan de piste waar de gemiddelde wintersporter zijn snelheidsrecord haalt en in het filmpje gaan ze ook wel harder dan 120
Er zijn genoeg pistes waar je wel 120/130 kan halen.

*bericht bewerkt door pieter771 op 19 mrt 2017 23:02

@piraat die vergelijking wordt wel vaker gemaakt.
Persoonlijk haal ik die snelheid (110/120) op zo’n piste ook wel, zelfs een paar sprongetjes zou wel lukken. Het is wel ongelooflijk hard kan ik je vertellen.
Maar het grote verschil met de worldcup is dat die gasten daar ook ontzettend veel snelheid meenemen in de bochten en de meer technische passages. Dat is natuurlijk totaal anders dan ergens een pieksnelheid halen en dan direct in de ankers moeten gaan
(dit alles ook nog even los gezien van het verschil in vrije piste met vangnetten en een piste waar zich andere mensen kunnen bevinden).

*bericht bewerkt door Hessel op 20 mrt 2017 07:38

@SkiGod: Dat maakt wel ineens duidelijk hoe onbetrouwbaar snelheidsmetingen met de GPS van een mobiele telefoon zijn. GPS op zich leent zich natuurlijk al niet zo goed voor de sterk wisselende richtingen en snelheden bij het skiën en de beperkte antenne en ontvanger in een mobiel maken dat nog een stukje erger.
@DSvier: Doe het dan goed en pak het vliegtuig naar huis. :P

@SkiGod: Dat maakt wel ineens duidelijk hoe onbetrouwbaar snelheidsmetingen met de GPS van een mobiele telefoon zijn. GPS op zich leent zich natuurlijk al niet zo goed voor de sterk wisselende richtingen en snelheden bij het skiën en de beperkte antenne en ontvanger in een mobiel maken dat nog een stukje erger.

@DSvier: Doe het dan goed en pak het vliegtuig naar huis. :P

Bacchus op 21 mrt 2017 13:33

Ik vind het vliegtuig in de meeste gevallen suboptimaal als het gaat om wintersport. Sowieso, heerlijk driftend naar de piste toe op de besneeuwde bergweg, in de vroege ochtend… dat is voor mij toch wel ideaal.

Mijn man ging gisteren 217 km/uur. Op zijn snowboard. Ik denk dat de app er een goede 147 km/uur naast zat?

Mijn man ging gisteren 217 km/uur. Op zijn snowboard. Ik denk dat de app er een goede 147 km/uur naast zat?

Pien op 21 mrt 2017 18:02

Met wat voor telefoons lukt dat? Want dit soort uitschieters heb ik by far niet gehaald met een iPhone.

Garmin, Fenix 3 geloof ik. Overigens lijkt je apparaat nu 3 dagen lang op 2 runs na redelijk accuraat te zijn. Naast de enorme uitschieter ook nog een keer richting de 100, terwijl hij toen niet echt sneller ging dan de vorige die rond de 70 km per uur lag.

Plaats een reactie