Zoetermeer, wie gaat er mee?

Na de Grote Wintersportdag van 24 april wil ik ook in het voorjaar weer regelmatig blijven skiën in SnowWorld, voornamelijk Zoetermeer maar voor de afwisseling soms ook in andere vestigingen, zoals gisteren nog in Spaarnewoude. Ik heb (nog) geen abonnement, maar nog wel een tiental Hema-tickets van 2 uur op voorraad die geldig zijn t/m 30 september 2022. Die ga ik eerst opmaken, daarna overweeg ik een abonnement. Vorig jaar had ik een zomerabonnement (juli/augustus geldig) en dat beviel uitstekend. Ik zou het erg leuk vinden om andere skiërs te leren kennen die ook regelmatig indoor skiën. Misschien kunnen we een keer afspreken, bij voorkeur in Zoetermeer of Spaarnewoude? Wanneer je uit de buurt van Woerden komt of ergens op de route woont, kunnen we wellicht ook al carpoolen. Ik ben een laatbloeier wat skiën betreft. Pas begonnen op mijn 48e en inmiddels op mijn 54e, dankzij veel indoor- en borstelbaanlessen en wat Winterberg en Alpen-ervaring, wel een beetje gevorderd gelukkig. Deze winter ben ik in Sölden, Winterberg, Kleinwalsertal, Le Grand Massif, Damüls-Mella én Warth-Schröcken geweest. Ik ben dus erg enthousiast en fanatiek en wil graag nog wat verder verbeteren, dus ik blijf lessen en veel trainen. Vooralsnog doe ik dat voornamelijk alleen, maar ik hoop andere enthousiaste skiërs te ontmoeten die af en toe indoor mee willen skiën. Lijkt me gezellig en ook leerzaam. Ik zal dit topic blijven volgen, maar een PB mag natuurlijk ook altijd!

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Fijn dat je dit topic nieuw leven inblaast !
Ik ben zondagochtend 29/5 samen met mijn dochter (18) in Zoetermeer te vinden.

Fijn dat je dit topic nieuw leven inblaast !
Ik ben zondagochtend 29/5 samen met mijn dochter (18) in Zoetermeer te vinden.

Pirmin op 15 apr 2022 15:25

Leuk samen met je dochter!
Dat is het Hemelvaartweekend zie ik. Nog een poosje vooruit. Zondagochtend heb ik dan nog niks staan zie ik, maar de rest van het weekend zit wel al redelijk vol. Misschien zien we elkaar tzt.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Komende zondag direct om 9 uur even een uurtje of anderhalf. Als het drukker wordt, tijd voor koffie.

Edwin van Riel

Ik kom zelf eigenlijk wekelijks wel in Zoetermeer, maar door werk niet echt op vaste momenten. Woon zelf in Haarlem, maar spaarnwoude vind ik minder interessant omdat die baan wel echt kort is. En het is 40 of 20 minuten rijden voor me. Zoetermeer vind ik dat wel waard. Af en toe met een groepje naar Zoetermeer gaan zou ik ook best leuk vinden.

Ik kom zelf eigenlijk wekelijks wel in Zoetermeer, maar door werk niet echt op vaste momenten. Woon zelf in Haarlem, maar spaarnwoude vind ik minder interessant omdat die baan wel echt kort is. En het is 40 of 20 minuten rijden voor me. Zoetermeer vind ik dat wel waard. Af en toe met een groepje naar Zoetermeer gaan zou ik ook best leuk vinden.

ThomJ op 15 apr 2022 18:12

Ik zag in een ander topic je vraag over het materiaal bij de telemark clinic. Die doe ik zondag ook om 14:30 uur. Misschien zien we elkaar dan.
Spaarnewoude is idd kort, maar de piste ligt er altijd goed bij en is net goed voor wat techniek oefeningen. Ik vind het er sowieso altijd gezellig. Maar de piste in Zoetermeer is zeker leuker door zijn lengte en steilere helling.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Komende zondag direct om 9 uur even een uurtje of anderhalf. Als het drukker wordt, tijd voor koffie.

evr66 op 15 apr 2022 18:08

Have fun! Ik heb geen tijd dit Paasweekend.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Na de Grote Wintersportdag van 24 april wil ik ook in het voorjaar weer regelmatig blijven skiën in SnowWorld, voornamelijk Zoetermeer maar voor de afwisseling soms ook in andere vestigingen, zoals gisteren nog in Spaarnewoude. Ik heb (nog) geen abonnement, maar nog wel een tiental Hema-tickets van 2 uur op voorraad die geldig zijn t/m 30 september 2022. Die ga ik eerst opmaken, daarna overweeg ik een abonnement. Vorig jaar had ik een zomerabonnement (juli/augustus geldig) en dat beviel uitstekend. Ik zou het erg leuk vinden om andere skiërs te leren kennen die ook regelmatig indoor skiën. Misschien kunnen we een keer afspreken, bij voorkeur in Zoetermeer of Spaarnewoude? Wanneer je uit de buurt van Woerden komt of ergens op de route woont, kunnen we wellicht ook al carpoolen. Ik ben een laatbloeier wat skiën betreft. Pas begonnen op mijn 48e en inmiddels op mijn 54e, dankzij veel indoor- en borstelbaanlessen en wat Winterberg en Alpen-ervaring, wel een beetje gevorderd gelukkig. Deze winter ben ik in Sölden, Winterberg, Kleinwalsertal, Le Grand Massif, Damüls-Mella én Warth-Schröcken geweest. Ik ben dus erg enthousiast en fanatiek en wil graag nog wat verder verbeteren, dus ik blijf lessen en veel trainen. Vooralsnog doe ik dat voornamelijk alleen, maar ik hoop andere enthousiaste skiërs te ontmoeten die af en toe indoor mee willen skiën. Lijkt me gezellig en ook leerzaam. Ik zal dit topic blijven volgen, maar een PB mag natuurlijk ook altijd!

Nick_Lobé op 14 apr 2022 13:54

Gezellig. Ik heb een jaarkaart en als pensionado ski ik bvk op werkdagen als de baan open gaat. Om 10 uur koffie.

Gezellig. Ik heb een jaarkaart en als pensionado ski ik bvk op werkdagen als de baan open gaat. Om 10 uur koffie.

hanssalet_ op 28 apr 2022 19:55

Dat moet gaan lukken @hanssalet_
Ik stuur je een PB, zodat we een afspraak kunnen maken.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Een paar dagen in Landgraaf heb de baan nog nooit zo leeg en rustig gehad zelfs de piste was voor een keer geen zandbak maar voor nu vrij hard met ribbels.

null
null

Dienten Die Alte schule

Een paar dagen in Landgraaf heb de baan nog nooit zo leeg en rustig gehad zelfs de piste was voor een keer geen zandbak maar voor nu vrij hard met ribbels.

null
null

Elly3 op 10 mei 2022 21:10

Dat is heerlijk!
Ben de laatste keren daar ook de zandbak gewend helaas. Dit ziet er zo wel top uit @Elly3. Mooie pistes en helemaal alleen.
Wij gaan morgen in Zoetermeer weer lekker voorjaarskiën.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Iemand komende zondag om 9.00uur ?

Wie wil er zaterdag mee, ergens vanaf half elf?

Ik heb komende zaterdag helaas geen tijd. Afgelopen zondag was ik er voor een privé-les. Ik vond de pistes er best OK bij liggen. Bij de entree werd gezegd dat piste 1 en 2 dicht zouden zijn voor onderhoud, maar die waren gewoon open. Dat was fijn voor mijn vrouw om na haar blessure weer even warm te draaien voor de les. Van onze skileraar Mark hoorden we wel dat piste 3 vanaf 23 juli een aantal weken (3?) dicht gaat voor onderhoud. Vanaf 2 juli heb ik een zomervoordeelkaart, dus dan zal ik er regelmatig zijn vóór de 23e. Ook voor techniektrainingen van Epique. Vanaf de 23e zal ik tijdelijk ook weer eens wat andere vestigingen, Spaarnewoude vooral denk ik, bezoeken.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Wie wil er zaterdag mee, ergens vanaf half elf?

Bennie op 22 jun 2022 06:06

Veel plezier zaterdag!

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Wie wil er zaterdag mee, ergens vanaf half elf?

Bennie op 22 jun 2022 06:06

Ben er sowieso, vanaf 9 uur, blijven oefenen

Edwin van Riel

null

Ter info voor de zomerskiers onder ons

Edwin van Riel

Ik ga morgenochtend om 10:00 uur mijn ski’s met nieuwe wax plus een zomervoordeelkaart ophalen in Zoetermeer. En dan natuurlijk gelijk een paar uurtjes gebruiken. Ik reken op een lekker rustige en goede piste 3, ook al zijn iste 1 en 2 dicht voor onderhoud. Tref ik iemand van jullie misschien?

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Ik ga morgenochtend om 10:00 uur mijn ski’s met nieuwe wax plus een zomervoordeelkaart ophalen in Zoetermeer. En dan natuurlijk gelijk een paar uurtjes gebruiken. Ik reken op een lekker rustige en goede piste 3, ook al zijn iste 1 en 2 dicht voor onderhoud. Tref ik iemand van jullie misschien?

Nick_Lobé op 30 jun 2022 22:11

Oeps, Duivestein was nog dicht vrijdagochtend om 10:00 uur. Eigenlijk tot 12 uur, maar 2 toppers hielpen mij toch aan mijn ski’s tijdens sluitingstijd. Piste 1 en 2 werden idd onderhouden, maar waren desondanks wel open. Piste 1 werd al weer besneeuwd met een kanon en was heel goed te doen. Piste 2 was wel echt helemaal afgeschraapt en dus ijzig met veel troep/materiaalresten op de piste. Toch was ik blij dat we aan die kant even konden skiën, want bij Piste 3 was maar 1 stoeltjeslift open (bij de andere stond een steiger voor onderhoud aan een koelunit) en die viel circa 3 kwartier uit met panne. Gelukkig werd ook dat weer opgelost en kon ik nog afsluiten meet het laatste uur heerlijk afdalen op Piste 3. Ochtendje met hindernissen dus, maar ik heb er wel van genoten. En ik heb nu een zomervoordeelkaart en kan dus lekker vaak gaan skiën de komende 2 maanden. Dat zal vooral in Zoetermeer zijn. Zou leuk zijn als ik daar wat andere skiërs kan ontmoeten. Ik ben er ook 8x voor Techniektrainingen van Epique. Het wordt dus een ski-zomer voor mij!

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

De piste lag er vrijdag erg fijn bij ja! Heerlijk kunnen afdalen op het stukje met de kapotte lift na. Wat een klap gaf dat toen die ontspoorde…

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

@Nick_Lobé die trainingen van Epique zijn erg leuk trouwens!

Edwin van Riel

@Nick_Lobé die trainingen van Epique zijn erg leuk trouwens!

evr66 op 04 jul 2022 14:09

Dat is leuk om te lezen! Ik ben getipt door iemand die ik via het Wintersport forum heb leren kennen. Goeie tip dus. Ik hoop mijn techniek nog wat te kunnen verbeteren.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

De piste lag er vrijdag erg fijn bij ja! Heerlijk kunnen afdalen op het stukje met de kapotte lift na. Wat een klap gaf dat toen die ontspoorde…

LoveToSki op 03 jul 2022 23:35

Hebben wij elkaar dan even gesproken onderaan piste 3 over oa de lift en skipiste Nieuwegein?

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

@Nick_Lobé die trainingen van Epique zijn erg leuk trouwens!

evr66 op 04 jul 2022 14:09

Dat is leuk om te lezen! Ik ben getipt door iemand die ik via het Wintersport forum heb leren kennen. Goeie tip dus. Ik hoop mijn techniek nog wat te kunnen verbeteren.

Nick_Lobé op 04 jul 2022 19:35

Dat gaat zeker lukken! Jaar of 3 terug gedaan, erg leuk!

Edwin van Riel

De piste lag er vrijdag erg fijn bij ja! Heerlijk kunnen afdalen op het stukje met de kapotte lift na. Wat een klap gaf dat toen die ontspoorde…

LoveToSki op 03 jul 2022 23:35

Hebben wij elkaar dan even gesproken onderaan piste 3 over oa de lift en skipiste Nieuwegein?

Nick_Lobé op 04 jul 2022 19:36

Dat kan zomaar kloppen! Kleine wereld zo.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Voor wie er wil gaan momenteel: baan 3 is echt knetterhard met hier en daarxwat ijs ivm onderhoud.
@sjaak27 gezellig om je weer eens te zien 😉

Edwin van Riel

Het is inderdaad glibberen op baan 3. Bedankt voor de koffie @evr66

Voor wie er wil gaan momenteel: baan 3 is echt knetterhard met hier en daarxwat ijs ivm onderhoud.
@sjaak27 gezellig om je weer eens te zien 😉

evr66 op 07 aug 2022 18:22

Het wordt alweer beter. 5 weken achtereen training gehad nu op donderdagavond. Piste ging wekelijks achteruit door het onderhoud, maar de laatste x was er al weer wat verse sneeuw en grip op de onderste helft van de piste. Bovenaan kun je beter schaatsen aantrekken idd. Of je ski’s heel scherp slijpen. Komende week wordt het onderhoud afgerond, dus ik verwacht dat het snel weer beter zal zijn. Vandaag uitgeweken naar Spaarnwoude. Korte piste natuurlijk, maar perfect geprepareerd en net lang en steil genoeg voor wat vlotte afdalingen.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Allemaal wel te doen, vooral een waarschuwing voor wie wat zachtere sneeuw prefereert 😉

Edwin van Riel

Plaats een reactie