Zoetermeer, wie gaat er mee?

.

*bericht bewerkt door evr66 op 28 aug 2019 20:45

Edwin van Riel

Je kunt zo maar aanhaken?

To ski or not to ski, that 's not a question

Je kunt zo maar aanhaken?

zeehaasje op 28 aug 2019 21:42

tuurlijk!

Edwin van Riel

Komende zondag (1 september) is er veel gaande in Zoetermeer. Buckel clinics, technische clinics. Wie is er allemaal komende zondag?

GiGi op 28 aug 2019 14:41

@GiGi Nanny en ik hebben interesse, moeten we ons ergens melden?

*bericht bewerkt door zeehaasje op 28 aug 2019 21:52

To ski or not to ski, that 's not a question

Die techniektraining is via skitraining.nl. Aanmelden kan misschien nog wel, maar misschien even bellen voor de zekerheid.

Buckeltraining weet ik niet via wie dat is.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik heb me opgegeven voor de 22ste sept. Ga 31 aug stappen en daarna een pittige training lijkt me geen strak plan😁

To ski or not to ski, that 's not a question

Voor de buckels dus? Veel plezier, dat wordt hard werken 😊…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Zondag mag je ook kater eruit skien hoor zeehaasje.

Ik heb me opgegeven voor de 22ste sept. Ga 31 aug stappen en daarna een pittige training lijkt me geen strak plan😁

zeehaasje op 28 aug 2019 22:16

als ik het goed heb, had ik me ook voor 22.09 buckels ongeschreven. Bovendien 14/15 en 29 piepers pelen op het strand. Wordt n drukke maand

Edwin van Riel

Ik heb me opgegeven voor de 22ste sept. Ga 31 aug stappen en daarna een pittige training lijkt me geen strak plan😁

zeehaasje op 28 aug 2019 22:16

als ik het goed heb, had ik me ook voor 22.09 buckels ongeschreven. Bovendien 14/15 en 29 piepers pelen op het strand. Wordt n drukke maand

evr66 op 29 aug 2019 08:29

Gelukkig zijn er de 22ste 2 type trainingen, ik ga voor de techniek training. @evr66 veel plezier op de buckels👍

To ski or not to ski, that 's not a question

Laat ze eerst maar eens zien dat ze fatsoenlijke buckels kunnen maken dit jaar 🙄…daarom toch maar voor technical gegaan. Daar valt per definitie nog wel wat te verbeteren 😉

Laat ze eerst maar eens zien dat ze fatsoenlijke buckels kunnen maken dit jaar 🙄…daarom toch maar voor technical gegaan. Daar valt per definitie nog wel wat te verbeteren 😉

elisabeth101 op 29 aug 2019 09:14

@elisabeth101: eens, paar maanden terug vond ik ze niet top. Nou ja, dagje kan geen kwaad. Over 2 weken beginnen we in Huizen ook weer op de buckels, die zijn wel top!

Edwin van Riel

Ben benieuwd wanneer ze de buckels gaan leggen in Zoetermeer.

Even bellen dan ;). Vorige keer was het vlak voor de clinics. Was meer een “wellenbahn” dan buckels trouwens ;)

Edwin van Riel

Laat ze eerst maar eens zien dat ze fatsoenlijke buckels kunnen maken dit jaar 🙄…daarom toch maar voor technical gegaan. Daar valt per definitie nog wel wat te verbeteren 😉

elisabeth101 op 29 aug 2019 09:14

@elisabeth101: eens, paar maanden terug vond ik ze niet top. Nou ja, dagje kan geen kwaad. Over 2 weken beginnen we in Huizen ook weer op de buckels, die zijn wel top!

evr66 op 29 aug 2019 09:23

Wat was er niet top aan? Ik wil ook graag gaan buckelen, maar als het niet de moeite waard is…

@Evr66, houden ze buckelbaan niet gesloten voor de clinic?

///M-Power

Ik heb toen vrij snel na de aanleg een clinic van Snowworld gedaan, toen ging het prima. Naderhand op de laatste dag dat ze er lagen was het minder.
Maar desondanks toch prima om te trainen en te leren.

Vond wel, omdat baan 1 niet steil is, het soms lastig om het tempo er in te houden.

Laat ze eerst maar eens zien dat ze fatsoenlijke buckels kunnen maken dit jaar 🙄…daarom toch maar voor technical gegaan. Daar valt per definitie nog wel wat te verbeteren 😉

elisabeth101 op 29 aug 2019 09:14

Alsof ze in de Alpen altijd netjes gerangschikt liggen. 😁😁

Übung macht den meister!!!

Tja, heb ook geklaagd vorig jaar bij de Fisser Bergbahnen.
Die buckels lagen me een partij kl*te ;)

Nou die buckels in Zoetermeer worden geloof ik geshaped door dezelfde mensen die ook het funpark vormgeven… het zijn buckels waarvan de zijden concaaf zijn (hol) met een spitse top. Buckels die ik in het wild tegenkom zijn meestal meer convex (bol) en kan je dan ook vloeiender skiën. Je krijgt er in Snowworld dus gratis een handicap bij.

Nou die buckels in Zoetermeer worden geloof ik geshaped door dezelfde mensen die ook het funpark vormgeven… het zijn buckels waarvan de zijden concaaf zijn (hol) met een spitse top. Buckels die ik in het wild tegenkom zijn meestal meer convex (bol) en kan je dan ook vloeiender skiën. Je krijgt er in Snowworld dus gratis een handicap bij.

GiGi op 29 aug 2019 13:45

Dus als je het daar kan is het in de Alpen een eitje.

Übung macht den meister!!!

Het zijn dus allemaal mini springschansen? Cool 😜

Laat ze eerst maar eens zien dat ze fatsoenlijke buckels kunnen maken dit jaar 🙄…daarom toch maar voor technical gegaan. Daar valt per definitie nog wel wat te verbeteren 😉

elisabeth101 op 29 aug 2019 09:14

@elisabeth101: eens, paar maanden terug vond ik ze niet top. Nou ja, dagje kan geen kwaad. Over 2 weken beginnen we in Huizen ook weer op de buckels, die zijn wel top!

evr66 op 29 aug 2019 09:23

Wat was er niet top aan? Ik wil ook graag gaan buckelen, maar als het niet de moeite waard is…

@Evr66, houden ze buckelbaan niet gesloten voor de clinic?

Bubbieee op 29 aug 2019 11:23

nee hoor, zelfs tijdens de clinics kon je er vorige keer gewoon op. Huizen is nmm beter als je echte buckels wilt. Maar lessen voor komend najaar zitten al vol hoorde ik (Epique)

Edwin van Riel

Bedankt voor jullie antwoorden! Zojuist even op Google gezocht naar Snowworld buckels en zag een foto van de buckels, ik snap wat jullie bedoelen.

In Huize ga ik zeker een kijkje nemen!

///M-Power

Huizen is top. Je kunt evt ook navragen bij de wolfskamer of roderik sillevis (hoofdtrainer) of er mogelijkheden zijn.

Echte buckels daar, geen wellenbahn. Ondergrond is ff half uurtje wennen ;)

Edwin van Riel

Van wat ik van Tjeerd de trainer begreep vorige keer mankeerde er e.e.a. aan de buckels: de vorm, de afstand tussen de buckels en de rangschikking…de hele point is dat ze netjes liggen waardoor je er goed basistechniek op kan oefenen. Hoe is dat in Huizen dan eik?

Idee dat ik in ZTM had, was een wellenbahn, die door vrijwel loodrechte kopse kanten wel als soort buckels gezien konden worden. Was wel kort voordat ze gesloopt werden, dus wellicht een vertekend beeld.

In H zijn het meer buckels zoals je ze in de sneeuw gewend bent qua vorm. Dan zijn er in feite 3 sporen, variërend van eenvoudig tot de moeilijkste waar je echt wel een fatsoenlijke tiefentlastung nodig hebt.

Ze zijn neergelegd door Roderik, trainer daar, filmpje https://www.instagram.com/p/Bp_n6E7CYhQ/?igshid=1rga5w6sicmt…

*bericht bewerkt door evr66 op 29 aug 2019 18:38

Edwin van Riel

^^dat is inderdaad iets heel anders dan wat ik in zoetermeer gezien heb. Blij dat ik gewoon technical ga doen haha😉 leuk filmpje trouwens.

^^dat is inderdaad iets heel anders dan wat ik in zoetermeer gezien heb. Blij dat ik gewoon technical ga doen haha😉 leuk filmpje trouwens.

elisabeth101 op 29 aug 2019 20:28

dit zijn idd buckels zoals je je buckels voorstelt ;)

Edwin van Riel

Is er zaterdag nog iemand in Zoetermeer of Landgraaf? Ik twijfel waar ik heen zal gaan, is voor mij ongeveer even ver rijden.
Heb nog Hema bonnetjes die op moeten en eea staat in het teken van de kleine (6jaar). Lees het eea over buckels, neem aan dat die er zaterdag ook al zijn cq prepareren. ik zie nu nog niets op de website

*bericht bewerkt door Veenhoorn op 30 aug 2019 15:39

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Ik ga met dochterlief morgen. Ook nog Hema bonnen. Zoetermeer.

*bericht bewerkt door miepmiep op 30 aug 2019 15:48

Plaats een reactie