Wie gaan er nog meer naar Les Sybelles

Vanaf zaterdag lekker in Le Corbier, zie net 2,6m sneeuw. Dat terwijl er paar weken terug nog schapen grassprietjes aan het tellen waren.

@ Mariska
Ik heb hetzelfde gehad mijn reisgenootjes hebben afgezegd voor de 28e nu kan ik met andere vrienden mee zie hierboven Jeroen, en heb zelf geboekt om vrijdag 6 jan. te vertrekken naar saint sorlin. 9daagse reis in hotel L’etendard met busreis halfpension en skipas.

Ik heb dus nog 1 plaats over. ik heb wel 1 skipas eraf gehouden aangezien dat het enigste was wat ik niet voor 2 man moest betalen. de reis zelf is 250euro voor 9dagen met halfpension en bus enkel moet je nog je skipas regelen.

Mocht je nog interesse hebben kun je me mailen op
marjolein_moerkens@hotmail.com.
svp zsm aangezien we vrijdagavond vanuit eindhoven vertrekken.

groetjes Marjolein
Mariska
2 jan. 2012 18:48
Zijn er toevallig nog mensen die een reisgenootje zoeken voor komende vrijdag?!
Ik had bijna geboekt voor Le Corbier, maar hoorde vandaag dat er bij mijn bijna-reisgenootje iets tussen kwam

Ik zit er anders aan te denken om alleen te gaan? Maar weet niet of dat een goed idee is…

@ Mariska:

Wij hebben nog plaats! Ik vertrek a.s. vrijdag met mijn vriendin.

Een andere vriendin wilde graag mee en heeft geboekt voor 2 personen (kan niet anders via sunweb)
Maar gaat dus alleen en zoekt ook een reisgenoot… Er is dus plek in het hotel (3 persoonskamer)obv (half pension)
skipas
busreis

Ik heb haar net gemaild dus ze zal zo ook wel iets posten hier.

p.s. was geen dure reis (zal rond de 300 zijn incl. alles)

als je niet kan wachten op haar mag je ook mij bellen of mailen.

06-14887861 of jeroenfrijters@hotmail.com dan breng ik jullie in contact.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Zijn er toch nog goeie mensen op de wereld.

Nog 2 dagen!!!

Woehoeeeeeee

@ Mike… kan ook al niet wachten :) :) :)

als het lawine gevaar maar zakt anders hebben we nog niet veel aan die bakken poeder…

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

whahaha Marjolein was me al voor… dat is dus de persoon waar ik het over had

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

@jeroen:

Gaat allemaal goed komen joh.

En zo niet: dan ben ik te vinden aan eem bar

Ik kan ook niet wachten!!! snow snow snow snow snow!!!

Voor de mensen die komend weekend gaan: veel plezier! Laat nog wel even iets sneeuw liggen, zodat wij over 3 weken ook nog iets hebben!!!

@ anne komt helemaal goed als ik het zo zie…

Denk dat het nieteens meer hoeft te sneeuwen om het met deze hoeveelheden nog tot einde seizoen uit te zingen…

Morgen vertrekken we :) :) :)

ik zal proberen zo snel mogelijk mijn verslag te editten om de geluksvogels die nog gaan te laten zien hoe het er nu is. Met een beetje geluk probeer ik vanaf de lokatie al updates te geven :)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

@Jeroen: Verslag zou mooi zijn! Zit nu wel elke dag met mijn neus tegen het scherm gedrukt om de webcams te bekijken, maar een liveverslag is natuurlijk nóg beter!

Hoop wel voor je dat de storm gaat liggen, zo te zien op de interactieve skimap liggen de meeste liften er nu uit…

Wij gaan 4 februari…

@ Jeroen, ik ben ook heel erg benieuwd of er ergens een funpark open is, want op de site staat steeds dat deze gesloten is. Maar met zoveel sneeuw kun je toch wel een mooi schansje prepareren dacht ik zo…

Enjoy the music of life!

Timeas en Anne,

Ik zag ook al dat er geen park is (tenminste niet open) en dat er veel pistes dicht zijn.

Volgens onze Roel gaat zaterdag de neerslag weg en komt er zon voor in de plaats… ben benieuwd.

Tijdens de kerstdagen was het easypark wel open dus de rails en kickers moeten er liggen (zal wel uitgraven worden nu:) )
dus dat blijft nog ff spannend. anders pakken we wel een trapleuning in het dorp zelf :)

Ach een een klein schansje voor een afgrond is zo geschept en met zulke poeder geen zorgen om een heerlijke landing.

Heb al wat info gevonden voor gidsen die off piste tours doen, al vraag ik mij af of zelfs die wel gaan nu?

Ik hoop jullie vanaf lokatie (afhankelijk van WIFI mogelijkheden) al te voorzien van wat indrukken. Zal zoveel mogelijk beelden van de omgeving en de staat van pistes en sneeuw maken…

iemand nog wensen van hotels of app die ze willen zien of hoever die van de piste liggen? Dan kan ik er wel ff kijken.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

@Jeroen: Ik zag dat het lawinegevaar inmiddels gedaald is naar 3/5, dus vermoed dat de offpistemensen nu wel weer gaan. Eerder deze week was het 5/5, dus denk niet dat ze dan het risico gaan lopen.

Overigens ben ik ook wel geïnteresseerd in die offpiste-gidsen, heb je een website ofzo? Zijn die mensen erg prijzig om in te huren?

Dit jaar voor het eerst op wintersport! Met een groepje van 4 gaan wij richting Le Corbier!
Is dit gebied voor een beginner een beetje te doen!?

Ik ga trouwens van 10/4 t/m 18/4!

Dit jaar voor het eerst op wintersport! Met een groepje van 4 gaan wij richting Le Corbier!
Is dit gebied voor een beginner een beetje te doen!?

Ik ga trouwens van 10/4 t/m 18/4!

Nikki op 5 jan. 2012 18:45

Woeps!.. 10 maart t/m 18 maart natuurlijk!

@Anne…Als ik hier kijk maak ik me toch echt wel een beetje zorgen :(

https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/2327/Heel-hoog-law…

Ik heb 2 gidsen gevonden in st.sorlin.

http://www.saintsorlindarves.com/fr/hiver/se-faire-plaisir/a…

kosten 330euro per dag… maar als je dus met 5 man bent dan is het 43pp… valt erg mee.

Nu is alleen mijn Frans erg ruk dus ik weet niet of je lawine 3 eenheid en uitleg erbij krijgt (geloof het wel uit de site te halen) anders ga ik niet mee met otto offpiste :)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

wij zijn er ook

Hallo allemaal, hier even mijn eerste update vanuit les sybelles.

alle negatieve berichten over vlakke stukken enz… niet geloven! ik ben niet en keer stil gevallen en mijn vriendin ook niet en die board pas 2 jaar.

Oke de liften gaan niet supersnel maar dit gebied is 10x beter dan la joue.

Dan de sneeuw! die is geweldig! Gelukkig de reis ging perfect…wegen zijn goed te doen en in het dorp kun je best zoner kettingen rijden maar neem ze wel mee!!

we zijn vandaag naar le corbier geweest en naar la toussier en hebben misschien maar 3 slepliftjes ghad e diewaren ook makelijk.

Dan off piste: geniaal!

Hotel létendard is de aanrader! goede ligging vriendelijk personeel en het eten en ontbijt zijn simpel maar we lekker. en dat voor 275pp incl.pas en bus.

Morgen hoop ik wat video’s kunnen uploaDEN MAAR geloof me sneeuw genoeg en nu volop zon.

al met al valt het mij dus 100% mee!

tot de volgnde update.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

@Jeroen, goed om te lezen! Leuk en positief verhaal. Wij gaan begin feb met een aantal meiden naar les sybelles, ook hotel l’etendard. Dus jouw updates volg ik met heel veel belangstelling :-) Heel veel plezier deze week!

Hey Jeroen!
Dank voor je update, leuk om te lezen dat jullie het naar je zin hebben! We kijken verlangend uit naar filmmateriaal! :-D

Geniet ervan!!

Groet

Daar ben ik weer na een heerlijke dag boarden!! Alsof de sneeuw nog niet genoeg was kregen we vandaag en als het goed is de rest van de week ook nog dus het kan niet op…

Ok weer een update of eerder een verslagje van vandaag.

Vandaag na weer een simpel maar goed ontbijt (gisteren franse avond met raclette mmmmmm) weer de piste op…ow ja wifi is trouwens gratis in hotel letendard…we zijn vandaag naar st colomban des villard geweest want helaaas de funparken zijn nog dicht…een leuke tocht over voornamelijk blauwe pistes met af en toe wat rood.al met al op het gemakkie 2 uur over gedaan…lekker red bulletje op en weer terug. Zelfs de lift verbindingen gingen vlot dus we hadden nog tijd om even naar t funpark te gaan om te vragen wanner ze open gaan…jes misschien morgen en anders overmorgen!!wel het easypark maar toch…grote park zijn ze nog niet aan begonnen.

Daarna nog even de pistes hier in st sorlin bekeken want daar willen we morgen heen…dus morgen verder…

Ben al verbrand dus dat gaat lekker…mn goggle is al zichtbaar haha…

De sauna en jacuzzi van het hotel werken eind van de week pas weer dus daar kunnen wij geengebruik van maken helaas.

Pistes liggen er nog perfect bij en met zon zonnetje is het al helemaal goed.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Goed om te horen Jeroen,

Ik kan niet wachten om 3 februari te vertrekken.
Ik ga voor het eerst skieen (ik board al 5 jaar).
Maar ik neem wel voor alle zekerheid mijn board lekker mee :)

Hoe zijn de restaurantjes, kroegjes etc?
Al goede tips?
Ik hou ervan om savonds een biertje te doen met een leuk muziekje (geen disco…, alle tips zijn welkom.

De beelden op de webcams zijn schitterend vandaag! Ben zo jaloers!
Maar goed, hopelijk hebben wij over 2,5 week ook zulke ideale omstandigheden als nu!

ik kom zo met beelden…de laptop is ze nu op youtube aant uploaden maar gaat niet snel…

Vandaag weer extreem veel zon en hoge temp…gebied van st sorlin bekeken en ligt er heerlijk bij en erg rustig… Snachts is het min 9 en overdag dik plus dus de psites worden ijzig. Rest van de week blijft de voorspelling zon mooi!!

Morgen gaan we naar het funpark eindelijk!! Het is open…

Kroegjes heb ik niet bezocht…hier in het hotel is het elke avond gezellig. De avalanche bar zit hiernaast en de vie bar verder op…verder zijn er meer bars pubs enz… Maar het is niet druk nu dus de kroegjes leeg… De beelden volgen hopelijk snel…heb er zo even een gepakt zonder montage

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Vol spanning wachten we nog steeds af…

Net terug van een week st jean d arves (les sybelles), echt heerlijk pistes. En alleen maar zon gehad. Pas wel op met d sleepliften: lijkt wel of je wor afgeschoten whaha.

Video van mijn gopro uploaden trekt het netwerk hier niet…als ik zaterdag ochtend thuis kom zet ik er gelijk iets op…

Morgen laatste dagje en de pises zijn nu erg ijzig…de zon en de temperaturen boven nul overdag eisen hun tol.

Een laagje vers is nodig en zou wonderen doen…vandaag off piste in la toussiere (ook de mooiste pistes daar) en het was heerlijk…volop zon en first tracks…

In de middag naar het easypark wat nu wel open is en er heerlijk bij ligt.

Als afsluiting van de dag werden we getrakteert op een vuurwrkshow en die was vanaf ons balkon perfect te zien…

Ik denk dat mijn volgende update vanuit huis is en dan gegarandeerd beelden… Zal piste,park dorp en hotel zoveel mogelijk laten zien en sorry dat ik nog geen beelden heb nu… Full hd vergt gewoon teveel van het gratis wifi…hotel is en blijft een zeer goedkope simpele maar goede aanrader!!

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Video van mijn gopro uploaden trekt het netwerk hier niet…als ik zaterdag ochtend thuis kom zet ik er gelijk iets op…

Morgen laatste dagje en de pises zijn nu erg ijzig…de zon en de temperaturen boven nul overdag eisen hun tol.

Een laagje vers is nodig en zou wonderen doen…vandaag off piste in la toussiere (ook de mooiste pistes daar) en het was heerlijk…volop zon en first tracks…

In de middag naar het easypark wat nu wel open is en er heerlijk bij ligt.

Als afsluiting van de dag werden we getrakteert op een vuurwrkshow en die was vanaf ons balkon perfect te zien…

Ik denk dat mijn volgende update vanuit huis is en dan gegarandeerd beelden… Zal piste,park dorp en hotel zoveel mogelijk laten zien en sorry dat ik nog geen beelden heb nu… Full hd vergt gewoon teveel van het gratis wifi…hotel is en blijft een zeer goedkope simpele maar goede aanrader!!

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Plaats een reactie