Wie gaan er nog meer naar Les Sybelles

wij gaan ook met zn zevenen, zitten in st sorlin van 31-12 t/m 7-1! lijkt ons ook leuk om te meeten met o&n! is bar Vie ver weg van st sorlin? volgens mij het dorpje ernaast toch?

wij gaan ook met zn zevenen, zitten in st sorlin van 31-12 t/m 7-1! lijkt ons ook leuk om te meeten met o&n! is bar Vie ver weg van st sorlin? volgens mij het dorpje ernaast toch?

patricia op 17 dec. 2011 21:53

Hey! ja klopt, is het dorpje ernaast, weet alleen niet of dit lopend te doen is, maar ik denk het wel.

Zit een berg tussen? :p

Zit een berg tussen? :p

Sjoerd op 18 dec. 2011 18:25

Klimschoenen en sleetje mee, moet geen probleem zijn ;)

"…"
Klimschoenen en sleetje mee, moet geen probleem zijn ;)

NielsV op 18 dec. 2011 18:40

dat wordt klimmen ;) heen moet wel lukken maar terug… haha met al die champagne die gaat vloeien… gaan jullie ook allemaal met Husk?

"…"

dat wordt klimmen ;) heen moet wel lukken maar terug… haha met al die champagne die gaat vloeien… gaan jullie ook allemaal met Husk?

patricia op 18 dec. 2011 19:40

Nee wij rijden zelf, heb geboekt bij Sunweb. Voorheen wel met Husk weggeweest, was prima te doen!

Wij gaan wel met Husk richting S Jean d’Arves

Voor de mensen die alleen maar sleepliften hebben gezien, die zijn of lang geleden geweest of zijn niet verder gekomen dan de oefen piste. Alleen de verbinding tussen Saint Sorlin en Le Corbier (over L’Ouillion) is een (lange) sleeplift. Verder zijn er genoeg stoeltjes liften. Leuk om van dorp naar dorp te gaan. Geen "vakantie dorpen"zoals Val Thorens, meer authentiek , en daardoor ook minder disco. Van Saint Jean naar het ski gebied van Le corbier is 1 lift omhoog (stoeltjes) en dan naar beneden via groen/blauw en je komt bij het centrum van Le Corbier.
Voor degene die gaan, veel plezier. Sneeuw ziet er goed uit en lijkt nog even toe te nemen

Het weer ziet er heerlijk uit! http://www.weer.nl/wereldweer/actueel-en-verwacht-weer/stad/…

Veel zon! Tipje: http://www.action.nl/products/view/id/5580/-p/favoritelistid…

Hele fijne zonnebrandcreme en een tientje goedkoper dan bij de drogist :)

Ik ga dus de 30ste. Hopen dat er niet veel sneeuw verdwijnt voor díe tijd!

Volgens sneeuwhoogte.nl ligt er op de berg al 120 cm, dus dat komt helemaal goed lijkt me… ik ga 6 januari, kan niet wachten :P

@ stefan ik ook!!! 6januari naar st sorlin :)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Ik word niet echt blij van de voorspellingen…

Ik word niet echt blij van de voorspellingen…

Bart op 20 dec. 2011 10:22

wij ook niet…:s hopen dat er toch nog nieuwe sneeuw gaat vallen komende week!

Als ik me goed herinner ligt bar Vie in het gedeelte “La Chal” van St Jean. Als je hier naartoe wandelt vanuit Saint Sorlin, moet je de Route de la Croix de Fer (D926) verlaten aan de afslag “Saint jean d’arves - La Chal” (D80B) en hierop na 800m het schuine pad naar boven volgen, anders ga je helemaal om lopen. Je kan dit pad vinden met google street view in google maps.

@ Bart en Patricia, maak je niet al te druk m.b.t. het weer, vanaf morgenavond wordt het welliswaar zachter, maar de neerslag valt mee (alleen de nacht en een gedeelte van donderdagochtend. En zeker gezien de hoeveelheid die er de laatste tijd is gevallen kan het zelfs zo zijn dat de (eventuele!) regen zorgt voor wat vastere stabielere sneeuw. Voor zaterdag wordt er ook wat neerslag verwacht maar het is nog onduidelijk of deze valt in warme of koude lucht (sneeuw of regen). De rest van de week hebben we prachtig helder weer, waarbij de temperatuur rond het vriespunt licht en waarbij het snachts enkele graden (-1 tot -6) vriest waardoor de sneeuwkanonnen- en lansen hun werk goed kunnen doen.

's Nachts gaat mijn lans zijn werk goed doen!

@niels dank voor je antwoord. Il ben benieuwd. De bart díe hierboven heeft gereageerd is een andere dan op de vorige paginas trouwens…

@niels dank voor je antwoord. Il ben benieuwd. De bart díe hierboven heeft gereageerd is een andere dan op de vorige paginas trouwens…

Bart op 20 dec. 2011 17:29

Die Bart ken ik ;), zit (helaas) bij me in de auto als we naar Frankrijk rijden :P.

edit: dubbel

7 t/m 15 januari naar st jean d’arves.
(ben benieuwd)

7 t/m 15 januari naar st jean d’arves.
(ben benieuwd)

Mike op 22 dec. 2011 07:41

Nice, ik hoop dat je net zulk mooi weer krijgt als wij krijgen :)

Wat verwachten jullie dat er nog over blijft met het voorspelde weer? Of zou het niet zo hard smelten?

Wat verwachten jullie dat er nog over blijft met het voorspelde weer? Of zou het niet zo hard smelten?

Bart op 22 dec. 2011 10:24

A.s. zaterdag komt er nog een flinke dump. Er ligt nu dermate veel sneeuw dat dit echt nog een hele tijd blijft liggen, zelfs met temperaturen boven nul. 's Nachts vriest het ook waardoor de sneeuw zich weer zet en er extra bijgemaakt kan worden m.b.v. de sneeuwkannonen en lanzen. Vanaf ongeveer 1/2 uur in de middag kan de sneeuw ietwat “papperig” worden. Echter, ik ski liever op wat papperige sneeuw dan op ijs.

Enfin, maak je niet druk, met deze temperaturen overdag en 's nachts kunnen we zeker de komende twee weken nog perfect vooruit!

"…" Nice, ik hoop dat je net zulk mooi weer krijgt als wij krijgen :)

NielsV op 22 dec. 2011 09:23

laten we het maar hopen.
heb er zwaar veel zin in.
Eerste keer frankrijk, normaal altijd oostenrijk.

Er ligt nu 45 cm sneeuw in het dal en 188 cm op de berg. Dat is zo ongeveer het dubbele van wat er normaal rond deze tijd ligt in Les Sybelles. Daar kun je de komende 2 maanden nog mee vooruit, zelfs bij constante dagtemperaturen boven nul. Geen enkele reden tot zorgen dus!

Er ligt nu 45 cm sneeuw in het dal en 188 cm op de berg. Dat is zo ongeveer het dubbele van wat er normaal rond deze tijd ligt in Les Sybelles. Daar kun je de komende 2 maanden nog mee vooruit, zelfs bij constante dagtemperaturen boven nul. Geen enkele reden tot zorgen dus!

Paul op 22 dec. 2011 11:06

Mits het niet dagenlang regent i.c.m. met relatief hoge temperaturen natuurlijk

"…"

Mits het niet dagenlang regent i.c.m. met relatief hoge temperaturen natuurlijk

NielsV op 22 dec. 2011 11:15

Anders gaan we toch schaatsend de berg af? ;-)

If you snooze, you loose!

Zijn er nog meer mensen die in de week van 28 jan - 4 feb gaan? Wij zitten dan met een groep van 9 in La Toussuire en willen wel een keertje een avond de kroeg in!

Van 7 t/m 15 januari. Nog meer mensen om het gezellig te maken!!!

Plaats een reactie