Wie gaan er nog meer naar Les Sybelles

Ik ga de 30ste naar le Corbier. Ik ben benieuwd. Ik hoop echt dat er nog flink wat sneeuw bij valt, dat is namelijk nog wel nodig!

@Pascal: tot je uit de bocht vliegt…

@Bart: Gelukkig dat er een heerlijk vooruitzicht is m.b.t. een sneeuwdump :)

Alleen is het jammer dat de 21e de laatste dump is, daarna wel koud weer maar geen sneeuw. Hoop dat skien toch een beetje relaxt is. (bron: http://www.weer.nl/wereldweer/actueel-en-verwacht-weer/stad/…)

Och, gelukkig is het weerbericht (zeker m.b.t. neerslag) verder dan 3 dagen koffiedik kijken.

Hopelijk blijft het zo wisselvallig (maar wel koud) dan ik het gebied van de 31e onveilig gaan maken!

If you snooze, you loose!

Ik las net dat de Franse kerstvakantie de 2de van januari al weer is afgelopen. Dat is mooi nieuws, ik ga zelf 30 decemeber tot 8 januari. Zal dus wel betekenen dat het een stuk rustiger is!

Ik las net dat de Franse kerstvakantie de 2de van januari al weer is afgelopen. Dat is mooi nieuws, ik ga zelf 30 decemeber tot 8 januari. Zal dus wel betekenen dat het een stuk rustiger is!

Bart op 14 dec. 2011 09:14

Dat is relaxt! Ik zit er precies op het drukste moment. Alleen verwacht ik dat ik zelfs dit een verademing vind t.o.v. Winterberg vorig jaar

Wij gaan met een groep van 9 van 28 januari tot 4 feb naar La Toussuire…hebben er zin in! Helemaal met de mooie sneeuwvoorspellingen die Roel ons voorspiegelt!

Ben inderdaad heel benieuwd naar het gebied; de één is razend enthousiast en de ander helemaal niet… Maar goed, met 300 km moet je je volgens mij een week prima kunnen vermaken, toch??

Wij gaan met een groep van 9 van 28 januari tot 4 feb naar La Toussuire…hebben er zin in! Helemaal met de mooie sneeuwvoorspellingen die Roel ons voorspiegelt!

Ben inderdaad heel benieuwd naar het gebied; de één is razend enthousiast en de ander helemaal niet… Maar goed, met 300 km moet je je volgens mij een week prima kunnen vermaken, toch??

Anne op 14 dec. 2011 11:44

Ligt er inderdaad helemaal aan wat je er zelf van maakt. Ben hier drie jaar geleden voor het eerst geweest en ik vond het fantastisch!

@NielsV : Dat zijn de goede berichten, thanks!

Je hebt gelijk, al vind ik het zelf wel leuk om wel een beetje uitdagende pistes te skieën. Maar er zijn vast wel een paar mooie zwarte pistes bij?

Ik ga ook 30 december met een groep van 20! Ik ben erg benieuwd naar het gebied vanwege alle wisselende verhalen. Ik moet wel zeggen dat ik snel tevreden ben dus het zal wel goed komen :)

@NielsV : Dat zijn de goede berichten, thanks!

Je hebt gelijk, al vind ik het zelf wel leuk om wel een beetje uitdagende pistes te skieën. Maar er zijn vast wel een paar mooie zwarte pistes bij?

ankiepankie op 14 dec. 2011 11:59

Zitten zeker een paar leuke zwarte pistes bij met name j.b. augert is leuk (richting corbier), en best een flink stuk!

Owwww, kan niet wachten!! Dat klinkt goed!

Ben vreselijk benieuwd naar het skigebied rondom La Toussuire het klinkt goed allemaal, nu al zin om te skiën!!
Maar hoe zit het met een gezellige borrel doen met o&n??
Wij gaan van 26 dec t/m 2 jan en verwachten geen grootse aprés-ski maar een gezellige borrel zou leuk zijn… iemand nog tips??!

Ben vreselijk benieuwd naar het skigebied rondom La Toussuire het klinkt goed allemaal, nu al zin om te skiën!!
Maar hoe zit het met een gezellige borrel doen met o&n??
Wij gaan van 26 dec t/m 2 jan en verwachten geen grootse aprés-ski maar een gezellige borrel zou leuk zijn… iemand nog tips??!

Floor op 15 dec. 2011 15:23

Hier zitten wij ook mee, we zijn met 6 personen in de leeftijd 23-30 en ook wij zouden graag goed borrelen met oud en nieuw. Zelf zitten wij in saint jean d’arves, hier heb je maar 1 kroeg http://www.bar-vie.com/Saint-Jean-Darves/. Het blijkt dat ht hier vrij rustig is.
In Le Corbier heb je de Gotcha bar, hier was het voorheen altijd wel heel gezellig, dus misschien dat het dat wordt dit jaar.

"…"

Hier zitten wij ook mee, we zijn met 6 personen in de leeftijd 23-30 en ook wij zouden graag goed borrelen met oud en nieuw. Zelf zitten wij in saint jean d’arves, hier heb je maar 1 kroeg http://www.bar-vie.com/Saint-Jean-Darves/. Het blijkt dat ht hier vrij rustig is.
In Le Corbier heb je de Gotcha bar, hier was het voorheen altijd wel heel gezellig, dus misschien dat het dat wordt dit jaar.

NielsV op 15 dec. 2011 15:50

Wij zitten met hetzelfde probleem/uitdaging. Met zijn vijven zitten we met O&N in La Tuissuire. Heeft één van jullie nog goede tips voor:

  1. een restaurantje om die avond te kunnen eten;
  2. een leuke kroeg voor op de avond zelf?
If you snooze, you loose!

Ik zou zeggen; spreek met alle mensen hier op wintersporters.nl in dezelfde bar/kroeg af met o&n. Dan heb je sowieso 1 wat drukkere, gezelligere plek ;-)

Enjoy the music of life!

Ik zit er ook met o&n!

@ankiepankie

Trouwens heel toevallig, ik herinner mij dat jij vorig jaar (en dat jaar ervoor) naar Superdevoluy ben geweest (toch?). Ik ook, en dit jaar naar les sybelles. Grappig dat we weer naar dezelfde bestemming gaan ook al is het in een andere periode.

Tipje om lekker goedkoop te eten; in Le Corbier zit in het midden van het winkelcentrum "Le Big Foot" deze zaak heeft geen bediening buiten maar wel lekkere ligstoelen. Het eten is echt goedkoop en een heel stuk beter dan hetgeen je soms ergens anders voorgeschoteld krijgt.

Ik zit er ook met oud en nieuw. Ik ga van 27 december 2011 t/m 3 januari eenzaam alleen hierheen. Ben benieuwd hoe het is daar. Als er nog mensen het leuk vinden om samen een tochtje te maken, dan hoor ik dat wel.

Groetjes.

Ik zou zeggen; spreek met alle mensen hier op wintersporters.nl in dezelfde bar/kroeg af met o&n. Dan heb je sowieso 1 wat drukkere, gezelligere plek ;-)

Timeas op 15 dec. 2011 16:37

Lijkt me inderdaad een gaaf idee om met zijn allen ergens op een centraal punt af te spreken! Iemand ideeën om ergens in la toussuire of le corbier af te spreken (als het überhaupt mogelijk is om met O&N van het ene dorp naar het andere te komen, nachtskiën/boarden een idee? ;-)).

@Erik Vermeij wij zijn met zijn vijven en komen op de 31e pas aan. Maar als je de 1e of de 2e nog een dagje mee wilt boarden/skiën kunnen we natuurlijk altijd even naar de mogelijkheden kijken! (niveau e.d. is wel handig als dat een beetje bij elkaar past).

If you snooze, you loose!

@ Jeff, leuk idee om misschien een dagje aan te sluiten. Ik kom aardig naar beneden op de ski’s. Ik weet natuurlijk niet wat jullie niveau is.

Is wel een top idee om met zijn allen af te spreken met O&N. Kunnen we het glas er op heffen s’nachts.

Dat gaat nog eens gezellig worden daar met O&N. Krijg er bijna spijt van dat ik niet 3 weken eerder heb geboekt, hahaha ;-)

Enjoy the music of life!

Ik vermoed dat wij met zijn 10en in Bar Vie zitten (Jean d’Arves) met o&n

@ Sjoerd, dat lijkt me een goed plan. Is dat een beetje een gezellige tent?

Leuk initiatief om ergens af te spreken! Ik hoop dat er over 2 weekjes nog dik sneeuw ligt… als het maar niet zo warm gaat worden volgende week! En de voorspelling is dat er vandaag 130 cm. op de berg valt. Ik zie het op de webcams nog niet zo hard sneeuwen dus dat zullen we wel met een korreltje zout moeten nemen!

Ik vermoed dat wij met zijn 10en in Bar Vie zitten (Jean d’Arves) met o&n

Sjoerd op 16 dec. 2011 14:51

Wij ook, met zn 6en!

Ik was er 5 jaar geleden voor het laatst. Toen was het wel oké. Niet super, maar ook niet slecht. En met O&N kan het haast niet fout gaan lijkt me!

@NielsV e.a.Ik vermoed dat de oversteek naar Jean D’Arves iets te ver gezocht is. Wij blijven denk ik dus in La Toussuire.

Hebben jullie nog enige ideeën voor dat dorp met O&N?

@Erik Vermeij Allen in mijn groepje skiën (behalve ik, ik board ben van matig gevorderd niveau) en zijn (ver) gevorderd.

If you snooze, you loose!

@NielsV e.a.Ik vermoed dat de oversteek naar Jean D’Arves iets te ver gezocht is. Wij blijven denk ik dus in La Toussuire.

Hebben jullie nog enige ideeën voor dat dorp met O&N?

@Erik Vermeij Allen in mijn groepje skiën (behalve ik, ik board ben van matig gevorderd niveau) en zijn (ver) gevorderd.

Jeff op 16 dec. 2011 20:06

Helaas ben ik niet bekend met de stapmogelijkheden daar, maar ik snap de de toch van toussuire naar st jean een beetje ver is.

Plaats een reactie